Trail Alberteissa kyljet eivät ole jäykät. Paineita saakin olla rutkasti enemmän kuin mihin olen tottunut muilla renkailla.
Printable View
Trail Alberteissa kyljet eivät ole jäykät. Paineita saakin olla rutkasti enemmän kuin mihin olen tottunut muilla renkailla.
Sama ilmiö paineiden suhteen on myös gravity mallissa, reiluja paineita pitää käyttää. Tosin käyttäytyy kuitenkin samoin tai paremmin kuin perinteinen rengas pienemmillä paineilla. Eikä gravitynkään kyljet mielestäni ole erityisen jäykät, etenkään ajossa. Sehän näiden Radialien pointti onkin. On kyllä todella hienot renkaat omasta mielestäni.
On ne jäykät tai sitten tuo kukkanorris insertti jykistää, ja niinhän se tekeekin kun puristaa jatkuvasti kylkiä. Ehkä joku toisentyyppinen insertti toimisi paremmin.
En vielä ole havainnut sitä mitä mainoksissa kerrotaan kivien ja juurien pehmeämmästä ylityksestä mutta pitoa on runsaasti aina ja kaikkialla.
Oonko minä jotenkin pöljä, kun Albert tuntuu jotenkin superpyöreältä? Vaikea aistia jotenkin pidon rajoja, kun ”pykälä” puuttuu. En oikein osaa selittää, kun yllättäen lähti renkaat alta kallistuksen rajoja kokeillessa. Muuten radial toimii tekniikkana kympillä, mutta ajattelin vaihtaa Marjatan eteen.
Nimimerkillä bermistä kyljellään yli…
^on pyöreä, ja testissä moitittiin tuntumaa loose over hardilla/parkki ajossa.
Mun mielestä Albert on selkeästi takarengas. Laitoin eteen Magic Maryn joka radialina on osoittautunut omassa ajossa paremmaksi käytökseltään kuin vanha perinteisen rungon Mary. Koskaan en ole parkissa ajanut, mutta epäilen että radial toteutuksen kääntöpuolet, eli hieman epätarkempia tuntuma, tulee siellä korostetetummin esiin. Luonnonmukaisilla kivikko/juurakkopoluilla nämä loistaa.
Magic Mary on aika raskas ja karkeakuvioinen rengas polkuajoon. Toki jos sähköpyörässä, niin sillä ei ole niin merkitystä. Erinomainen rengas se on ja itselläkin käytössä bike park -pyörässä. Tosin ihan normina eikä radialina. Kellään muuten kokemusta Magic Maryn radialista ja normaalista versiosta? Mitä isoimmat erot?
Ei radial Marysta kokemusta edessä 2.6 super trail softina. Siinä joskus häiritsee hieman sellainen ”kuollut alue” kallistettaessa jossa pitoa ei ole, palaa kyllä kun kallistaa hieman lisää. Tätä en ole huomannut 2.5 trail pro ultra softissa
Tuo 2.6 mari on vaa liian leveä, itellä kans tuntuu et huonompi pito siinä kuin 2.4, jotenkin kelluu kaiken päällä eikä pureudu niin kuin 2.4.
Radiaali Albertit on kyllä myös kestävät renkaat kylkien puolesta. Vastaantuleva koira puri minua käteen ja siihen tuli reikä ja sitten se tyhmä elukka puri vielä eturengastakin mutta onneksi Albertin Gravity kylki kesti moiset yritykset eikä mennyt rikki. Metsästä pois taluttaminen olisi ollut ikävää puuhaa.
Menikö koira piikille?
Ei tainut mennä. Se oli bokseri, joka näytti siltä että sitä ei ollut koulutettu ollenkaan. Se oli talutushihnassa mutta omistaja ei oikein jaksanut pitää sitä kurissa.
Näissä tapauksissa tuntuu monesti siltä että se piikki pitäisi antaa ensin omistajalle.
Omistajahan siinä tosiaan syyllinen on mutta sille ei oikein voi mitään joten koiran pitää mennä piikille. Itse en näe sille mitään vaihtoehtoa.
Edelleen näkee poluilla koiria vapaana vaikka laki yksikäsitteisesti sanoo että koira tai kissa ei saa olla vapaana lintujen ja muiden metsän elikoiden pesimäaikaan, poislukien metsästystarkoitus.
Taajama-alueella taisi olla täydellinen kiinnipitovaade tai ainakin täydellinen hallinnassa olo vaade. Pureva koira ei ole hallinnassa.
Osaako joku verrata radialin gravityn kylkeä muihin renkaisiin vahvuudeltaan?
^ Riippuu mitä vahvuudella tarkoitat. Suht paksu ja jäykkä se on kädessä väänneltynä. Kuitenkin selvästi köykäisempi kuin Maxxis DH kylki. Ajossa on melko joustavat, tuntuu että joustavuus lisääntyy mitä enemmän on ajettu. Kestävyydestä iskuissa vannetta vasten jne en osaa sanoa, en aja silleen isosti(kuten sun videoissa esim).
Sambolo varmaan tarkoitti tosiaan sellaista tuntumaa kylkien paksuudesta ja renkaan jäykkyydestä verrattuna esim just Maxxiksen kumeihin kuten dh tai dd tai Schwalben tai super gravityyn. Mä en nyt valitettavasti osaa Sambolo suoraan sanoa / muista miltä ne tuntui asentaessa. Heittäisin veikkauksena/muisteluna, että DD-tasoista ja Super Gravityä heppoisempaa.
Radial Alberttia ei olekaan saatavana 29x2.6 koossa kuin gravitynä. Harmi, olisin pistänyt eteen trail version ultra softina.
Gravity ultra soft edessä ja on kyllä mahtavasti pitoa huonoissa olosuhteissa. Kuvion vuoksi hyvää se ettei kaltolla pinnalla tule kallistusta missä ei olisi pitoa.
Ikävän kova tuo silti on. Trail olisi ehkä ollut mukavampi mutta sitäpä ei ole saatavissa.
Ajo on enempi sellaista kannon kiertoa ja kivikkojuurakkoa.
Jonkinalinen markkinarako olisi ultra soft kumisella mutta selvästi kevyempi rakenteisella isolla (2.6 - 2.8") renkaalla.
Ei se kyllä edelleenkään ole kova :D
Ei ole oikein parkkiajot lähteny käyntiin tänä vuonna niin laitoin Albertit vaihteeksi aamulla alle ja kävin ajamassa. Kyllä näistä alkaa tulemaan mun lempirenkaat etenkin näin kosteilla keleillä.