Siis Polarin laitteet eivät ole ant+ laitteita vaan niillä on omat standardit. Bluetoothilla taitavat toimia myös.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Printable View
Siis Polarin laitteet eivät ole ant+ laitteita vaan niillä on omat standardit. Bluetoothilla taitavat toimia myös.
Jep[emoji48] eli siis läppärissä toimiakseen Polarin vehkeet, Eliten qubo digital smart b+ niin olisko se ANT+ turha ostos vai joku Bluetooth-palikka sittenkin?
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Teho/vastus alkoi totella kauniisti, kun vaihdoin Zwiftissä myös Power Source -asetukseen "fe-c".
Oli kiva polkea, kun Direto väänsi ruuvia aina kun Alpe du Zwiftin mäki jyrkkeni. Tähän ei Qubo pystynyt. Yhdeksän minuuttia lähti omasta ennätyksestä pois, vaikka jäi vähän reserviäkin. Maistuu hyvältä!
Vähän toisenlaista Zwift asiaa. Näkyy noste jatkuvan.
https://www.cnbc.com/2018/12/18/cycl...n-esports.html
Onko joku ollut mukana WBR Climbing Series tapahtumissa? Ajattelin mennä mukaan tänään. Noinkohan sinne voi/kannattaa mennä kesken sarjan?
Kyseessä ymmärtääkseni "porukkalenkki", jossa tasaiset ajetaan 2,5 W/kg ja mäet kahdessa ryhmässä (alle tai yli 3,5 W/kg).
Ensi kuussa alkaa Tour de Zwift . Siinä mukavasti haastetta, varsinkin jos haluaa ajaa nuo läpi kisamielellä.
Touriin tulee varmaankin osallistuttua, vaikka en itse muualla ajakaan kuin Watopiassa. NYCissä olen tainnut ajaa tasan yhden kerran.
Ajattelin tehdä Zwiftin FTP-testin. Trainerina on Elite Direto. Pitääkö tehdä jotain muutakin kuin avata FTP-testi ja ruveta polkemaan sen mukaisesti? En oikein ole perillä "ERG modesta".
Ainakin trainerroad tiputtaa erg:n pois kun testiosuus alkaa. Kaiketi zwift tekee samoin. Vai toimiikohan zwiftin ftp testi samoin kuin free-ridessa, eli tehot säätyy maaston mukaan? Ehkä tuossa tapauksessa tasainen maasto ja reality säädin 100% asentoon, vai ajattelenkohan oikein päin...
Trainerroadilla testi on veemäinen ajaa, mikäli pakka on yhtään harvempi. Vaihteen vaihto muuttaa kadenssia ihan liikaa.
Lopulta sitten tänään heilahtaa 50 km nousuhaaste loppuun, kun ruuvaan puuttuvat 400m mäkeä. Diretolla itsekin ajelen ja on toiminut kuin junan vessa. Mähän aloitin koko zwiftin vasta tasan vuosi sitten...
Mulla on tässä vanhan talon kellarissa tuo set up kaiken aikaa valmiina, kun kasasin jämäpaloista teainerpyörän brand x:n n. 100 euroa maksaneeseen maantierunkoon. Ajelen ipadilla tankotelineessä ja vieressä nuottitelineessä on vanha Ipad kytkettynä bt kaiuttimeen, josta voi katsella dokkareita ja leffoja...
Hienot nousumetrit! Minä aloitin saman haasteen marraskuussa enkä taida olla edes puolivälissä. Eilen taas tuli reilut kaksi kilometriä ”nousumetrejä”.
Tällä olisi vielä 10040m kiivettävää. Eiköhän tuo 50000m talven aikana täyty. Välillä on tullut ajeltua Bkoolin simulaattorin kanssa ja välillä BigRingVR:llä. Todennäköisesti lopetan Bkoolin käytön. 3-vuotta Zwiftin aloittamisesta on nyt aikaa kulunut.
Kiitos herrat! Nyt takana! Täytyy keksiä toinen haaste nyt...https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...edceecb60f.jpg
Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
Tässä tämä mun halpis setup...https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...98d0c2017e.jpg
Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
Itsellänikin on käynyt mielessä josko hankkisi jonkin halpiksen, vaan eipähän tuossa parempikaan pyörä olennaisesti kulu, kun ei kura lennä.
Ajattelin osallistua 30.12. L'Etape du Tour kuntoajoon Zwiftissä. Liittykääpä joukkoon!
Miten noissa vertaillaan omaa ajoa muihin kun kisataan noita reittejä? Tuntuisi hullulta että menisi esim wattien mukaan kun lukemani perusteella trainereissa voi olla jopa 70 wattiheittoja.. T. Tietämätön.
Ainakin minulla on tarkoitus ajaa ns. oma suoritus. Tuohan on "sportive" eli kuntoajo eikä kilpailu.
Jos vaikka alkupuolella vetäisi hiukan isommilla wateilla kuin samalla reitillä muutama päivä sitten. Sitten näkisi miten rahkeet riittäisi pitää samaa tehotasoa loppupuolella kuin viimeksi.
Kyllähän ne watit heittelevät, tosin ei minulla kyllä noin hurjasti. Katsoin viimeksi väliaikapisteen. Jos olen Epic KOMin huipulla ajassa 1.05, niin alkupätkä tulee ajettua 5 minuuttia kovempaa kuin viimeksi.
Pitää muistaa että tuo on vain peli. Kisata voi kunhan sen ottaa leikkimielisesti. Siellä on kuitenkin porukkaa jolle voittaminen on tärkeää. Ja renkaasta mittaavan trainerin saa näyttämään mitä haluaa. Omaa painoaan voi myös arvioida "vähän alakanttiin".
Moi. Vääntäkää nyt rautalangasta. Traineri on Neo smart ja se keskustelee läppärissä (Macbook Air) Zwiftin kanssa. Kello (Garmin Fenix 5) keskustelee trainerin kanssa. Pystynkö saamaan sykkeen kellosta näkymään Zwiftissä vai vaatiiko se jonkun ylimääräisen vekottimen? Yhdistin Zwiftin ja Garmin Connect -tilin ja nyt harjoitukset tulevat kivasti tuplana Connectiin sillä erotuksella, että matka on erimittainen.
Mun käsittäkseni Fenix 5 ei toimi sykeanturina millekään muulle laitteelle tai softalle. Live syke vaatii sykeanturin. Hommaa vaikka Wahoo Tickr, niin saat sykkeen ANT+ yhteydellä kelloon ja bluetoothilla läppäriin(zwiftiin).
Ajoin Tour de Zwiftin 4. etapin perjantaina ja jälkeenpäin katselin muiden pituuksia/painoja. Zwiftiin on todennäköisesti keskittyneet kaikki maailman >180cm ja 60-65kg aikuiset miehet.
Zwift ei ole yhteensopiva sykekellojen kanssa vaan vaatii erillisen sykevyön eli asia on juuri noin kuten OJ viestissään kirjoitti.
Tänään 5. etapin tuloslistassa on edelläni 6 itseäni painavampaa. Oma sija 93 ja oma paino 83.
Jos kesällä pystyn pitämään samanlaista tehoa tunnin verran enkä jää jossain nykäisyissä, niin veikkaan että kotoisessa Bianchi cupissa sijoitukseni on vähintäänkin yhtä hyvä :D
Itselläni ei ole asiaa mihinkään cupeihin mutta uuden harjoitusvastuksen ansiosta kunto on parempaan päin menossa. Jos kunto tästä vielä lisää kohoaisi niin voisi kesällä ajatella johonkin kuntotapahtumaan osallistua, viime kerrasta kun on jo vuosia kulunut. Nämä Tour de Zwiftin kaltaiset tapahtumat ovat olleet hyviä oman kunnon testaamiseen.
Kiva kuulla, että kuntokäyrä osoittaa koilliseen!
Ovathan nämä Tour de Zwiftit sinänsä hyviä, mutta harmillisen lyhyitä. Vaikea ajaa tuollaista muuten kuin tuutata tasateholla eli jotakuinkin 100% FTP. Tien päällä ajettavat pitkät kuntoajot tai yhtä lailla lyhyet aluecupit ovat sitten melkeinpä eri alalajeja kuin nämä Zwift-tapahtumat.
Kannattaa kokeilla Zwift Fondoja. Olen ajanut niitä pari ja kokemukset erittäin hyvät. Joulukuussa ajettiin A kategorian lähdössä 111km ja 1700m vertikaalia. Itsellä meni 3h13 ja ajo vastasi erittäin hyvin (semi)pitkän kuntoajon luonnetta.
Nyt sunnuntaina ajoin toisen hiukan helpomman 98km ja 1200m (2h40) johon tuli lähdettyä hiukan nälkäisemmällä asenteella (=hiukan lian kovaa). Lopputulos ei ollut yhtään parempi, päin vastoin jalka oli jo kovin tyhjä jo n. 2h jälkeen. Hyytymiseen saattoi kyl osaltaan vaikuttaa kaverin 50v kemut edellisenä iltana/yönä.
Fondo tyyppiset ajot palvelee ehkä paremmin omia tavoitteita pitkiin maasto- ja maantietapahtumiin valmistautumisessa.
Noitahan voi ajaa kisana tai ihan vaikka pitkänä lenkkinä, jos vaan on malttia.