En ole testannut mutta stonganpääty(kartiokiristeinen) on toiminut OK muoviloksun kanssa mikäli loksun mukana tullut orkkiskartiokiinnike hävinnyt tms..Nykyjään etuloksun virkaa toimittaa neopreeniläpyskä.
Printable View
En ole testannut mutta stonganpääty(kartiokiristeinen) on toiminut OK muoviloksun kanssa mikäli loksun mukana tullut orkkiskartiokiinnike hävinnyt tms..Nykyjään etuloksun virkaa toimittaa neopreeniläpyskä.
Minulla oli pyörässä vuosikausia SKS:n Shockboard, jonka kiinnityskohta kului (töyssyjen yms. aiheuttaman tärinän myötä) niin, että ensin alkoi enenevässä määrin heilua ja lopulta putosi muutaman kerran poiskin. Löysäksi kului siis se kohta, josta lokari oli kiinni kiinnikkeessään. Otin kiinnikkeen pois ja laitoin lokarin kiinni kruunuun parilla nippusiteellä. Oli todella toimiva ja jämäkkä ratkaisu. Ja siistikin vielä. Nipparit olivat uudelleenavattavaa mallia, mutta en minä sitä lokaria silti ennenkään pois ollut ottanut.
Tämä ei ehkä ole sellainen ratkaisu mitä kaipasit, mutta jos kuitenkin kiinnostaa, niin eiköhän minulta jostain kuvakin löydy (Keväällä vaihtui kunnon kiinteät lokarit tilalle).
Itsekin siis kiinteitä lokareita laittamassa(SKS Bmel) mutta varsinkin hybridissä(levyjarrut) kruunu jää varmaan ainakin 4cm korkealle renkaasta, joten sieltä pitäisi päästä alaspäin.
Toisessa fillarissa voisi tietysti jonkin kaaren virittää jarrutappien alle ja siihen sitten se lokarin yläkiinnike.
Mites saa kävyn irti Toran kaulaputkesta? Ja mites se laitetaan uuteen keulaan?
Varmaan kannattaa uhrata pari eetä ja ostaa uusi, ellei suosiolla kulje keulaputkesta läpi.
http://www.singletracks.com/blog/wp-...icture-142.jpg
Tuon kuvan mukaisesti naputellaan sisään putkeen.
Koitat koputella jollakin pitkällä ja ohuella tuon vanhan kävyn putkesta läpi siten, että se pullahtaa alhaalta ulos.
Tämä edellyttää tasapaksua keulaputkea, jonka sisäreikä ei pienene kruunua kohti.
Voi tuon väkisin ruuvilla vetää yläkauttakin pois, mutta käyttökelpoisuus saattaa kadota.
Missä on se tee-se-itse valot-topicin viesti, jossa lueteltiin ne ulkomaiset kaupat, joista ledejä saa tilailtua? Tai voi niitä kauppoja tähänkin luetella...
Kiitos! Kiitos!
Löytyykö mistään adapteria jolla SPD-L kenkiin saisi SPD klossit kiinni? Haluaisin käyttää vanhoja maantiekenkiä 215B spinningissä.
Jari
Tere! Te, jotka ootte laitelleet nousukahvoja tankoihin niin olettekos grippien päät vaan leikanneet ja siirtaneet grippejä tarpeeksi sisäänpäin vai olettekos ottaneet reilumman palan pois? Mites tiukan kahvan sais helpoiten pois? Voimalla vai kikalla? :)
Onko tietoa millaisilla keskiön kierteillä 50-luvun ruotsalaiset pappapyörät on tehty? Onko sillon ollut mitään standardeja? Vai onko joka tekijällä ollut omansa?
Kyseessä on Malmö Wici ilmeisesti 50-luvulta. Kiekotkin on 635mm jne. Mietin, että pystyisköhän tuohon vaihtaan kammet/keskiölaakerin johonkin modernimpaan, kun tuntuu että kaikki hiekka ja loska menee sinne keskiön sisään.
Sanokaapas viisaammat, missä vika:
-Kun vaihdoin pyörään paksumman nastoitetun takarenkaan, niin totesin, että vanne on keskellä suhteessa takahaarukkaan ylhäältä (seatstay) mutta on sivussa suhteessa takahaarukkaan keskiön läheltä (chainstay). Rengas lähes hankaa vasemmalta puolelta, väliä noin 0,2 cm. Oikealla puolella on väliä noin 1,5 cm.
-Kiekko on kiinni pikalinkulla, kiinnityksessä ei ole "kalppia", joka saattaisi selittää asian. Vanteessa ei ole heittoa, välykset ei muutu kun kiekko pyörii. Onko runko paska vai mistä on kyse ja onko mitä tehtävissä?
-Runko on vajaa 10 v vanha alumiininen Fort cross ja kiekko on Deore & Linus, rengas on Nokian W106 (47-622)
Saako Cateyen tankokiinnityshärpäkkeitä lampulle erikseen ?
GF Rig:issä lienee ketjuna "KMC Z51 rustbuster brown": saako tähän pikaliitintä tyyliin powerlink?
Miten tuo EBB samaisessa pyörässä toimii? Pitäisikö keskiötä päästä liikuttamaan sen jälkeen kun pulttia on löysätty vai onko siinä joku muu kikka lisänä kun ei noin liiku?
Kun tuo rengas pysyy pyöriessään hyvin takahaarukan yläputkien keskellä, niin eiköhän tuo kallistu kieron rungon puolelle. Pitääpä katsoa jääkö suoraan ajettaessa kaksi rinnakkaista jälkeä.:D
Voisikohan syynä olla se, että krossi runkoon on pistetty aikanaan käsittääkseni hiukan tarkoitettua leveämpi deoren napa? Myös ajajan 125 kg elopainolla ja aika suruttomalla käytöllä voi tietysti olla vaikutusta takahaarukan vääntymiseen. Onhan se tietysti tavallaan imartelevaa, että runko menee pysyvästi mutkalle kun oikein kunnolla pistää ketjun kireälle.
Saisikohan takavaihtajan korvaketta vähän muokattua, vai onko vain tyytyminen tilanteeseen?
tää on nyt niin ot kun olla ja voi mutta! nokia n900 otti ja kastui äsken tuolla lenkillä, salamavalo kamerassa palaa punaisena, puhelin pitää suhinaa ja luonnollisesti mitään ei tapahdu.
taitaa olla entinen puhelin? korvaakohan kotivakuutus tota... :E pitää aamulla mennä ostamaan joku luuri millä voi soittaa, voi luoja mikä päivä taas.
joo no mä luotin liian sokeasti mun haglöfsin gore takkiin joka on tähän asti toiminut sateessa erinomaisesti ja puhelin pysynyt kuivana. Nyt sitten tulikin vettä kuin saavista. aivan paskat 45 kilsaa oli ajaa ja fiilikset ei noussu vaikka pääsin kotiin ja kuumaan suihkuun :mad::mad::mad:
mulla ei oo ees herätyskelloa nyt, saas nähdä monelta aamulla herään...
Sellaisen jännän jutun olen huomannut, että (omat) kalvotakit on siitä pahoja, että niihin hiki tiivistyy sisäpuolelle kosteammissa ja kylmemmissä keleissä. Eli yhtä pahassa paikassa puhelin oli kuivaa tai märkää. :cool:
Minä olen yhden puhelimen tuhonnut pelkällä omalla hikoilulla, joten nyt olen sitten käyttänyt tuota minigrippiä. Ei maksa paljoa ja siihen saa kahvirahatkin mukaan.
Nöösiä kiinnostaisi tietää, missä xcm-kisoissa foorumistit pitävät työkalujaan ja mitä varusteisiin kuuluu. Foorumilta löytyy paljon tietoa lenkkivarusteista, mutta mitä esim Tahkon kierrokselle otetaan mukaan ja minne?