-
Äsken ja äsken, mutta aamulla tein pikavierailun Tampereelle.
Junasta asemalaiturille klo 8.52, taksiin klo 8.54, kohteessa klo 9.07, kohteesta pihalle klo 9.12, Nokian rajan yli klo 9.17. Kellonajoissa saattaa olla pientä epätarkkuutta, mutta suunnilleen noin.
-
Kävin saariston pääsiäistorilla ja Paavolan tammella kävelyllä. Sen perään juoksulenkillä rantoja ja polkuja pitkin. Seuraavaksi lähden hakemaan nepalilaista lounasta.
-
Herkkusienilammasparmesaanimunakas
= Ateria siitä mitä oli "jääkaapissa"
-
Kävin avaamassa jokakeväisen pakkotyöleirin. Pudottelin veneen perän pressun alas ja kävin aluksen sisällä toteamassa talvehtimisen sujuneen hyvin ilman mitään havaittavaa damagea.
Varsinaiset painavat pressut jätin kuitenkin vielä päälle suojaamaan Vapuksi ennustetulta takatalvelta ja kun tuultakin oli kohtalaisesti, joka toisaalta jouduttaa sopivasti työskennellen painavien peitteiden pudottelussa.
-
Suostuttelin teinistön avustamaan ihmisten ja eläinten asumuksien siivouksessa.
Pizza toimii vielä hyvin lahjontavälineenä. Rouva palautuu huomenissa Trumplandiasta.
-
Kävin ruokaostoksilla Citymarketissa, paikalla oli muutama muukin henkilö.
-
Lapualla suunnistamassa, kunto a-rata ja pummasin (jälleen) niin hyvin että lopetin leikin kesken. Milloinkahan oppisi että jo b-radassa on tarpeeksi minun suunnistus taidoille.
Onneksi perheen kilpasarjoissa suunnistavat suoriutuivat huomattavasti paremmin.
-
No aamuseiskasta puoli yhteen oon kuvaillu nukkeja. Senjälkeen purkanut ja säätänyt kuvia. Välillä oli pakko ottaa nokoset.
-
Pesin välikausikengät. Nyt saa kesä tulla. Ens lenkki ajetaan kesäkengillä vaikka tulis mitä.
-
Vaihoin autoon kesärenkaat.
-
Otin 25 kiintoa koivua vastaan ja haravoin pihan. Sitten tarttis vähän halkoa.
nih..
-
Pudottelin veneen isot pressut ja viikkasin ne, purin pressuja kannattaneen himmelin ja kätkin ne kaikki kellariin, kohta taas sieltä noudettaviksi.
Suomen kesä on oikeesti lyhyt, eihän tässä touhussa ole oikeastaan mitään järkeä!
Operaation päätteeksi ja pienen lepäilyn jälkeen pieni fillarilenkki upeassa, mutta silti viileässä (+10) mereltä käyneessä tuulessa, joka saatto olla kotoa mitattua jonkun pykälän viileämpääkin.
Sitten olen kuivaillut taloa Vapun jäljiltä… klada Vappen!
-
Säädin Rovesta takajarrun takaisin toimimaan. Mekaaniset levyjarrut on oikeasti ihan paskat. Pesin pyörän.
-
Vein työmatkalle lähtevän rouvan Kemiin yöpymään. Kiitotien päällystyksen valmistelutöiden
vuoksi aikaiset ja myöhäiset Oulun lennot operoidaan Kemistä, kunnes koko kenttä suljetaan kesällä.
-
Tilasin uudet vieterit+suojagumekset kotteron etupäähän katkenneiden tilalle.
Meinasi hieman keula olla vetelänpuoleinen isommissa routaheitoissa.
Toivottavasti KW/Eibach vaimentimet eivät ole närkästyneet.
-
Uhkaukseni mukaisesti vaihtelin nuorison käyttökulkineisiin renkaita kesäisemmiksi.
Neidin Jopottimeen Schwalben MW tilalle Land Cruiserit, pojalle ruoskaan W240 sijaan
28 mm Contin Tour Ridet. Onnistuin jättämään TR:n kanssa sisurin rengasmuovin alle...
Tässä paikkailun lomassa kirjoittelen. Upea kevätkeli ulkona.
Toinenkin reikä, no paikataan. Luumu tuntuu saaneen valoa kohtuullisesti.
Tuo Ojan kommentti tuossa alempana on oikeinkin mainio:)
-
Kävelin kaupungilta kotisaarelle juottolaan ja tilasin herkullisen oluen.
-
Kärvisteltiin pojan kanssa nakkikumikulkineiden kanssa; taidetaan huomenissa käydä
sään salliessa uhmaamassa pierunkuorien ja kankkujen kestävyyttä lyhyellä rinkulalla.
Tarkoituksena siis tarkistaa tekniiikan päivitystarpeet ja kasvupoliittiset geomuutokset.
Viimeisin ei koskenut minua:)
-
Kun ei ollut vielä yhden aikaan uni tullut, niin jyräytin joutessani aamuksi tarkoitetun siivun Nokia-Espoo alle kahteen tuntiin. Nyt varmaan jo nukuttaa
-
Katsoin ikkunasta ulos ja totesin että sadepäivähän siitä tuli juuri kuten sääennustus tiesi kertoakin.
-
Höpisin erään työmaan tuloksista yhden jantterin kanssa.
-
Olen ihan varma että Posti hukkasi paketin, normaalisti olisi tullut jo perjantaina tänne. Ostin toisen samanlaisen nuken, ja jos se luultavasti hukassa ollut ei tällä viikolla tule, postia Nets:iin.
On se kumma että paketti USA:sta Suomeen tulee kyllä alle viikossa, mutta sitten tuo väli Helsinki - Pirkkala onkin hankalampi.
-
Kävin leikkaamassa firman vessassa t-paidastani ärsyttävän kutiavan kokolapun/pesuohjeen mäkeen. Helpotti kummasti. :)
-
Kävin uurnalehdossa moikkaamassa isäukkoa kukan kera.
-
Puin FashionRoyalty- ukkeli nuken barbie-ukkelin "King of the Crystal Cave"-asuun ja joutui hieman...siis aika paljon ( ja onneksi olin ostanu jo isommankokoiset hopeiset housut )... säätämään ja ompelemaan esimerkiksi hihoihin lisää, koska FR- nukke on pari senttiä barbieukkelia pitempi. Mutta tuli ihan älyttömän hieno, ja komea kunkelo voi että :D
-
-
Ensin reipas lenkki, sitten uima-altaassa pulahtamassa ja siihen päälle allasbaarissa pari huurteista. Lämmöt yli kolmenkympin vaikka puoltayötä mennään...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
-
Poistin puhelimen herätyksen pois toiminnasta. Pidän 2 vko pituisen kesälomaan tutustumisjakson, ennen varsinaista kesälomaa kuukauden päästä :)
-
Ilman herätystä herääminen onkin tutkimusten mukaan paljon fiksumpaa - kellon väärässä kohtaa herättämänä voi käydä itse asiassa niin että aivot ovat puoliunessa vielä useita tunteja ylösnousun jälkeen - ja terveellisempääkin.
Mä kulutin viisi minuuttia elämästäni siihen että yritin selvittää minkä tallin ja miltä vuodelta olevan retroajopaidan näin tässä yhtenä päivänä vastaanajaneen pyöräilijän yllä. Jotkut sellaiset tunnistaa eli on nähnyt sen lenkillä jonkun fanin tai muuten vain tyylitietoisen pitämänä, mutta tämän tiesin jostain syystä todella muistavani - mutta kiusallisesti vain melkein - sen siltä ajalta kun sitä pitivät oikeat prokuskit.
Ja yhtä kiusallisesti asia jäi auki, koska en silloin lenkillä osannut kiinnittää huomiota oikeisiin yksityiskohtiin.
PS Talli oli sikäli selvä että se oli joku Hitachin nimeä kantaneista 80-luvun jälkipuoliskon tiimeistä, mutta miltä vuodelta? http://cyclopassion.blogspot.fi/2013...1985-1989.html
-
Paistoin syrnikkejä. Hyvää!