Löytyisikö keneltään step-by-step kuvia miten noi navat ja keskiö puretaan ja rasvataan kunnolla?
Printable View
Löytyisikö keneltään step-by-step kuvia miten noi navat ja keskiö puretaan ja rasvataan kunnolla?
Mites muilla on spessut toiminut?
Omassa keskiö klappaa ja vapaaratas antaa antautumisen merkkejä. Koko rataspakka klappaa.
Ja hajosipa eräällä henkilöllä eilen koko vapaaratas. Leikkas vaan kiinni.
Omani käytin huollossa 2h ajon jälkeen ja pinnat oli aivan löysässä.
Laakerit aivan kuivat rasvasta tehtaan jäljiltä. Kannattaa siis heti voidella ne kunnolla.
Mutta vaikka vapaaratas ol melkee heti voideltu ja huollettu. Ei se kestä näköjään montaa ajokertaa.
Edit. Keskiölaakeri ol vaa päässy löystymään. Korjaantu kiristyksellä.
Todella kiva pyörä on ollut ajaa ja ilman ongelmia olen toistaiseksi selvinnyt. Keskiö- ja ohjainlaakerit olen nyt huoltanut ja rasvannut koska niistä on varoiteltu (rasvaa oli niissä tosiaan aika vähän), ja seuraavaksi huollan takanavan. Muun ensihuollon teen itse, mutta vanteet vien rihdattavaksi.
Mutta etuhaarukassa on selvä väljyys: kun pidän etujarrua pohjassa, keinutan pyörää edes-takas ja pidän sormia haarukan liukuputkien ja alaosan välissä, niin tuntuu selvä klappi. Varsinkin oikealla puolella. Onko muilla sama?
Ettei klappi tule jarrupaloista jotka liikkuu. Mulla ainakin jarrupalat liikkuu n3mm suuntaansa omilla paikoillaan.
Aavistus on kyl itelläkin klappia etuhaarukassa. Enemminkin liukuputken alapäässä haarukan sisällä.
Samaa mieltä, todella mukava ajotuntuma kyllä.
https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.n...f2&oe=5A0D5B5E
Ei saa millään auki tätä, kun en viitsi väkisin vääntää. Miten ootte saaneet ton keskiön laakerin auki?
Se tiiviste lähtee ohuella piikillä tai koukulla tms. sisäreunasta kevyesti vetämällä, kun vain rohkeasti työntää piikin ensin sen tiivisteen taakse. Itse käytin Mini-Learhermanin viila/koukkutyökalua, joka on litteä muttei terävä.
Täytyy katsoa vielä tarkemmin missä klappi on, mutta vahvasti tuntui kyllä liukuputket heiluvan alaputkissa. Vertasin toisen pyörän vanhaan Rock Shoxiin, jossa klappia on huomattavasti vähemmän ja sanoisin että "normaali" määrä. Raidonissa vaikuttaisi olevan jotain häikkää.
Mä mutuilen, että se fillari lähetetään sinne bike24:ään ihmeteltäväksi.
Itselläni on nyt ollut sellainen ongelma, että vähänkin rankemmassa ajossa, eli suomenkielellä - metsässä, läpiakseli löystyy ja tapapyörä sitten irtoaa jossain vaiheessa ajoa. Se läpiakseli, joka on musta, ja kiinnitetään kuusiokolo-avaimella. Onkohan muilla ollut vastaavaa? Metsässä ajajat ainakin voisitte tarkistella, löystyykö akseli ja raportoida tänne.
https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.n...41&oe=5A35212B
Olisiko tämä pyörä 1200€-1300€ hintaan "löytö"? onko hinta/laatu suhde kohdillaan?
http://www.suomenurheiluaitta.fi/tuote/1162
Meillä näitä ollut 2 kpl:ta enään 1. Vaihdoin nykyiseen jarrut ja vaihteet kun oli ylimääräisenä. satulahissin poistan vielä kun ei ole tarvetta. Rungon geometria on hyvä mielestäni. Tuo alkuperäinen hinta on osiin nähden yliampuva ja sitä en olisi maksanut. Näitä myyty monessa paikassa alella pois ja ilmeisesti enään ei Eurooppaan tuoda 2018 niin hinnasta en osaa sanoa onko miten kohdallaan tällä hetkellä.
Kiitokset tiedosta. Unohdetaan tämä malli.
Ihan hyvä vehje ollut työmatka ajoon. Metsässäkin aika nopea ajaa, mutta en ole viitsinyt uhrata. Takavaihtaja meni paskaksi kun metsässä läpiakseli taas irtosi, mutta se meni nyt ihan omaan piikkiin.