Toisaalta se kalliskaan satula ei käy omalle berberille. Tekisi mieli tilata Brooksin täysjousitettu satula omaan täysjäykkään Radoniin.
Printable View
Toisaalta se kalliskaan satula ei käy omalle berberille. Tekisi mieli tilata Brooksin täysjousitettu satula omaan täysjäykkään Radoniin.
Ja se on hyvä juttu, koska satula on niin henkilökohtainen, että hintakaan ei takaa sopivuutta. Ostajahan niistä kuitenkin pyörän hinnassa maksaa.
Kiinnostaisi kuulla enemmän näistä. Mistä tarkalleen ottanut tykkäsit ja toisaalta, onko tullut huonoja puolia vastaan? Kuinka tuo ylöspäin irrottaminen toimii: voiko esim. hypätessä vetäessä jaloilla ylöspäin jalka irrota?Lainaus:
Itse olen nyt testilenkin tuollaisilla ajanut, ja tykkäsin enemmän kuin perinteisistä klosseista, joilla olen tahkonnut 10 vuotta.
Näkyy Stage 6.0 olevan kovassa huudossa. Sopivaa kokoa olisi vielä tarjolla ja polttee hommata jäykkäperälle kaveri mutta halvennuksessa samaan hintaan on myös tämä Cube http://www.bike-discount.de/shop/k17...ey-n-blue.html jota Bike-Discountin taatusti tieteellinen sininen soveltuvuuspalkki kuvaa astetta raskaammaksi All Mountain -pyöräksi. Sinänsä vähän kovempaa menoa kestävä pyörä kiinnostaisi kun jäykkikselläkin voi ajaa XC:tä mutta noista Manitoun joustoista tuntuu olevan heikosti tietoa tarjolla. Onko Stage 6.0 tähän väliin ainoa oikea vaihtoehto tuossa hintaluokassa vai tarjoaisiko Cube kovempaa kuritusta kestävän vaihtoehdon?
Mites tämä maastopyörien hintakehitys vuoden varrella menee, nyt kun uusia malleja tupsahtelee ja kesäsesonki on lopuillaan niin loppuvatko alennusmyynnit vai kannattaisiko kyttäillä jotain kaamostarjouksia? Täpäriä olisi tarkoitus kaivata vasta keväämmällä, jäykkis saa kyllä talveksi nastat alleen.
Tämän vuoden mallit myydään alennuksella niin kauan kun pyöriä on varastossa ja tarkoituksena saada pyörät myytyä ennen kuin vuoden 2013 mallit tulee myyntiin. Suuri osa Radonin 2013 malleista näyttää tulevan viikolla 42 ja tämän vuoden malleista monet on jo kokonaan loppuunmyyty. 2013 mallit tulee luonnollisesti täydellä hinnalla ja ovat sitten alennuksessa ensi syksynä.
Vuoden 2011 mallejakin näkyy vielä myynnissä siellä täällä (ei siis Radonia vaan noin yleensä) eli voiko talvella tulla vastaan hiljaisen talvimyynnin piristämiseksi alennettuja yksittäiskappaleita vaikka ihan kivijalkaliikkeissä vai kannattaako toimia nyt jos ensi kevääksi kaipaa pyörää?
Täälläkin aika moni hommannut ton Stage 6,0:n. Löytyisiköhän kokotietoja, meneekö toi 20" 180-senttiselle helppoa polkua ja hiekkatietä ajavalle? Selän takia toi täysjousto.
Nythän se paras aika on/oli (riippuu onko haluamasi 2012 malli jo loppuunmyyty), koska suurin osa pyöristä on alennuksessa. Voihan sitä yksittäisten pyörien hinta alentua talvellakin, mutta samanlaisia massa-alennuksia ei kannata odottaa mitä syksyisin. Loppuunmyydyt mallit on sitten loppuunmyytyjä eikä niitä tule enää lisää, eli jos joku malli on kiikarissa niin nyt kannattaa toimia, ellei halua maksaa ylimääräisiä satasia tuoreesta vuoden 2013 mallista joka on yleensä hyvin pitkälle samaa tasoa kuin edeltäjänsä. Joissain Radonin pyörissä on vuoden 2013 malleissa jopa huonompia komponentteja kun 2012 malleissa, vaikka hinta on sama tai korkeampi.
Ei lähtenyt kenkä testilenkillä kertaakaan "vahingossa" irti, vaikka polkimien säädöt on löysimmällänsä. Siis aivan suoraan ylöspäin vetämällä se klossi ei aivan helposti irtoa, mutta heti kun voimaa on vähänkään muuhun suuntaan, kuuluu naps. Eniten tykkäsin siitä, että koskaan ei tarvitse pelätä kengän jäämistä kiinni polkimeen, jos pikajalkautumiselle on tarvetta.
Investointi on kokonaista kympin suuruinen, joten kannattaa kokeilla ja vertailla.
Kiinnostais täälläkin nuo samat mallit, tosin vähän myös 29er 5.0, kun on sininen. Keuloista en mitään tiedä, mutta eikö tuo Reba ole aika paljon parempi kuin Recon. Mutta taitaa loppua fillarit myyjältä, ennen kun mun taloudellinen tilanteeni stabilisoituu... :(
Radon zr-race 29er 6.0 tuntuu kyllä aika laadukkaalta vehkeeltä kuin tuota osalistaa tuijottaa. Kyllä tolla aloittelija pärjää ja miksei kokeneempikin, plus että väri on tosi jeesh! Itte en näkisi tarpeelliseksi maksaa 300€ enemmän seuraavasta mallista, mutta tää nyt on vaan mun mielipide. Vähempikin riittää..
Omasta mielestäni reba on hyvä keula. Olen käyttänyt sitä niin XC ajelussa kuin muutaman kerran tullut sillä DH-ratojakin alas. Ei mitään ongelmaa ja huolto on helppo tehdä itse. Käytän aika korkeita paineita rebassa, sillä jos laitan sagin mukaisen paineet, niin tuntuu liian löysältä. Kovemmilla paineilla hakkaa vähän käsille pienessä rytinässä mutta poimii suuremmat tärskyt oikein hyvin. Mutta reconista ei ole mitään kokemusta.
Kiitos tiedoista. Taidanpa tosiaan kokeilla. Minä välillä könyän noilla vain ulospäin aukeavilla tai ainakin jännitys nousee liian korkeaksi. Esim. sellaisissa nousuissa, joissa on kiikun kaakun, että pääsenkö ajamalla ylös. Nykyisillä klosseilla joutuu lopettamaan yrittämisen vähän aiemmin kuin tekisi silloin, jos jalan varmasti saisi nopeammin irti. Joskus vain painopiste on niin huono irrottamista ajatellen.
Tutkin tätä asiaa lisää ja löysin monta kommenttia, joissa sanotaan, että: "No slow motion tip overs with the new cleats." Tuo on juuri sitä, mitä minulle tapahtuu joskus ja paikkojakin olen hajottanut noissa kaatumisissa. Esim. viimeksi pyörä lähti kaatumaan vasemmalle jyrkässä ylämäessä melkein paikallaan, yritin kompensoida siirtämällä painoni oikealle, mutta olin myöhässä ja jatkoin kaatumistani. Mutta koska painoni oli nyt oikealla, niin en saanut työnnettyä vasemmalla jalallani kantapäätä ulos ja sitten kyllä sattui. Jos olisi irronnut vetämällä sisään yläviistoon, niin olisin saanut jalan irti.
Kiitos tuosta vinkistä sinulle. Minä laitan nuo heti tilaukseen.
Korvaisin sanat "aika paljon" sanoilla "jonkin verran". Taloudessa on sekä Recon, Reba että Revelation ja kaikki ovat aivan tolkun vehkeitä. Solo-Air -tyyppisen Reconin säätömahdollisuudet ovat hiukan vähäisemmät kuin Dual-Air mallisten Reban ja Revelationin.
(Onko muuten niin, että uudesta Rebasta on tullut nyt Solo-Air -tyyppinen?)
Minustakin tuo 6.0 on parempaa hintalaatua. Mutta onko kellään tietoa noista vanteista? Minä en löydä tuon mallin tietoja valmistajan sivuilta. Tuossa kalliimmassa näyttäisi olevan Alex EN24 (jotka ennen olivat jo 5.0:ssa). Voisiko siitä päätellä, että Sun Ringlet eivät ole yhtä hyvät? Kustannusten noususta johtuvaa tämäkin? Ja toisaalta, kun viime vuoden 5.0 myi hetkessä loppuun, niin varmana sekin vaikuttaa nyt Radonin päätöksissä osasarjojen ja hinnan suhteen.
Erojen suuruus ko. keulojen välillä riippuu paljonkin siitä millä vaimennuksilla ko. keulat on varustettu (RLT, RL, TK, R). Jousien erojen vaikutukset eri ilmajousten (Dual Air, Solo Air) välillä onkin sitten pienemmät, vaikka säädettävyyttä onkin toki hieman enemmän Dual Air-mallissa. Mutta luonnollisesti eroa löytyy kierrejousen ja ilmajousen väliltä (tietämättä kuskin mieltymystä ja ajotyyliä jne. ei voi sanoa onko kierrejousi vai ilmajousi parempi).
Stage 6.0 oli tänää ensilenkillä ja kyllähän se melkoisen kestohymyn sai aikaan :) Pyörä tuntui hyvältä ja kulki hienosti, vaikka säädöt on vielä hakusessa. Takaiskari tuntui 150 psi:n paineella melko löysältä, mutta ei kuitenkaan pompottanut. Tuo iskarin lukitusmekanismi takana ei tuntunut juurikaan toimivan, johtuuko sitten liian alhaisesta paineesta?
Heh, näyttäny stage 6 olevan sen verran kovassa huudossa, että päässyt loppumaan :p
Onneksi tuli toimittua tämän vuoden puolella! Noh ihan ookoo palikoita uusistkin vielä löytyy. Mutta ettei tässä vaan olisi hiipimässä sellainen meininki, että luodaan aluksi mielikuva jostakin ja sitten pikkuhiljaa tehdään muutoksia huonompaan...ääh aika salaliittoteorioinniksi menee. :) Niin ja mitä noihin takaiskarien paineisiin tulee niin aika paljon saa painetta laittaa vaikka propedal olis kolmos asennossa, tämä ainakin Slide ED:ssä. Aika herkkätoiminen tuntus olevan.
Korjatkaa, jos olen väärässä (en ymmärrä rahamarkkinoista mitään), mutta Radon ostaa rungot Taiwanista ja muutenkin komponentit tulevat sieltä idästä päin. Euron arvo on todella alhaalla talouskriisin takia, joten pitää latoa entistä isompi pino euroja tiskiin saadakseen pyörän komponentit kasaan. Radon pulttaa osat yhteen ja luonnollisesti rahastaa myös kuluttajalta entistä enemmän euroja. Jostain luin, että kustannukset olisivat nousseet jopa 15 % pyörävalmistajilla. Jos 800 €:n pyörän hinta nousee 15 %, niin se on nyt 920 €. Aika lailla siltähän tuo näyttää.
Tottapa tuo orcin pähkäily varmaankin on. Tarvi ottaa oikein fooliohattu pois päästä että tän ymmärsin....:D. Nooh muutta hankalaa se varmaan on fillari merkeille ja varmaankin enempi näille postimyynti firmoille kun jengi on tottunu saamaan hunajaa purkillisen ja nyt siitä joutuu lusikan pari antaan pois. Rosellakin vähän saman suuntasta menoo näyttäis olevan.
Skeen Carbon 8.0 päivän tuotteena 2099€ (normaalihinta 2499€): http://www.bike-discount.de/shop/a58...arbon-8-0.html
Joku asioista paremmin perillä oleva osasi kertoa muinoin tässä samassa ketjussa seuraavaa:
Kyllähän se tuota oli jo MTB:n kultaisella 90-luvulla, kun osti amerikkalaisen Konan, niin Tawanista oli runko ellei koko pyörä. Taisi olla muutama aito jenkkipyörä tuolloin, kuten Cannondale ja Giant(jos nekään)... Konalla oli ainakin tuolloin "omia"(leimattuja?) komponentteja paljon ja renkaita.
Oli miten oli, niin kuluttajan kannalta on mukavaa, kun hinta ja laatu kohtaavat aina välillä!
Soittelin pyöristä BD:seen viime viikolla ja kysäsin samalla hiilikuiturunkojen alkuperästä niin nekin tehdään kuulemma samalla tehtaalla Cubejen kanssa.