Alkujaan tämän lähetti
vauhtikorjaavirheet
Vaan luisttelusuksista voisin kysellä. Tää on sopivan anonyymi paikka, niin en vaikuta hiihtoniilolta, mitä en edes oikeasti ole.
Mut mistä tietää, mikä on hyvä yleissuksi kellekin? Onko niissä eroa? Olen koittanut ymmärtää painealuejuttuja, jäykkyyksiä jne., mutta en tullut sen viisaammaksi kuin että nykyiset sukseni ovat auttamatta liian löysät. No ihan kiva niilläkin on mennä, mutta mietin, että olisiko kunnollisemmin mitoitetut paremmat, jolloin nuo vanhat voisi jäädä huonompien ja pehmeämmän alustan kelien suksiksi tai kenties kiertoon.
Muita vaihtoehtoja kuin monien testisuksien kokeileminen? Ja mistä tietää, mikä olisi riittävän, mutta ei turhan hyvä? Tarkoitus kun ei olisi hevostella, jos sellainen nyt fillaria fillaroinnin ohella harrastavalta mitenkään voi onnistua. Mutta ei vaan tuntuisi kotoisalta, jos suksessa lukee isolla "KILPASUKSI" "MAAILMANKUPPI" tms., kun taidot ovat kuitenkin kuin harakalla.
Mitä ongelmia minun pitäisi nykyisissä liian löysissä suksissa tuntea? Ilmeisesti ne jossain keleissä lipsuvat enemmän kuin jokin muu, mutta toisaalta pehmeällä saattaisivat jopa mennä ehkä paremmin kuin jokin muu? Joskus on tullut mietittyä, että jospa saisi laskettelusuksista tutun kantin sisäkulmaan, että saisi potkuihin pitoa. Mistä se kertoo?
Muuttuuko mikään, jos hankin uudet sukset? Toki saatan mennä vähän lujempaa tai näyttää niilommalta, mutta kummallakaan ei ole mulle suurta merkitystä. Muuttuuko mikään oleellinen? Ei edes kellossa, mut sanooko persdyno, et nyt on kapulassa voimaa tai kyvykkyyttä siirtää jättimäisien ratareisieni voima alustaan ja pyöräyttää maapalloa allani 10 cm pidemmälle joka polkaisulla kuin normaalisti tai tähän asti?