Lyöttäydyn mukaan myös.
Printable View
Ei paistu huomenna makkarat kun yksi täällä asuva nainen täyttää 12v.
Rajamäki-ketjussa suunnitellaan valopäälenkkiä keskiviikolle, teretulemast.
Muistutan tulevasta: la 27.10 Hikiä VPCX. Speksit tuolla.
Valitettavasti työpäivä ja ranteen paranteluun menisi muutoinkin. Ja takavannekkin on oiottavana.
Suattashan tuota lähtiäkin. Tandemilla olemma tulossa, eli vanha disclaimer: Hitaita olemme . Moneltako meinasit startata?
edit: Oliko Jio torstaina ajamassa radan varrella noin klo 16.30-17.30? Itse olin ammulenkin jäljeltä niin väsynyt, että ei meinanannut jaksaa edes morjestaa!
Ei taida tulla ulkopaikkakuntalaisia - eli vois lähteä melko aikaisin? Oliskos 08:45.52 lentiksen parkkis? Vaikö joku muu? Ehotuksia peliin.
Kiinnostas, muttei kykene:(
8.45 ja lentokentän parkkis. Roger, Roger!
http://youtu.be/NfDUkR3DOFw?t=40s
Lenkura tuli vedettyä jäsen JaSan kanssa. Muutama uusi polkupätkä Hikiällä, makkaraa, hyvä ilma ja hyvää seuraa. Mitä muuta lauantaipäivään tarvitsee? Kiitos JaSalle seurasta.
Kaatoraportti: Äijä, rouva ja pyörä ehjiä. Ainoastaan itsetunto sai kolhuja ;).
Kattelin teiän jälkiä tänään kaiholla. oli melko kylmää ja yksinäistä tänään tuolla mettässä. onneksi sain peläytettyä yhen sienestäjän linkkitornin kulmilla
Takaisin tultiin linkkitornin kautta. Tais kuitenkin selvitä peläytyksestä, kun sienestäjää ei enää näkynyt.
Oitista tullessa, kierrettiin kirkon kautta sinne teidän "takapihan" harjulle. Harjua pitkin rymisteltiin, mutta reitti päättyi Hikiä -Riihimäki -tiehen. Oikealta puolen löytyi jyrkkä polun tapainen alas sivutielle. No eikös tää tandemporukka paukannu alas sitä polkua:eek:
VPCX Hikiä Turbo larstaina 27.10.2012
Kuinka pitkälle krossarilla uskaltaa hypätä tukin päälle rakennetusta hyppyristä pehmeään hiekkaiseen alastuloon? Onko mahdollista selvitä Salpausselan hirviöltä, jos tulee nähdyksi ilman prinsessavaatteita? Mitä oikeastaan tarkoittikaan umpimetsä-enduro? miten se tehdään krossarilla?
Aikataulu
13.30 rata merkattu
14 ilmoittautumisia otetaan vastaan lähtöpaikalla & koekierroksia ajetaan
14.30 Ohjattu lämmittelyjumppa, veikkaan hippaa, kymmentä tikkua laudalla tai vastaavaa
15.05 Startti paikasta joka löytyy metakan suunnasta.
16.30 vältellään saunomista ja käydään metsästämässä fasaani iltapalaksi.
Pastaa nälkäisille tarjolla kapan jälkeen. Jos vain liha kelpaa, tuo oma lihasi, pannu ja grilli löytyy!
Osoitteita & kartta
Auton voi jättää vaikka Nuorisoseurantalo Ahjolan pihaan, osoitteena...kartassa piste b https://maps.google.com/maps?saddr=A...&z=15&lci=bike ja biste a on Hikiän asema jonne lähijunia tulee seka Lahesta, että Stadista/Rixuxta
Ilmoittautuminen
Osallistumismaksu on 5 euroa ja sisältää numerolapun jota saa käyttää koko tapahtuman ajan jos tuomaristo on myötämielinen. Rahat käytetään VPCX-kuluihin.
Ilmoittautuminen mieluiten etukäteen sähköpostilla tai facebookissa. Jälki-ilmoittautuminen lähtöpaikalla käy oikein hyvin päinsä.
"Kilpailu"
Kärki ajaa 45 minuuttia täyteen ja sen jälkeen vielä yhden kierroksen. Kilpailijat otetaan maaliin kärjen jälkeen.
Kyseessä ei ole oikea kilpailu vaan kaveriporukan yhteislenkki. Kalusto- ja henkilövahingoissa järjestäjältä saa sympatiaa ja ehkä laastarin.
VPCX-cupin kilpailuihin saa osallistua millä tahansa polkupyörällä. Palkintoja ja cup-pisteitä saa vain, jos pyörässä on droppitanko ja jäykkä keula.
Rata
Rata on etelä-hämäläistä harjupolkua. ja pientä rakenneltua ekstraa!
Ruoka & juoma
Pastaatto tarjolla kisan jälkeen, saunaa ei varsinaisesti ole käytössä paitsi niille jotka ovat TODELLAKIN sen tarpeessa eikä kiiruulla liikenteessä.
Lisätiedot
eppu.seeck@gmail.com / 0500 668140 sekä yksijalka.org.net.fi:in, fillarifoorumin ja facebookin keskustelut.
http://static.ak.fbcdn.net/rsrc.php/...PAXP-deijE.gifVpcx Hikiä - Google Maps
maps.google.comFind local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps
tiedoksenne tämä nyt saatettu!
Me olemme tulossa katsomaan ja kannustamaan, jos vain minun (tunnollisen työntekijän) lomaköhä antaa periksi ajoissa.
Olen ko. päivänä Riihimäessä painikisoissa (toimihenkilönä - en suinkaan trikoot päällä). Jos vaan edes vähän antaa aikataulu myöden, niin tulen paikalle. Joko katsomaan tai sitten ihan ajamaankin. Selkä tosin on rikki ja polttopuita tehdessä tuli käteen pipi (pilke vain kimposi, ei mitään miehekkäämpää vauriota).
Mulla on liian leveät renkaat, mutta sentään melkein droppitanko, joten sillä saisi pisteitäkin (säälipisteitä ehkä eniten).
Eilen iltasella tuli bongattua tandempariskunta Hakalanmäen koirapuiston jälkeen. Nelly skottimme uhittelu sai jopa reittivalinnan muuttumaan.
Ajelitteko ihan lenkkipolkuja tällä kertaa?
Onko sunnuntaina innostusta käydä päivänvalossa tarkastamassa onko jotain mörköjä jäänyt pyhäinpäivän jälkeen metsiin pörräämään? Säätiedotus lupasi vähän vähemmän kaatosadetta kuin lauantaiksi. Voidaan ajaa myös meidän kulmilla jos se tuntuu sopivammalta.
Olen jo luvannut lähteä aamusta näyttämään ajokoirille uusia metsästysmaastoja Hikiä, Oitti -suunnasta, jos ei mahtisadetta (mahdoll. peruutus tällä palstalle su-aamuna n. klo8). Mukaan mahtuu. Lähtöaika ja -paikka tarkentuu illalla. Ajokoiria hillitään sillä, että minä olen edessä jarruttamassa, mutta eihännistä koskaan tiedä, jos ne karkaavat ajoon;). Mut antaa niiden mennä menojaan ...
hmmm, Hikioitti kiinnostaa kyllä.
Lähtöpaikka eli Pyrtsin parkkis ja lähtöaika olis 8.30. Mahdollinen peruutus tällä palstalla, jos aamulla sataa rankasti.
Kierrämme lentokentän parkkiksen kautta, jos joku sitä haluaa.
Ei ehdi, Kalevankatu kutsuu aamusta. Hyviä lenkkejä teille...olikos kmw sulla jotain tärkeämpääkin asiaa? Pirauta vaikka huomenna, olen töissä koko päivän.
Kauhean aikaisin aamulla haluatte lähteä.:eek: Jos wanha kunnon unettomuus jatkuu, niin tuolloin on oltu hereillä jo pitkään, joten haitta on marginaalinen.
Metsäkoneen kaatamaa metsää tässä kohtaa. Kävimmä Sääksin kierrossa ja toteamassa, että Märkiön grilli palvelle talvella vain arkisin. Liikkeellä oli ollut ainakin pari satsia 2-3 hengen porukoita jäljistä päätellen. Vanhana jäljittänä tunnistin ainakin Vanhemman MK:n ja Nobby nicit. Meiltä meni taas takarengas vaihtoon, kun siihen tuli jälleen hurja määrä viiltoja.
Voiko viillot syntyä muusta kuin osumista? Kaikki viillot ovat samansuuntaisia. Rengas ei hankaa runkoon.
On siellä mun perstaina jättämä 2.35 Rampagen jälkikin:)
Tandemistit ajaa niin hurrrjasti ettei vehkeet kestä, kö?
Btw löysin Mäkiön Paremman Polun™ jatkeelle korvaavan uran http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...373040&lang=fi Kulkee harjanteen päällä. Siitä saapi perus Sääksinkierrolle vähäsen teknisempää settiä (mun taidoilla piti useammankin kerran tunkata kun kivikko alkoi olla pienen vasikan kokoista).
Vehjes kestää, mutta kumit ei ;). Heinäkuun alusta laskien olemme tuhonneet kolme takarengasta ja kaikki viiltoihin. Ekaksi meni Ralli Rane, sitten Nypylä Niko ja nyt KumiKuningatar. Kaikki ovat olleet ns. normaaleilla kyljillä. Olemme havainneet, että viillot ovat laumaeläimiä eli niitä tulee vähintään kuusi. Ennätys on tällä hetkellä yhdeksän viiltoa, joista kaikista tursuaa kumit ulos.
Vartalolontoota tandemille ei voi harrastaa, joten takarengas ottaa vastaan kuskin huonot ajolinjat. Tänään kuitenkin mielestäni olin kohtuulliseen "smooth" ja hirveästi en hieronut kylkiä kiviin. No, pitää hankkia sisureita ostessa muutama ulkokumi varalle.
^ehkä kuitenniin vain makaavan:)
Kumi hajoaa jos reunanappulat eivät suojaa kylkiä. Maxxis Ignitor on minulla kestänyt parhaiten koska nappulat tulevat kunnolla sivulle.
Tandemissa joutuu väkisin pitämään aika kovia paineita ja silti kyljet ovat kovilla. Kaikki vahvistetut kyljet ovat todella jees. Hans Dampf voisi olla kokeilemisen arvoinen tandemissa.
Ja kmw:lle kiitos isänpäivälahjasta.:) Haro lähtee huomenna ensilenkille ylösnousemuksensa jälkeen. Itellamies toi viikolla uudet 2.4 leveät vuorikuninkaat ja muuten mennään kierrätysosilla. Toivottavasti runko kestää hitsauksen jälkeen kun maamieskoulupohjalta tehtiin korjaus. 32/18 vällärillä näin aluksi.
^Onnea matkaan, sekä pyörälle että kuskille. Lähtisin mieluusti peesiin, mutta tänne on suunniteltu monenlaista isänpäiväkoreografiaa ja phillarinti ei kuulu joukkoon. Valitettavasti.
Hyvin kulki Haro, vaikka moottori onkin vähän huonossa hapessa. Märkä maasto 2.4 MK ja 32/18 eivät ole narujalalle mikään optimivälitys. Vaan kyllä se tästä.
Talvikengillä ottaa kärjet vähän kiinni eturenkaaseen. Haitta ei ole kauhean iso, mutta kun sen huomaa ekaa kertaa kivikkoalamäessä, niin ilmassa on suuren urheilujuhlan tuntua. Tanko on vähän kapea kun on vähän leveämpään nyt tottunut mutta kai sekin tässä menee kun tottuu.
Hitsaukset kestivät ainakin tämän lenkin ja satulatolppa tuntui tukevalta. Nyt on 430mm pitkä Thomson ja 20 senttiä pitkä kotitekoinen shimmi putkessa laakeriliimalla kiinni. Jos ei kestä niin eikö mulla sitten ole ihan virallinen hyväksyntä ostaa Salsa taikka Niner kun ensin on koitettu kiukulla kierrättää?:)
Kannattaa ajaa polku toisin päin. Grilliltä hiekkatietä pitkin luoteeseen sen aikaa että vasemmalle jää partiolaisten nuotiopaikka. Tie kaartaa oikealle. Kurvin jälkeen tieltä oikealle lähtee polku joka on metkitty Sinisin Täplin™. Polku muuttuu loppua kohti teknisemmäksi. Yksi ylämäki lopussa on mahoton ajaa, siihen pitäis keksiä jotain. Alla linkki jossa pitäisi näkyä polku.
Jos haluaa yhdistää Mäkiön Paremman Polun™ ja Sinisin Täplin™ reitit aavistuksen teknisemmällä osuudella niin Mäkiön Paremman Polun™ puolivälistä, pääsee Mädät Pitkospuut™ reittiä partiolaisten nuotiopaikalle. En tosin suosittele....
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...371944&lang=fi
ps. SääksinKierto™ on huhun mukaan jäniksien ja liito-oravien nakertama ulkonaliikkujille! lisäksi salama on iskenyt useammassa kohtaa. terve menoa...
Hyvähyvä. Jos saumat eivät kestä niin tottakai veli V. on ansainnut uuwen rungon. Eivät ole huonoja Ninerit tai Salsat ja muitakin vaihtoehtoja piisaa.
Pitää käydä kahtelemassa P-olkisin -vinkit.
Tuosta ote suunnistuskartasta mukaan niin eksyy varmasti Sinisille Täplille.
Kävin eilen kartoittamassa koirankusetuspolkujen tilannetta Sveitsin suunnassa, josko pääsis jo poluille. Eihän ne ollu hoitanutkaan osuuttaan:( ja jouduin sitten itse avaamaan osan niistä, jotta homma lähtisi käyntiin. Osalle pääsis jo ajamaan. Täytyy odotella vielä hiukan.
Suolla oleva siltakin hajotettu. Oudolta tuntui, kun osa puutavarasta oli pinossa:seko:. Oliskos maanomistaja ollut asialla?
Haluaako joku lähteä seuraksi ajamaan hitaasti pyöräteitä pitkin ympäri kaupungin? Oma lähtö n. klo 18 Hakakalliosta ja kesto 1,5 tuntia (juniorin treenien ajan). Reittiä sovitellaan sen mukaan jos seuraa löytyy. Metsäpoluille ei nyt tällä kunnolla jaksa innostua ilman vaihteita.
[QUOTE=lansive;1945932]Haluaako joku lähteä seuraksi ajamaan hitaasti pyöräteitä pitkin ympäri kaupungin?QUOTE]
Haluaa, mutta ei ehdi - selkämanupulikeerinki loppuu noihin aikoihin.