Alkujaan tämän lähetti
Santerius
Ehdin kysellä pikakysymyksissä, mutta kokeillaanpas täällä. En ole tällaisia laitteita käyttänyt liiemmin, saati niiden tekniikka seurannut, joten on paljon avoimia kysymyksiä - jos jotakuta kiinnostaa ottaa kantaa, olen hyvin kiitollinen.
Olen laiska ja pihi harrastelijapyöräilijä.
Olen käyttänyt sykemittauksessa ja ajettujen matkojen seurannassa Class Ohlssonin sykevyötä yhdistettynä puhelimeen ja Endomondoon. Tovi sitten tuo sykevyö sanoi sopimuksensa irti, ja pitäisi hankkia uutta. Toisaalta olen totaalisen kyllästynyt laahaaviin tuloksiin, joten treenejä olisi parannettava. Kehitysohjelmaa tukemaan pitäisi hankkia kunnollinen sykemittari, joka olisi samalla myös ns. ajotietokone, eli ei tarvitsisi käyttää useita laitteita.
Olisi useampikin kysymys:
- Miten esimerkiksi Polar V800 toimii tässä? Saako tuon kellon tankoon jotenkin kiinni, vai tarvitaanko erillisiä aparaatteja?
- Millaiset kadenssi- ja nopeusanturit kannattaa hankkia?
- Vai saisiko tähän tarkoitukseen halvemmalla jonkun vastaavan tai hieman huonomman/paremman laitteen?
Ihan pelkkä mittauskin periaatteessa riittäisi, mutta ilmeisesti tuossa Polarissa on jotain palautumista approksimoivia toimintoja ja kaikkea muuta hankalaa. Mahtaako niistä olla hyötyä? Kannattaisiko kuitenkin valita vaan Garminin Edge 810?