Niin näkyy, eilen lähti kolmannen kerran reklamaatiomaili kahden viikon sisään, kun ei vastausta kuulu. Soittaakaan ei heti viitsisi kun sai toimitusvaiheessa kaks kertaa tehdä jo sen. :mad:
Printable View
Katsotaas, miten tuo väliviivalla kirjoitettava lafka toimittaa Saksan sisällä.
Tilaus lähti tänään 29.4 ennen klo 17 paikallista aikaa.
Torstai täälläkin joku prkleen pyhäpäivä, mutta josko vaikka maanantaina saisi tavarat hyppysiin.
Update:
Soitin viime torstaina ko. liikkeeseen ja asioin sujuvasti lontoon kielellä. Höpisivät jostain tietokone ongelmasta ja lupasivat soittaa hetken päästä, josko saisivat paketin lähtemään samana päivänä. Mitään ei kuulunut, joten soitin uudestaan seuraavana päivänä. Sanoivat että paketti oli lähtenyt ja seurantakoodin piti olla sähköpostissa. Siellä sitä ei ollut, joten pyysin lähettämään sen uudestaan. Vieläkään ei koodia löytynyt sähköpostista. Lupasivat että paketti olisi perillä tämän viikon puolivälissä. Jännitys tiivistyy....
Mulle tuli juurikin vähän aikaa sitten tilaus tuosta väliviivan kanssa olevasta putiikista. 6 päivää meni aikaa ja sitten kuriiri oli ovella. Mitään seurantakoodeja tms. ei tullut missään välissä, mutta enpä minä niitä olisi pyörään kiinni pultannutkaan. :D
Paketti perillä. Toivotaan ettei tarvitse takuuasioissa enää asioida kauppaan päin...
Voihan vee... Uusi pyörä tuli tuolta tilattua 1.4.2008 ja kun visassa ei limitti riittänyt noin isoon summaan niin päätin maksaa luottavaisena filon hinnan verkkopankin kautta etukäteen. BD:stä otettiin heti tilauksen jälkeisenä päivänä yhteyttä puhelimitse ja varmistettiin maksutapa. toiminta näytti kupaavalta. Maksu tuli suoritettua ja BD:ltä tuli kuittaus rahojen saapumisesta heidän tilille 8.4.2008. No, tässä on tullut odoteltua uutta pyörää siitä lähtien vesi kielellä. No ei siinä mitään jos heillä on toimitus ongelmia, kunhan ilmoittaisivat siitä. Eniten tässä huolestettaa se että heidän nettisivuillaan lukee ko. tuotteen kohdalla EDELLEEN
Lieferbar ab April 2008
Jos noi ei edes vaivautuisi ilmoittamaan toimitusongelmista saatika viivästymisesta niin se ois ihan jees, mut voi ziisus... on kyllä asiakaspalvelu pers**stä. Tai sittein tein vain sen mogan, että maksoin tuotteen etukäteen, enkä visalla, kun ei ole heiltäpäin kuulunut mitään... Täytynee soittaa maanantaina ja uhata, tilauksen peruuttamisella jos ei toimituspäivä tahi kuukausi rupea selkiämään..:mad:
Näyttää kommenttien perusteella, että palvelu on mennyt todella alas muutaman vuoden takaisesta. Ja vedotaan toisessa päässä vielä tietokoneongelmin... Väittivät omalla kohdallakin jostain serverin virtaongelmista tms. Hommahan toimii kuin Sampo-pankissa :mad:
Eilen tasan kolme viikkoa siitä kun laitoin ensimmäisen reklamaatiomailin, tässä välissä lähettänyt saman mailin muutamaankin kertaan kolmeen eri osoitteeseen mitä sivuilta löytänyt. Tässä vaiheessa voi vain todeta, että ko. kauppa on todella syvältä. :mad:
Vähän sille tuntuu, että kaupan kiinnostus palveluun loppuu siinä vaiheessa kun rahat kilahtaa tilille tai Visalta saatu rahat pois...
Heh, surkuhupaisaa, kuin suoraan Sampo pankista... Kun olin tehnyt tilaukseni, otettiin minuun juuri tuolla samalla syyllä yhteyttä. Serveriongelmista johtuen ei kuulemma käynyt ilmi millä tavalla suoritan maksuni. Sen jälkeen ei olekkaan kuulunut yhtään mitään, muuta kuin kuittaus rahojen saapumisesta heidän tililleensä.
Onneks on tää palsta ja palaute näistä kaupoista! Tilaus meni CRC:lle ihan ilman hintavertailua - kova hinku saada nuo tavarat eikä liikaa jaksas säätää huonon asiakaspalvelun kanssa.
Jännä juttu. Ikinä ei ole ollut ongelmia, tialuksia sentään useita takana.
-Kannattanee muistaa, että kysessä on halpakauppa ja sesongin kuumimmat viikot. Tällöin halvan hinnan varjopuoli on että palvelu ei pelaa kunnolla ja virheitä, joissa kuluttajan oikeudet eivät toteudu, sattuu. Tämä sen kummemin B-D:tä fanittamatta tai puolustelematta.
Aivan näin omat kokemukset ennen. Tekisi mieli sanoa, että sai olla vika kerta ku sieltä mitään tilaa... mutta minkäs mahtaa kun on halvat hinnat ja Best Price takuu vieläpä. Jos liike mainostaa itseään nettikauppana niin voisivat edes hoitaa homman niin, että maileihin vastataan 3vk sisällä, sesonki tai ei... :mad:
Eilen illalla lähetin meilin Bike Discountiin ja tänään vastas,ihan nopeitahan ne on.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/i...ons/icon14.gif
Mintekäs muuten tuo DPD:n toimitus käytännössä tapahtuu? Soittaavatko että oletko kotona vai kuinka?
Eivät ainakaan Kuopiossa. Jos en ihan väärin muista, niin olen seurantakoodin avulla (tai sitten olen puhelinviestin saanut) nähnyt netistä, että ovat alakerran koodatulla ja suljetulla kerrostalon ovella käyneet ja sitten olen itse mennyt paketin asiamieskuljetusfirman terminaalista sen hakemaan. Surkeampaa toimintaa, kuin DHL:llä täällä meillä päin.
DPD ei tietääkseni toimita yksityisosoitteisiin vaan asian hoitaa Posti vai Kelpo vai itella vai mikä se nyt oli.. :p joilla ei ole ollut tapana soitella. Jossei ole kotona niin postilaatikosta löytyy pakettilappu jolla voi noutaa sitten paketin lähipostista...
Tai näin ainakin ennen vanhaan...
Onko se halpakauppa kun myy SRAM Rediä, Assosta, Recordia, Mavicia etc. !!!!
On sellainen kuva, että Saksassa yksi pyöräfirma voi myydä jopa niin paljon tavaraa kuin koko ala Suomessa.
Edulliset hinnat perustuvat logistiikan tehokkuuten ja suuruuden ekonomiaan sekä kilpailun täydellisyyteen. Tietenkin myös asiakkaiden ostovoimaan joka sekin on Saksassa olennaisesti parempi kuin Suomessa.
Täytyy myös muistaa että Saksa on Euroopan kehittynein postimyyntimaa!
Voisi ko. "postimyyntifirma" hommata henkilöstöä hoitamaan yhteyksiä asiakkaisiin. Ei vieläkään vastausta, yli neljä viikkoa ensimmäisestä reklamaatiomeilistä ja tämän jälkeen kerran viikossa muistutus useampaan eri meiliosoitteeseen... :mad: Soittamaan en rupea enää, periaatteesta, tilausta hoitaessa sai jo parikin kertaa soittaa.
Vinkiksi sellaisille jotka eivät ehkä ole asiaa tiedostaneet, "yli"kohteliaisuus on keskieuroopassa arvostettua, joten kirjeenvaihto kannattanee suunnitella sen mukaan.
Itse olen saanut B-D;ltä vastaukset aina viimeistään seuravana päivänä, liekö sitten tuuria vai taitoa?
Mun pikkureklamaatioihin ei ole vastattu erikseen, tupsahtaa vaan "Sendungsbenachrichtigung" uudesta paketista postiin parin päivän päästä.
Olenkohan liian helppo asiakas kun selkeä meili (englanniksi ja saksaksi) ja mahdollinen kuva viasta ja toivottu operaatio ovat aina toimineet?
Ihan vähän jo ehdin huolestua lueskellessa eilen viimeisimpiä viestejä säikeessä. Oma tilaus ollut sisässä kohta kaksi viikkoa. Pitkä toimitusaika oli kyllä odotettavissa, sillä Hopen QR->20mm sovitteille luvattiin 10-14 päivää odottelua.
Nyt on kuintenkin Sendungsbenachrichtigung mailiboksissa, paketti matkalla ja uuteen runkoon pääsee kohta ripustelemaan himmeleitä. Ihan siis positiivisissa tunnelmissa täällä vielä ollaan.
Nyt kulunut jo 2 kokonaista viikkoa (ja vähän enemmänkin) siitä kun tilasin www.bike-discount.comista shimanon pd-m324 polkimet, kuinka kauan oikein tällaisten tavaroiden saapumisessa kestää saksasta (ne lähettivät polkimet matkaan 7.5). Alkaa pinna kohta palaa kun ei pääse kaatuilemaan pyörällä, jalat kiinni polkimissa:rolleyes:.
Saksassa taitaa olla "postin" tuotteena ns. economy-paketti, jolla on toimitusaika 12-14 vrk. Omista etanaposteistani olen antanut itseni ymmärtää, että jos paketti liikkuu liian nopeasti se pysäytetään viimeistään Tanskaan odottamaan ajan täyttymistä. (?!) :D
Riskillä tilaus sisään äsken kun bike-componentsissa ja CRCssä hinnat olisi olleet ihan eri luokkaa.. viime keväänä tuli aika nätisti, josko kävisi säkäri nytkin.
Sormet ristiin olkapäitä myöden
Oma pakettini tuli eilen. Paketti tilattu 9.5 ja dpd:n seuranta ilmoitti, että paketti on ollut jo 16.5 jakelussa. Soitto dpd:n asiakaspalveluun paljasti, että paketti on toimitettu matkahuollolle. Soitto matkahuollolle osasi taas puolestaan kertoa, että paketti on toimitettu lähi-Siwaan (?!?).
Bike Discount laittoi paketin heti seuraavana päivänä postiin ja seurantakoodin mailiin, joten homma heidän kanssaan toimi hyvin. DPD seisotti pakettia tanskassa muutamia päiviä, joten paketilta meni noin viikko tulla suomeen. Matkahuollolta otti peräti 6 päivää saada paketti Vantaalta Espooseen. Ei ihan ripeintä toimintaa.
Kiitokset kuitenkin ystävälliselle DPD:n asiakaspalvelulle! :rolleyes:
13.5 tehtiin tilaus.
15.5 tuli ilmoitus että paketti nro se ja se on lähtenyt dpd:llä
Seuranta sujui hyvin.
22.5. Yllätys, yllätys, paketti tuli lähimpään Siwaan täällä Stadissa Matkahuollon lähettämänä.
Hyvinhän se meni mutta hitain lenkki ketjussa oli se kun paketti saatiin Suomen DPD:ltä Matkahuollon ja Siwan kautta minulle.
Yllätyin Bike-Discountin nopeudesta, joka todennäköisesti johtui hyvistä varastoista ja/tai logistiikasta.
Samaa ihmettelin itsekin kun DPD:n seurantaa seurasin. Paketti oli jakelussa 2 päivää, sitten soitin asiakaspalveluun mistä kuulin että paketti toimitetaan matkahuollon kautta yksityisasiakkaille. Sitten piti soittaa matkahuollon asiakaspalveluun ja jäljittää paketin sijainti. Ja paikallinen Siwa oli osoite.
Samat kokemukset täällä. Bike discountti hoitaa kyllä hommansa mutta tuo DPD+matkahuolto on surkeeta.
Eli mitään ilmoituksia ei tullut ja lopulta soittelun ja turhan matkahuollossa käynnin jälkeen paketti onkin Pirkkalan siwassa, matkahuollolla meni 4vrk että saivat paketin Treelta Pirkkalaan (12km).
Palautetta annettu kummallekkin, kummastelivat vain.