Lasivelle kiitokset lenkkiseurasta!
http://www.traxmeet.com/traxmeet/sho...ceid=731095557
Printable View
Lasivelle kiitokset lenkkiseurasta!
http://www.traxmeet.com/traxmeet/sho...ceid=731095557
Kerrankin meni edes jokin osa lenkistä pk-sykkeellä, kun oli meidän ajoporo-osasto sairastuvalla.:rolleyes:
Päivän vahingot: yksi hajonnut pikalinkku satulatolpasta. Yhden kerran kaaduin ja satula meni vinoon, joten vähän kiristin linkkua ja sehän napsahti poikki.:eek: Se oli joku halpis CRC:ltä joka tuli tilattua muiden osien mukana. Onneksi oli tullut laitettua aiemmin paikalla ollut pulttimalli työkalupurkkiin, ettei matka loppunut heti alkuunsa. Täytyy laittaa CRC:lle kommentti tuon härvelin kohdalle, ettei kukaan muu erehdy enää samaan.:mad:
Ei tässä kipeenä muutakaan tekemistä ole! Oon kyllä ihan alumiinista runkoa katsellu,usko pois!
Se onki sitten ihan eri juttu et mitä osii siihen laittais?
Kertokaas iskari ihmiset mitä eroa on foxin float malleilla:
Rp23 lukitus ja jotain siltä väliltä?
Rp2 lukitus?
R ei lukitusta?
Mulla on toi Rp2. Ei se mulla ainakaan totaalisen lukkoon mene ja manuaalin mukaan sen kuuluukin antaa periks isommassa "möykyssä" vaikka olis lukossa jottei mene särki. Mutta kesäkelillä pelannu ihan hyvin = riittävän jäykkä, pari kertaa pakkasilla ei oo "lukitus" pelannut. Muista malleista en kommentoi.
Kipeenä ollaan täälläkin:(.
Käsittääkseni noista rp2 on joku oem-malli, mutta näköjään saa kaupasta irtonaisenakin. Niin kuin vim mainitsi, siinä ei ole lukitusta vaan se vipu on propedal päälle/pois, eli jonkinlainen keinumisen esto. En itse juuri käytä sitä, koska tuntuu toimivan ihan hyvin ilmankin. Rp23:ssa taitaa olla vielä lisäksi säädettävä toi propedal.
Ai alumiinirunko? Se tulee varmaan lenkkipyörään, mutta kisavehjeshän sulla pitää olla kuitua.:p Vaikka toi Spessun S-works Epic niinkun Sauserilla. Silläkin oli Foxin iskarit eikä niitä Spessun omia.
Foxilla kirjaimet menee näin:
R = rebound eli paluuvaimennuksen säätö
P = propedal eli se notkumisen esto poljettaessa
L = lockout
Ne numerot sitten kuvaa niiden propedal-asentojen määrää.
Tällä hetkellä ei oem-tuotteita on siis: Float RP23, Float RPL, ja Float R. Eri valmistajille on sitten enemmän tai vähemmän tuunattuja malleja, mutta ei kai niissä muuta eroa taida olla kuin miten se vaimennuksen jousilevypakka on kasattu.
Mulla on kaverilta käytettynä ostettu ikiwanha Foxin RL johon on jälkikäteen tuunattu propedal-ominaisuus. Lukitusta olen joskus käyttänyt asvalttimäessä, mutta ei siitä juuri mitään iloa metsässä ole, varsinkin kun sen hanikan käyttö on niin vaikeaa.
Tee se itse-miehenä olen katsellut, että seuraava takaiskari tulee mulle kyllä RockShoxilta, kun niihin on huoltomanuaalit saatavilla netistä. Foxit joutuu lähettämään aina johonkin huoltoon eikä saa ite turata pimeässä kellarissa.:eek:
Kiitokset kaikille. Tuli aika hyvin selvyyttä tuohonkin asiaan.
Taitaa olla niin että R malli pitää sivuuttaa ja muteen onkin sitten aika sama.
Jos pyörässä on kiinni R malli niin ilmeisesti vaikkapa RP23 voi vaihtaa ihan vaan avaamalla pultit? Ei tartte mitään puslia ihmetellä?
Ei se DTn kuitu iskari ollukkaa ihan niin kallis ku ajattelin ja siihen sais etälukituksen. Tosin Foxi on kyllä kuulemma muuten mukavampi/herkempi ajossa.
Ei huudella mistään spessuista siellä! Olin sivuuttanu ne ihan suosiolla jo niitten special iskareitten takia ja nyt kerrot että niihin käy "normaalitkin"!
Nii ja edelleenkään en ole ostamassa mitään.
ps. toisaalta vois keventää tota jäykkäperästäkin. jos sais sen alle 8 kilon ;)
pitäs kyllä parantua pian että pääsee ajamaan, muuten käy huonosti!
Käyt jossakin sopivassa Euroopan maassa lomalla emännän kanssa, ja sitten tuliaisiksi ostat itelle pari Spessua kun voit perustella että ne oli niiiiin paljon halvempia kuin Suomessa. Menomatkalla mukaan varatut pari tyhjää pyöränkuljetuslaukkua voi ehkä herättää hiukan ihmetystä.:cool:
Foxissa on siis ne puslat, jotka ovat siis rungon mukaan (leveys ja pultin koko) ja sitten iskarissa on niiden vastakappaleina sellaisen ohuemmat holkit. Kyseessä on liukulaakeri ihan puhtaimmillaan, tosin ne puslat ei siinä holkissa juuri pyöri, joten niitä ei edes usein tarvitse vaihtaa. Uutena jos vaihtaa iskarin toiseen niin siinä ei juuri vaivaa tarvitse nähdä. Ihan menee heittämällä.
Minäkään en muuten ole koskaan ostanut mitään. Uutta pyörää varsinkaan. Osia on sitten vaihdettu vähän väliä ja lopputuloksena on ollut "jotain ihan muuta".:D
Mulla on toi r malli. Paluuvaimennusta kun säätää nii ei edes huomaa koko takajousitusta (neg.merkityksessä), ainakaan tos nykyisessä pöörässä. Ei oo kaivannut kyllä mitään lukkoja.
Veikkaan että jäsen p-olkisin ei tee hevon nevadaa millään takapään lukituksella, mutta onneks ei ole edelleenkään tarkotus ostaa mitään.
Mulla saa perän lukkoon, mutta ei ole semmoista paikkaa että tulisi laitettua kiinni. Reboundin ja ilman kanssa säätely riittää.
Voimanpuutteen ja huonon pyöritystekniikan apurina on perän lukituksesta ollu mulle jonnin verran hyötyä, mutta en edes huomaa kummassa asennossa se on siirtymillä.
Kyllä se on vähän niin, että joustohan on tarkoitettu käytettäväksi. Itse kaipailisin vähän alkuherkkyyttä lisää iskariin, jos ei mistään saa sopivaa halvalla niin sitten kun tuo nykyinen foxi kaipaa huoltoa, niin puratan siitä koko hemmetin propedaalin pois niin pitäisi olla herkkää. Mutta ensin katsotaan löytyykö kokemusta foorumilaisilla Monarchista, jota voisi saada ulkomailta melkein samaan hintaan kuin Foxin huolto maksaa sivukuluineen.
Niin en minäkään mitään osta, mutta jos vaikka olisi selvillä mitä pitäisi hommata sitten kun tuosta Foxista aika jättää.
Nyt kun vielä kerkiäisi harjoittelemaan haarukan huoltotöitä, niin saisi tuon Reban pidennettyä 120 milliin ja voisi laittaa vähän enemmän painumaa ja saisi vielä lisää herkkyyttä peliin.
Sun pitää lähettää se PUSH tuunaukseen TFT tunediin. Ja siitä en sit tiedä mitää...
Oon vaa kuullu et mikää iskari tai keula ei oo mistää kotosin jos sitä ei PUSHattu ;)
Perustajasta oli yhes lehes juttuu ja kävin sit niiden netti sivuilla kattelee vähä, mutta poistuin kun luin että lukitus mahdollisuutta ei ole.
Voi olla että ois pitäny lukee enempi, mutta ei ole oikein ajankohtaista.
Lukituksesta vielä. Taitaa olla aika paljon perän rakenteesta kiinni sen tarpeellisuus. Joka onkin sitten taas asia erikseen. Kaiken maailman linkkuja tuntuu olevan joka lähtöön.
Jäykkäperäistä hankkiessa ei tarvitse ihmetellä läheskään näin paljoa. Tällä hetkellä olen vakuuttunut siitä että Maestro on maailman paras ;)
Mutta ainakin SIDssä pidän etälukitusta ehdottomana.
Aika mielenkiintoisia uudistuksia on tuossa uudessa Trekin TopFuelissa. Integroitu BB? Ei alumiini inserttejä kuiturungossa keskiötä varten. Mitenköhän se toimii, kuvat ois kivoja?
Jollain muullakin valmistajalla (ehkä Lapierre) oli integroitu keskiö laakeri. Mainostivat sitä natina vapaana. Mikä taitaa olla ominaisuus monille hiilarirungoille.
Lisä hämmästelyä rekissä aiheutti FSA:n Trekille tekemä kampisetti erikoiskapealla Q-factorilla. Jotain muutakin ihmellistä siinä tais olla mutta ei muistu nyt mieleen. Ohjainlaakeri oli varmaan kanssa integroitu.
Iskarin edellinen omistaja oli nimenomaan teetättänyt siihen se propedaalin TFTunedilla kun silloin sitä ei Foxissa ollut vakiona. Tai ainakaan tuossa mallissa.
Mikähän seuraavaksi tulee? Snap, cracle, pop? Smack, crack, pot?
Ja sitten se kuskin massa. Vaikka jollakin 51 kiloisella mäkihyttysellä olisi millaiset jalat niin se ei ikinä saa samanlaista rytkettä sinne perään kun meikäläisen miltei tuplamassa kun runttaa ylämäkeen.
Kyllä se keulassa auttaa paljon paremmin kuin se perän lukitus. Tai ehkä se propedaali sitten juuri sen verran toimii ylämäessä ettei sitä lukitusta tule juuri käytettyä. Tietty jos se olisi tangossa kiinni, niin sitten varmaan tulisi käytettyäkin. Tai ehkä ei.
Olikohan tuo niitä uusia joissa ei ole jenkoja enää lainkaan, vaan ne prässätään suoraan runkoon kiinni niinkuin konelaakerit muutenkin? Niin se voisi toimiakin näin maamieskoulupohjalta miettien. Eihän sitä alumiinia siellä kai ole yleisen kestävyyden takia pidetty, vaan siksi että kuituun on paha tehdä BSA jenkoja.
Kyllä maastopyörällä pitää ajaa kun John Wayne, tai sitä luulee olevansa jonkun maantiepyörän päällä. Raadossakin on integroitu ohjainlaakeri. Se on nyt varmaan hieno ja viileä.:cool:
Oikeasti pitäisi jo nukkua eikä virtuaalipyöräillä.:o
Ai niikun näin?
http://www.fotojorkka.fi/2007-lajeja...kola-Janne.jpg
[quote=p-olkisin;1073182]Alkaa virtuaali pyörittäminen riittämään....
Lähen tänään 10 päivän tauon jälkeen kokeilemaan vaaaaaroooovaaaasti, josko pystyis ajamaan ihan oikeasti! Huomenna varmaan nähdään että kannattinko!
Onnea. Eilen lähdin yrittämään 9pv tauon jälkeen samaa. Reitiksi valitsin pimeässä Myllykosken luontoreitti+pitkospuu yhdistelmän. Ei sit ihan pysynyt pk alueella. Vauhti ei ollut hurja mutta reitti hieman sykettä nostava. Saldo muutama LÄPI tilanne.
Hallitus myönsi osallistumisluvan Tahkolle. :)Nyt kun se tuosta lakkaa pitämästä hulluna, niin sitten voikin ryhtyä järjestelemään lupaa kakkosneloseen. Jos se vaikka menisi duunin varjolla - joukkueen koostumuksesta riippumatta.
Melkein on jo takakiekko suora (käytettynä ostettu Crossland). Pystyheittoa on vielä ja sen kun saa pois niin hyvä on.
Tänään näin kirkonkylän Teboilin pihassa Feltin cc-pyörän nojaamassa tolppaan.
Onko lauantaina innokkaita lenkin pyöräyttäjiä ?
Selviää varmaan huomenna mikä on viikonlopun ohjelma. Tänään ja eilen ajelin tunnin lenkin kevyesti tai tänää meinas vähä keskari nousta liikaa. Ois sunnuntaina mahis saada kaveri mukaan tahkon 120 lenkille. Eli pitäis hiihtää savonia hiihto, vapaalla joku 40km. On vaan vähän siinä ja tässä tuo osallistuminen kun just just flunssasta ehkä selvinny ja kaks kertaa käynny hiihtää tänä talvena. Mutta niinhän se on että ei matka tapa vaan vauhti. Eli jos oike hiljaa hiihtäis ;)
Tsemppiä hiihtoon! :) Onneks sulla on peruskuntopohja hyvä. Toi vapaa tyyli + rauhallinen vauhti yhdistelmä kuulostaa aika haastavalta! Itse en sitä oo valitettavasti vielä oppinut. Joko matka ei todellakaan taitu tai sit taittuu ja sykkeet on ihan taivaissa. :eek: Mut tekniikan jos osais paremmin niin ei sit varmaan olis onkelmaa.
Mulla jäänee viikonlopulta fillaroinnit väliin, synttärikutsuja ym.
Ei tarvii viikonloppuna pyöräillä eikä muutenkaan urheilla, siitä pitää huolen tää influenssa. Talven parhaat kelit hiihtää tai ajella fillarilla, mutta ei voi mitään. No pitää tuunata fillaria, kun ei kerta pääse ajamaan...
Sunnuntaina voisi iltapäivällä käydä pyörimässä jossakin. Lauantaina ei taida taaskaan onnistua.
Varmaan tuo herkkyyden puute johtuu siitä että iskari kaipaakin sitä huoltoa nyt. Ihme kurnutusta kuuluu kun pumppaa perää. No, halpahan se oli ja kun kaikki viritykset on tehty 20 kiloa kevyemmälle kaverille, niin ei ihme että se antautui.
@kmw Oliko sulla Trekissä RockShoxin iskari, vai pettääkö muisti?
Juupeli juu, Rokkari takana ja edsessä.
Öö tota - kävin varastossa tutkimassa, hain taskulampunkin ja menin uudestaan enkä löytänyt merkintää joka voisi olla mallimerkintä. Oonko vaan hölmö vai ainoastaan pässi?
Jos jostakn löydät mikä oli 06 vuonna orkkisiskari Trek Fuel ex7:ssa niin saat vastauksesi.
Täytyy kolata mitä Trekin sivuilta löytyy. Toisaalta joka vuosihan nuo mallit muuttuvat joten tuskin sitä samaa enää on markkinoilla.
Onko huomenna ajelua tiedossa? Mulla on aamulla töitä (tehdään yksi käyttöönotto), mutta iltapäivällä pääsisi sitten kunhan pystyy puhelimeen vastaamaan. Aika vesikeliltä näyttää. Onkohan missään ajettavia polkuja vai täytyykö hinkata pyöräteillä?
täällähän on hiljentynyt? porukalla alkanu talviloma vai!? :)
Ei olla lomalla, mutta ensi viikko ollaan. Silloin pitääkin sitten pitkästä aikaa ajaa polkupyörällä, mahdollisuuksien mukaan vaikka joka päivä.
Viime Lauantaina kävin huhkimassa sohjossa 3h. Ei tehnyt hyvää oireilevalle flunssalle joten taitaa jäädä seuraava lauantai lenkki väliin, jos parantumista ei tapahdu. Jos viim. maanantaina olis kondiksessa niin silloin vois vaikka koettaa.
Lomalla, prkl. Justiinsa tulin urologilta ja jos kaikki menee hyvin (= antibiootti tehoaa) niin phillarimessujen aikoihin ajelen seuraavan kerran.
Sitten Case Lohja.
7 kuskia on joukkueen koko. Minä olen optimisti ja uskon vakaasti olevani terve ja ajokuntoinen 23.5. Löytyykö täältä tarpeeksi ajajia vai liitynkö 50/60 joukkueeseen (jos sinne vielä sopii)?
@ vim. Kuinkas sun suhdetoiminta puolijoukkuetelttamaailmaan?
50/60 porukan slo-mo osastossa on tällä hetkellä vain neljä paikkaa vapaana:), tervetuloa
ai VAIN neljä enää ;) minä en tiedä olenko vielä treenikunnossa, että alkais lohjaa varten treenaa.. salilla on polven kuntoutus edennyt hyvin ja kuntopyörällä polkeminen.. mutta maastoon ei taida tämä mies vielä uskaltaa..
Mä sain työpaikalta sponssin. Vielä ei ole tiedossa tuleeko joukko täyteen vai jääkö vapaita paikkoja. Meillä on nyt vasta kaksi kaveria varmasti lähdössä (minä olen toinen), joten hiukan enemmän ukkoja kyllä kaivataan mukaan.
pitäiskö yhdistää voimat... jos teillä on kerran osallistumisrahat kasassa... ;)
nimim. cheap