Mahtava ilma ollut koko päivän, eilisen päivän jos tarkkoja ollaan. En ole malttanut juuri koneelle tulla kun aurinko paistaa, linnut laulaa ja kaduilla käy mukava vilske.
Hymyssä suin siis koko päivän. :)
Printable View
Mahtava ilma ollut koko päivän, eilisen päivän jos tarkkoja ollaan. En ole malttanut juuri koneelle tulla kun aurinko paistaa, linnut laulaa ja kaduilla käy mukava vilske.
Hymyssä suin siis koko päivän. :)
Se että uudenuutukaisen Moccamasterin käyttöohjeen välissä oli suodatinpusseja. Eihän tälläinen mutteripannullinen ja liikaa espressoa keitellyt niitä muistanutkaan ostaa. Sen lisäksi posti toi vielä kaupan päälle Kaffaroasteryn kahvia sekä paketillisen Moccamasterin suodatinpusseja ja kahvimitan. Tätä kutsuisin jo asiakaspalveluksi! :D
Itäväylän ja Myllymestarintien risteyksen liikennevaloissa odottavan aika on kelvin käyttäjälle pitkä. Vastapäätä pottakypäräsuoratankofitnesspyörämies kiersi vihreää vartoessaan pientä kolmiota Prisman kulmalla. Arvelin syyksi uusia lukkopolkimia sillä sellaiset hänellä näkyi olevan jaloissaan ja eihän tottumaton niitä mielellään turhaan irrottele. Tosin hän sitten vilkaisi kelloonsa joka saattoi hyvin olla sykemittari ja kenties hän vain halusi pysyä oikealla sykealueella.
Hyvän tuulen aiheutti melko välitön muistuma siitä millaista oli ajaa ensi lenkit klossin irrotusta jännittäen ja olen minä joskus valinnut juoksureitin siten ettei tielle osu sykkeen putoamista aiheuttavia liikennevalotaukoja...
Jalkaa lepuuttaessa maasturin pesua ja samalla tuli havainnoitua sormituntumalla, että taitaa tubeless viritykset pitää aikahyvin jo ilmaa vaikka takakiekon osalta meinas jo vähän usko loppua .. Melkein ennätin jo suunnitella litkun lisäämistä vielä toiseen kertaan , mutta ehkeipä nyt tarttekkaan ... :o
Huikeanhyvät suoritukset kaikilla haukuilla hakumettässä. Jotain me vissiin tehdään oikein :)
Emännän positiivinen suhtautuminen avoauton ostohankesuunnitelmaan. Ei kuitenkaan nuolaista ennenkuin tipahtaa...
Vastaantulija räpsäytti ajovaloja -> oli omat palaneet, ja jääneet kyllä huomaamatta ennen pimeämpiä iltoja.
Oon niin iloinen, et jätin itselleni ton Giant Escapen. nyt, kun olen vähän enemmän päässyt molemmilla (Escape ja cyclo) ajamaan alkaa huomata et molemmilla on hyvät puolensa. esim. tuo suora ohjaustanko. Saahan sillä paljon vakaamman ajotuntuman jopa hyvin kapealla otteella, jopa kädet toisissaan kiinni, missä käyräsarvella jo ohjaus kärsii melkoisesti ja leveämmät renkaat esim keskusta-ajossa ovat kyllä huomattavasti paremmat, kun ei tarvitse varoa mukulakiviä yms. Niin kovaa ei keskustan tuntumassa ole järkevä ajaa, ettei Escape riittäisi ja sen uskaltaa lukittuna kaupan eteenkin jättää.
Toki pidemmälle lenkille on mahtava saada cyclo alle ja polkea kevyesti hyvin rullaavilla renkailla pidempää matkaa. Ihan mahtava yhdistelmähän nämä ovat omaan käyttööni nyt.
ja vielä tosi huonotuulisen päivän (Bikesterin etanapostin vuoksi) piristykseksi ollessani pyöräliikkeessä kyselemässä CB polkimia eräs herrasmies pyöräilijä tarjoutui myymään omat vanhansa minulle 5:llä eurolla. ja nyt on siis Eggbeateritkin. Tosin liikkeessä ovat kiertäneet niin kireälle polkimet, etten saanut ruuveja liikahtamaan milliäkään, kuten en myöskään satulan kallistuksesta vastaavaa ruuvia, kiitos vaan Cycle Centerin väki, mutta tämäkään ei enää päivääni pilannut, sillä olin niin iloinen "uusista" Eggbeatereistäni.
Huomioi sitten että avaat oikeaan suuntaan, toisen polkimen kierre on "vasenkätinen". Polkimissa on nuolet jotka osoittavat mihin suuntaan niitä kiristetään, avaa päinvastaiseen suuntaan.
Ja avaamiseen saat lisää voimaa kun sijoitat avaimen kampeen nähden siten, että voit kädellä puristaa avainta kampea kohden molemmista kiinni pitäen.
Herääminen viimeiseen työpäivään ennen kesälomaa.
Jep, ostin liian leveän jakoavaimen, mutta onneksi faija kävi tänään ja omalla kiintoavaimella avasi ne. Sain muuten tänään jo Bikesterin toimituksen. Ota noista nyt selvää kun eilen sanoivat DHLllä, että aikaisintaan juhannuksen jälkeen tulee.
Eli treenailin jo irrotusta ja polkimien kiinnitystä. Uusissa Candyissä ei lue L ja R, joten oli pakko vaan kokeilla kumpi menee esim vasempaan. Nyt pidän taukoa, kun alkoi koira jo mulkoilemaan sen näköisenä, että pakkaa kohta kamansa ja häipyy katseltuaan lukon irroitusyrityksiäni vasemmalla, sekä sormeni silpomista ison rieskan piikkeihin poljinta irti kääntäessäni. Vanhan eggbeaterin sain irti, mutta tämä uusi Candy, jestas. Koira mulkoili olkansa yli pediltään, kun riuhdoin ja kun kertaalleen annoin painon tulla liiaksi vasemmalle, enkä onnistunut irroittamaan lukkoa ja kaaduin pyörineni olkkarin lattialle ihan koiran nenän eteen, sen kasvoilta pystyi jo lukemaan sanat "osta mami flätit, jooko." :rolleyes:
Crank Brotherin Candy1 polkimissa ei muuten ole mitään nuolta tai tekstiä mistä näkisi mihin suuntaan kiristyy tai edes kumpi on vasen ja kumpi oikea. Lukee vain Crank Brothers
Kyllä niissä on merkitty kumpi on kumpi, mutta ei kirjaimilla. Manuaalissakin on maininta asiasta :)
^^
En mä nähnyt manuaalissa muuta mainintaa kuin noista klosseista, et irroituskulmaa voi vaihdella laittamalla reiällisen oikeaan/vasempaan, mutten kyllä nähnyt polkimien puolista mitään mainintaa ja noissahan on täsmälleen samat kuvat samoin päin molemmissa. Ehkä oon vaan sokea.
http://www.crankbrothers.com/product...l-installation
Before starting
Determine the left and right pedal spindles. Left pedals have a small groove on the spindle flange and right pedals have no special markings
https://www.youtube.com/watch?v=XdfPUi8ruh0
^
Kiitos taas Kuovipolku. Käväisin espanjankielisellä sivulla josta löysin myös ohjeet. Ei aina tajua noit englanninkielisiä termejä. Katoin vielä uudelleen ohjeesta ennen lähtöä, mutta en kyllä tosta nähnyt mainintaa. Vilkasen vielä kun pääsen kotiin. On mulla joskus aiemmin käynyt niin, että ohjeista puuttuu osa.
Onpa muuten harvinaisen epäselvästi merkattu CB Candyjen puolet. Tuosta kun urat vähän kuluu niin sitten aletaan arvailemaan kumpi tulee kumpaan.
Sain ostettua lipun Manchester Unitedin kotipeliin Old Traffordille!
Vanhempi herrasmies alkoi jutulle kaupan pyöräparkissa. Hänellä oli hieno vanha 50-luvun Crescentti allaan. Oli entinen pyörätehtaan työntekijä, kertoi pyöristään ja kommelluksistaan. Olisin kuunnellut mielelläni enemmänkin, mutta ei tuo kaupan piha ole kovin otollinen pitempiin keskusteluihin.
Sateisen päivän jälkeen kelvit kuivuivat yllättävän nopeasti. Oli happea ilmassa ja filo kulki poikkeuksellisen hyvin. Mukava lenkki! :)
Käytin työmaan etikettitulostinta tekemään tarraetikettejä tulevia pyöräilytapahtumia varten ja laitettavaksi osallistumisnumeron taakse.
Olen odotellut täällä keskustelua, mitä tietoja pyöräilijästä haluttaisiin tietää, jos pyöräilijä on päätynyt tajuttomaksi odottamattoman tilanteen seurauksena. Tähän päivään asti minua ei pystyttäisi tunnistamaan, kuka olen ja keneen ottaa yhteyttä.
Oma malli on:
ICE:
---
NAME:
OWN PHONE:
ADDRESS:
TEAM:
CAR:
PLATE:
Itsellä ollut käytössä pelkästään yhden minun terveystietoni tietävän (käytännössä aina puhelimen tavoitettavissa olevan) tuttavan ICE-koodattu puhelinnumero kypärien säleikköihin teipattuna.
Punaiset Crank Bro' Candyt on tosi nätit. Kyllä nuo pitäis ihan mielellään.
Vitutus ei enää ole kuin 96 %:sta. Tästä kohti uutta nousua!
Sateen loppuminen vähäx aikaan 🆒😊🚲🌞
Äskettäin pikku lenkki Stadikan parkkiksella sekä tyhjillä pikkuteillä lukkojen irroitusta vasurilla testaillen/treenaillen. Onnistuin irrottamaan sen lukosta vauhdissa ainakin muutaman kerran, jes!
Tosin onnistumisprosentin ollessa vielä melko mitätön (n.25 yrityksestä muutama onnistunut) joudun lenkkini tekemään sekamelskapolkimilla, eli toisella puolella Eggbeater ja toisella kaksipuolinen, josta flätti käytössä tai vaihtoehtoisesti hankkimaan vasurille hihnat, kunnes (toivottavasti) oppii irtoamaan. Tyylillisesti molemmat on varmasti yhtä järkyttäviä vaihtoehtoja, joten lienee sama kumpaan päätyy.
Hihnoissa toki se hyvä puoli, että voisi turvallisesti pitää molempia "lukittuina" ja saada lukoilla polkemisen hyödyt.
Lisäksi myöhäisiltapäivän auringonpaiste, jonka tuomaa letkeää fiilistä vain korosti Stadikan viereisen bussi(?)parkkiksen ravintolasta kantautuva hyväntuulinen musiikki.
Niin ja Koira! Maailman ihanin koira, joka voisi olla tämän topikin aiheena joka päivä.
Nyt se kuitenkin ylitti itsensä hauskuuttamisessa. Siitä on nimittäin tullut linssilude. Heti kun kaivan kameran (lue iPhone5s) esiin se syöksyy eteeni hyppimään, pomppimaan ja riekkumaan linssiin tuijottaen. Kun sanon hyppii, tarkoitan, että hyppii paikallaan ylös-alas kieli ulkona ja sekopäinen ilme naamallaan. Yritin ottaa kukista kuvia kun aurinko paistoi kivasti. kun olin ihanasta liilasta Sireenistä nappaamassa kuvaa, juuri kun olin jo laukaisemassa, ehdin nähdä kun näyttöön (naamani korkeudelle) ilmestyy kukkakaunottarien sijaan mustavalkoinen koiran naama kieli ulkona, suu ammollaan ja korvat ilmassa lentäen. Sehän sinne sitten tallentui kun sormi oli jo laukaisemassa. Ei voinut kun nauraa, kun otus muistutti pomppiessaan lähinnä korviensa perässä lentävää nauravaa moppia.
Linnanmäen vanha puinen vuoristorata, on se mainio!
Tänään Juhannuspäivän maastoajelu Evolla hyvässä seurassa =)
Mökillä käynti. Sauna + järvessä uinti oli hienoa
Yes, yes, yes!!! Pakko kommentoida kesken treenin. Oon irrotellu vasemmalla Eggbeatereitä nyt jo ehkä 45 krt, joista ainoastaan 5 ei irronnut. Alkaa jalka jo väsyä ja virheitä tulee lisää, mutta jos tämä tähän tapaan jatkuu voin joku pvä laittaa vispilät molempiin kinttuihin. Yes! 😃 ¡y viva Vaselin!
Tästä lähti semmoinen päänsisäinen vidjo käyntiin että nyt on läppäri kahvitettu.
Itse asiassa puhun eilisestä. Nyt tuhannen kilsaa ajettu CrossCheckini on ollut pikkasen tallin vähemmistöosakkaana. Ei ole enää kun sain aikaiseksi pienen puolukan kukintaturneen. Siis kiertelin kuin marjaa ehken sais ja hullu homma, pikkasen olen moittinut mielessäni CrossCheckiä turhan vankoista putkista tehdyksi ja niinhän se on mutta pyörä heräsi eloon soralla ja mettäteillä. Varsin sydäntäni lämmittävä ajokokemus ja kun puolukan kukintakin on oikein hyvällä tolalla, hyttysistä päätellen kohtuu hyvä marjavuosi tulossa. Joten minä ja Surly olemme oikein toisiimme tykästyneitä.:)
Eilen tää sai hyvälle tuulelle:
http://i2.aijaa.com/b/00130/13879167.jpg
^ järkyttävän iso annos tuota coleslaw-salaattia...
Kaatosateesta huolimatta, erinomainen aamu.
Aina se on savuahvenen jälkeen parempi mieli http://images.tapatalk-cdn.com/15/06...1605321198.jpg
Se että sade osui lepopäivälle.... jos jotain ihan pakko on positiivisuuden nimessä keksiä....
Erään merkkiliikkeen halukkuus hyvittää valmistusviallisesta tuotteesta rahat takaisin, ilman kuittia.
signaturen nopea toiminta tuubikaupoissa :)