Lähetä huoltoon, saat satasella uuden tilalle. Tai sitten laitat kotivakuutuksen piikkiin...mutta taitaa se omavastuu olla suurempi. Olisko luottokortissa ollut jotain pöljän pojan vakuutusta?
Printable View
Lähetä huoltoon, saat satasella uuden tilalle. Tai sitten laitat kotivakuutuksen piikkiin...mutta taitaa se omavastuu olla suurempi. Olisko luottokortissa ollut jotain pöljän pojan vakuutusta?
Jos kotelon päälliosa tai näyttö on selkeästi rikki, saattaa varaosa esim. ebayn garmin_parts:n kautta olla ratkaisu? Torx-ruuvari käteen ja laitteen purku?
Sain oman E810:n rikki menneen kotelon pohjaosan vaihtamalla laitteen taas toimimaan kaikilta osin. Oireina oli minulla sisäisen akun, latauksen ja Bluetoothin toimimattomuus. Ulkoisella akulla pystyin käyttämään laitetta. Varaosa tuli Venäjältä postitettuna n. viikossa.
Osaako joku sanoa mistä johtuu laitteen sammuminen itsekseen heti käynnistyksen jälkeen vaikka akku olisi täynnä? Tämä ominaisuus tuli yhtäkkiä.
Onko akku varmasti täynnä? Mulla teki kerran samaa, ja luulin akun olevan täynnä, mutta lataukseen laittaminen korjasi tilanteen.
Nyt feilaa päivitys 14.50 -> 14.60 versioon. Joskus aikaisemmin vika oli jossain korruptoituneessa päivitystiedostossa, muistaisko joku mikä se oli ja mistä sai ehjän tilalle? Ei sillä että tuo päivitys mitenkään oleellinen olisi mutta muistuttaa turhaan aina jokaisessa sopivassa ja sopimattomassa tilanteessa.
Laitetaas tänne tämä kysymys, kun en löytänyt muualta foorumista tähän vastausta.
Elikkä mulla on mittarina Edge 1000 ja sitten Garminin Vector 2 polkimet. Polkimet pitäisi ilmeisesti saada päivitettyä Edgen kautta. Kun katson tuolta mittarista tunnistimet ja sieltä Vetoreiden tunnistimen tiedot. Siellä on kohta ohjelmistopäivitys, ja siinä alapuolella lukee "tarkastetaan päivityksiä". Siinä kohdassa on nuoli oikealle, josta ei kuitenkaan tapahdu mitään. Mikäköhän tuossa mättää? Ohjelmistoverio näyttäisi olevan 4.00 tällä hetkellä.
Myykö joku suomalaiskauppa Garminiin aika-ajopidiketta? Ulkomailta toki saa.
Normaali kiinnitys ei mahdu. Siis tällaista kaipaan, kuvan kiinnike on älyttömän kallis Barfly:
https://www.bikerumor.com/wp-content...aero-bars3.jpg
Zipp-merkkistä muistelen nähneeni jossain kaupassa. Siis tämmöstä https://www.bike24.com/p274637.html Tuota samaa taitaa olla myös SRAM-brändättynä.
Goexposta varmaan löytyy joltain.
K-Edgehän tekee (parhaita mun mielestä) laitetelineitä fillareihin, mutta en tiedä saako Suomesta. Tosin miksi edes vaivautua etsimään kun helpolla saa netistä?
https://cdn.bike-discount.de/media/o...77_1533720.jpg
Laite pääsee uudelle kierrokselle huoltoon. Tällä kertaa muistikortti ei enää lukitu paikoilleen.
Ostin ihan Suomesta yksityiseltä. Hyvin sopii.
Joo, netistä saa, mutta tämä oli halpa ja lähes uusi.https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.n...ee&oe=5B0E0424
Uuden fillarin etukiekon napa, akseli. tai mikä tuo onkaan nimeltään, on ohuempi kuin aikaisemmissa fillareissa, eikä nopeusanturi ei pysy tiukasti paikallaan. Mitä suosittelette (siis muuta kuin kupillista espressoa).
https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.n...a3&oe=5B2EFCD1
Siirrä esim. Takanapaan.
Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla
Sisäkumia navan ympärille kierros tai 2 ja sähköteippiä ympärille niin on napa paksumpi
Tuohon nopeusanturin omaan kiinnityslenkkiin siansorkkasolmulla (läpi anturin kiinnityslenkistä ja itsensä läpi) sopivan kokoinen o-rengas jatkoksi, se navan ympäri ja kiinni anturin kiinnityskoukkuun.
Ja ongelma on veemäisempi jos napa on liian paksu tuolle. Joo, voi jatkaa lenkuraa tai jopa liimata koko paskan kiinni napaan, mutta sit toi värkki ei enää toimi kun ympyrä on liian iso sensoreille siellä värkin sisällä. Esim napadynamo, ei toimi sen ympärillä.
Edit: Ei taida olla btw K-Edgen teline tuo PeeHoon hankkima tempotankogarminteline?
Aika teoreettisen paska mäihä saisi olla että tuo sensori lähtisi kumilenkin katkeamisen takia jorpakkoon ajaessa, tuossa designissa kun on teoriassa useempi kuminauha vaikka ei oo kuin yksi. Väittäisin että ei kellään ole maailmassa katkennut tuo kumilenkki siten että sensori olisi päässyt tippumaan huomaamatta!
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...3iBdNS3ITHz-T8
Nopeus seilaa jos takarengas sutii, eli älkää ruovitelko.
Onko täällä kenelläkään kokemusta Garmin 1000:n akun vaihdosta? Youtubestahan löytyy varsin hyvä video, mutta kiinnostaisi kuulla aidompia käytännön kokemuksia.
Näin etukäteen ajattelin jättää kaiuttimen liittämättä akkuun, koska ääniä en käytä ja en omista noin ohuiden piuhojen kuorimiseen sopivia työkaluja.
Jos siulta löytyy elektroniikkaa harrastava ystävä/kaveri niin anna hänen tehdä se, jos itseltä ei tietotaitoa löydy. Miulla on pieni muutos tekeillä tonniseen.
Garmin Edge 1000 on jostain syystä lakannut synkkaamasta ajoja Garmin Connectiin. Olen koittanut tehdä sen piuhalla ja käynnistämällä Garmin Expressin työasemassa, Garmin Edge 1000:n kautta WiFillä sekä Bluetooth:lla Garmin Connect iPhone App:n kautta.
Mitään virheilmoitusta ei siirrosta tule mutta ajot eivät näy Connectissa. Onko muilla ilmennyt tällaista ?
Oma Garmin 1000 ei tunnista poljin- ja nopeusantureita. Monta kertaa olen laitteen sammuttanut, käynnistänyt uudelleen ja pyöritellyt kampia, mut ei...
Teenkö jotain vaan väärin ja onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa?
Mitkä anturit? Garminin omat?
Onko antureista pääteltävissä herääkö ne liikkeestä? Onko paristoissa varmasti virtaa?
Oletko hakenut Edgellä kaikki antureita vai pelkkiä nopeus- ja kadenssiantureita? Yhdistelmäanturi (nopeus+kadenssi) on ANT+ -protokollassa eri laitos kuin nopeus- tai kadenssianturi, jos hakee yhdistelmäanturia niin yksittäisten ei pitäisikään näkyä.
On Garminin omat. Olen myös hakenut etsi kaikki- tyylillä ja erikseen. Ei löydä.
Ostin tuotteen poistomyynnistä (Garmin Edge 1000 bundle) ja anturit tulivat siis mukana. Voiskohan patterit olla vaan lopussa antureissa, vaikka ei käytössä ole ollutkaan, mutta ryytyneet ajan saatossa...?
Kiitos vinkistä!☺ En ole testannut. Täytyyki kokeilla heti kun pyörän läheisyyteen pääsen...
Samantyyppisiä ongelemia oli itsellä Edge 800:n kanssa, tuohon asianomaiseen ketjuun siitä kirjoittelinkin. Illalla yritin kotona parittaa antureita mittarin kanssa, buuttailin ja resetoin mittaria. Ei vaan toiminut: jompi kumpi (speed tai cadence) parittui, mutta ei molemmat yhtä aikaa. Kyllästyin rassaamiseen, mittari oli reilun puoli vuorokautta sammuksissa ja seuraavana päivänä lenkkitauolla tien reunalla ajattelin vielä kerran kokeilla ja nyt parittui nätisti parissa sekunnissa ensin nopeusanturi ja perään kadenssianturi. En tiedä mistä johtui, ettei illalla onnistanut.. Ottiko jostain häiriötä (ant+ käyttää 2,4 GHz taajuutta, samaa kuin langattomat verkot), vai vaikuttiko vanha anturi jotenkin taustalla (vaikka siitä oli paristo irrotettu). No anyways, nyt toimii, vaikka tuossa jo tuli Googleteltua Wahoo Boltia korvaavaksi laitteeksi. :-)
Jes!! Tein tämän "resetoinnin" ja nyt löysi heti molemmat anturit.☺ Kiitti vielä vinkistä!
Olen tottunut tekemään reitit Garmin 1000:een Stravan reittityökalulla ja nyt tänä keväänä olen huomannut, ettei navigointi toimi enää. Eli tulevista risteyksistä Garmin ei varoita enää ollenkaan. Laitteen turn guidance on kyllä päällä. Toisaalta jos poikkean reitiltä, niin sitten Garmin kyllä varoittaa. Piirretty reitti myös näkyy ajokartalla. Kokeilin tehdä reitin Garminin Connectin omalla reittityökalulla ja navigointi pelasi mainiosti silloin.
Onko joku muu huomannut samaa?
Tämä ketju on ollut viime aikoina sangen hiljainen. Kokeillaan kuitenkin.
Minulla alkaa USB-latausportti vedellä viimeisiään tonnisessani. Lontoon murteella on moni muu todistanut samasta. Garminilta vastattiin, että ”Takuun ulkopuolisen laitevaihdon hinta on 164.00 EUR”. Minä vastasin että laitteen pitäisi toimia normaalisti takuun jälkeenkin (laite ostettu 3/2017) ja että eikö kyse voi olla myös huonosta liittimestä. Tähän ei ole vielä vastattu. Näin meidän kesken, minusta tuo mikro-USB pitäisi kieltää lailla.
Onko vastaavaa tilannetta tullut vastaan ja jos, niin miten olette toimineet?
Sent from my iPad using Tapatalk
Miulla sama tilanne, tosin takuuaika mennyt jo (2 vuotta). Kone on tällä hetkellä ystävällä fiksattavana, tarkoituksena tehdä vähän toisenlainen jutska. Siitä laitan kyl sitten infoo kun valmistuu.
Reilun vuoden oli ikää, ku (ilmeisesti) liitin prakas, lataamine ei onnistunu. Muutama s-posti ja laite postiin. Paluupostina uusi. Vahvisti merkkiuskollisuutta.
Minulta ehti mennä kaksi 1000:a takuuvaihtoon ja kolmatta en ole avannut vaan ostin 1030:n tilalle. Se on ensimmäisen vajaan 10000 km jälkeen osoittautunut ihan hyväksi.