processing.......
Printable View
no jes. tilaus sisään 7.1 10:41 ja nyt näyttäs kengät olevan not in stock.postia menemään...
Pitää käydä avautumassa tänne, tiedä onko CRC:n vika vai ei mutta on taidettu vetää hatusta nuo punnan kurssit tuolla sivustolla. Kun sivuasetuksissa on Euro valuuttana ja näillä hinnoilla mennään ostoskoriin saakka, sitten venaillaan, että josko ne saisivat kamat pakettiin. Hinta heilahtelee +-1€, mutta sitten kuitenkin luottokortilta veloitetaan 5€ enemmän kuin ostoskorin loppusumma. Kyseessä on yksi tuote, jonka eurohinta on yhtäkkiä noussut 10% tilaushetkestä, ei tuota millään valuuttakursseilla selitä...
..tana! :mad:
Nuo hinnat tuntuu elävän aika tehokkaasti.
Esim. Revelationin hinta nousi parhaillaan 10€ päivässä. Yli 100€ tullut lisää hintaa parissa viikossa...
jees. nyt tuli postiin ilmoitus että paketti matkalla. saa nähä miten toimii arselforce. kyllä multakin oli näköjään joku "ylimääräinen" vitonen lähteny visalta..
Noita eurohintojahan voi pitää korkeintaan suuntaa-antavina, veloitus tehdään kuitenkin puntamääräisenä ja korttiyhtiön käyttämä kurssi on jotain prosentin tai pari tilivaluuttakurssia (jolla nuo hinnat varmaan on laskettu) huonompi ja tietysti vielä vaihtelee koko ajan milloin mihinkin suuntaan.
Edelleen processing vaikka tilaus jätetty jo 28.12. Postia pistin, mutta taisi tulla automaattinen vastaus. On kuulemma kova kiire... Joutuu miettimään ensi kerralla mistä tilaa. Uusi postipommitus lähtee tänään.
mulla ei kyselyihin vastattu mitään vaan myöhemmin tuli sit ilmoitus, että tilaus lähtenyt..tuntus siellä ruuhkasta olevan muuten, mulllakin 5 päivää oli tilaus käsittelyssä vaikka ei sen ihmeellisempi tilaus ollut kun kengät+polkimet..
Kyseinen tilaus jumittaa Suomen postissa, tullut maahan 10. päivä ja nyt ollut 12. päivä alkaen jumissa Tampereen lajittelussa...
EDIT: Saapui tänään aamupäivästä omaan postiin.
Visa taitaa käyttää näitä muuntoja:
http://www.corporate.visa.com/pd/con...r_ex_rates.jsp
missäs on tuo international hubi?
Se on varmaa että melkeinpä joka nettifirmassa on tällähetkellä ruuhkaa. Olen sitä mieltä että jos on tavaralla/osilla kiire niin silloin pitää ostaa ne lähimmältä jälleenmyyjältä ja maksaa mahdollisesti korkeampi hinta. Itse ainakin niin teen. Mutta silloin kun ei ole kiire saada tavaroita ja täytyy saada edullisesti niin tilaan netistä.
Tilaus lähti 21.12-08 ja saapui minulle 9.1-09. eli 19pv.
Viimeisin tilaus CRC:lle 12.1 ja edelleen processing, mutta no hätä.
juurikin näin.ei tuntus olevan merkitystä tuleeko se paketti maailmalta 4:ssä vai 9:ssä päivässä. jos niin kiire on saada ostettua jotain niin sit voi marssia sinne paikalliseen ja ostaa sieltä.
Tanskaa arvelinkin juttujen perusteella mitä olen lukenut..että se ois välillä se todellinen solmukohta..=)
International hubi tarkoittanee tässä tapauksessa briteissä sijaitsevaa paikkaa, mistä roina lähtee ulkomaille.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...&postcount=773
Ketjureaktio kaupassa tällä hetkellä n. 3pv ruuhka. tilaus vastaan otettu 12.1 ja tilaus lähti eteen päin sieltä 14.1.
Mulla on kahden "in stock" -tavaran tilaus ollut "processing" -tilassa huomenna jo viikon verran. Näköjään sit ruuhkaa.
Mulle tuli just polkimet ja muutama jarrupala alle viikossa. Jostain syystä paketti tuli kirjattuna ja piti hakea postista.:seko:
Maanantaina yöllä tilaus sisään, eilen illalla paketti lähti. Alle kaksi päivää meni ja kaikki tavaran "in stock". Ehkä ruuhka alkaa jo helpottaa.
Tuskin siellä mitään ruuhkaa on ollut vaan inventaarit ja paikalliset vähintäin kahden viikon joululomat sotkevat firmojen kuviot Euroopassa. Pitäähän sitä henkilökunnan päästä Espanjaan dokaamaan eikä aina pakkailla B-laatua paketteihin.
5.1.2009 tilaus sisään ja sen jälkeen 3 emailia perään (ekan emailin lähetin 7.1.) ja jokaiseen tuli kohtuu nopeesti vastaus, että "...has been sent to the warehouse to be picked, this should be dispatched shortly". Silti vasta 14.1.2009 tuli complete viesti ja nyt paketti on matkalla.
Mitä työ oikein tilailette kun niin vaikiasti tavara löytyy? Tai ehkä CRC:lläkin on jo opittu Suomen malliin eli "pärstäkerroin" vaikuttaa sen verran, että kanta-asiakkaille lähtee kiireemmin vaikka olis kuinka paljon tavaraa kerättävä siihen samaan pakettiin?!?!?!
Itse laitoin pe-la yöllä tilauksen sisään, jossa erilaista pikkuryjää jonkun verran.. maanantainahan se jo liikahtikin Tanskaa kohti, jumittanee siellä. Tulee kun tulee, ei näillä kiire ollut. Kiireiset toki haetaan paikallisesta (jos löytyy), jotta pyörä ajokunnossa pysyy. Olishan sitä hakenut näitä nytkin tulonpäällä olevia artikkeleita, mutta kun ei tästä maasta kaikkia saa edes rahalla.. vi__uilua käsittääkseni on kyllä tarjolla kun menee moisia kyselemään (ei tosin kumma kyllä koske tämänhetkistä kotikaupunkiani) ja f-palstalta olen ymmärtänyt tämän olevan SE kaupantekotapa (asiakasvalinta), jolla rahaa tulee kauppiaalle niin ettei __skalle taivu.
CRC:n nopeusennätys on omalla kohdallani custom kiekko, joka lähti etiäpäin jo seuraavana päivänä!! Eikä varmasti ollut niillä palikoilla valmiiksi kasattuna... :D
terve foorumilaiset!
kokemukset crc:stä.
viime kesänä tilasin sieltä no fearin hanskat ja bell bellistic kypärän...
silloin kaikki toimi hienosti siihen asti kunnes avasin paketin kotona. hanskoja ei ollu ollenkaan paketissa ja kypärä oli bell ukon. eli se meni aika huonosti. muutaman mailin jälkeen sain hanskat heidän kustannuksella pikaisesti kotiin ja väärä kypärä meni kaverille kaupaksi. no harm done.
nyt tuli tossa 6.1. kuluvaa vuotta tilattua reilu 500e edestä tavaraa. tilausvahvistus tuli mailiin 8.1. ja paketti on näköjään tällä hetkellä jossain tanskan ja suomen välillä. eli so far so good.
katotaan sit vaan et mitä sielt paketist löytyy :)
kannattaa muuten olla yhteyksissä tonne turun gls:ään jos on epäselvää paketin suhteen.sinne soittelin eilen ku ei toi tracking code näyttäny mul mitään. mielestäni siel oli ihan asiallista palvelua ja mimmi sieltä soitti vielä takasinkin kunhan oli saanu selvitettyä mun paketin sijainnin.
että tällästä.
CRC oli hommannu logonsa näkösiä karkkeja jota oli mätetty pakkaukseen mukaan ihan kunnon kouralliset, oli hauskan näkösiä ja kaiken lisäks vielä aika hyviäki :D
Kukas nykyään hoitaa Royal Mail toimituksen ovelle pääkaupunkiseudulla?
Viimeksi kun tuli Royal Maililla, niin jouduin hakemaan paketin postista. Tuohon hintaan sen vielä pystyy tekemään.
Nyt siellä on taas joku iso sale!
Jahas, ke-to välisenä yönä laitoin tilauksen sisälle ja torstai iltana oli tavarat lähtenee eteenpäin. Parcel Forcen kautta tulee ja viimenen merkintä
"17-01-2009 00:56 International Hub Export item accepted into network". Tuolta eräästä linkistä luntattuna voin näköjään oottaa pakettia aikasintaan ensi perjantaina... Toivottavasti tulee oikeet tavarat edes.
Kysykää ihmeessä GLS finlandilta suoraan jos paketti jumittaa jossain välillä. Tietävät siellä miten laivat kulkevat. Ne vastasivat minun sähköposti kyselyyn 3 minutissa, esimerkillisen hyvää asiakaspalvelua. Antoivat jopa Itellan seurantanumeronkin.
Itellan kuski rimpautti ovikelloa juuri ja toi paketin kotiin. Onneksi oli siivooja rapussa, niin ettei jäänyt koodioven taakse! Toimitus siis kesti viikon päivät ja viikonlopun paketti makasi Tanskassa. Ja hyvin oli pakattu! Pienen ruumisarkun näköinen jätesäkkipaketti tiukasti teipattuna ehkä 14m pakkausteippiä...
20/01/2009 10:00 FI2020 , Finland 4.35 Not delivered as routed to wrong depot
20/01/2009 07:35 FI2020 , Finland 11.0 Out for delivery on GLS vehicle
19/01/2009 11:24 FI2020 , Finland 2.0 Inbound to GLS location
15/01/2009 03:00 DK0063 Kolding, Denmark 2.0 Inbound to GLS location
:D
Homma hoituu.. pikkuhiljaa...
sietämätön polte päällä. Paketti tällä hetkellä menossa lähipostiin, oli postimies käyny mukamas klo 11 oven takana lähetyksen kanssa, mutta ei ilmeisesti tienny alaoven koodia tai jotain mutta ei ainakaan kyllä perillä asti ole käyny, kun oon tässä päivystäny että millon pääsee hipeltämään uusia osia. :o