^Rengaskokoa pitää vähän viilata tai sitten säädät mittaria Shimanon kännykkäapilla.
Printable View
^Rengaskokoa pitää vähän viilata tai sitten säädät mittaria Shimanon kännykkäapilla.
Shimanon kännykkäappilla ei onnistu mittarisäädöt tai rengaskoon muuttamiset. Jos tuon haluaa virallisesti tehdä, on se Shimano-huollon hommia ja sitenkin ilmeisesti tekevät vain erillisen luvan kanssa.
Kyllä sillä Etube apilla saa muistaakseni mittarin näyttämää väännettyä muutaman prosentin ylös tai alaspäin. Rengaskoon muuttaminen virallisesti vaatii tietenkin Shimano huollossa käynnin.
Canyonille soitin ja tuota rengaskokoa ei pysty muuttamaan edes Shimano Service Center vaan pitää lähettää takuuhuoltoon Canyonille. Sovittiin että ajelen tuolla sen 500-1000km ja teetän sitten ensihuollon samalla kun laitan pyörän sinne.
Valmistajan toleranssi kuulemma tuossa 5% ja tuo siinä rajoilla onko ok vai ei. Mutta takuuseen kuitenkin menee. Onneksi tuo nyt ei metsässä haittaa mitään, ainoastaan siirtymillä mutta eipä se niilläkään tuo 1,5km/h varmaan hirveästi tunnu.
Onkos porukalla millasia virityksiä/laukkua varasisuria, työkaluja ja pumppua varten? Voisi varmaan ottaa mukaan jos lähtee vähän kauemmaksi kotoa...
Tommonen "enduro strap" on ollut aika kätevä: https://www.bike24.com/p2338046.html . Usealta valmistajalta löytyy vastaavia tuotteita. Tuolla saa moneen paikkaan kiepsautettua kamppeet kiinni, joten toimii hienosti niin satulan alla kuin rungossakin.
Mä kanssa suosin reppua.. Tosin pitää hommata vielä vähän kiinteämpi/littamampi malli. Juomapullo ois hyvä kesää ajatellen saada reppuun siis camel bag tms systeemi. Tossa just tyhjensin repun niin siellä:pumppu,iskari pumppu,lukko, ja muutamaa eri työkalua ja lompakko mikä ei paina kyllä:D
En ymmärrä miks tota painavaa lukkoa kuskaan kun en mä tota fillaria jätä kyl mihinkään parkkiin tms!
ps:sisuskumia ei oo....:D Mut tänään ostin paikkapullon ja pitäs toimia presta venttiileihinki
Minkälaisen tuomion tuo uusi CF 7.0 täällä saa? Takaiskarin lukituksen/pedal asetuksen puuttuminen ainakin mietityttää. Keulassa olen harvoin moista kaivannut. Tietääkö kukaan muuten tuota iskarin kokoa, ilmeisesti aiemmin ollut 230x60?
Itelläkin kyllä hyvä hommaan sopiva reppu löytyy, se vaan aina unohtuu matkasta yleensä kun aina ajattelee että eihän se tällä reissulla rengas puhkea... Pitää tollasta strappia miettiä ja jossain näin pienen laukunkin vaakaputken päällä satulan puolella.
Kuulisin kanssa jos jo löytyy kokemuksia C.F 7.0 ?
ja kyl monesti jossain mörönperseessä kun olet pyörällä ja rupeet miettiin että nyt jos menis ketjut/kumi tms ja tulis työntökeikka niin morjes:D
Kyl ne kamat pitäs olla mukana..
^Näyttää musta 29 versiolta. Mulla itellä kans omassa tuo 29 versio, ja eessä sama lokari + sillä pikku jatkopalalla.
Toi mudhugger ottaa sitten tuohon runkoon kiinni jos ajaa koko joustovarat käyttäen.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Itse laitoin kanssa tuon suuren, yllättävän harvassa paikassa niitä vaan oli tarjolla. Tilasin tuolta ja tuli viikossa ongelmitta (postit 5,99 puntaa):
https://www.sprocketandgear.co.uk/
Jaahans, riittääköhä toi Medium, kun en Largea löytänyt muiden tarpeiden kanssa samasta paikasta
Eikö edes suoraan pääkallopaikalta? Sieltä minä aina tilaan noita.
https://www.themudhugger.co.uk/collections/xc-trail
https://www.bike24.com/brands/mudhugger
Tuolta mä tilasin ja näyttäisi olevan edelleen varastossa.
Listalla oli muutakin kuin lokareita. Yritin säästää postikuluissa, että ostan yhdestä paikasta. Bike24 ei ollunna muutamaa muuta kamaa jne jne.
Noissa oli maininta takahaaarukan yläputken kulmista. Spectralissahan se on 31 astetta, iPhone appiilöa mitattuna. Siihen kulmaan toi Medium sopisi valmistajan mukaan ja Large ois matalammille yläputkille.... mene ja tiedä.
Mulla on toi pienempi. Ei riitä suojaamaan selkää.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Bike24 speksien mukaan tuo on 640mm pitkä, eli valmistajan speksien mukaan Medium..... Eli mittaisitko omasi ja riittääkö se pituus??
Elikkä minkä pituinen? Noitahan on oikeastaan 3 eri kokoa valmistajan mukaan, Small, Medium ja Large
Largea voi leikata, pienempiä on pahempi jatkaa.
Itse huomasin tuon kanssa että Bike24 oli specseissä 640mm. Tuota pidempää oli ainakin valmistajalta suoraan ja tuolta mistä tilasin.
Largekaan ei ole riittävän pitkä...kura pääse lentämään suoraan ylöspäin/hiukan etuvìstoon...seurauksena ilmavirta pyörittää roiskeita selkään.
Toinen havainto; mudhugger hajoaa tai irtoaa ennenkuin takaiskari pohjaa. Ekalle kokeilulle laitoin kiinni mukana tulleilla nippusiteillä->lokari irtosi kun nippusiteet katkeilivat. Toiselle testille laitoin hiukan isommilla nippusiteillä kìinni...lokari hajosi. Vauriot tulivat hyppyjen (aika pienten-) alastuloissa ja muovin heikkouteen saattoi vaikuttaa viileä ilma (muutama aste plussan yläpuolella).
Vaimolla samanlaisessa pyörässä on kestänyt ja siinä rinnalla ajellessa on tullut tutkittua syytä selän sotkeutumiseen...
640mm tuo oma näköjään on.
Eiks homman nimeen vähän kuulukin että kura lentää endurossa ja kuski saa osansa? :) No kohta varmaan kuivahtaa niin sitte enää pölyää.
T:Ikuinen lapsi ja kovempaa menee kun kura lentää:o
Itseäni ei haittaa, vaan kun pyörällä ajaa kaksi poikaa ja vaimo mun lisäksi, niin aika pyykkisavottaa tässä on ollut pyörän tulon jälkeen, kun kamaa on ollut aikas kurassa ;). Saakelin hauska peli ajaa ja ajaa lenkkiä perheenjäsenten mukana luomulla ;). Saa ajaa alottelijankin kanssa ihan kovvoo...
Minulla on läskissä tuo large (29er) sekä levennyspala. Tästä huolimatta on kyllä selässä roiskeita. Perse säilyy kuitenkin kuivana joka on minulle tärkeintä.
Kun ei omaa niin pitkää mtb-taustaa olen iloinen siitä että voin ajaa lokareilla. Vielä kun lokarit ovat sellaista mallia että kestävät sen eivätkä rämise. Ymmärrän miksi perinteisesti on karsastettu lokareita MTB-touhuissa mutta nämä eivät päde enää. Tänä päivänä lokarittomuus on enää oikeinuskovaisten juttu :)
Kuvassa näkyy miten mudhuggerin saa kiinni niin että iskari mahtuu pohjaamaan. Pari ylimääräistä reikää piti porata ja taemmat nippusiteet vaihdoin pikkasen järeämipiin.
Pieni läpinäkyvä jatkopala estää roiskeet vääriin paikkoihin.
Muuten olisi pöyrä viimisen päälle tuunattu kesäksi. On uutta jarrua, kiekkoa ja gummia, hissitolppaa, satulaa, ohjaustankoa, ohjainlaakeria ja ...
Mutta tuo valkoinen moska peittää kaikki polut alleen. Tuntuu niiin turhauttavalta pestä maastopyörää hiekasta mikä on kerätty pyöräteiltä.
Viikko sitten vaihdoin nastat pois..
https://pic.useful.fi/WwzfZTcXZ.jpg
Moro
En jaksanut selata kaikkia postauksia että onko aiheesta ollut puhetta mutta ajattelin kysyä että onko muilla ollut spectral on 7.0 kanssa ongelmia jarrujen kanssa? Itellä noin 500km ajettu kampe ja jarrut vinkuu eikä pidä. Olen säätänyt ne ja hionut paloja mutta ei ne pidä kuin muutaman jarrutuksen. Levytkin olen kevyesti hionut. Ainoa miten ne pitää on kun ajaa vesisateessa. Silloin ne tuntuu pelaavan paremmin. Mitä kuivemmat ne on sitä huonommin pitää. Orgaaniset resin palat on ne orkkis palat mitkä on paikallaan ja nelimäntäset satulat. Ajattelin kokeilla metallisia paloja seuraavaksi.
Laitoin takuuseen kyselyä aiheesta.
Mulla reilu 300km vedetty metsässä ja hyvin pelaa 7.0 jarrut mut kun kunnolla uittaa,niin alkaa vinkumaan mut pito pelaa. En tiedä kannattaako jotain toista palaa/materiaalia kokeilla..