Kiitoksia poijjaat!
harmi kun ei tullut aikasemmin puheeksi, kun olin syyslomalla oulussa ja olisi voinut käydä tarpissa ihan paikanpäällä kokkeilemassa "sukkahousuja".
Olihan nuo teejän molempien esmerkki housut sellasia sukkahousuja??? :D
Printable View
Kiitoksia poijjaat!
harmi kun ei tullut aikasemmin puheeksi, kun olin syyslomalla oulussa ja olisi voinut käydä tarpissa ihan paikanpäällä kokkeilemassa "sukkahousuja".
Olihan nuo teejän molempien esmerkki housut sellasia sukkahousuja??? :D
Joo tuo mun esimerkki oli vain lähinnä materiaalista! Ajohousut, varsinkin maantielle jotka siis itselläni on, ovat kyllä ihan 'oikeat trikoot'! Eivät siis tuon esimerkin kaltaiset! ;)
Täältä sellaisia jo löytyy.
http://www.bike-o-bello.de/oxid.php/...273e3.89084429
Ihan järkeviltä hankinnalta näyttää tuolla linkissä olevat pöksyt.
Mitenkäs teillä ulukomailta tilanneilta on tilaukset ja ennen kaikkea toimitukset onnistuneet. Kui hirveen pitkiä toimituksia ja paljonko ottavat rahtaamisesta.
Olenko vain tyhmä vai onko tuossa linkissä mahdollisuutta engelsmannien kielen lukemiseen...ymmärtäs mihinkä sitoutuu jos "tilaa". ;)
Olen tilaanut Bike o' Bellosta pari kertaa ongelmitta. Toimitusmaksu on kympin paikkeilla.
Maksaa pitää luottokortilla ja etukäteen.
Tarpista saa yhtä hyvät windtexhousut, kotimaista työtä, samaan hintaan. Wintex on monen mielestä paras joustava kalvomateriaali. Mullakin on hiihtopuku Wintexiä ja hengittää ihan riittävän hyvin.
Bellosta kestää viikon ja Tarpista kaksi päivää.
En tiedä sattuiko minulle Tarpin kanssa ns. maanantai kappale. Tilasin housut kesällä (mittojen mukaan) ja syksyllä noin viiden lenkin jälkeen kankaasta alkoi reidestä "pääliosa" purkaantua. Nyt housut ovat olleet Tarpilla ihmeteltävänä varmaan kuukauden. Tarppihan vaihtoi omistajaa ja nämä minun housut teki vanha Tarppi (ehkä siksi korjaus kestää ja kestää?).Lainaus:
Tarpista saa yhtä hyvät windtexhousut, kotimaista työtä, samaan hintaan. Wintex on monen mielestä paras joustava kalvomateriaali. Mullakin on hiihtopuku Wintexiä ja hengittää ihan riittävän hyvin.
Tekeekä tarppi muuten kuin mittojen mukaan???
Uskallatteko paljastaa hintaluokkaa mihin teijän molempien (JKK ja Hannu) housut sijoittuu...
Kyllä minä taidan tyytyä suomessa tarjolla oleviin pöksyihin...
Ootteko sunnuntaina menossa lenkille, jos minäkin rohkenisin taas mukaan...
Kyllä ennen teki, miksei nytkin. Hintaa oli muistaakseni 89 euroa. Postista on tänään kuulema Tarpilta paketti tullut, eli eiköhän ne pökät siinä ole korjattuna.Lainaus:
Originally posted by Lyytinen:
Tekeekä tarppi muuten kuin mittojen mukaan???
Uskallatteko paljastaa hintaluokkaa mihin teijän molempien (JKK ja Hannu) housut sijoittuu...
Tarpilla on thermo lycra(60€) ja windtex(80€) ajohousuja...kyselin tänään noita ajohousuja sähköpostitse ja 33min. viestin laiton jälkeen tuli vastaus, ripeätä toimintaa.
Onko teillä kokemusta tuosta thermo lycrasta? niiden mukaan tuo windtex on hyvin kylmille keleille ja ilmeisesti tuo thermo mikä lie on vaan kolealle/kylymälle kelille, vai olenko väärässä???
Joo mulla on nuo thermo lycrat. Eivät riitä pakkaskeleille, eivätkä pidä tuulta riittävästi.
Ne wintex-housut eivät ole liian lämpimät jos asteita on alle 10. Muuten ovat ja silloin tuo thermo lycrat ovat sopivat.
Ymmärsinkö Hannu oikein?:thermo lycrat on lähinnä kevään ja kesän sadekelipöksyt? ja wintexit sitten kun plussaa on alta 10 ja sataa puukkoja ja vanahoja akkoja? ;)
Kyllä kait sitä pittää noi wintexit ostaa näille "loppukesän sateille" ja syksyn kaahailuille.
Jep, paitsi eivät sadekelipöksyt vaan viileän yli 10 asteen kelin pöksyt. Wintexit käyvät kesällä sadekelilläkin jos ei ole kuuma, koska wintex pitää sadetta ja thermolycra ei. Wintexit ovat aikaisen kevään ja myöhäisen syksyn, erityisesti sadekelin pöksyt ja wintex on tourin testien mukaan hengittävämpi kuin coretex ja windstopper ja on vielä joustavaa. Siis windtex ei wintex, mutta samapa tuo [img]smile.gif[/img]
Nyt ei pidä vaan sekoittaa 'Yleisesti Windstopperia' Coren Windstopper Soft Shell:iin! 50/50 ;)
Katellaan, kuhan nähhään!
Taas sunnuntaina klo. 10.00-11.00?
Niin windtex....wintex on maalia...Tuo on aika laaja käsite toi 10-11, mulla kävis toi 10 paremmin kuin hyvin ja vaikka aikasemminkin...
hymyillään kun tavataan :D
Käviskö låhtö sunnuntaina 10 maissa?
Softshell ei kestä testien mukaan raapaisuja; joten mettälenkeillä ei moisia housuja kovin kauan voi päällään pitää jos ei tykkää rysäböksyistä.
10 maissa voisi olla ok. Tosin en ole ajanut metriäkään kahteen viikkoon, jotta voipi olla vaikeeta.
Voipi olla myös yllättävän helppoa ja mukavaa pienen tauon jälkeen. (piruako minä sekaannun johonkin pohjois-suomen lenkkeihin :D )Lainaus:
Tosin en ole ajanut metriäkään kahteen viikkoon, jotta voipi olla vaikeeta.
JKK- Siilinjärvi on Pohjois-Savoa. Siis Itä-Suomea. Noin 400 kilometriä Helsingistä. Tervetuloa mukaan yhteislenkille eräälle Suomen parhaista maastoista. Maaningan Käärmelahden ja Siilinjärven välillä on sellainen harjumaasto, jossa voi tehdä tosi vaativia lenkkjä, mutta myös helpompia ja silti nautittavia.
Elä hannu huoli, en minäkään ole kunnnon lenkkiä ajanut varmaan kuukauteen, mutta tänään ajan puoli neljäksi puijonlaakson väestösuojalle treenaamaan ja sieltä sitten viiden jälkeen takaisin kotia...
Onneksi meillä täällä pohjoisessa on korkeat tunturit niin tulee samalla tuollanen "alppimaja" treeni... :D
Jääkarhuja ei kukaan ole piiitkään aikaan nähnyt täälläpäin - kummallista :confused:
Kiitos lenkistä ja kärsivällisyydestä. En todellakaan pysy mukana edes kohtuullisesti. Kai se on tunnustettava, että ikä alkaa painaa. En kertakaikkiaan osaa ajaa alamäissä riittävän kovaa. Nyt oli vielä ylämäkikuntokin surkeassa jamassa ja kun tasamaallakaan ei pysy vauhdissa niin ei se hyvältä vaikuta.
Toivottavasti kukaan ei vilustunut minua odotellessaan.
Minä nautin kuitenkin ja kahden viikon pinnankiristys on nyt ohi. Liikunta on hyvä keino vähentää potutusta.
kiitoksia minunkin puolesta, varsinkin nimeltä mainitsemattomalle henkilölle joka roikkui yhessä alamäessä perseessä kiinni ja huuti jotain sotahuutoja niin että housut oli märkänä... :D
Kiitos täältäkin. Ja ensi viikolla sitten voi olla että saahaan ajaa valkosella hangella. Ratiritiralla.
...tuli talvi halla... :D
Onko startti sunnuntaina taas klo 10 :confused:
Eipähän pelota niin paljon kun ei nää kaikkia kiviä sun muita mitä hangen alle on jäänyt ;)
Lähtään vain kello 10 jos hiihtämään ei päästä.
Nastarenkaat rules.
Suattaa olla nuo nastarenkhaat aeka liukhaat kivien piällä...paeneeta vaan matalammiksi niin on parempi kuin nastat!
Kokheillaan.
Mie laitan nastat kun tuo takarengas on muutenkin kovin liukas. Aja sie matalapainerenkailla. ;)
[ 18.11.2004, 23:37: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
Olen lähdössä lauvantai aamuna Leppävirralle tunneliin hiihtelemään.
jos muita lähtijöitä kyytiin sopisi.
Lähtö 9-10 maissa Toivalasta
Vai vielä :eek: hiihtämään? Keskiviikkona oli pataskilla jo selvät hiihtäjän jäljet. Ahmollakin ovat kuulemma hiihtäneet. Kyllä kai sitä vielä pyörällä...kunnes tulloo kunnon hanget.
Kävin tänään hiihtoluistelemassa tunnin.
Huvikumpusessa.
Lauantina olen töissä, mutta sunnuntakina voisin lähteä pyöräilemään.
Naatiskellaan pyöräelystä vielä kun voedaan, kyllä sitä vielä suksillekin tänä talavena keretään.
Taidanpa tyytyä sauvakävelyyn. Kävin tuossa viikolla ajelemassa täällä Alapitkän luontopoluilla ja pyllähdin täydet kolme kertaa! :mad: Päätin et mun tämän vuoden pyöräilyt on finito! http://www.tiede.fi/keskustelut/kesk...1358640&alue=1
Olen lueskellut ks. topic:a ( monikossa ) silloin tällöin! Ks. aihe liippaa niin läheltä 'meikäläisiä'
että ajattelin ainakin Hannua tuon kiinnostavan! [img]smile.gif[/img]
En viitsi itse heitellä huomautuksia sekaan, vaikka
aihetta tuntuisi, ainakin omasta mielestä olevankin!
Nähdään ehkä sunnuntaina! Mulla sauvat kainalossa!
Tuli sellasella "äänenpainolla" tuo päätös tämän vuoden pyöräilystä, että mitään ei taida olla enää tehtävissä... :confused: Lähe Kari vielä vuoden (ehkä) viimeiselle mettälenkille fillarilla :confused:
Tosi mielenkiintonen topicci. Kunnon asiaa.
Harkitaan vielä, harkitaan vielä... Katotaan ny ...
Luin tuossa Pöytyäläisen Paavo Kiisken jutun ( Kelan Sanomat 4/2004 ). 70v ja ajellut tänä vuonna 17000km! :confused: Voiko olla totta? Itse olen 48v ja omasta mielestäni ajellut ihan kohtuullisesti fillarilla tänäkin kesänä. Silti 5000km jäi vain haaveeksi! Toisaalta antaahan tuo uskoa siihen ettei elämä vielä iän puolesta ole kokonaan ohi! ;) Mottomme on siis! Pyöräillen elät pitempään! [img]smile.gif[/img]
Emmäjaksa tuota ylämäkijuttua kommentoida. Ihan oikeinhan siellä newtoneista puhuttiin. Mietin vain onko lihastyypeillä jotain merkitystä. Sprinttereillähän on isoin osa nopeita soluja ja mäkeä junnataan ylös normaalipyörityksellä.
Onko nopeitten solujen voimantuotto erilaista kuin hitaitten. Nopeushan on voimaa, jota taito ohjaa. Spintterithän ajavat 99% matkasta pk ja vk-vauhtia.(Apuajajien peesissä) Yhden prosentin mk-vauhtia siis maksimipulsseilla.(100-300 metriä ilman peesiä) Ylämäkiajajien vahvin alue lienee juuri maksimikestävyysalue.
Ihminen on sitä mitä hän treenaa. Perimälläkin on tietenkin oma vaikutuksensa.
Itteäkin vähän ajatteluttaa lähteä ajamaan kapeita kivisiä polkuja. Pitäisikö lumikelillä pysyä leveillä väylillä? Ensi yöksi luvattiin Pohjois-Savoon lumisadetta. Jos tulee lunta vähänkään lisää niin hiihdetään tai ajetaan teitä.
Hei, laita vaan Hannu tuo sinne topicciin meneen! Ovat arvon Proffessorit ja Tohtorit ymmyrkäisenä asiantuntemuksestasi!
Lumen vahvuus haittaa muuten aukeilla eniten, eli metsän siimeksessä on parhain ajella! Vähemmän lunta!
Kymmeneltäkö uamusella ?
Väsyttää. En tiedä jaksanko lähteä.
Hiihdättäisikin.
Kyllä jaksat lähteä, kun määt nukkumaan hyvissä ajoin ja nukut kunnon yöunet niin oot uamusella sitte virkeenä klo.10 pataskilla ;)
Minä kävin tänään sen pahimman myräkän aikana. Pitää vielä tässä illalla yrittää hakea netistä hyviä selityksiä. Jos ei löyvy, niin kai se pittää sinne pataskille raahautua :mad:
Rupee pikkuhiljaa pelottamaan että aamulla ei ole pataskilla muita kun minä :(
Onkos muutes pataskilla jo hiihtäjiä, puiolla näkuu jo hätäisimmät hiihtävän. :D Minä läskistynyt x-kilpahiihtäjä en enaa jaksa ensilumille kiiruhtaa. :rolleyes: Aamulla MUni-cruising, olisi tilaa tässä yksipyöräisten maailmassa myös muillekkin tässä maassa/ilmassa. ;) Anteeksi jos on lauseet epäselviä, en ole täysin oma itseni....johtuen ajankohdasta. [img]tongue.gif[/img]