Alkujaan tämän lähetti
sledgehammer
Raportpidaan nyt tänne, että fillarikin on alkanut taas totella miestä. Lääkkeenä on ollut pitkät PK:t ja Kovat vedot. Kun siitä 80/20 suhteesta PK:n ja kovan vedon suhteen on puhuttu monessa lähteessä, niin olen järkeillyt asian seuraavasti. Ajan esimerkiksi tänään 100km PK:n. Saatan lopussa vähän kiristellä VK-puolelle, jos paukkuja jää. Sitten pari päivää myöhemmin ajan 2x 15min vedot. Vetotreeni itsessään kestää reippaan tunnin kaikkine proseduureineen, mutta sitä raskasta on käytännössä se 30min. Eikös tälleen ajateltuna pysytä oikealla tontilla vaikka ajaisi joka toinen kerta vetoja ja joka toinen pitkää peekoota? Kyllä tuo ainakin tuntuu purevan. Olen lisäillyt vetoihin tehoja n. 3W/kerta ja toistaiseksi menee hyvin. On ollut päiviä, jolloin en ole pystynyt vetämään toista vetoa lisätangoilta alusta loppuun, mutta esimerkiksi viimeinen 2x15min@263w meni ihan "mukavasti" jos niin voi sanoa. Lähtötaso oli 20min vedossa 277w josta TP laski FTP:ksi 256. Seuraavassa treenissä hilaan taas watteja vähän ylöspäin. Sitä en tiedä, onko kehitys enemmän sitä, että tottuu kärsimykseen, vai onko voimavarat kasvaneet. Eka veto menee jo heittämällä ja toisessa aletaan sitten kysyä vähän päätä. Pääasia, että numeroista löytyy kehitystä. isäksi tuo treeni tuntuu jo täyttävän ne itsensä kiduttamisen tarpeet. Varmaan jotain kovempitehoista ja lyhyepää vetoakin voisi ottaa mukaan.
Mulle sopii tyhmän yksikertaiset jutut, ettei tartte alkaa atomeita halkomaan. sama polarisaatiojuttu on nyt nostanut edelleen lenkkikyytejä. Siellä reseptinä on ollut 18km pk ja ihan tappovedot matolla. Joko 5x1min tai 10x 1min. Siellä kehityksen huomaa parhaiten sykkeen muutoksista. Ekalla kerralla tein syke-ennätyksen. 184 paukahti tauluun viimeisellä vedolla ja silloin oli ihan kaikki pelissä. Nyt sama ohjelma menee jo suht kivasti ja syk jää jonnekin 175-177 haarukkaan samassa ohjelmassa. Samalla tavalla PK-syke on alemmissa lukemissa kuin koskaan aikaisemmin. Nyt 2kk ennen kisoja alkaa olla viime kesän vauhti, mutta n. 15 lyöntiä alemmalla sykkeellä. Kiristelyvaraa pitäisi siis olla.