Tourilla on nykyisin liikaa sprinttejä, ja ne ei ole Theresen juttu. Pelkän loppunousun varaan ei kannata...
Printable View
Mitä kikkoja lie kiinalaisilla omissa MM -kisoissa? Suunnistuksessa ilmeisesti helpompi huijata. Tuskin oikolatuja on mahdollista käyttää.
https://yle.fi/urheilu/3-11041500
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/kuusamo/ruka
Eipähän tarvi vesisateessa kisata ja tuuli tuskin sotkee mäkikisoja.
Foreca näyttää vielä vähän kuivempaa keliä.
https://www.foreca.fi/Finland/Kuusamo
Mitkä ne onkaan hiihdon pakkasrajat?
Näyttäs olevan -20 raja kilpailulle. Saattaa joutu vähä siirtelemään iltapäivän puolelle. Toivottavasti ei kiri liikaa tuo pakkanen. Tuntus aikalailla heittelevän noi ennusteet päivittäin.
On kyllä raakaa touhua kilpailla lähellä -20
Tuo -20C on ihan normaali talvikeli jos ei jopa maino ulkoilukeli. Kampetta päälle tai hiihtää lujempaa...
Ei -20°c tavalliselle sunnuntai hiihtäjälle olekkaan paha, mutta on se kilpa urheilussa keuhkoille raakaa.
^^ sääntöjä on nyt muutettu. -25asteen pakkasella voi kilpailla. Pitkät kalsongit alle vaan.
Nuorena sitä kesti pakkasta, hiihtelin pitkiä lenkkejä -20 pakkasella ja myöskin pyöräilin satasen ajeluja. Nyt jos on -15 astetta tai kylmempää niin tulee ehkä vain työmatka tai tunnin ajelu. Ei sitä enää tällä ikää viitti itteään kiduttaa.
https://www.iltalehti.fi/talviurheil...7-de7635a7e075
Hemmetti tuo suomalasten mäkihyppy näyttää siltä niinku oltais ekakertaa mäessä.
Niin erikoismiehissä ku yhdistetyssä.
Mitähän ne oikee touhuaa tän alkutalven
Jaha, eipä mitään jos ja kun hiihdon mc siirtyy maksukanaville. En nimittäin ole ruåtsalaishiihtäjättärien kannattaja, norjalaisten olen. Theresen meno ei näyttänyt kovin napakalta, ei mennyt sellaisella nopeella rytmillä kuten ennen. No, toivottavasti sisuuntuu kauden pääkisoihin.
Iivon ylivoima yllätti. Samoin Dorothea Wiererin ja Tiril Eckhoffin onnettomat ammunnat, 5 sakkominuuttia ( normaalikisa). Yllätti sekin että ( iltiksen juttu) Krista on mun mittainen eli 160cm pätkä, olen mieltänyt että on paljon pidempi.
Iivon voiton jälkeen parasta oli, että juuhauki ei voittanut. Saksan Hennigin veto oli hieno.
^ älä nyt sillä Johaug on mun suosikkini :D No, huomasi alan ammattilaisetkin sen "Pärmäkoski kertoo huomanneensa suksitestaajansa Maaret Pajunojan kanssa jo lämmittelyssä, ettei Johaug ole iskussa. – Maaret sanoi, ettei Johaug näytä niin hyvältä. Ei se meno sitten ollut niin hyvää. Teknisesti sen näkee. Ei ollut vielä parasta Johaugia. Uskoihin, että hän vielä parantaa."
Mun mielestä kannattaa lopettaa kun vielä on huipulla, tai siis paras. Urheilussa sieltä tulee aina nuoria jotka menee ohitte. Kuten Aino-Kaisa Saarinen, ei sitä enää muista että oli oikeesti kova, muistaa vaan sen että ...ei pärjänny enää, nuoret meni ohitte.
^^ mitäs nyt sanot jäsen "Concorde" :D Therese tuli 22s nopeemmin tämän vapaan kisan, kuin Frida. Olipa jännä kisa ja kiva lopputulos. Semminkin kun miesten takaa-ajo menetti kiinnostavuutensa poisjääntien takia. Jäi nyt sitten miesten ampumahiihdon pikamatka katsomatta, eilen oli ihan kiva että Tarjei Bö oli normaalimatkalla ( se kaikkein kettumaisin laji, ohilaukauksesta minuutti on aika kohtuuton sakko )toinen.
Vastahan se on menossa. Siis miesten pikamatka
"– Munat jäätyi. Voit itse heittää latex-puvun päälle ja lähteä koittamaan, Lindholm evästi."
https://www.iltalehti.fi/talviurheil...b-4cb476637ab6
Eikö nämä yksinkertaisen lajin yksinkertaiset harrastajat älyä laittaa sen lateksin alle järkevää kerrosta vaatetta?
Harmittaa. Koskaan en ole virtuaalikannustanut ruotsalaista enempää, kuin Fridaa nyt. Olispa ollut luistavampi keli, niin hiihtotaito olisi ratkaissut. Nyt juuhaukin freqvenssityyli toimi, kun muillakaan ei luistanut. Kauniin näköistä sen hiihto ei ole, mutta toki tehokasta.
Aivan kuin omasta kynästä. Varsinkin tuo hiihtotaitoon liittyvä lause.
Sitä vaan miettiny, että kuinkahan kovaa se Juuhauki menis jos malttas edes pari sekkaa pidempään tasapohjalla suksee liu'uttaa?
Toki tässä ei pelkillä tyylipisteillä hilluta, mutta on se vaan noiden nuorten ruotsalais hiihtäjättärien luikkari silmiä hivelevää. Nyt en puhu ulkonäöstä:)
:D mä oikeesti nousin soffalta ja taputin, nyt oli jo sitä tuttua tikkausta.....mutta ei se Thereselläkään ilmaseen tule, tuleekin jännittävä kausi ja erityisesti o-kisat.
Mutta Östberg?? ja missäs oli tämä Fossesholm?? No, en ole kuin Johaugin kannattaja, sitten voisi olla vaikka venäläiset. Pärmäkoski, kyllä ne huippuvuodet on takana vaikka yritystä on.
ps. kaikki tekee virheitä, mutta mun mielestä ei ole oikein jos virheistään joutuu maksaan koko loppuelämänsä ja aina siitä samasta muistutetaan ( been there, done that )
No just. Ostin Iltalehden osittain hyvän urheiluviikonlopun takia - juttua hiihdosta oli lähinnä keskeyttäneiden osalta ja Ristomatti Hakolan kaatumisvammoista. Naisista mainittiin he jotka EIVÄT hiihtäneet sunnuntaina, eikä mitään muuta. Ihan ala-arvoista uutisointia, eli ei mitään juttua myöskään Kristan nelossijasta. Tai lauantainkaan kisasta.
Ampumahiihdosta ei ollut mitään.
Toni Roponen on iltiksessä joka lajin erikoisasiantuntijana ärsyttänyt, mutta telkkarissa oli mielestäni hyvä kommentaattori.
En tykkää Fridasta, jotenkin liian drama queen. Sen sijaan toivoisin Kallan menestystä, mutta taitaa sielläkin jo ikä painaa. Tai jos nuorista puhutaan, niin sitten Ebba..
Norjalaisten dominointi myös ampumahiihdossa on kyllä vähän tylsää.
Jos sitten Olympialaisissa natsais Fridalla. Vähän vaan tuntuu että Frida lähtee aina liian kovaa ja lopussa maksaa velkaa. Todennäköisesti lauantain kisa tuntui jaloissa ja varsinkin käsissä pakkasen osalta. Frida näyttää myös tavallisen hoikalta jopa Juuhaukeen verrattuna vai onko vaan silmän lumetta. Mietin vaan että pitäisikö olla inan lihasmassaa enemmän.
Sent from my iPad using Tapatalk
Melkoisia luurankojahan monet noista nykyhiihtäjättäristä on. Ei sinänsä ihme, että ovat niihin syömisiin ym puuttuneet Norjassa ja Ruotsissa.
Tainu mennä niin mäkipainotteiseksi tuo hiihto. Ja niissä tehdään isoimmat erot.
Kevyt nousee helpommin
Tiukka naisten kisa ja kääntyi paremmin päin. Äijissä vähän turhan Norjan väristä.
Mikälie sillä iivollaki ku ei maaliin viitti hiihtää jos ei voitoista taistele.
Tainu vähä hattuun nousta