Kiitos tästä asiallisesta tiedosta, eiköhän tuo piisaa mulle, yhtään enempää en noihin rahaa laita.
Printable View
Laitetaanko tästä https://webshop.bittium.com/product/...m-tough-mobile tulemaan..?
Ensiälyköksi tuli hankittua Huan P20 Lite, en tarvitse neljää AI-kameraa ym. huttua luurissa.
Toosa selvisi (oletettavasti) jopa kusisesta kylvystä (liitäntöjen puhdistus ja kuivauskaappi
lisäavuksi) Naisväestöllä on omenasidonnaisuus, (rouvalla työ/neidillä jotakin muuta).
Poika tulevana ammattilaisena kulkee omia polkujaan tarpeiden mukaan, nykyinen lienee Oneplus6.
Rva tympääntyi (lopultakin) kesällä työluurin sidonnaisuuksiin ja hankki vihdoinkin
privaatin mobiilin, joten mainittuja P20L-mallisia kiinalaisia on nyt 2 kpl taloudessa.
i vs android- vertailuksihan tuo menee, mutta siviilikäytössä lienevät sivuseikkoja.
Omakohtaisesti suurin ongelma taitaa olla alunperin Telen (Sonera->Telia) liittymästä 1997
siirtyminen Radiolinjan (DNA) asiakkaaksi synergisistä ja €-poliittisista syistä:).
Nyt yllättäen pitkäaikainen asiakkuus kiinnostaa kovinkin. Halpoja hintoja tyrkyttävät,
arvostus huomioiden VMP.
Minulla Cat S40; se on hyvä ja toimivat, mutta siinä on Androidi 5 ja Firman uudet turvajärjestelmät vaativat vähintään seiskan. Cat S41:ssä on seiska, mutta USA:ssa on jo myynnissä S48, jossa on kasi, jonka voisi päivittää ysiksi.
Ilman uutta turvaohjelmaa en saa kännyyn malia enkä kalenteria; ilman mailia tulen jotenkin toimeen. Kalenterina käytän nyt Googlen kalenteria manuaalisesti päivittäen – ei hyvä.
Nyt sitten pohdin ostanko poistuvan mallin vai odotanko uutta. Ja pitkäänkö joudun odottamaan.
PS.
En halua firma rimpula kännyjä.
En vaihda parasta mihinkään, mutta onko jollain antaa vinkkiä miten saisi musiikinkuuntelussa äänenvoimakkuusportaat pienemmäksi mitä ne on? Kyseessä Samsung Galaxy S9+. Ja olen ladannut puhelimeen Sampan oman Sound Assistant sovelluksen jolla kyllä speksien mukaan voi säätää volumea 1 asteen portain (defaultti on 5) mutta joo, kyllähän volumepalkki liikkuu yhden asteen portain kun plussaa tai miinusta volumekytkimestä painaa, mutta ääneen ei tapahdu mitään muutosta kuin vasta viidennellä painalluksella, eli volume säätyy silti 5:n portain. Perseestä. Monesti yksi porras alaspäin on liian hiljaa ja yksi enemmän on taas liian voimakas. Näitä ei vissiin saa säädettyä mitenkään pienin portain näitä kännykän volumeita?
Joskus mulla oli testissä joku maksullinen volumensäätösofta mutta lopetin sen käyttämisen sen jälkeen kun se ihan itsekseen iski volumet 100%:iin (joku bugi). Tärykalvot lensi seinille.
^kenellä vielä on johto luureissa a.d. 2019? Lahessa jollain?
Hittolainen että on p*ska luuri tää IPhone SE. Ei kestä pakkasta yhtään, lopettaa hetimiten toimintansa kun vie ulos. Kyllähän
tuo Kalifornian auringon varmaan alla toimii, mutta annas olla kun tuodaan meikäläisiin olosuhteisiin. Onneksi ei ole omalla rahalla ostanut
moista tekelettä (duuniluuri). Onkohan noi kaikki Applen tekeleet yhtä surkeita ??-kalliita vielä kaiken lisäksi. Samsungit on kanssa
ihan p*skoja, hajonnut suunnilleen kaikki mitä siitä puljusta on tullut: töllöt, läppärit, puhelimet - toinen brändi joka ei pääse ikinä
enää jatkoon.
^ Totta, varsinkin uusimpien päivitysten myötä pakkaskestävyys on vähän ehkä heikentynyt. Eilenkin 1,5 t kävelyn jälkeen % oli tippuneet 80 -> 15. Sama jos vähän ottaa kuvia. Mutta muutenhan tuo on järkilaitos, sopivan kokoinenkin.
Eipä sille oikein muuta osaa keksiä kuin pitää sisätaskussa lämpimämmässä.. Onneksi oma käyttö ei ole sellaista luurin tuijottelua.. :D
Kait se on nöyrryttävä vaihtamaan honor7 viimein, kun patterinkesto alkaa olla onneton ja käyttö hidastuu... Kohtuullisella kameralla oleva edukas luuri ollut kiikarissa ja Nokia7Plus ois aika edullisesti tarjolla. Hirveen huonoa sanottavaa tuosta ei taida löytyä ?
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
^Nokia 5:nen oli ainaki sen verran pettymys että ei enään ikinä noksua. Ei kestäny pakkasta. Joka on aika oleellinen täällä lapissa hiihtoa ja laskettelua harrastavalle :)
Sonyyn palasin takasi ja sehän pelaa hienosti niinku pelas edellinenki
Pieni koko ja pakkasen kesto ovat tänä päivänä aika vaikeat vaatimukset. Kaikki alkaa olemaan kauheita pitsalapioita. :)
Vielä kun kirjataan kohtuullinen hinta...
https://elisa.fi/kauppa/#!/tuote/Son...ia-XZ1-Compact
En kyllä keksi parempaa luuria pyöräilykäyttöön. Pieni, tehokas, vedenkestävä ja järkevä hinta.
Tässä myös yksi Sonyyn tyytyväinen, tosin muista merkeistä ei omaa kokemusta lain, oma halpamalli on ollut käytössä nyt 2,5 v. Koko laite hyvin tyydyttävä, mutta musiikin käsiteltävyys niin hyvä ettei koskaan millään muulla välineellä ole ollut lähellekään tätä. Omaa korvaa miellyttävää musaa lisäkortilla lukematon määrä, joka on hyvin hallittavissa ja tilaa vieläkin paljon yli jo talletetun. Akkukin kestää kun hyödyntää kehon lämpöä eikä musiikinkuuntelu kuluta paljon. Hämmästyttävää.
XZ1 Compackt kestää kohtuu hyvin pakkastakin, toki päivittäin ladattava, jos käyttää aktiivisesti pelejä, musiikkia, videota yms.
Korvaisiko Sony CAT-luurin?
Mulla oli pari Sonya, mutta harmikseni jättivät ilmeisesti ant+ tuen pois Z5 mallien jälkeen?
Nyt on Nokian 8 Sirocco ja vaikuttaa hyvältä, kun sai asetuksista antin pelaamaan. Ilmeisesti Androidin uusiin päivityksiin liittyvä ongelma oli tuo ja koskee muitakin merkkejä.
Mun käytössä on sykevyö, kampianturi ja nopeusanturi missä ei ole kuin ant+ vaihtoehtona.
Sykevyö oli jo vakavasti harkinnan alla, mutta hyvä näinkin. Sony ja Nokia on hyvin samantyylisiä käyttää.
"Jouduin" ajamaan yli 400 km matkan ilman auton mittareita, nopeus ja matka, mutta Sony auttoi, otin siihen ensimmäisen silmiin sattuvan GPS:n ja ajoin puhelin kojelaudassa. Vakionopeussäädinkään ei toiminut joten jalkaakin tarvittiin. Paluumatkalla viat puuttuivat, mutta vertasin mittarin antamaa nopeutta puhelimen antamaan, 80 ja 100 kohdilla auton mittari tyypillisen 5 km liikaa. Puhelimen merkistä riippumatta hyvä ominaisuus ja gpssä lienee riittävän tarkka kaikilla kännysovelluksilla?
Japanilais-ruotsalainen yhteistyö kehittänyt ihan soivan puhelimen.🤗
Xperia XZ2 compact on ollut toimiva puhelin, tuli korvaamaan edellisen compact-sarjaa myöskin olleen puhelimen. Ruutukoko on kompromissi, mutta käytettävyys ja kuljetettavuus noin muuten ihan eri tasoa kuin 6" luureissa. Ruututilaa on tullut kuitenkin merkittävästi lisää vanhoihin compacteihin nähden. Pakkaskestokin vaikuttaa hyvältä, sitä se oli jo aikaisemmassa compactissa. Upotustestiä ei ole tullut tehtyä, mutta lumihangesta olen kaivellut puhelinta useita kertoja.
Akku kestää melko hyvin, ja vielä paremmin jos ei synkronoi kaikkia some-ohjelmia jatkuvasti. Omassa käytössä aamun täyslatauksen jäljltä seuraavan aamun voi aloittaa usein 40% paikkeilta.
Hyväksi koteloksi on todettu Ringken paksuhkoa matskua oleva pinnastaan karhennettu kuori. Ilman koteloa puhelin lentää käsistä kuin saippuarasia.
Samsung lukee Foorumia!!!! Meinaan nyt tipahti Sound Assistantiin päivitys ja kas kummaa, palkin siirron lisäksi myös volume muuttuu nyt jokaisella 1 portaan painalluksella! YES YES! :D
Edit: Tai en perkele tiedä. Nyt taas ei kyllä volume vaihdu kuin viiden portain. Voi *****, ota tästä nyt selvää!
Kohtuullinen zuumi Huihain uudessa luurissa. Olisko tää P30 - mallin videoo?
https://twitter.com/b_momani/status/1117493976171290625
Perseestä tämä nykytrendi ku näyttöjen koot vaan kasvanu. Tuntuu tää xperia XZ:ki liian isolta ja halutta pienempää mutta sony ei enään moisia tee.
XZ1 compact lienee viimesin ja niitä ei saa mistää enää uutena
XZ2 compactia saa
mm. Gigantin sivujen mukaan yli 100 keskusvarastolla:
https://www.gigantti.fi/product/puhe...ypuhelin-musta
Näyttöjen koot kasvavat, olipa känny tai tv. Vaimolle yrittäny puhua tuosta xz1 puhelimesta, kun hän pitää näitä älykännyjä liian isona, käyttää vielä vanhaa nokialaista näppäinkännyä taskuun sopivuuden vuoksi, eikä oikein muutoinkaan välitä noista. Hyvää telkkaria vanhan pienen tilalle olen katsastellut, mutta sama juttu, vain isoja kehittävät. Sonyn Xperia XZ2 on isompi kun vanhempi.🤔
Ei tuo ero nyt niin tavattoman iso ole:
https://www.theinquirer.net/w-images...60-590x360.jpg
XZ1 Compact 129 x 64 x 9.3 mm vs XZ2 compact 135 x 65 x 12.1 mm
tai isompana mallina
XZ1 148 x 73.4 x 7.4 mm vs XZ2 153 x 72 x 11.1 mm
Jooh häätyy kyttäillä jos operaattoreille tulee vielä tuo xz2 compact. Ku saa korottomana osamaksulla. Ellei sit joku hyvä tarjous tule jostain vastaan
Huawei P Smart 32g ..loisto yksilö (ei vakoilu listalla) :)
Tuossa lauantaina rättiväsyneenä tulin Tohmajärven suunnalta Kiteelle, eipä ollut enää känny Topeakin tankokotelossaan kun kirkolle pääsin, vatut. Jollei poliisin toimistoon ilmaannu niin pakko alkaa uutta hommaamaan. Alle 300€ ja Android, iso näyttö vanhoille silmille kun navigaattorina kera maastokartat.fi käytän.
Suosituksia???
Itse ainakin ihan tyytyväinen tähän Nokia 7 plussaan. En ole omassa käytössä juurikaan negatiivista löytänyt muutaman kuukauden aikana. Eihän tämä ihan phablet ole, mutta 6" näyttö kuitenkin.
^^ Paha, osanottoa, noisson niin paljon nykyisin omaa mukana. Jospa vielä saisit takaisin vaikka auton liiskaamana.
Suosittelen edelleen Sonya, toisinaan autan jotain tuttua jonkun muun merkin ongelmissa, vielä mua vanhempaa, on kuin kotiin palaisi kun oma taas käsillä.
Minulla on tällaisia mahdollisisa tapauksia varten paikanna puheelin sovellus asennettuna. Jos puhelin on hengissä, niin sen saa paikannettua ja soitonkin saa päälle etänä, vaikka puhelin olisi äänettömänä. Tietty jos puhelin kuolee pudotessaan, niin sitten ei auta.
Sonyn puhelimiin olen tykästynyt. Yksi huawei oli välissä ja ei vakuuttanut.
Xperia 10 gigantissa menee tällä hetkellä noihin raameihin ja saa vielä 6 kk näyttötakuun kaupanpäälle. Noilla spekseillä hakisin sen itselleni. 6" FullHD näyttö on mukava karttaa selatessa.
Eihän paikannus toimi jos puhelin on sammutettu? Akku vähissä niin oli pakko, seuraavaan tulee kyllä moinen sovellus!
No jotain olen oppinut ,kiitos. Huomenna paikalliseen ja soitto Tohmajärven poliisille, jollei niin uutta sitten, onhan mulla toki puhelin ja liittymä edelleen käytössä , tämän omaishoidettavani!
Vähän enempi offaria mutta jos eturengas ois tuolla Oskolankoski Uskali välillä paineensa alamäessä hukannut niin vanteella ajaessa löysällä soralla niin ehken nyt rupia naamassa. Reissu muuten hieno! Koitan aina asennoitua että vois olla vieläkin huonommin?