Ja nyt se sade sitten vähän niinku lopahti. On tää kans, nyt on sitten kiire, jos meinaan ehtiä lähtöpaikalle. Aamupalakin vielä syömättä. Ehkä mä teenkin pitkästä aikaa syklottelulenkin täällä nurkissa, enkä hosu mihinkään.
Printable View
Ja nyt se sade sitten vähän niinku lopahti. On tää kans, nyt on sitten kiire, jos meinaan ehtiä lähtöpaikalle. Aamupalakin vielä syömättä. Ehkä mä teenkin pitkästä aikaa syklottelulenkin täällä nurkissa, enkä hosu mihinkään.
Olipahan hieno keuhkotautiosaston oma lenkki, erittäin rauhallista ajoa hiukan oudommilla poluilla.
Ajettiin Mikkolanmäki-eläinten hautausmaan ympäriltä löydettiin todella kivaa polkua-Petreliuksen metsässä kikkailtiin pitkin ja poikin polkuja-ajettiin kaatopaikanmäelle jossa alkoi vesisade-vesitornin maastossa taas kikkailua ja melkein trial-ajoa-suunnattiin kohti Prisman tolppaa kun sade näytti yltyvän-tolpalla huomattiin että sade loppuu ja jatkettiin Pääskyvuoren kautta Kuralan laavulle ja pellon reunaa Auranlaakson aakkosbaariin kahville. Kahvin jälkeen Häämäen ohi Halisten metsiin-polttolaitoksella löydettiin myös kivoja polkuja-käytiin Koroisissa katselemassa nähtävyyksiä-piti ajaa Nummenmäki läpi mutta ei jaksettu tunkata ylös-todellista maastoajoa kaapelikaivantoa pitkin Hämeentieltä Hannuniittyyn-vielä Jaanin metsä ja paluu tolpalle.
Hiukan yli neljä tuntia tuli ajettua. Iso kiitos Pikkelle seurasta :D
Juu kyllä kannatti lähteä ja mahtaa nyt sokerisia sohvaperunoita harmittaa. Oli aivan ihq lenkki ja tuli tosiaan pyörittyä ei niin tutuissa paikoissa. Tätä lisää! http://www.millan.net/minimations/smileys/yay.gif
Ei harmita. Sain tuliaisiksi kilon Brunbergin tryffeleitä. :P
Sama täällä. Harmittaa, en lukenut foorumia ajoissa ja ehdin sopia tuon "maantielenkin" päätepisteen kanssa lauantaille. Olisin tullut keskeltä lenkkiä mukaan jos olisin tiennyt mistä porukka löytyy. Mun päivä meni tätä rataa: Nukuin aamulla turhan pitkään ja lähdin vasta seitsemän jälkeen ajelemaan kohti päätepistettä. Matkaa tuli 43 km/sivu. Matkalla sain niskaan kunnon sadekuuron. Tiellä oli vettä sentin verran. Perillä hiukan kuivattelin ja odottelin, että seuraava sadekuuro meni ohi. Takisin kotona olin vasta klo 11 jälkeen. Keskinopeudeksi tuli pieneen vastatuuleen ilman taukoja 22 km/h ja sama matka takaisin pieneen myötäiseen 24 km/h. Sainpahan pohjatiedot mun tämän hetken kunnon tasosta rengastien aikataulutusta varten. Tuli myös kokeiltua miltä tuntuu ajella 50 km/h nimismiehen kiharaa. Kyllä täysjousto on sitten mainio peli tuollaisessa paikassa. Kotona kävin vaihtamassa kuivat vaatteet jonka jälkeen lähdin eksyilemään mulle aivan uusille poluille alalemuun ja kävin myös ajeluttamassa lapsia poljettavalla safariautolla Kupittaan puistossa. Päivän saldo matkaa fillarilla 120 km + puolen tunnin polkeminen yllättävän raskaalla safariautolla. Eli ei sitä pelkästään sohvalla ole löhöilty tänään :)
Mepäs ajettiin ilman mittareita eli ehkei sitä laskettu lenkiksi ollenkaan...
Olen jo jonkin aikaa miettinyt turkuun maastopyörätapahtumaa. Iso projekti, tiedän kyllä, ja ehkä kuitenkin aika utopistinen loppupeleissä.
No, eilen illalla aloin miettimään asiaa tarkemmin ja keksin Pääskyvuori x-tuntia jutun. Pääskyvuori siksi, että se on tuossa vieressä, paljon ajettavia polkuja, Pääskyvuoren koulu (mahdollinen) lähtö- ja maalipaikka ja korkeuseroakin löytyy. Kävin ajelemassa polkuja ja koitin miettiä jotain järkevää reittiä ja kyllähän sellainen löytyi.
Seuraava ajatus on kokeilla asiaa käytännössä, ajetaan "omalla porukalla" vaikka pari tuntia samaa lenkkiä ja katsotaan toimiiko.
Viskipäissään tulee hyviä ideoita ;)
Ensimmäinen triathlon harjoitus takana, eikä tunnu oikeen hyvälle. Uinti 300m Ispoisten uimarannalla, muuten ihan ok mutta liian hitaasti ja lasit huurtu totaalisesti. Pyöräily 10 km uimarannalta piispanristille ja sieltä pikatienreunaa Paavo nurmen stadionille. Lähdössä jala ihan jumissa, ensimmäiset 3-5 km ajoin puupölkyillä, kun koivet aukesivat niin meni muutaman kilometrin ihan mukavasti, kunnes alkoi liikennevalot ja muut teiden ylitykset, niisä kun meinas mennä järki. Stadionilla taasen alkoi juoksu, ensimmäisen kierroksen jäjkeen alkoi jalat krampata, mutta pystyin jatkamaan, tosin hitaasti. 3 ja 4 kierros kramppasi vatsa, loput 3 1/2 kierrosta pystyin juoksemaan kutakuinkin järkevää vauhtia. Loppuaika 54.44.5 joten parannettavaa vielä on hiukan.
Moro! Onko teillä Turussa päin jotain yhteislenkkejä maastoon? Suoritan varusmiespalvelusta Pansiossa ja maasturi olisi tarkotus ottaa mukaa, mutta en oikeen tiedä maastoja missä ajaisi, tai olisiko joku halukas näyttämään polkuja ja pitämään lenkkiseuraa? arki-iltaisin kello 18 olisi hyvä aika lähteä lenkille.
Torstaisin klo 18. on perus viikkolenkki parillisina viikkoina itäharjun prismalta ja parittomina impivaaran palloiluhalleilta.
Muita lenkkejä sovitaan täällä satunaisesti.
Kivikko: http://www.pyorakrossiparkki.fi/
Oisko joku huomenna halukas lähtemään jostain Pansion edustalta?
Löytyskö keltään ylimääräisiä aloittelijaystävällisiä lukkopolkimia nurkista (kestävät ja shimpan kengille sopivat)? Ois tarkoitus opetella niitten lukkojen salaisuuksia lähiaikoina.
Niin ja onko kellään suunnitelmissa jotain lenkkeilyä keskellä viikkoa. Kimpassa voisi liukastella siellä metsässä.
Sunnuntaicyclocross pyöritelty mahtavassa kelissä neljän kuskin voimin. Liukasta mutta hapekasta.
Ajettiin muutama pätkä, joita en ollut itsekään muutamaan vuoteen ajanut. Osa oli ennallaan, osasta ei ollut enää jälkeäkään. Maastopyöräilijän elintila pienenee.
Kiitos porukalle!
Mulla olis yhdet aloittelijavihamieliset. Maastoajoon vielä pahimmat mahdolliset, eli lukot vain toisella puolella ja laakeritkin vetelee viimeisiään. Eli en taida edes ilmaiseksi lainata, ettei tule paha mieli. Polkimilla ajettu 20 000 km ja ne oli ne shimanon halvimmat. Keskiviikon aamulenkki oli viimeinen, jolla paloi pinna ko polkimiin tuon laakerivian takia. No ehkä noista saa vielä kunnostettua polkimet, johonkin käyttöön, mutta maastoajoon en niitä suosittele. Jos olet polkimia hankkimassa maastoajoon, niin älä ainakaan hanki sellaisia, missä lukko on vain toisella puolella. Se lukon arpominen kyllästyttää varmasti aika nopsaan. Maantiellä tuolla ei ole paljoa väliä, kun parhaimmillaan jalat lähtiessä kiini ja perillä irti. Tilalle tuli shimanon ns. vähän paremmat deoren polkimet, joissa lukot molemmilla puolilla. Kyllä kelpasi torstailenkillä ajella. Noi toimi edellisiin verrattuna kuin unelma. Oli muuten torstaina ajopyörässä tarjouksessa nuo.
Ite tässä jännitän, josko Syötteeseen mennessä olisi edes jollain tavoin palautunut... :rolleyes: Kovin on väkinäistä, pitäisi ilmeisesti ajaa joku vähän pidempi rauhallinen avaava pyörittely tms?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti hullukoira
Eilinen olisi ollut juuri rauhallinen avaava pyörittely, lyhyt vaan. Vähän raskaan viikon päälle ei kyllä edes huvittanut kääntää kampea kovempaa. Oli kiva noin.
Löytyskö keltään ylimääräisiä aloittelijaystävällisiä lukkopolkimia nurkista (kestävät ja shimpan kengille sopivat)? Ois tarkoitus opetella niitten lukkojen salaisuuksia lähiaikoina.
Mulla olisi, muutaman kerran käytetyt ja kaadutut. Merkistä en tiedä, ollu Gary Fisherissä kiinni alkujaan.
Kiitos Matille eilisen lenkin vedosta! Vauhti oli passeli liukkaalle kelille. Minä pyöräilen paljon mieluummin sateessa kuin 30 asteen helteessä. Eikä eilen kyllä edes satanut, mutta kaikki taidettiin kastua ensimmäisen 15min aikana.. Komean otb:n vedin viimeisen polun päätteeksi, sekin takuu siis toteutui lenkillä! Toivottavasti kätesi on tänään parempi eikä mitään mennyt rikki?
Mulla olis kanssa :) http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=53277 tommoset käyttämättömät (2011 mallia). Ei oo tullu laitettua kiinni mihinkään pyörään, ku tossuissa on shimanon klossit.
Mut kai noiki shimanon kenkiin sopii. :)
Mites noiden kestävyyden kanssa aloittelijalla? Kestääkö jysäyttää kiveen / kallioon. Kuvan perusteella epäilyttää.
Mulla ainakin edelliset on kolhitut nurkista ja uusiinkiin tuli heti ekalla lenkillä jäljet, kun onnistuin polkaisemaan nurkan aika vauhdilla kiveen.
Mun edelliset oli nämä,
http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=5937
jotka siis tällä hetkellä "ylimääräisinä" huoltoa odottomassa.
Tilalle tuli nämä (suomesta ostettuna):
http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=67220
Alle 60€ tarjoushinta oli mun mielestä kohtuullinen siihen nähden, miten asiallisen oloiset nuo oli.
Ei ole omakohtaista kokemusta... mutta täältä voi lukea muiden kokemuksia.
Minulla oli maastopyöräilyä aloittaessani vuonna 2006 lainassa (käytetyt) eggbeaterit ja ne olivat siitä huonot aloittelijalle, että kireyden säätöä ei ollut. Useamman kerran kumoon kapsahdettuani hankin Shimanot, joissa kireyden säätö on.
Paljon munanvatkaimilla kyllä ajellaan, siitä vaan, jos irroitusrefleksi ja jalka ovat vahvoja!
Tilaa kuorma-autollinen tämmösiä. Klossit tulee mukana.
Ainakin mulla ovat kestäneet vaikka olen niitä huolella kolhinut.
Eggbeatterissa voi asentaa klossit kenkiin kahdella tavalla, jolla saadaan eri avauskulma, eli kuinka paljon pitää kantapäätä kääntää, että lukko aukeaa. Se herkempi on minusta parempi. Käytössä klossi kuluu ja muuttuu myös löysemmäksi avata. Aika yllättävää, jos Ullasta lukko tuntui liian jäykälle. Ehkä ihan uutena näin voi olla. Mulla on kaikissa pyörissä Eggbeatterit ja maantiellä saman firman Candy malli. Hyvä puoli noissa on se, ettei hiekka, muta ja lumi juurikaan haittaa lukon toimintaa. En pitäisi noita kovin heikkoinakaan, vaikka yksi akseli ja yksi lukon sanka on vuosien aikana hajonnutkin. Kiveen ajaessa kenkä voi kyllä irrota polkimesta, koska lukon sangat ovat samaa rakennetta alapuolella, mutta ei tämäkään mikään ongelma ole ollut.
Hah, näille rimppakintuille ne käytetyt vatkaimet nyt vaan olivat liian jäykät. Olen ollut tyytyväinen M540-shimanoihin, joita pidän herkällä irrotuksella. Minun säädöilläni tosikuskin vääntämänä irtoaisivat varmasti väärissä paikoissa.
Tilailen varmaan tällaiset. Saanu kehuja vähän sieltä sun täältä nii eiköhä ole hyvät.
Mulla taitaa olla tuollaiset jossain, ostatko 15 eurolla? Ei kukaan muuten renkaita tarttis, viiden nippu kympillä! (sis. Maxxiksen High Roller ja Minion, Nokian Gazza ja Attack X:t)
Mites huominen tiistailenkki? Ajattelin mennä itsekseni Vakken metsiin rauhallisesti kikkailemaan, mutta jos on kiinnostusta niin saahan siitä jonkun yhteisen maastokoulu-tyylisen tapahtumankin. Ei ole siis tarkoitus ajaa mitään lenkkiä, leikkiä vaan.
Varaan Peipon rengasnipun! Velipoika juuri tunti sitten jutteli että tarvis ostaa uudet ulkogumekset :)
Tiistailenkki kuulostais hyvältä. Mihin aikaan? Onnistuuko päivälähtö? Mulla on vapaapäivä, mutta olisin mielelläni illalla kotona.