Garmin Edge 510 ???
http://i154.photobucket.com/albums/s...kl161812-1.png
Printable View
Garmin Edge 510 ???
http://i154.photobucket.com/albums/s...kl161812-1.png
tyylikkään näköinen, voi olla seuraava päivitys joskus..
Nyt kaikki tiedot sivuilla:
http://sites.garmin.com/edge/
Ihan hauska idea nuo sosiaalisen median jutut ja sääennusteet, mutta en itselleni nää kovin tarpeellisiksi. Suomessa sataa kuitenkin ja ketä kaveriakaan kiinnostaa jonkun tavisjonnen liveträkkääminen.
Itseäni eivät nuo somet ja säätiedot myöskään kiinnosta, mutta tuo live tracking olisi erittäin tarpeellinen: kotona odottavat tietäisivät, koska palailen lenkiltä taas hoitelemaan muita velvollisuuksiani. Tällä hetkelläkin vastaavanlainen palvelu jo käytössä, mutta tuo uusi voisi olla toimivampi.
510:n arvio Bikeradarissa:
http://www.bikeradar.com/gear/catego...puter-13-46859
Ja DCRainmakerin syvällisempi arvio:
http://www.dcrainmaker.com/2013/01/g...th-review.html
Kerrassaan mielenkiintoinen laite tuo 510! Tätä täytyy jäädä kyttäilemään ihan tosissaan.
Kun itsellä on lähes vuoden kokemukset Edge 500:sta, ei ole mitään intohimoa 510:stä kohtaan.
Eihän tuossa ole kuin värillinen kosketusnäyttö, kymmenen pyörän tuki ja pari tuntia akun kestoa lisää. Kaikki muu on lähinnä kuorrutusta ja pientä parannusta menuihin ja näytön tietoihin.
Jos nuo saadakseen pitää maksaa melkein 50% lisää hintaa ja vastineeksi saa kooltaan isomman vehkeen niin... ja missään ei sanota tukeeko tämä paremmin ajon aikaista latausta.
Lisäksi 510 ja 810 on käytännössä samoja laitteita. Edellisen GLONASS -satelliittituki korvautuu jälkimmäisen karttatuella (=muistikortti ?). Molemmissa on suurin piirtein sama "navigointinäyttö".
Garmin Connect -softa iPhonelle on nyt ladattavissa ilmaiseksi App Storesta.
Tosiaan olis kiva että luureille jotka tukee USB host mode tilaa sais tollasen Garmin Connect kikkulan jolla lenkit vois upata GC:en ja Stravaan. Ei tarvi mitään datan pyöritystä tai talletusta luuriin, sehän onnistuu (kunnon) luurin (oikealla) selaimella...
Tekisin itte N9:lle jos siinä olis toi host mode. Linukalle kun löytyy se selaimen "laajennus" jolla Edget löytyy selaimessa kun ko palvelujen sivuille selaimella menee. Siitä saanee tehtyä moisen kalikan, oli muistaakseni Pythonilla tehty.
Miten tapahtuu sykealueiden siirto Garmin Connectista laitteeseen tai miten laitteen sykealueiden määritys ylipäätään tapahtuu? Painaessani Garmin Connectista ”send to device” tulee virheilmoitus “There was an error sending your personal profile to” “Heart Rate Zones(Your device can only accept 5 HR zones.)” Kokeilin viidellä, neljällä ja kolmella sykealueella mutta aina tulee sama vaste.
Heitetääs ensikokemuksia Edge 510:sta, kun tuossa perjantaina sellainen tuli käyttöön:
-käyttöliittymää on parannettu, se on nyt todella mainio
-näyttö vaikuttaa skarpimmalta kuin vanhassa 500/800sessa
-kosketusnäyttö toimii hyvin myös paksuilla talvirukkasilla
-virtual partner graafisena on ihan hauska ominaisuus
-piirtää live-korkeuskäyrää samoin kuin vanha 800seni
-piirtää myös ruudulle reittiä (ei oo karttapohjaa, mutta jos ajaa vaikka ympyrää maastossa mihin renkaanjälkeä ei piirry, huomaa eksyneensä ;D )
-kompaktimman kokoinen kuin 800/810, vähän vanhaa 500:sta suurempi
kaikenkaikkiaan varsin mainon oloinen kapine, 800sella käytin maastokarttaa vuoden käytön aikana vissiin kahdesti, siksi kartaton malli nyt käyttöön..
pelkän laitteen mukana 2 normi telinettä, bundlessa kaksi normitelinettä ja "etuteline" sekä pehmeä sykevyö..
kaikissa malleissa myös remmi, millä laitteen saa vaikka tankoon/stemmiin kiinni sitävaraa, jos teline sattuu pettämään..
Live-träkkäystä en ole vielä koittanut, en omista android/iOS/win8 puhelinta..
Minulle on ilmeisesti tulossa 500. Onko siis bundlessa kiinnittimet kahteen pyörään (eli tankoon- antureita jne ei käsittääkseni ole)? Haluasin käyttää laitetta myös maasturissa mutta siinä en koe tarvitsevani kadenssi-tietoja, kunhan tiedän suurinpiirtein kuinka hitaasti ja kuinka pitkään etenen.
kyll laitteen mukana tulee kaksi kiinnikettä..
Kiitos tiedosta -taitaa lähteä tilaukseen tänään.
Kadenssianturi ei välitä tietoa. Olen tarkistanut anturin ja lähettimen välisen etäisyyden, vaihdoin pariston ja olen myös resetoinut mittarin ja ilmoittanut uudelleen, että passais käyttää kadenssianturia. Ehdotuksia mitä tehdä?
Missä on tällä hetkllä kilpailukykyisin hinta?
Mun Garmin GSC-10 ja Ciclo Sport sensorit olen saanut henkiin niin että otin patterit veks, oikosuljin sensorin patterin kontaktit toviksi, sitten patterit takasin ja Edgeä parittamaan.
Joudut heilutteleen magneetteja sitten patterien paikalleen laiton jälkeen. Ja katso että sensorityyppi on oikea, jos paritat yhdistelmäsensoria niin semmonen pitää Edgessä olla valittuna.
Jos oikein vastustaa niin osassa sensoreista on koodinumero jonka voi näppäillä sisään Edgeen.
Minä tilasin Evansilta hintaan 231:-. Se on se punamusta jossa ilmeisesti parempi HRM (premium) kun siniharmaalla (standard). Kohtahan näkee.
Aha. Ei ole paljoa vuoden takasesta halventunna, omani kun tilasin niin sain sinisenä bundlena kotiovelle muistaakseni 261 € hintaan.
GSC-10 on paska* ja muovinen sykevyö menettelee. Jos nyt tilaisin niin ihan pelkän mittarin ja vyön** sekä sensorit sitten erikseen ja halvemmalla muualta.
* Paska koska nojariin ei ilman väkertämistä saa nopeussensoria irralleen tuosta yhdistelmästä. Etuvetoseen nippa-nappa pelitti mutta siihenkin parempi on O-Synce Macro 2SX nopeus&kadenssi yhdistelmäsensori, muihin erilliset jotka on Ciclo Sport merkkiä nyt.
** Vyönähän mulla on CycleOps PowerCal, just samanlainen kuin Garmin:n comfort mutta väittää myös olevansa tehomittari :D.
Edge saapui ajallaan. Viritin ja tein testilenkin trainerilla. Muuten pelasi, mutta näytti mielestäni liian hidasta nopeutta (olen kyllä hidas mutta en noin hidas). Intervalleissa nopeus välillä putosi hetkellisesti puoleen ja pari kertaa nollaan. Syy lienee anturi joka ei ole tarpeeksi lähellä sensoria. Täytyy säätää ja kokeilla uudestaan. Kadenssinmittaus on ilmeisesti OK.
Mulla teki Edge 500, jossa 3.0.0 wirmis, oudon tempun. Ajelin eilen satasen ja pistin kotipihassa stoppiin ja sammutin.
Suihkun jälkeen aloin sitten nostamaan USB:lla lenkkiä ulos niin vehje ei lähde kunnolla käyntiin, ei lähtenyt lataamaan tai jakamaan USB:lla. Ketutus oli melkein samalla tasolla väsyn kanssa joten annoin olla ja tunkkasin sitten pikkutunneilla vekottimen takaisin henkiin.
Sen sai lopulta elpymään laittamalla USB-piuhan Garminin omaan laturiin, sitten Power-Menu-Lap näppäimillä pika-reset ja jättäen Menu-näppäimen pohjaan. Kun alko lataamaan niin samalla tappelulla sen sai lopulta ilmestymään USB-levyksi läppärille.
Pettymys oli suuri kun tätä tuoreinta lenkkiä ei sitten löytynytkään. Se filu oli vissiin korruptoitunut ja näillä elvytysyrityiksillä sitten poisti filun, sitä ei saanut Ubuntussa kaivettua esiin mistään (joukon muita filuja kylläkin).
Mutta positiivista ettei tarvinnu nollata koko vekotinta datoineen. Saa nähdä miten seuraavan lenkin kanssa käy... tallennustila ei ollut tullu täyteen, ja muistaakseni alkuperäisellä 2.80 wirmiksellä taisi tehdä saman tempun kerran.
Bundle amazon.co.uk:sta 208 euroa. http://www.amazon.co.uk/Garmin-Heart...4922587&sr=8-1
Minulla aika lailla samanlainen keissi: maanantaina lenkin jälkeen viisisatasen purku koneelle vaati aika lailla temppuilua, mutta onnistui lopulta. Sain ladattua viimeiseimmät treenit laitteelta käyttäen training-centerin import-toimintoa, treenien tiedot löytyivät jostain laitteen hakemistosta. Tuo saattaisi joku kesäaikaan siirtymiseen liittyvä bugi tms.
Hyvä että sait ulos.
Mulla kun ei ole M$-winkkaa millä leikkiä, etenkään pääsiäisen aikana kotosalla, niin muita vaihtoehtoja ei jääny kuin tunkata värkki vaan tulille. Siinä samalla hävisi tuo yksi lenkki.
Linux:ssa toimii Garmin Connect ja Strava selaimessa kuten M$:ssä mutta selain käyttää Python-pohjaista härpäkettä joka kaivaa datat Edgen flash-levyltä. Kun sen vaan saa näkyville.
On toi 500:n tehnyt muistaakseni kerran aikaisemmin samanlaisen tempun. Tosiaan kesäaikaanhan siirryttiin ennen lenkkiä mutta ei siinä lenkin aloituksessa mitään erityistä ollut. Ja en muista että oliko täsmälleen sama ajankohta vuosi sitten...
Pyörän mittari ei toimi ja sykemittari sekoilee. Pakko se on hankkia Garmin. Onko joku löytänyt 500 bundlen alle 250e Suomesta??