Endura FS260-Pro Adrenaline Race Cape II Jacket - black. Tilasin, sorry isosta tekstistä.
Printable View
Endura FS260-Pro Adrenaline Race Cape II Jacket - black. Tilasin, sorry isosta tekstistä.
Castellin Idro 2 lähti L-koossa tilaukseen eilen ehtoolla. Toivottavasti ei ole liian pieni....
Idro 2 saapui eilen. Yllättävän reilu mitoitus Castellin tuotteeksi. Pelkän kesäajopaidan päällä käytettynä voisi mennä M-kokokin meikäläisen mitoilla. L-koko menee nyt myös syksyn softshell tyylisen pitkähihaisen windstopperin takin päälle. Äkkiseltään vaikuttaa kyllä kaikin puolin pätevälle tuotteelle. Äkkiseltään ainoat miinukset mustasta väristä ja suht tiukoista hihansuista. Täytyy raportoida ominaisuuksista tarkemmin, kun joutuu ensimmäisen kerran testiin.
Enduran takki tuli, M-koko on mulle 173cm ja 70kg aikas tyköistuva. Pakkaantuu kyllä pieneen nyyttiin.
Tänään ajelin aamulla töihin kaatosateessa n. 50 minuuttia Idro 2 takki päällä. Ainakin tämän lyhyen testin perusteella takki lunasti lupaukset. Yläkroppa pysyi kuivana sekä sateesta, että hiestä. Järkyttävä ero aiempiin sadetakkeihin tosiaan siinä, että ei tuntunut yhtään tukalalle ajaa takki päällä eli taitaa oikeasti hengittää.
Täytyisi vielä päivittää muitakin varusteita sadekelille, niin tässähän rupeaa nauttimaan sateessa ajamisesta:)
Kellään kokemuksia Assoksen RS.stumpriz:stä? Pitkään olen kuolannut mutta en ole uskaltanut vielä hankkia kun kallis hinta enkä ole löytänyt kunnon käyttökokemuksia.
https://www.xxl.fi/gore-wear-c5-gore...150297_2_style
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Tilasin ulkomailta Gorewearin C5 shakedry sadetakin, ajattelin että ne keltaiset lätkät riittävät sittenkin näkymiseen. Kävikin niin, että fitti oli tiukempi mitä XXL:n vastaavassa mustassa takissa on. Luulin, että ovat sama malli muuten. Ehkä toinen takki olikin sitten vanhempaa vuosikertaa, tai XXL myy "Suomi-fittiä", en tiedä... Istuvuus olisi ollut loistava, jos vähänkään joustoa olisi tarjolla.
No, kohtahan täytyykin siirtyä jo talvitakkiin, tai olen siirtynyt jo. Tarkemin ajateltuna, onko sadetakki niin välttämätön sittenkään? Castellin Alpha ROS takki on kelvannut kylmempien kelien sateellakin, ja lämpimämmillä keleillä on riittänyt Gabba. Ehkä jos pitää ajaa tuntikausia kylmässä sateessa, niin sadetakki pitää olla. Lämpimällä sateella ei ole mitään merkitystä.
Pähkäilen vain, tilaanko isomman shakedryn, vai säästänkö nuo kuluneet pari sataa euroa kalj... muihin varusteisiin.
Onko xxl:ssä shake dry takkeja? Itse en ole niitä nähnyt siellä lainkaan.
Alpha on tosiaan hyvä takki, jos tihuuttaa vähän vettä tai räntää. Sellainen +5c ja kaatosade on missä itse käytän gabba+shake dry komboa mielellään. Alphan kanssa ei ole tainnut olla vielä tarvetta sadetakille.
Nyt saisi viikonlopun ajan xxl:stä hintaan 186,75€, jos vain kelpaa täysmustassa ajella (minä en uskalla).
https://www.xxl.fi/gore-wear-c5-gore...56991_1_size_3
(pitää tilata uutiskirje / rekisteröityä / jotain)
Onko tuoreita kokemuksia Castellin Idro 3 takista? Lähinnä koko mietityttää eli valitsenko rinnanympärysmitan perusteella kun käyttö olisi luultavasti ohuen kerroksen päällä.
Noita kannataisi käydä kokeilemassa. Itse pidän shake-dry takkia myös Perfetton päällä. Toimii loistavasti kylmällä sateella.
Tilaa kaksi ja laita toinen takaisin. Kaveri teki noin idro3 kanssa.
Ja joo, mun mielestä tuo on just perfeton kanssa nappi. Lämpimämmällä kelillä en useinkaan käytä täyttä sadetakkia.
Kyllä idro 3 on huikea sadetakki. Eilen loppulenkillä alkoi sataa. Matkaa ei toki ollut jäljellä kuin n. 8 km mutta täysin kuivana perille eikä mitään takin aiheuttamaa ylimääräistä hikoilua. Hämmentävä kokemus.
Onhan noi aika makkarankuoria. En epäile etteikö pitäisi sadetta mutta itse kaipaisin rennompaan ajamiseen rennompaa takkia.
On paljon pyöräilijöitä jotka eivät pyöräile kireissä vaatteissa silti pyöräilyä voi harrastaa ja nauttia siitä. Ei sadetakinkaan tarvitse olla ihon myötäinen.
Tämän keskustelun aiheena on tainnut olla aikalailla pelkästään kovavauhtiseen maantieajoon tarkoitetut takit.
Maastoajoon tai höntsäajeluun sit omat takkinsa.
Ei kai kukaan pidä esim. parkissa mitään 300 euron sminkkipinkki-shakedry-takkeja.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Niin, mun mielestä noita keskusteluja on jo useita, missä etsitään löysää sadetakkia kaikkeen ulkona liikkumiseen ja koiran kusetukseen. Ne ei vaan oikeasti sovellu maantiepyöräilyyn, eikä omasta mielestäni gravelliinkaan. Suoraan sanottuna en käsitä väljää sadetakkia edes maastossa, koska tuohan jää jokaiseen oksaan kiinni.
Eri käyttöön eri vaatteet tietenkin. Maastossa itse en käytä shakedryta vaan Goren maastoon tarkoitettua, väljempää paclite-takkia. Mallinimeä en muista. Offtopiccia toki koska ei mahdu pyöräilypaidan taskuun.
Samat lökät Goren goretex-sortsit käy graveliin sekä mtb-touhuun. Ne voisi johonkin taskuun mahtuakin.
Mites toi Castellin shakedry mahtuu paidan taskuun? Pakkaantuuko riittävän pieneksi?
Entä onko kellään kokemusta Polartecin neoshell-takeista? Ilmeisesti perus Gorea hengittävämpää ja joustavaa matskua, mutta ei toisaalta pakkaannu kovin pieneksi paketiksi. Ihan kiinnostava vaihtoehto.
Idro 3 takin mainostavat mahtuvan jopa vain puoleen taskuun.
https://www.bike24.com/p2471396.html
Idro menee tosiaan pienempään tilaan, mitä oma vanhempi gore, joka sekin mahtuu hyvin taskuun. Goren takissa on ihan suotta kikkailtu takataskujen ja sen vetoketjun kanssa. Se pieni koko ja istuvuus olisivat tärkeimpiä. Noissa idro menee edelle.
Jotkut tekee pyöräilystä liian välineurheilua. Minusta kaikkia mainitsemiasi pyöräily lajeja voi harrastaa millaisissa vaatteissa haluaa. Ei pidä tehdä harrastuksesta liian vaikeaa. Keski ikäiselle hieman ylipainoiselle omenavatsaiselle miehelle tai naiselle nuo ihon myötäiset vaatteet voivat olla todella epämukavia ja ovatkin. Ulkonäöstä puhumattakaan. Onneksi voi harrastaa myös niissä väljemmissä vaatteissa. Jokainen tyylillään.
Endura FS260-Pro Adrenaline II Race takki ollut toista vuotta käytössä ja erittäin tyytyväinen ollut kyseiseen takkiin. Menee mukana tulevaan pieneen pussukkaan, joka mahtuu helposti paidan taskuun.
No kalliiksihan tämä kävi, kun laitoin idron tilaukseen. Pro-malli tosin, kun sain osapuilleen samaan hintaan.
No ole näköjään pahan hintainenkaan. Alle 90 euroa kotomaasta. Varuste.netissä vois käydä sovittamassa ja ostamassa.
Mun ongelma on yli 350 euroa maksanut castellin aikansa huipputakki. Ei mahdu ihan takataskuun, siinä ei silti ole esim taskuja yksityiskohtina, vetskarin ja hihojen tarralaput tarrautuu itse takkiinkin ja istuvuus on turhan löysä. Mutta kun takki oli niin hiton kallis niin kehtais ostaa uutta.
Tuli viime viikolla tuo takki. Large koko osoittautui hyväksi 171/84kg miehen alulle millä on omasta mielestään vähän hartioitakin. Normaalisti käytän medium kokoisia vaatteita, mutta tuossa on vähän tiukempi sovitus. Nyt kun takki on ostettu ja lenkeillä taskussa, niin tuskin jään enää sateen alle koskaan. Maastopyörälläkään ei koskaan kaadu, jos laittaa polvisuojat, mutta lähdeppä ilman niitä..
Endura FS260-Pro Adrenaline II Race takki tilattu bike24:stä eilen ja saapui tänää kotiovelle. Koko on L ja muuten takki on ihan ok paitsi ison vatsalihaksen kohdalta. itse olen 178cm/86kg. Ai suokeli kun on naurettavan näköinen mutta tällä mennään kun väljissä vaatteissa ei kuulemma maantiepyöräilyä voi harrastaa.
Eikö oikeasti ole keskivartalo lihavalle mukavampaa takkia. Mittojen mukaan edes xxl koossa ei vyötärö paljon väljemmäksi muutu.