^Niosta Lupineista tuli joku sarja muinoin telkkarista. Tai sitten oon lainannu kirjastosta DVD:n jossa oli jaksoja.
Printable View
^Niosta Lupineista tuli joku sarja muinoin telkkarista. Tai sitten oon lainannu kirjastosta DVD:n jossa oli jaksoja.
Meeks's cutoff. Hieno realistinen ja tunnelmoiva länkkäri.
https://areena.yle.fi/1-2167344
Once upon a time... in Hollywood. Ihan ok, mutta ei hehkutuksen arvoinen
Thomas Crownin tapaus. Siis se orkkis missä on Stewe McQueen ja Faye Dunaway
Pari ilta sitten omaan tämänhetkiseen realismintajuun hyvin sopivan joku Yö museossa. Oli kiva katsoa vaihteeksi ihan normaalia elämää telelevystä.
Kiitos tilauksestasi (Sorry we missed you). Vaikuttavaa ja liikuttavaa brittidraamaa nykyajan työelämästä ja niin hienosta "alustataloudesta". Iso suositus.
https://www.imdb.com/title/tt8359816/
Perikato. Ehkä yks parhaista natsi ajan kuvauksista.
Kävin katsomassa tämän loppusyksystä, oli ihan koronaturvallinenkin näytös ennen epidemia-aikaa, kun taisin olla ainoa katsoja.
Eläydyin sen verran voimakkaasti perheen tilanteeseen, että pääsi ihan huuto yhdessä kohtaa... Sikäli hyvä, että muita ei ollut lähellä. Jäi kyllä vahva vaikutus muutenkin leffasta.
Taitaa olla aina vaan ajankohtaisempi. Itsekin jouduin töistä ottamaan työvälineitä etätöihin niin, että jos takuu ei korvaa, niin minä sitten.
Blinded by the light. Pakistanitaustainen teini innostuu Bruce Springsteenin musiikista 80-luvun Englannissa. Perustuu todellisiin henkilöihin. Oikein mukava hyvin mielen leffa.
https://www.imdb.com/title/tt8266310/
Hercule Poirot - Kuolema Niilillä.
Samulionen gravel -elokuvan. Oli kiintoisa kyllä.
Ettore Scolan Rumat, likaiset ja ilkeät.
"Räsynukke" Muistan lapsuudesta että me ( serkkuni ja minä) katseltiin tätä tai ainakin jotain, nimi jäi mieleen. Ai joku kauhuelokuva? No meinasin kyllästyä että mitä tässä nyt...mutta pakkohan tätä oli jäädä katsomaan että miten käy. Hullu valepastori. Mutta elokuvassa oli todella kauniita kohtia, eläimiä joen varrella.
Enemmän satu kuin kauhuelokuva. Mutta mitä niille rahoille oikeasti kävi? Minkä ihmeen kohtauksen tämä nuorimies sai kun mainittu hullu valepastori pidätettiin, siis olisi nyt vaan pitäny rahat? se kohta jäi nyt vaivaamaan.
Harvoin tulee katsottua peleihin perustuvia leffoja mutta viikonlopun aivontyhjennykseksi meni Battleship joka siis perustuu tavallaan wanhaan tuttuun laivanupotukseen. Eka tunti oli kuraa (1 tähteä), viimeinen ihan ok, muttei niin hyvä että tuo IMDB:n 5.8 pitäisin paikkansa.
Commando :cool: :D
Sacha Baron Cohenin Diktaattori. Ihan hauska oli.
us, surkea kaikin puolin
Tenetin kävin katsomassa Itiksen Imaxissa. Joutuu kyllä katsomaan toisen kerran, jos aikoo ymmärtää että mitä oikein tapahtui.
Jacques - elämä merellä. stenu antoi vinkin tähän leffaan ja kannatti katsoa.
Komppaan The Devil All the Time osalta. Ruusu nillkassa, niin on ollut aikaa maata sohvalla, yksi parhaista ja masentavimmista, elokuvista tässä syksyllä.
Parasite. Katsoihan tuon mutta ihmettelen niitä Oscareita...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Operation Odessa. Taattua Netflix kamaa. Niin lennokas dokkari että pakko tarkistaa jälkikäteen Googlesta on tuollaista oikeasti tapahtunut ja onko nämä henkilöt oikeasti olemassa.
Kolme ekaa Jason Bournea (Medusan isku, Medusan verkko ja Medusan sinetti) tuli katsottua viime viikon aikana. Jostain syystä nämä oli jäänyt katsomatta, mutta nyt tuli korjattua tämä virhe. Kolmas osa, Medusan sinetti, oli mielestäni paras vaikka hyviä olivat kaksi ensimmäistäkin. Omalla asteikolla arvosanat menisi näin:
Medusan isku: 4/5
Medusan verkko: 3+/5
Medusan sinetti: 4+/5
Ihmetyttää muuten tämä suomentajien tapa nimetä elokuvia suomeksi. Mistä ihmeestä sana "Medusa" oli revitty leffasarjan suomenkieliseen nimeen? Sitä kun ei alkuperäisessä englanninkielisessä nimessä ole, eikä itse leffoissakaan sanallakaan mainita mihinkään medusaan viittaavaan...?
edit. Ai niin, myös "12 Years a Slave" tuli katsottua la-iltana kun tuli tv:stä. Tämän olin viimeksi nähnyt silloin kun se ilmestyi ja nyt katsoin uudestaan. Onhan se aika rankka elokuva, mutta hyvä!
Eka leffa perustuu karkeasti Ludlumin kirjaan Bourne Identity (1980, Suom Medusan isku (1986)). Kirjasta on tehty toinenkin leffasovitus. Lähempänä kirjaa mutta muovisempi. Toi eka Daemon leffa oli kuitenkin aikanaan vallankumouksellinen. Nyt tuollaisia on sata tusinassa.
Bernardo Bertoluccin "Il conformista", Italia 1970, suomenkieliseltä nimeltään "Fasisti". Yle Areena
Kun olin nuori, Bertolucci ei ollut pelkästään kuuluisa "Viimeisen tangon" ansiosta vaan kova sana muutenkin. Jostain kumman syystä en kuitenkaan ole nähnyt hänen elokuvistaan kuin "1900", tosin useammankin kerran, oikeassa elokuvateatterissa kahtena eri vuosikymmenenä, DVD:nä ja televisiossa. Niinpä asetuin television ääreen suurin odotuksin - ja lähinnä hämmästelin miten en juuri lumoutunut elokuvallisista elementeistä tai vaikuttunut kerronnasta tai ylipäätään oikein perustanut koko filmistä.
Ymmärrän toki että se on aikanaan voinut olla jonkinlainen merkkitapaus tuleville elokuvaohjaajille, mutta itse katsoin loppuun lähinnä periaatteesta tai siksi että halusin nähdä onnistuisiko filmi jotenkin vielä muuttamaan käsitykseni. Dominique Sanda oli kyllä aika hot, sitä ei käy kieltäminen.
Fasisti-elokuva on ohjaaja Bernardo Bertoluccin ja mestarikuvaaja Vittorio Storaron bravuuri
Koodinimi U.N.C.L.E.
Hohhoijaa...ei ollut kyllä ihan meikäläisen filmi. No, eihän se minulta ole pois, jos joku näistä tykkää.
^ Tuon tallensin ja katon kun kerkeen. The Mist piti kattoo uudestaan koska loppu on koominen. Ei ehkä saisi nauraa mutta naurattaa se silti.:cool: