Bicycling with Moliére
Lähetetty minun SM-T905 laitteesta Tapatalkilla
Printable View
Bicycling with Moliére
Lähetetty minun SM-T905 laitteesta Tapatalkilla
Lyhyesti ja ytimekkäästi... Assassin
Dunkirk. Ihan jees, mutta jotakin jäi puuttumaan ja vähän meni tiettyjen asioiden glorifioinniksi todellisuuden kustannuksella.
John Hughes -putki tuli vedettyä tällä viikolla Netflixistä: Sixteen Candles, Pretty in Pink, The Breakfast Club, Ferris Bueller's Day Off.
Näitä katsellessa voi aina kuvitella miten porukka istui pölyltä ja popcornilta haisevissa leffateattereissa tuijottamassa valkokangasta kulahtaneilta samettipenkeiltään, aulassa jonotettiin lippuja, lattiat oli ruutua, kokolattiamattoa, laattaa, ja käytävän seinillä oli promokuvia sekä julisteita, henkilökunnan kuteet heidän omiaan ja leffan jälkeen valuttiin ovesta ulos kirpeään syysyöhön hämärään porttikonkiin jonnekin sisäpihalle. Ne ei tee enää tälläisiä leffoja. Eikä teattereita.
Sully (2016): 4/5
Tämä yllätti positiivisesti. Leffahan kertoo New Yorkin Hudson-jokeen 2009 pakkolaskun tehneen lentokoneen kapteenista, jota tapauksen jälkeen ylistettiin julkisuudessa. Kulissien takana käytiin kuitenkin täysin toisenlaista keskustelua, kun kapteenin väitettiin toimineen virheellisesti tehdessään pakkolaskun jokeen.
5th Wave (2016): 3/5 - Leffa siitä kuinka alienit saapuvat maapallolle ja soluttautuvat ihmisten sekaan tarkoituksenaan vallata planeettamme.
The Walk (2015): 4/5 - Tositarina ranskalaisesta sällistä, joka nuorallakäveli 70-luvulla World Trade Centerin etätornista pohjoistorniin. Suosittelen 3D-versiota jos on mahkuja..
En kolmedeenä tätä itse nähnyt mutta siinä on kohtauksia jotka takuulla ovat erilaisia kolmannen ulottuvuuden kanssa. Muutenkin pätkästä tykkäsin, jotenkin leppoisaa kerrontaa vaikka itse nuorallakävelysuoritus oli melkoinen temppu.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Snabba Cash trilogia. 4 tähtöstä. Naapurimaassa vaan osataan. Aloin oikein miettimään milloin olen nähnyt uuden suomalaisen elokuvan jota voisi kehua edes vähän. Ei tule mieleen.
Platoon. 3 tähtöstä. Aika syönyt fiilistä tuosta pätkästä.
Apocalypse Redux. 5 tähtöstä. Vietnam leffojen klassikko. Piste.
Schindlerin lista. 4 tähtöstä. Edellisestä kerrasta jo aikaa, joten mukava oli nähdä tämä uudestaan. Kuvaus on erityisen hieno. Spiilperin lopun ylisentimentaalisuus vie yhden tähden.
Pitkästä aikaa elokuva, nyt kun GoT ja TP on saatu katsottua.
Death Note (2017) 2/5.
Aika kökkö tekele hyvän mangan pohjalta. Elokuva oli kuin 12v teineille tehty, mutta sitten sekaan oltiin isketty myös aikas messevää väkivaltakuvastoa. Erikoinen tekele, mikä jätti kyllä kylmäksi.
Pari päivää kotona mahataudissa olleena (no, still going strong :mad:) viihdytin itseäni seuraavilla:
Sully, Jason Bourne, Rocky 1, Rocky 2.
Nyt "viihdytän" itseäni töillä.
Outlaws and Angels. Sellaista wannabe-Tarantino paskaa, että ei ole hetkeen taas nähty. Vieläkin vituttaa se 2h mikä elämästä meni hukkaan tuota katsoessa.
Last Action Hero [emoji1].
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Eilen finskin mannerten välisellä elokuvat Toivon tuolla puolen, The Revenant, Hidden figures - varjoon jääneet sekä Black Mass.
Toivon tuolla puolen ihan ok perus Kaurismäkeä.
The Revenant epäuskottava ylipitkä lännentarina. En jaksaisi katsoa muissa olosuhteissa.
Hidden figures mielenkiintoinen tositarina tummaihoisista naismatematiikoista Nasassa.
Black Mass tositarinaan perustuva vetävä rikollisjännäri FBI agentin ja rikollispomon yhteistyöstä.
Molemmat tositarina leffat parempia kuin ensimmäiset keksityt.
Ei tarvitse hetkeen katsella leffoja.
IT
Tykkäsin kovasti. Pennywise oli kyllä karmivampi tässä versiossa🤡
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Katsomosta Kaurismäen Elämältä kaiken sain
Pojan kanssa linnoittaudutaan sohvalle -87 Predatorin ja Arskan lumoihin.
Kulttikamaa ehdottomasti:)
Ikitie. En tiennyt leffasta etukäteen mitään, paitsi että perustuu Tuurin kirjaan. Oli kyllä hyvä ja vaikuttava. Lopussa alkoi melkein käydä liian ahdistavaksi tosin, mutta tositapahtumiahan nämä on.
Sicario
Alku varsin messevää ja jännää, lopussa sortui epäuskottavaksi.
Noteerasin taannoin Emily Bluntin "Nainen junassa" -leffasta ja hänhän oli tässäkin taitava ja suloinen.
Cold Mountain. En silloin aikoinaan käynyt teatterissa katsomassa ja vähän harmitti, kun niin oli kauniisti kuvattu ja sitten tuo Netflixin kuvasuhde ei edes ole scope kuten alkuperäinen. Piti ihan IMDB:stä tarkistaa, mille filmille on kuvattu, kun leffassa oli sellaista hehkua ja kuultavuutta, mitä ei ole aikoihin nähnyt. Kyllä omasta mielestäni elokuvat ovat menettäneet paljon kauneudestaan digitaalisen kuvauksen (ja esittämisenkin) myötä. Valo vain käyttäytyy eri tavalla filmin kanssa.
^ Ou jee. Musiikkia kuuntelen ihan sujuvasti digitaalisena ja pakattunakin, mutta olen eläessäni ehtinyt nähdä oikealle filmille kuvattuja 24 kuvaa sekunnissa näyttävän projektorin avulla oikealle valkokankaalle heijastettuna ja silloin kun erehdyn elokuvateatterissa käymään saatan melko vahvasti tuntea jotain menetetyn.
PS Ja onhan se aivan hirveää katsoa televisiosta elokuvaa väärällä kuvasuhteella tai kropattuna! (Onneksi pahin aika ainakin jälkimmäisen osalta lienee ohi kuvaruutujen "normaalikoon" kasvettua jostain alle 30:sta päälle 50:een tuumaan.)
Get Out, vähän hassu, mutta ihan katsottava.
Ja ei sillä, etteikö digitaalisuus olisi tuonut jotain hyvääkin ja uusia mahdollisuuksia, mutta kyllä mä vaan yhä kaipaan sitä materiaalin tuntua sekä filmirakeiden pyöreyttä. Filmillä kuitenkin kuva on aina läpivalaistu. Pahin croppaus mitä kyllä olen nähnyt niin oli yhden Akira Kurosawan Dersu Uzalan DVD-version kanssa - alkuperäinen 70 mm filmille kuvattu leffa olikin cropattu 4:3 tv-muotoon.
The Big Sick. Yllättävän hyvä syyssään romcom. Harvinaista löytää niin kalutun genren joukosta jotain melko freesiä.
Yösyöttö. Pitkälti Petteri Summasen yhden miehen show joka on ihan viihdyttävä vaikken enää emännän kanssa kuulukaan pikkuvauvan vanhemmat -kohderyhmään.
The Longest Week Netflixistä. Newyorkilaiset kertovat nostalgisen elokuvasadun toisille newyorkilaisille retromaailmassa, jossa päähenkilöt soittavat lankapuhelimella, kirjoittavat kirjoituskoneella, lukevat kirjallisuutta, kuuntelevat klassista ja tyyli on ah niin lainausta Woody Allenilta sekä Wes Andersonilta, että on pakko kysyä miksi etuoikeutettujen ja kauniiden newyorkilaisten tarina edes on elokuvan arvoinen? No okei - New York. Onhan se nätti. Mutta olisi parempi antaa Allenin ja Andersonin pitää tyylinsä ja kehittää jotain omaa.
Blade Runner 2049 4K:na. Ihan kiva. Tuotesijoittelu ei ollut kaikkein eleganteinta ja loppupuolella jo mietti voisiko sitä nukkua tai saako lähteä pois. Tuskin jaksan katsoa uudestaan. Tämä nyt oli tälläinen nätti pastissi.
Täytyy kyllä katsoa joku päivä pitkästä aikaa eka Blade Runner ja muistuttaa itseäni siitä, että joskus vielä osattiin tehdä elokuviakin, eikä vain ylipitkiä Sony-mainoksia.
^mä katsoin tuon eilen. Tosin pikkusalissa ja ilman 4Koota.
Minusta ihan kelpo viihdettä, joskaan ei ehkä ihan jokaisen kehun arvoinen. Tarkoituksetonta teknisen osaamisen esittelyä ja tyhjäkäyntiä oli paikoin, sillai miten tuo ja tuo liittyy asiaan? Mutta nättihän toi oli kuin sika pienenä. Vuoropuhelut eivät aivan yltäneet ekan BR:n filosofiselle tasolle mielestäni.
Ei ***** vaan ****½.
Kommentisi perusteella olin etukäteen ärsyyntynyt tuotesijoittelusta, mutta olinkin iloisesti yllättynyt... laskujeni mukaan 2x Sony, 2x Peugeot, 1x Cocacola ja siinäpä se oli. Ei häirinnyt pahasti. Paitsi siinä mielessä epärealistista, että noista uskon olemassa 2049 ainoastaan Sonyn ja kokiksen :p
Mutta houkutti katsomaan ekan Blade Runnerin uudestaan. Tehdäänköhän kolmaskin vielä, pikkusen aikaisemmin?