Toki, mutta toimii hyvin isossa hädässä, varsinkin jos ne kuvat laittaa jo sinne muutenkin.
Selaimella kuvat auki uusiin välilehtiin ja kopioi sieltä osoitteetn
Printable View
Postimages kuva. https://i.postimg.cc/hPfPxbgn/Reik.jpg
Postimages kuva. Mulla ainakin toimii PC:llä. https://i.postimg.cc/hPfPxbgn/Reik.jpg
Niin siis postimages on kätevä kun saa kerralla monen kuvan linkit. En mä tietenkään yksitellen ala väkertää.
Mut eilen ja tänään kuvista:
https://pic.useful.fi/ktUme8JJE.jpg
Hufvudstadbladetissa oli aukeaman juttu Emäsalosta tai siis siitä miten paikalliset asukkaat kokevat kesäturistien ja virkistyskäyttäjien aiheuttaman lisääntyneen liikenteen saaren päätiellä:
Kapealla ja mutkittelevalla tiellä on siis liikennettä kesäisin niin paljon ja yleisesti ajetaan niin kovaa vauhtia, ettei lapsia uskalleta päästää pyörineen tielle.Lainaus:
Skärgårdsturismens baksida: Trafiken plågar Emsalö – barn förbjuds cykla
De drygt 400 Emsalöborna är välsignade med vacker natur. Men den lockar även tusentals besökare – som har blivit en riktig trafikplåga på ön.
Se mikä yllätti on ettei yksikään haastatelluista valittanut spandekseista ja muista lenkkipyöräilijöistä, vaikka tie on varsin suosittu lycra-asuisten keskuudessa. Tai voihan tietenkin olla että joku heidätkin mainitsi, mutta toimittaja halusi pitää jutun fokuksen autoissa...
Steve Baggyn panna. Siis sekä se ettei kukaan sen huomannut ole kommentoinut että se etten ehtinyt tai osannut lukea mitään erityistä mikä olisi antanut aiheen pannaan eli jos sellaista on ollut, viesti(t) oli jo poistettu.
No, ehkä valvoja valvoo tarkemmin kuin osaan arvatakaan. Tai sitten joku katsoi tarpeelliseksi raportoida ja moderaattori toimi, kuten joskus toimii, yllättävänkin ripeästi.
^ On se kummaa ettet kaikkea huomannut, allekirjoittanut ja Baggy sai banaanin ihan aiheesta.
Jack, ei enää jos huomasit...
^^ & ^ Hieman ymmälläni, tarkentakaa.
Parin päivän sää...
https://pic.useful.fi/KsP0Qavc8.png
Pitääkö tässä kaivaa irtolahkeita esiin.
Katoin aamulla Ilmatieteen laitoksen tuntiennustetta jossa luvattiin sadetta klo 16, sade kuitenkin yllätti minut jo 14.30.
^^ Siis huomenna on - 190 - 23 astetta, aika iso hajonta.
Yllätti että foorumilla on ollut keskustelu, jossa joku on leimattu "vahafasistiksi" (ja jossa joku on kokenut tulleensa "savustetuksi" foorumilta), ja että minä olen joko missannut sen kokonaan tai jotenkin onnistunut unohtamaan ilmeisen värikkäänä käyneen keskustelun.
Kuinka paljon rankempi on taluttaa 15km pyörä takaisin kotiin kuin polkea se 15km päähän kodista.
^ Rankkuuden astetta voi vielä lisätä riisumalla ajokengät ja sukat. Etenkin jos ei muuten ole kävellyt paljasjaloin.
PS Matkaa ei mulla tosin ollut lähellekään viittätoista kilometriä. Ehkä neljä. (Oli lämmin kaunis ilta, tuli fiilis että tuollaiseen tyhmään tempaukseen voisi vaikka ryhtyäkin - ja kai siinä oli mukana aste masokismia, halua rankaista itseään siitä että oli unohtanut laittaa pumpun ajopaidan taskuun...)
^ Tarpeeksi rankka kävelypätkä lukkokengilläkin. Suomalaisella sisulla mentiin.
Älä sure, muutkin tarhaikäiset seuraavat uskoakseni hyvin huonosti fillarifoorumia. Joskus 20 vuotta sitten olin foorumin ainoa ketjun vahaaja - ainakin ainoa, joka uskalsi tunnustaa vahaavansa. Taisipa yksikin iso fiskaali mainita, että pääsin läpi-Ultegralla 8000-10000 km:n HG92-ketjujen vaihtoväliin vain ketjun varastorasvan avulla.
Ketjujen voitelun ymmärtämiseen ei tarvita kemian ja fysiikan korkeakouluopintoja, mutta kyllä niistä saattaa olla apua.
En pyöräillyt, vaikka olis voinut. Ajattelin, että välipäivä voisi olla terveellinen.
Että miten yhtäkkiä ei olekaan kiire mihinkään, paitsi Turkuun junalla. Nekin miljardit olemassa olevan infran korjaukseen ja ylläpitoon kuulostaa omaan korvaan järkevämmältä.
https://yle.fi/a/74-20090786
Se etten olisi osannut sanoa missä päin Sipoota löytyy Rosbackan silta.
Sattui näet silmiin tieto, että Paippistentie on siltatyön takia suljettu perjantai-illasta sunnuntai-iltaan. (Itäisellä Uudellamaalla maantielenkkejä ahkerammin ajaneet ovat tietysti nähneet työstä kertovat kyltit, mutta itse olen välttynyt ajamasta tuota varsin suosittua lenkkitietä.)
https://www.sttinfo.fi/data/images/p...1e59-w_960.jpg
Onpa pitkä kierto, miksei ajaisi Mosantietä siltatyömaan ohi?
Autoilijoita tietysti tuossa lähinnä opastetaan ja Mosantie taitaa olla tieosuuskunnan hoitama yksityistie.
Gravelfillaristille se on tietysti oiva ja luonnollinen valinta, pääseehän siitä suoraan Rajakulmantien yli Lintusuontien-Laurilantien soraosuudelle ja edelleen lyhyen Granbackantien asfalttisiirtymän jälkeen Mätäkiventielle jne. (Ja Paippistentietä Nikkilän suunnasta tullessa ollaan muistettu kääntyä Etelä-Paippisissa Käsiksentielle eli ajaa Hannuksentien-Utegårdintien-Högmontien-Solbackantien hiekkatiekoukero.)
Yllätti, että Alpkitin vedenpitävä gravel-tankolaukku ei olekaan vedenpitävä.
Rule 40.
(Yhdellä olympiapurjehtijalla on meidän firman lasit ja jouduin siksi tutustumaan IOC:n markkinointisäännöstöön.)
Wahoon reititysalgoritmi. Melko mielenkiintoiset kurvailut tuli.
^^ jos jotakuta kiinnostaa, voi kokeilla pystyykö silmäilemään tämän läpi ilman että alkaa vetää suuta vinoon hymyyn tai rupeaa pyörittelemään silmiään.
PS Muistelisin että nämä olympiasäännöt olisivat nousseet meilläkin esiin muutamat kisat takaperin (muttei välttämättä niin isosti etteikö sitä olisi voinut missata).
^ Me pohdittiin kyseisen urheilijan kanssa sitä, että uskaltaako enää somepostauksessa kuvan yhteydessä käyttää sanaa ”Marseille”, koska sitä ei ole ohjeistuksessa erikseen kielletty ja kun kyseessä ei ole ”Marseillen olympialaiset” siitä huolimatta, että purjehdukset siellä järjestetäänkin ja vaikka kyseessä ei ollut ”kampanja” eikä sitä siksi myöskään oltu voitu ollut aloittaa viimeistään 90 päivää ennen olympialaisten alkua.
Tänään yllätti raekuuro lenkillä.
Magneettikuvan löydökset.
Yöllinen sisäreiden kramppaus. Taas alkaa olla ongelmaa levossa sisäreisien kanssa ja varsinkin yöllä. Jalkaa koukistaessa saattaa sisäreisi krampata todella rajusti.
^ Mulla oli aikanaan myös kramppeja, myös öisin. Krampit väheni kun aloin ottaa säännöllisesti magnesiumia. Nyt syön Puhdistamon Ilta Magnesiumia eli otan yöksi. En joka yö, mutta ainakin jos olen ajanut päivän aikana.
Ja joo, sisäreiden kramppi on kyllä yksi ilkeimmistä. Todella hankala saada laukeen.
Täällä yksi karmppikinttu myös, joskus reisikin, otan jokseenkin säännöllisesti magnesiumia. Nyt on Cramvex käytössä.
Toimii siihen kuin muutkin yölliseen vaivaan.
Näyttöä vaikutuksesta ei ole, mutta jätäpä käyttämättä!
Pitänee kesällä polkaista Hankasalmen kautta.
Akillesjänteen muljahtelu.
Etenkin, kun jännittää jänteen ääriasentoon maksimittaansa. Helsinki City Running Daystä saadulla IcePower-näytetuubin sisällöllä hoivattu.
Nyt sitten stoppi lenkkeilylle ja työterveyslääkärille kyselemään, onko mun juoksut juostu.
2016 ostettu 25m pätkä SP41 -vaihdevaijerin kuorta on lopussa, vielä yhteen pyörään taitaa riittää. Ostettiin erään sedän kanssa 50m laatikko puoliksi.
Se yllätys tuli siinä että 50m laatikon hinta on pudonnut melkein 15€, hinta on nyt 49,99€.
Aina se yllättää, että vaikka kuinka kieli poskessa kirjoittaisi, niin joku ottaa kaiken tosissaan.