Täytyy muistaa repiä muovilärpäke jossain vaiheessa pois [emoji1787]
Printable View
Täytyy muistaa repiä muovilärpäke jossain vaiheessa pois [emoji1787]
No tästähän täällä on väännetty varsinkin vuosi sitten aika paljonkin. Sähkärillä halutessaan lenkin voi vetää ihan yhtä kovaa, jollei kovempaakin kuin luomulla. Sykepiikit vain osuvat eri kohtiin lenkkiä. Kokonaisrasitus menee helposti korkeammalle kuin luomulla, kun ei tarvitse missään kohtaa säästää, vaan voi polkea kunnes jalat on loppu ja tulla boostilla takaisin. Tietysti mitään kuuden tunnin maratonlenkkejä täydellä avustuksella ei voi vetää, mutta harvoin nuo mtb-lenkit niin pitkiä ajallisesti ovatkaan.
Ja muovilirpake pois. Kiitos.
Sen verran muutenkin koosta että liian isoja ei ole Decoy:tkaan. Toi L on mulle (178 cm) aika passeli, yhtään lyhempi ohjaamo ei saisi olla. Sentin pari pitempi ohjaamo ei varmaan haittaisi. Eli jos mittaa on vaikka 180 tai yli kannattaa tarkkaan kattoa onko oikea koko jo XL.
Ja jakkara on kyllä huono mun perseelle. Jossain testissäkin sitä moitittiin. Sääli koska on niin hyvän näköinen ja sopii pyörään. Täytyy rauhassa kattoa voisko siihen tottua [emoji23]
YT on kyllä muodoiltaan mitä mainioin.
Kuinkas tuossa on toteutettu takajousituksen nivelien laakerointi?
En (vielä) omista, mutta mitä tuolta on tavattavissa niin ihan aidoilta laakereilta minusta vaikuttaa https://www.yt-industries.com/media/...N_CUSTOMER.pdf
Mikäslaisilla iskari ja rengas paineilla muut Decoy basen omistajat on ajellut. Oon nyt ottanut pyörään tuntumaa 50 km verran ja varmaan molemmissa pitää paineita jonkin verran tiputtaa. Etuiskarin säädin ihan taulukon mukaan ja takaiskarin tuntumalla. Molemmissa ois sägi aika lähellä 30 mutta silti iskarit tuntuu hieman pintakovilta. Tai eivät kerkeä mukaan varsinkin pieniin teräviin iskuihin vaikka sitten isommat hyvin ottaakin. Itse kun en varsinkaan ole mikään iskarin säätö spesialisti. Luomuissa olen pitänyt aina kohtuu pehmeänä ja lukossa tarvittaessa.
30% ja pintakova kuulostaa vähän oudolta, en toki tunne ko. pyörää. Eihän rebound takana ole liian hitaalla? Se kun saa iskarin "jäämään alas" nopeissa peräkkäisissä iskuissa joka koventaa jousituksen tuntumaa. Jos kuski on kevyt, voi iskarin kompressiosäädöt myös olla liian jäykät.
Täytyy tota reboundia hakea kun nimenomaan fiilis on ehkä se ettei kerkeä pieniin teräviin mukaan. Sitten kun ajaa isoon monttuun tai vaikka dropista niin kyllä se joustaa ja paljon...
Jaa-a. Vikaa oli vanhassa iskari pumpussa ja säätäjässä. Tais olla sägi lähempänä 20%. Nyt kun Decoyn mukana tulleella pumpulla säädin paineita uudestaan ja sägin katoin oikein tarkemmin, alkaa alusta olemaan aika mintissä. Tänään puolitoista tuntia iskarin säätö lenkkiä. Eilinen tunti ja tämän päivän puolitoista tuntia tykitystä trail moodilla ilman välilatausta että saa vähän kokemusta akusta ja juuri ennen kotia tuloa tippui yhteen tolppaan varaus. Että tollaiset kolme tuntia täyttä polkuajoa mäkisessä maastossa akulla varmaan ajaa suunnilleen säästelemättä trail moodilla.
Nyt kun alkaa pikku hiljaa olemaan sujut pyörän ominaisuuksien kanssa ja säädöt mintissä niin kyllä hymy on korvissa koko ajan ajaessa. On toi niin mahtava pyörä ja niin älyttömän hienoa hommaa ettei liikaa voi hehkuttaa. Täysiä saa ryskätä menemään tuolla kivikkoisilla poluilla ja pyörä toimii kuin unelma mitä lujempaa ja agressiivisemmin ajaa. 160 mm joustoa ja enduro geometrian ajopeli ei ole kyllä yhtään liikaa sellaiseen polkuajoon mihin itse pyörää hain. Eli ajellaan lähinnä enduroa muistuttavaa touhua ja polkuja. Hilkulla on kerkeiskö läheiseen trail centeriin ajelemaan ennen viikonloppuna tulevaa reissua. Mieli tekis käydä kokeilemassa peliä sielläkin.
Huh huh. Liikaa ei voi hehkuttaa. On mahtava peli ja hommaa :)
ps. Muovihärpäke lähti myös roskiin ;)
Pikkasen täytyy sanoa et oon täpinöissä kun sain tänään heinäkuun lopulla tilaamani Pro mallin seurantakoodin [emoji3] Toivotaan että kuriiri huolehtii molemmat paketit ensi viiikonlopuksi. Invisiframen tilasin kans ja tulee tiistaina niin pääsee uuden pyörän suojaamaan ennen ekaa rymyämistä.
Huomasin myyneeni pyöräni ja taitaa olla aika kokeilla sähköavusteista. Decoy polttelee kovasti, on kyllä niin sexyn näköinen kuvissa ja kovasti joka paikassa hehkutettu. Pari kysymystä juolahti mieleen: onko tuo moottorin suojapanssari muovia vai metallia? Ja toiseksi, minkä kokoinen rengas tuonne swingiin mahtuu ts. paljonko jää tilaa sivuille ja eteen tuolla vakiorenkaalla?
Monii, ketjun aloittajakin sai Decoy:n kotiin
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7a6be2402b.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...03a722221c.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...01ec8cfd73.jpg
Tänään eka kunnon lenkki jolta kuvatkin on otettu. Kivaa oli ja kovin kyllä erilaista kuin luomu mut yllättävän raskasta. Tiputin kans Trailin vääntöä hieman niin joutuu silläkin vielä itsekin hommiin.
Rock!
Hyvältä näyttää. Just saman värinen CF Pro tulossa tännekin.
Keskiviikkona ähelsin kolme tuntia Invisiframe:n kalvoja tuohon runkoon. Olipahan hienosti tehty setti. Joitain rakoja toki jäi, mutta käytännössä kaikki kuitu tuli suojattua. Shimanoon kytkettyjä valoja vielä mietin...
Mitäs nastakumeja olette Decoy:n miettineet? Samoilla kumien koolla joita orkkiksena tulee ei nastakumeja tunnu löytyvän. Vähän pienempää kylläkin. Esim ISP on ollu hyvä mutta sitä saa vain 27.5x2.6 ja 29x2.25 koossa. Laskeeko fillari liikaa noilla?
En tiedä miten käy mutta mulla löytyy 27,5x3" fat freddiet ja 29x2,25" ISP:t ja kai se noita on sovitettava ensimmäisenä alle.
Eteen löytyy yhden talven ajettu ja erinomaiseksi todettu Terrene Cake Eater 2,8. Todellinen leveys 35 mm sisäleveällä kehällä oli aikalailla 2,6 (67 mm) eli Decoyssa sitten snadisti kapeampi.
Takarengas on vielä mietinnässä. 2,6 ISP on todennäköisesti armotta alimittainen, kapea ja matala. Lisäksi kokemukset nastojen pysyvyydestä Ice Spikereissa todella huonot ja ebike lienee melko tyly nastarenkaille.
Minkälaisilla paineilla ajelette näillä märillä juurakkoisilla poluilla?
Tänään 0,9 edessä, 1,1 takana ja tuntui oikein hyvältä. Originaalirengastus.
Nyt on 200 km Decoyn mittarissa, suurin osa kivikko-juurakkopolkua. Loistava pyörä ja olen vakuuttunut oikeasta valinnasta. Koko osui kohdalleen ja nyt alkaa olla säädöt paikallaan.
Shimanon mylly on pari stiplua tehnyt: heti ekalla kokeilupyörityksellä tuli vikakoodi näyttöön ja avustukset hävisi. Virrat pois - virrat päälle auttoi heti. Tänään porukkalenkin starttipaikalla oli sen verran pitkä odottelu, että virrat menivät itsekseen pois päältä. Sitten kun laitoin virrat päälle, tuli taas vikakoodi eikä avustuksia. Pari kertaa kokeilin virrat pois/päälle, mutta ei auttanut. Akku irti/paikalleen auttoi ja vehkeet pelasi hyvin n. 50 km lenkin.
Itellä aika kovat paineet, muistaakseni 1.2-1.5 bar. Tyytyväinen olen minäkin pyörään vaikka nyt on kiireiden takia jääny ajelut vähäisiksi. Shimanon mylly ei ole kertaakaan virheitä ilmoittanut. n 300 km mittarissa. Kaikki kivikko-juurakko enduro ränniä.
Pari kysymystä tuli mieleen kun tänään tuolla tenusi. Juurikin noissa ränneissä tulee nyt syksyisin lätäköitä missä voi olla syvyyttä melkoisesti. Ihmettä ei tarvi eikö joskus vahingossa moottori ainakin puoliksi menisi veteen. Kuinka kovasti varotte noita vesipaikkoja? Ite olen toistaiseksi kiertänyt huolella. Luomulla ajaisin paljon huolettomammin.
Toinenkin liittyy veteen. Pesen pyörän letkulla heti lenkin päälle. Ihan sama kuin luomulla, en nyt tieten tahtoen suihkuttele moottoriin tai laakereihin mutta pakkohan esim linkusto on suihkutella puhtaaksi. Heti kun lenkin jälkeen märkänä tekee niin aika vaivattomasti puhdistuu. Mutta millainen teillä muilla on pesuprosessi?
Koskeeko tämä nyt vain YT Decoyta? No, vastaan kuitenkin, että en juuri pese fillaria. Tosin en säilytäkään sitä olohuoneessa. Jos se on über-kurainen, niin Kärcherin matalapainepesurilla suihkuttelen rungon puhtaaksi. Koitan olla kastelematta ketjuja ja pakkaa.
Yleensä tähän aikaan vuodesta jos ajelee neulaspolkuja, fillarissa on vain neulasia ja kunttaa. Ne lähtevät sitten kuivana, kun vähän fillaria kolauttaa. Toki jos sillä on jossain mutavellissä möyritty, niin sittenhän se kannattaa pestä.
Joka tapauksessa lenkin jälkeen - pesin tai en - suihkutan jousituksen ja hissitolpan liukuputket iskareille tarkoitetulla voiteluaineella, pumppaan pari kertaa iskaria/tolppaa ja pyyhin kurat pois. Tietysti jos liukuputket on kurassa, ne putsataan ensin.
Niin, ja rengaspaineet on jotain 0.6 edessä, 0.8 takana. 27.5/2.8 -renkaat. Välillä lyö vanteille, ehkä kerran pari lenkissä. Jos vetäisin jotain parkkia ja alamäkeä, paineet olisi varmaan jotain aivan muuta.
En mäkään liian innokas ole pesemään mutta kyllä noi mun polut on paikoittain sellaista mutta ränniä että pakko vähän viikonlopun sateiden jälkeen huljutella. Pyörät on tallissa että säilytyspaikan takia ei kyllä tarvi.
Kyllä mä olen aina pessyt fillarit heti ajon jälkeen jos selvästi likaantunut, ja vielä sillä kauhealla painepesurilla:D En tietenkään läheltä "ammu" ja erityisen kaukaa sähkölaitteisiin.
Ihan saman ne laakerit yms. on kestänyt kuin muillakin, ketjuista paineilmalla puhaltanut vedet pois ja voitelu päälle. Ihmettelin kovasti itsekkin kun vertasin reilu tuhat kilsaa ajettuja sähkärin ketjuja vajaa 300 ajettuihin luomupyörän vastaaviin niin eroa ei ollut havaittavissa kun vedin ne lattialle pitkäksi vierekkäin.
No nyt on tiedossa ;) Hyvä tieto vastaisuuden varalle. En tosin osaa sanoa, johtuiko tuosta, kun en tiennyt asiaan kiinnittää huomiota. Aika todennäköistä kuitenkin.
Mitä pesuihin tulee, niin tarpeen mukaan eli näillä keleillä käytännössä joka lenkin jälkeen ihan normaalisti vesijohtopaineilla.
Pesen pyörän painevedellä hyvin harvoin, kun se oikein mutainen, yleensä annan kuivua ja harjaan paskat pois jonka jälkeen pyyhin kostealla rätillä.
Shimanon "General information" muotoilee näin tuon vesijutun: Is the SHIMANO STEPS system waterproof?
Yes, the SHIMANO STEPS system is waterproof for use under normal riding conditions, including heavy rain. Please do not use a high pressure washer to clean your bike.
Käytiin kaverin kanssa toissaviikonloppuna Sappeessa hissillä ja viime sunnuntaina kahden Decoyn ja yhde Neyronin voimin Calpiksessa polkemassa mäkiä ylös ja alas.
Akku kesti hienosti sen muutaman tunnin mitä jaksettiin Calpiksessa polkea. Sappeessa mulla ei ollut sähköt päällä kuin hetken enduropätkällä.
Pyörä oli molempien reissujen jälkeen todella kurainen. Sappeessa on hyvä pesupaikka heti rinteessä ja Calpikseenkin on varmasti tulossa nyt kun se on vaihtanut omistajaa. Pesin pyörän sitten kotona letkulla. Ne olikin pyörän ensimmäiset pesut ikinä.
Tuossa vielä yksi lasku Calpiksesta.
https://youtu.be/u3qbWY5w_gk
Videolla on inha kolina, täytyy tilkitä kamera koteloonsa paremmin jatkossa.
Mainiota kuvaa :)
Mikä kamera sulla on ja millainen kiinnitys kameralle?
Kamerana Kiinalainen YI 4k (ei plussa) ja kiinnitys tuossa videossa on suoraan rintapanssariin. Mulla on siihen myös gimbal, mutta se ei sateella ja mudassa välttämättä ole hyvä idea varsinkaan kun sen kanssa ei koteloa voi käyttää. Lisäksi sen virtajohto on edellisellä omistajalla vaurioitunut ja se tuppaa sammuilemaan kesken ajon.
Se mun edellinen video tässä ketjussa (sivulla 1) on gimbalin kanssa kuvattu, siitä näkee eron.
Ps. Tän foorumin mobiiliversio on aivan suolesta (ainakin androidilla) olen jo monta viestiä menettänyt bitti-avaruuteen kun olen yrittänyt muokata viestiä, se päätyy aina poistoon. Myös anna palautetta ylläpidolle linkki vie umpikujaan.
Tänään pikainen lenkki märillä juurilla jossa rengas ei lähtenytkään alta. Mutta vakio lenkillä poljin kiveen n 20 kmh vauhdissa ja pyörä pois alta ja mies päin maastoa. Juuri kun polvarit oli kotona niin polvi ja nilkka kiveen. No onneksi selvittiin mustelmilla. Hauskaa hommaa mutta kaatuminen kovemmassa vauhdissa on myös mahdollista...
Pikkasen kans pelottaa tuo vauhtien nousu, pimeys ja märkä maasto, mutta yllättävän vähän edes oho tilanteita on ollut. Mutta pitää koputtaa puuta...
Piti tänään käydä ajelemassa läheisessä trail centerissä. Kopsut puun ja maan kanssa huonosti lähteneen dropin jälkeen. Tällä kertaa miehelle ei tullut vaurioita (mitä nyt sormet jäi puun ja kahvan väliin) mutta toinen jarrukahva vääntyi pyörän kaatuessa.
https://youtu.be/AkzzxmiDN64
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...1278727dd0.jpg
Lämmitä ensin kahvaa, jos yrität suoristaa. Saattaa vaikka säilyä ehjänä.
Huomasittehan Decoy-kuskit muuten YT:n meilin, jossa kehotettiin tsekkaamaan ketjuohjurin pultit. Kannattaa tarkistaa, ainakin minun pyörässä olivat löystyneet. Täytyy vielä laittaa jossain vaiheessa lukitetta, niin ei tarvi myöhemmin muistella.
Kiitti vinkistä [emoji106]
Joo tuli meili ja tarkistin itsellä ja mulla oli kyllä ruuvit kiireellä. Tein tarkastuksen ennen ajamaan lähtöä niin vielä ei itekkään jaksanut lisätä lukitetta.
Ja vipu tietty irrotettuna ;)
Jep [emoji23]
Täytyy huomenna analysoida tilannetta. Hyllystä löytyy paritkin jarrut kahvoineen irrallaan joten tässä on monia mahdollisuuksia.
Ei ole toistaiseksi ollut oikein päivitys tarpeita. Pelannut kyllä kaikki paremmin kuin hyvin. Talvirenkaat varmaan täytyy seuraavaksi päivittää alle [emoji12]