http://www.bike-discount.de/shop/k18...-team-7-0.html
Onkos näillä jotain merkittävää eroa? Kumpi kannataisi hommata?
Printable View
Onkos näillä jotain merkittävää eroa? Kumpi kannataisi hommata?
Oho, käynyt näköjään pieni huti/paste :D
Pahoitteluni, meinasin siis tähän 2012 malliin, kuitenkin vain 50e eroa.
Taitaa mennä niin, että nuo 2012 -mallit oli pikkasen parempia noihin 2013 malleihin verrattuna. Eroa näyttäisi olevan kammet, keula ja etuvaihtaja ainakin vanhemman mallin eduksi.
Edit: Jarrutkin näyttää olevan erit. Ottaisin kyllä vanhemman version, mikäli väri ei ole ongelma ja kokoa löytyy.
2012 mallissa on paremmat osat. Näissä 2012 malli voittaa 2013 mallin.
-Teoriassa parempi keula, 2013 mallin rebakin kyllä pelittää todella hyvin.
-Jarrut ovat paremmat, elixireistä on enemmän huonoja kokemuksia kuin formuloista
-Vaihteisto on tasoa kovempaa sarjaa, tosin deorellakin peruspolkija ajelee.
Kiekoista en osaa sanoa mitään, joku muu voi jatkaa siitä. 2012 mallissa on astetta paremmat osat, ja saisit sen heti. Hinta on vähän kovempi mutta ero on pieni. Molemmilla ajat tyytyväisenä, hyvä että eroa huomaisit.
Jatkoa edelliseen, kannatti laittaa mailia menemään
"Dear Mr. H---- ------nen,
we are sorry for the problems with our bike. I can offer you a 50€ voucer for our webshop as compensation."
Loppuhyvin kaikki hyvin, ihan hyvälle tuntitaksalle tuossa näköjään pääsi =)
Heippa kaikille :) Olen tässä katsellut emännälle hänelle ensimmäistä maastopyörää ja näissä Radonin pyörissä hinta-/laatusuhde tuntuu olevan kohdillaan. Jos nyt joku jäykkäperäinen Radon otetaan, niin valinta osuu ehdottomasti ZR Lady 7.0, mutta rungon koko tuottaa ongelmia, niin kuin aina :D
Tässä olisi vähän emännän mittoja:
Inseam: 76
Trunk: 63
Forearm: 28
Arm: 60
Thigh: 55
Lower Leg: 52
Sternal Notch: 136
Total Body Height: 163
Olen vertaillut noita runkoja näiden mittojen perusteella ja tavallaan hän istuisi 17" rungon mittoihin, mutta toisaalta toiveissa on, että seisonta korkeutta saisi olla "reilusti" ja että ajoasento ei olisi liian makaava. Periaatteessa siis 15" runko voisi olla parempi, mutta silloin mitä ilmeisemmin joudutaan pelaamaan stemmin ja satulatolpan kanssa.
Löytyykö arvon naisväeltä vinkkejä oikean rungon valintaan? Huomasin myös, että runkojen geometriat ovat vaihtuneet aavistuksen viime vuodesta, mutta tuskin aiheuttaa suurempaa päänvaivaa...
Eikös Hesassa voi koeajaa noita Radoneita?
Olen kuusi senttiä lyhyempi, inseam 74 ja ajan tämän vuoden mallia olevalla 15 tuuman ZR Ladyllä. Vähänkin itseäni isommalle suosittelisin ehdottomasti isompaa runkoa. Ajoasento on aika pysty, itsenikin pitäisi vaihtaa pitempää stemmiä. Ja vaakaputki on sen verran matalalla, että stand overista ei tarvitse olla huolissaan. Eli suosittelisin laittamaan 17-tuumaisen tilaukseen.
Onko muuten kellään kokemuksia Radonin maantiepyöristä/rungoista?
Mä oon 155cm ja mun inseam on 68cm. Mulla 2012 Radon Lady 6.0 ja 15". Mulla riittää ihan hyvin seisomakorkeus, vaikka olenkin lyhytjalkainen. Itse tykkään kai vähän pidemmästä ohjaamosta ja siks mulle on vaihdettu tohon pyörään pidempi stemmi, vakiona siinä tais olla 60mm. Ja satulaakin säädettiin mahdollisimman paljon taaksepäin.
Mun silmään noi mitat näyttäis siltä että 17" saattais mennä ihan hyvin. Toisaalta jos haluaa oikeasti melko pystyn ajoasennon, niin 15" vois olla hyvä, koska ohjaamo on aika pieni. Ja toisaalta mun mies (171cm pitkä) on kokeillut mun pyörää ja tykkää että se on näppärän kokoinen... Mutta ehkä kannattaa miettiä myös sitä, että jos aikoo ajaa pidempää siirtymää tms. tasasta niin liian pieni pyörä ei oo kiva.
Ootko harkinnut miesten puolelta pyörää..? Voisko sopia Radonin 16"? Ite olisin halunnut oikeastaan sellasen mutta se seisomakorkeus olis ollut todennäköisesti itselle liian korkea.
Ite tein niin, että kävin sovittelemassa kivijalkamyymälöissä eri merkkien pyöriä (en Radonia koska täällä treellä niitä ei voi sovittaa) ja vertailin niiden mittoja sitten netissä oleviin Radonin mittoihin. Ja ostin Radonin. Hyi minua kivijalkamyymälöiden hyväksikäyttäjää. :( Seisomakorkeutta testailin kotona jo valmiiks olleen 18" miesten Radonin avulla lätkimällä koroketta kenkien alle sen verran kun ajateltiin 15" naisten mallin olevan matalampi. :D
Ja vielä naisten mallista.. Itse koin vauhdin hurmaa kun renkaat (ne mustat osat, miks niitä nyt sanotaankaan..? :D) vaihdettiin 2,1 tuumasiin Rocket Ronneihin ja Racing Ralpheihin. Ne vakiorenkaat (Nobby Nicit) oli hirmu hidastavat verrattuna kapeampiin. Kuitenkin kapeammilla (ja kuvioltaan vähemmän traktorin renkailla) pärjää ihan hyvin poluilla.
Ensimmäiseksi haluan kiittää kaikkia tähän asti vastanneita J
Kyllä mä olen yrittänyt etsiä jälleenmyyjiä tästä läheltä, mutta en ole löytänyt kuin fillariosa.fi:n ja valitettavasti heillä ei ollut testissä muita Orangeja(mikä tietenkin olisi loistava valinta :P)
Periaatteessa miesten malleista ZR Team:in 16”-runko voisi olla passeli ja tässä jäisi myös aavistuksen verran enemmän seisontakorkeutta eikä geometria silmämääräisesti laske ajoasentoa. Säästäähän tuossa myös vähän rahaa ja se näkyy osissa, mutta sillä ei ole väliä, kunhan löytyy runko joka sopii hänelle.
Koeajoja pyrimme suorittamaan tässä syksyn aikana ja tekemään vertailuita näiden tiimoilta.
Slide 160 takaswingissä särö :) katotaa miten takuu toimii mut aika heikosti tuntuu ainakin viiveiden puolesta toimivan b-d kanssa.
Kestihän se vuoden ja 3kk.
Aijaijai! :( . Mistä kohtaa narahti särölle?
Oon pitemmän aikaa katellut noita Radonin kaksysejä ja nyt on semmoset saumat, että saattaisi olla mahiksia tommoseen Radon ZR Race 29er 6.0:een. Kun pituus on 180 ja inseam 86, niin jäin pohtimaan valintaa tuon 18" ja 20"-koon välillä. Itse kyllä tykkäisin ei kovin korkeasta rungosta, että olisi näppärämpi käsitellä. Mutta olisko toi 18" liian pieni?
^ Kiitos tuosta infosta :). Kaipa se sitten kannattaa 20" ottaa. Taitaa olla vähän pitempikin toi runko kun 18" ja toisaalta pidän aika matalasta ajoasennosta. Asiaa mietittyäni olen kanssa päätymässä tohon 5.0-malliin, kun on ostettava siihen uuteen fillariin kuitenkin nastarengasta, poljinta yms., niin rahaa kuluu.
Ei ole 18" liian pieni. Itse olen saman kokoinen. 4 lenkkiä olen ajanut sekalaisessa maastossa kyseisellä pyörällä (Sram) ja on hyvän kokoinen. Vaihteet jouduin säätämään ja keulan pumppaamaan. On kiva vehe päästellä menemään ja hyvän värinen tuo lime luonnossa.
^ Joo, kyllähän muistelen lukeneeni täältä suurin piirtein kokoisistani tapauksista, jotka ovat tohon 18" kokoon päätyneet. Ei millään jaksa vaan selata ketjuja läpi, kun monissa on kymmeniä sivuja. Joten kaikki nää infot on arvokkaita. Onhan tommonen pienempi varmaan maastossa kivempi pyöritellä, vaikka en mihinkään OTB-maastoon meinaa suunnatakaan. Ja kyllähän toi lime tossa kuvassakin ihan hyvän näkönen on, varmaan tosiaan vielä paremman näkönen luonnossa.
Kyllä tuon 18" ajoasennon saa alas jos, haluaa spacerit pois stemmin alta ja kääntää stemmin negatiiviseksi. Ennemmin liian pieni kuin, iso runko. Yksi 190 cm kaveri kaveri tykkää ajaa Trekin 29:llä missä on myös 600mm rungon vaakamitta.
Reban keula on 6.0 huomattavasti parempi jos, meinaa maastossa oikeasti ajaa ja kallein osa päivittää myöhemmin. Kannattaa harkita tarkkaan. Reballa ei jää ajot ainakaan keulasta kiinni. 6.0 on 400mm satula tolppa valmiina.
^ Noitten puheitten valossa pistetään toi 18" 6.0 uudelleen harkintaan :). Eipä tässä ole pahemmin varoja jälkeenpäin fillaria uudelleen speksata, niin olis hyvä, että kerralla tulisi pysyvää jälkee.
Tossa jäi vaan mietityttämään kun katsoin noita kahta 6.0:aa, niin molemmissa on väriksi merkattu lime, siis shimano- ja sram-varustetuissa. Kuvassahan toi shimano on musta ja sram lime. Ota tosta nyt sitten selvää.
Bike discountin sivulla on vaan painovirhe paholainen mustan osalta tekstissä Eli kuvissa värit oikein. Radonin omilla sivuilla on oikein. Sieltä löytyy muutes tarkemmat geometria mitat http://www.radon-bikes.de/xist4c/web..._id_21722_.htm. Sram version Magura jarruja pidetään parempana kuin, Shimano version Avideja. Muuten tuo valinta onkin lähinnä väri ja Sram vs Shimano osat. Hyvin on pitänyt orkkis Nobby Nic Evo PaceStar renkulat myös kovettuneella lumella pikku pakkasessa jää ajoihin piikkipyörät sitten. 18" painoi 12.5kg Shimano XT PD-M780 polkimilla varustettuna.
^ Tuli sitten tilattua tuo 6.0 Sram 18" koossa. Otin siihen nyt Ice Spiker Prot talvea varten varmuuden vakuudeksi, kun vähän sitä semmoseksi talvipyöräksikin meinasin. Noita jarruja arvuuttelinkin vähän paremmiksi, kun täällä on noista Avideista puhuttu kaikenmoista. Toivottavasti nää Magurat ei nyt sitten pahemmin ulvo, vaikka pääasiana on kai pidettävä, että pysähtyy. Kiitos sulle muuten hyödyllistä kommenteista :).
Välillä jarrut vähän ääntelee, mutta ei enempää kyllä, kun XT jarrut tai formulat en muista mallia ja pitoa tuntus riittavän. Ice Spiker Prot on ostos listalla talviajo kenkien lisäksi myös minulla. Viikon kesti tulla minulla siitä, kun lähti DHL:llä liikkeelle.