No ei se sen tason maastopyöräily että tubelessia viritellään ole muutenkaan kuutioasukeille helppoa…
Printable View
No ei se sen tason maastopyöräily että tubelessia viritellään ole muutenkaan kuutioasukeille helppoa…
Hyvin on tilaa alle 60neliössä mulle, pyörille ja varusteille :)
Mä asun kerrostalossa eikä fillarien rakentelu, huollot, tubelessit tms. ole olleet mitenkään hankalia.
Eiköhän tämä keskustelu lähtenyt siitä, kun totesin ettei 50 litran painesäiliöllä varustettu kompura ole kaikille ihan normisettiä.
Tietysti kun sanon näin, niin Jackillä ja Sambololla on molemmila makuuhuoneen nurkassa isot kompurat tubeless hommia varten. :)
No niin se täytyy olla sitten kaikissa tapauksissa.
Eihän se kuulemma ole.
Ei aina riitä. Se että sulla on noussut kumit ei tarkoita, että se kaikissa tapauksissa riittää. On minullakin moni gravel-kumi noussut pelkällä tornipumpulla, mutta sitten on sellaisia tullut vastaan, jotka ei nousseet edes isolla kompuralla. En silti ala väittämään faktatana että tornipumppu riittää aina tai että mikään ei nouse edes isolla kompuralla.
Nyt kun on viimeiset 7 vuotta asunut rivarissa missä on omassa pihassa (pieni) varastokoppi ja siellä tilat kolmelle pyörälle, suksille ja monelle muulle tavaralle. On pyöränhuoltotelinettä, hylsysarjaa, kompressoria, penkkihiomakonetta ja vaikka mitä työkalua. Ja kohtuu hyvä piha missä niitä käyttää.
Niin jos nyt tästä pitäisi kerrostaloon lähteä, niin aika monesta romppeesta pitäisi luopua ja sen myötä myös "harrastamisen tyylistä" jos noin voi sanoa. Mutta eihän pyöräily, hiihto, tai valokuvaaminen siihen loppuisi tietenkään. Mutta kyllä se muutoksia vaatisi.
jos ei nouse niin uusi kierros teippiä ja uusiks? varmaan viiskytä rengasta nostanu pyöräelon aikana ja ykskään jäänyt nostamatta tornipumpulla
Paljoko porukka laittanu litkua 4,8 fatbiken renkaaseen tai mikä se ois hyvä määrä?
1dl oon laittanu, eilen viimeksi kun vaihoin budin eteen.
Lähetetty minun CPH2307 laitteesta Tapatalkilla
Itse laitan 2.4" kumiinkin reilu 100ml.
Juu, tuo 100ml on riittäny tiivistämään reilusti tihkuvat liteskin jumbot ja hoitanu hommansa senkin jälkeen niin en oo enempää sitte laittanu, taitanee joku 200ml olla suositus[emoji848]
4.8” All Mightyyn laitoin n 160-180 ml. 2.4” - 2.6” renkaaseen olen laittanut n 120-140 ml.
Laitoin litkut uusiin 4,8 jumbo jimeihin, ajon jälkeen jonku verran tullu litkua ulos ku sotkenu rengasta ja vannetta, ilmat pysyy kumminki ihan hyvin,pitääkö olla huolissaan vai onko ihan normaalia?
Saattanut paikata jonkun reiän tai sitten rengas asettunut paikalleen.
Nyt muutama lenkki takana ja joka lenkin jälkeen vanteen ja vannenauhan välistä tullu litkua ulos,ite renkaan ja vanteen väli näyttää kuivalta, täytyy seurailla, pääasia että ilmat pysyy toistaiseksi
Millä teippasit vanteen?
Hirvisäkki
Vannetta ei tullu teipattua ollenkaan koska edellis kerralla onnistu samalla taktiikalla hyvin eikä mistään tullu litkua ulos, sun ringlen vanteet
Jos ei hirvisäkillä piä niin laita jumppakuminauha tahi fattystripper, ite sain horon Loun asettumaan jumppiksella kun tuli kumin ja vanteen välistä ilmaa ja litkua pikku paineilla.
On nuo kyllä yleensä hirvisäkillä onnistunu kerralla, säkki on jopa kaksin kerroin vanteella, ei varmaan auta ku ajella menemään ja kahtua loppuuko litkun vuoto josaki vaiheesa kun kerran ilmat pitää.
Tuntuu nuo Jumbo Jimit hikoilevan vaikka mitä tekis.
Orange tai sitten Bas-shopista tuo https://bas-shop.fi/p39543/velox-liq...eless-neste-1l
Noi muodostaa kalvon joka on tiiviimpi.
Auttaisi jos ongelmatapauksissa kertoisi vähän enemmän että mikä vanne, rengas, litku, teippaus jne on käyttänyt.
On normaalia että rengas ei ole tiivis alussa, vaatii muutaman lenkin että alkaa oikeasti pitämään, jos silloinkaan.
Nyt mulla eka talvi kun läskissä litkut. Paineet onneksi pitää hienosti, mutta jotenkin oudosti tihkuttaa litkua renkaan ja vanteen välistä. Nämä pakkaset ja 5-6 Psi paineet on varmaan yhdessä syylliset.
Itsellä meni hermot tohon tubeless litkuilla pelleilemiseen ja sotkemiseen. 7 fillaria OLI tubelessina litkutettuina, mutta nyt ei ole enää yksikään eikä koskaan enää tulekaan. Putsasin vulkanoituneet/kuivuneet litkut pois renkaista ja siirryin kevyempään ratkaisuun eli Tubolito sisärenkaisiin. S-Tubo versioihin eli niihin kevyempiin. Koska en ole toistaiseksi mikään neuvolassa punnittava niin en voi edes hyödyntää kovin matalia rengaspaineita tubelessina.
Yksi parhaista päätöksistä pyöräilyssä. :cool:
Saiko nure jo bannia?