Moro!
Mitä ohjuria suosittelisitte Cube Stereo the one fillariin? En ole itse ihan kartalla noista ohjureista.
Tarkoituksena siirtyä 1×9 setuppiin.. ainakin näin aluksi..
Printable View
Moro!
Mitä ohjuria suosittelisitte Cube Stereo the one fillariin? En ole itse ihan kartalla noista ohjureista.
Tarkoituksena siirtyä 1×9 setuppiin.. ainakin näin aluksi..
Olen kysellyt ennenkin mutta kyselen vielä koska kohta lähtee osat tilaukseen eikä nyt viitsisi mokata. Takavaihtajaksi on tulossa jotain Shadow+ Shimanoa, kaikkein todennäköisimmin Zee koska pidempää häkkiä ei näillä hiluilla enää tarvitse. Siitähän tunnetusti saa sekä 11-23/11-28 että 11-32/11-36 versiota joiden ainoa ero on yksi metallinypy siinä ekassa kiinnitysraudassa ja se ilmeisesti muuttaa vaihtajan kulmaa. Nyt tuossa pyörässä on 11-28 pakka eli sikäli valinta olisi helppo mutta haluaisin vielä säilyttää option käyttää alkuperäistä 11-36 pakkaa jos joutuu lähtemään johonkin jossa ei enää reidet riitä.
Onko mitään syytä olettaa että tuo isommalle tarkoitettu versio ei osaisi toimia myös "liian pienen" pakan kanssa? Minulla ei ainakaan riitä logiikka tajuamaan mikä se syy voisi olla, toisesta pyörästä olen jo vaihtanut 11-34 --> 11-28 ilman mitään ongelmia ja tästä nykyisestä tosiaan 11-36 --> 11-28 ja hyvin ne toimii edelleen alkuperäisillä vaihtajillaan.
En tiedä kuinka hyvin 36t freeride Zee taipuu 28t-kasetille mutta tuo palikka, joka määrää suurimman rattaan pitäisi olla vaihdettavissa.
http://techdocs.shimano.com/media/te...9830801188.pdf
Y50Y98010 Freeride Bracket Axle Unit
Y5Y598060 Downhill Bracket Axle Unit
Saatavuus on kysymysmerkki? Tuo FR-palikka näyttää tosin olevan sama kuin SLX RD-M675:ssä.
Eka askel kohti 1x10-vetoa otettu ==> racefacen n-w-ratas 32t-kokoa hankittu. Sormen päät kipinöi, että pääsisi ruuvaamaan fillaria mutta pitää odotella, että on loputkin osat.
p.s. Hi5bikesin liike oli näkemisen arvoinen, hieno paikka >8D
Miten tarkkaan olette ketjulinjoja laskeskellut? Täälläkin joku mainitsi, että kolmirattaiset kammet voisivat sopia paremmin 1x systeemiin. Nämä narrow-wide rattaat ovat kuitenkin leveämpiä ja kiinnitys pisteiden offseteissä taitaa olla eroja. Ilmeisesti rattaan offsettiin voisi vaikutta kumminpäin sen asentaa. Onko tietoa paljonko ketjulinja pienenee näillä narrow-wideillä? Olisiko kuitenkin mahdollista, että tuplakammilla ketjulinjan saisi paremmiksi? Itse aion kokeilla ensin vanhoilla triploilla 1x10 systeemiä, mutta kammet todennäköisesti päivitän jossain vaiheessa niin sen takia tätä kyselen.
kyllä itse olen noita n/w-rattaita laittanut sekä tripla että tuplakampiin ja ihan ok ketjulinjat kummassakin ilman mitään prikkoja tms.. ei noissa rattaissa mitään offsettejä ole, vaan toisella puolella on se syvennys pultin kannalle, näin ainakin rallinaamassa ja hopessa..
30t racefacessa on se pieni "offsetti", kun ratas siirtyy senverta kauemmas spideristä, että ketju mahtuu, siis bcd104sissa..
^ niin kun rattaan asentaa oikein päin, mutta ei siinä ole valittavissa asentaako offset:llä vai ilman kun on tarkoitettu vain toisin päin niinkuin muutkin rattaat..
Tuo on tarkoitettu tosiaan vain niinpäin, mutta tavallisen voi laittaa joko niin, että pultinkannat jää syvenyksiin (jolloin usein tarvii myös lyhemmät pultit) tai toisinpäin, jolloin yleensä selviää vakio triplakampien pidemmillä pulteilla, noissa n/w rattaissa kun ei ole pyörimissuuntaa määrätty, "offsettiin" se ei toki vaikuta..
Kysytään nyt täällä kun 1*10 liittyy.
Mulla on ohjurina e13 lg1+ josta meni särki se bashguard. Käykö siihen ratas suojaksi e13 taco?
En ole ikinä mitään laskenu, mutta itselle paras ketjulinja on tullut XT triplakammilla Racefacen 30t rattaalla. Nyt ketju on enimmäkseen suorassa kun ajaa maasto välityksillä eli ainakin itsellä pakan isommilla rattailla (21-36). Siirtymillä ketju on sitten taas enemmän vinossa kuin ennen.
Paras vaihtoehto riippuu siis myös milä välityksillä eniten ajaa. Kaikki yhdistelmät on kuitenkin toistaiseksi toiminut moitteetta, vaikka ketju vähän vinossa onkin.
Sori jos kirjoitin epäselvästi. Toimii siis ihan normaalisti ilman direct mountteja 36 pakan kanssa, mutta sitä DH 28 moodia ei saa direct mountilla "päälle".
Zee toimii siis 11-36 moodissa millä tahansa 10speed SLX tai XT vaihtajan sillä välipalalla ja sitten siinä 11-28 DH moodissa sillä DH mallisen Zeen mukana olevalla välipalalla.
Mulla on kokemusta Zee vaihtajasta ainoastaan 11-36 pakan kanssa.
Hola!
Mites on, pärjäänkö tällä vaihtajalla (Shimano XT, RD-M781-SGSL, Shadow 10-speed)
vai meneekö/kannattaako vaihtaa uuteen jos laittelen itselle 1x10 voimansiirron? Tänks!
^ Mikäli haluat 1x10 syteemin n/w eturieskalla ilman ketjuohjureita niin takana pitäisi olla plus/type2 "kytkimellä" oleva vaihtaja.. mikäli käytät ohjuria niin toimii nykyiselläkin.. Mikäli uuden ostat niin valitse lyhyempi häkkinen malli niin saat nopeemman ja napakamman tuntuman mitä pitempi häkkisellä eikä yhdellä eturieskalla tarvita pitempää häkkiä..
On foorumeilla myös muita kommentteja, mm. minun, että asia on toisinpäin. :)
Lisää tarjontaa Narrow Wide -rattaisiin: http://superstar.tibolts.co.uk/produ...eid=e2d7a73950 £25.99
Pahus kun just viime viikolla laitoin tilauksen tonne ja nyt ne sitten ilmottaa tästä..
Asentelin tuossa fillariin tuon hopen 40T-Rex rattaan taakse, muuten toimii moitteetta mutta vähänkin kun pyöräyttää kampia taaksepäin niin ketju tipahtaa yhden alaspäin. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Johtuuku rattaan rampituksista vai onko ketjulinja huono? Edessä on RF:n n/w ratas ja pakkana XT.
Kokeillut olen jo eri pituisilla ketjuilla ja siirtämällä pari mm ketjulinjaa sisemmäksi, ei paljoa auta.
Ei luulisi olevan ketjulinjasta kiinni kun ei aikaisemmin tiputtanut, veikkaan hopen rampitusta..
Suuri ongelma tuo ei sinänsä ole, kun tuo isoin on vähän niinkuin hätä varana isompiin mäkiin.
eikös tuo ketjun tiputtelu pienemmälle ole shimanomainen "ominaisuus".. en ole muistaakseni huomannut srammien kanssa samaa..
Ketjujen tiputtelu voi johtua myös ketjun "pakkautumisesta" jos vapaaratas kanittaa