Foorumitervehdyksellä lisäale?
Printable View
Foorumitervehdyksellä lisäale?
Eipä tosiaan mikään halpa putiikki tuo joten jatkuu ulkomailta ostaminen jatkossakin.
9999 NOK. Käännösvirhe, niitä sivut ovat täynnä.
On se kumma että harmitusta on ilmassa niin paljon vaikka se tekee mielestäni enimmäkseen hyvää että kilpailua on lisää urheilutarvikemarkkinoilla.
Kilpailu on ihan ok mutta jos hinnat ei ole samaa tasoa kuin ulkomailta tilattuna niin eipä siinä paljoa kilpailua synny. Valitettavasti minä inakin teen ostot sen mukaan mistä edullisimmin saa joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.
Mä tota jonottamista niin pahana pidä, jos on aikaa niin sou not? Meneehän sinne jotkut vaan pällistelemäänkin, ei kande oudoksi tuomita. Ostovoimaa, sillä saa taas uusia avustajia ja muuta mukavata, ei saa olla kehityksen jarruna. Aika menee aatellessa, päivä päätä käännellessä. Kyl te tiedätte.
Tällaisen logiikan takia ne kivijalkaliikkeiden hinnat ei koskaan olekaan ulkomaisten nettikauppojen tasolla. Ja ihme nillitystä muutenkin, eiköhän tämäkin liike kummasti piristä kotimaista hintatasoa. Monestako liikkeestä Suomesta saa esim Sidin kenkiä, ennen tätä käsittääkseni yhdestä? Ainakin itse mielelläni ostan esim vaatteet ja kengät kaupasta jossa niitä voi sovittaa. Ja tämän kaupan myötä valikoima tuskin huononee...
Aika kattavalta vaikuttaa verkkokaupan valikoima, hyvä jos saa liikkeestäkin saman valikoiman?:
http://www.xxl.fi/pyoraily/c/100000
Logiikassa ei ole mitään vikaa koska hinta puhuu puolestaan ja netistä ostaminen on nykyään enemmän kuin helppoa ja kamat tulee kotiin kannettuna. Ei se kenkienkään ostaminen ole mahdottoman vaikeaa verkosta jos vaivautuu hieman googlettamaan ja pahimmassa tapauksessa ne voi palauttaa ja ottaa sopivammat tilalle kuten muissakin vaatteissa. Itse ainakin olen onnistunut ostamaan kengät, vaatteet jne. aina sopivan kokoisina eikä kertaakaan ole tarvinnut palauttaa mitään.
Hintoja jos tuolla kattoo niin ne ei vaan ole halpoja eikä juurikaan halvempia kuin muualla Suomessa ulkomaista puhumattakaan joten millä tavalla se sinusta piristää kotimaista hintatasoa?
[QUOTE=Järvinen;2188989]Tällaisen logiikan takia ne kivijalkaliikkeiden hinnat ei koskaan olekaan ulkomaisten nettikauppojen tasolla. Ja ihme nillitystä muutenkin, eiköhän tämäkin liike kummasti piristä kotimaista hintatasoa. Monestako liikkeestä Suomesta saa esim Sidin kenkiä, ennen tätä käsittääkseni yhdestä? Ainakin itse mielelläni ostan esim vaatteet ja kengät kaupasta jossa niitä voi sovittaa. Ja tämän kaupan myötä valikoima tuskin huononee...
+1, juurikin näin. Ja jos joutoaikaa on (ja onhan sitä, jos viitsii järjestää), niin nettikauppavertailua mieluummin hypistelen fyysisesti kamoja, sovitan, vertailen ja jätän rahani (sis alv) kotimaahan työllistämään. Ja parhaissa tapauksissa saan vielä asiantuntevaa asiakaspalveluakin.
Tuo verkkokauppa haiskahtaa vahvasti amatööritekeleeltä:)
Meni näköjään pointti "hieman" ohi, mutta ehkä se vielä joskus aukeaa. Ei tuonkaan hintaero kovin paha ole, jos paikallisesta liikkeestä saa (saako, sen aika näyttää?):
http://www.bike-discount.de/en/buy/p...531/wg_id-6866
http://www.xxl.fi/pyoraily/pyoran-va...096096_1_style
Itsellä on kolme paikallista vakioliikettä josta ostan lähes kaikki välineet, pyöristä alkaen, joista saan todella hyvää palvelua, hinnat on aina kohdallaan, tavaraa löytyy yleensä hyvin hyllystä. Mutta kukin tavallaan...
Maahantuoja ei saa määritellä sitovaa ohjehintaa eli liikkeen ovh:t ovat hatusta vedettyjä ja jos en ihan väärin muista hinta mihin alennettua hintaa verrataan on pitänyt olla ennen kampanjaa käytetty hinta,mitenkähän näitä on myyty alentamattomaan hintaan?
Ei se ohi mennyt ja toki itsekin ostan kotimaasta jos hinta on kohdillaan ja sattuu olemaan tavaraa heti tarjolla. Monesti vaan käynyt niin että juuri sitä mitä olen ostamassa ei ole hyllyssä. Satunnaiset osat jne. koitan ostaa kotimaasta mutta kyllä vielä toistaiseksi isommat kertaostokset tulee ulkomailta edullisemmaksi ja monesti vielä löytyy kaikki samasta verkkokaupasta. Mitä palveluun tulee niin jokaisesta kotimaisesta pyöräliikkeestä missä olen asioinut olen saanut hyvää palvelua vaikka ei kauppoja aina olekaan tehty.
Seuraavaksi sulovileenit nillittää eri voorumeilla kun palvelut vähenevät, hallitus leikkaa ja YT-neuvottelut jatkuvat.
Nii justiin, sennii jupelot :)
http://youtu.be/oUtPm-v_Dxk
Noi Ruotsalaiset nettikaupat ovat kyllä huomanneet että täällä ollaan aivan sormi suussa tuon netin suhteen. Outnorth, Zalando, Brandos jne myyvät ilmaisilla toimitukslla ja ilmaisilla palautuksilla hirveän laajalla valikoimalla tavaraa Suomeen. Ja vielä suomenkieliset sivut, .fi domani jne. Itsekin nyt tilannut Outnorthista ja Brandosilta kun on kerta halvalla saanut ja esim. kengissä kävi niin ettei Partiovarusteessa ollut oikeaa kokoa. Joo, olisi ehkä saanut tilattua, mutta olisi maksanut 30euroa enemmän ja joutunut odottamaan todennäköisesti pidempään kuin nettikaupasta tilaamalla.
Tämän takia siis ihan positiivinen asia että XXL tarjoaa tuon hinnan myös näistä muista .fi-kaupoista, jotka eivät välttämättä kovin suomalaisia ole :)
Pitäisikö jonkun vinkata bike-discountille että ostaisivat .fi domainin ?)
Kävin siitä lehdykästä speksejä läpi ja sitten katsoin vielä nettisivuille, niin kyllä siinä kusetuksen makua oli.
Pyörässä jota mainostettiin Ultegra-pyöräksi, oli ultegraa ainoastaan kahvat ja nekin sitä vanhaa mallia.
Saattoi siellä jotain hyvääkin tavaraa, mutta olkaa tarkkana.
Turvautuisin Bike-discounttiin, Bike-componentsiin tai johonkin kivijalkaan.
http://www.xxl.fi/pyoraily/pyoran-va...097238_1_style
noi sai tänään 399 e hintaan ja nyt on 27.5 kiekot kotona... oliko huono ostos ?
Itse oon liittynyt EVVK-kerhoon (Edustuksellisten Verojen Välttelijöiden Kerho) kts. http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i...tart=0&start=0 . Mulle on loppupeleissä ihan sama maksaako tuote Saksassa, Englannissa tms. jossain Suomen ulkopuolella jopa hieman enemmän kuin täällä. Yleensä tosin aina on ollut edullisempaa. Ainoana tarkoituksena on lopettaa tää julkisen sektorin porsastelu verovaroilla mahdollisimman pian. Kannan siis korteni kekoon siirtämällä alvin maksut ulkomaille. Nytkin on tulossa reilun 300 euron paketti fillarikamaa Saksasta. Kuten tuli muutama viikko sitten. Jääpä valtioltamme ainakin satasen edestä nettoamatta verotulojani :)
Semmonen käsitys että jos yrityksen Suomeen myymän tavaran arvo ylittää 30 kiloeuroa, niin se joutuu maksamaan verot suomen veroprosentilla suomeen
Kyllä on hyvä nettikauppa. Mun kompuutterilla kauppa on tyhjää täynnä:seko:. No saa kai sitä retkeilyvälineitä muualtakin.
Riippuu nimenomaan EU:n arvonlisäverodirektiivistä. Arvonlisäverotuksessa periaate on, että vero maksetaan tavaran kulutusmaassa. Niinpä myyjä, jonka myynti Suomeen on yli 30 000 euroa vuodessa on täällä verovelvollinen ja ALV maksetaan Suomeen. EU:n ulkopuolelta tilatessa säännökset ovat erilaiset ja silloin tavaran ostaja Suomessa on verovelvollinen.
Näin nyt selvennykseksi.
Aivan varmasti lainsäädäntö on tälläinen.
Käytäntö vaan on ollut vuodesta toiseen se että toisissa maissa sitä ei sovelleta.
Samankin firman kauppa maassa X käyttäytyy aivan toisella tavalla kuin maassa Y.
Toisin sanoen toisessa maassa alvit tilitetään Suomeen ja toisessa ei!
Siinähän se meni lenkkeillessä. Juomareppu edullisesti ja koiralle pusseja (250kpl 50senttiä) ja jotain muuta pientä kävin noukkimassa. Kaikki avajaisalennettuun hintaan. Kaupan "normihintaisista" pysyin erossa. Aika hurjaa tahtia pyöriä talutettiin huoltotiskille, paljon meni mummiksia. Ei tuosta mikään vakkarikauppa tule.
Käytiin illalla. Ostin Scottin maastokengät hintaan 49,90. Sopivat jalkaan, olivat ok näköiset ja hinta oli ok.
Vaimolle ostettiin heräteostoksena maastopyörä DBS Intruder F7 hintaan 249. Se tulee satunnaiseen metsäretkeilykäyttöön, ei siis maastoajoon. Siitä saattaa tulla myös tyttären koulumatkapyörä parin vuoden kuluttua. Myyjältä kysyin, minkä kokoiselle 43 cm runkokoko on tarkoitettu. Vastaus taisi olla 145 - 165 cm. Rivissä oli myös yksi 48 cm runko. Siitä myyjä totesi, että se on liian suuri 171 senttiselle vaimolle. Oikea koko myyjän mukaan olisi tästä välistä (sellaista ei tietenkään valmisteta). 43 senttinen tuntui ihan hyvältä ja tytärtäkin ajatellen valinta kohdistui tähän.
Kovia on ihmiset jonottomaan siellä etelänpäässä. Milloin mailoja, milloin kahvikupposta. Varmaankin kun Guggenhaimi avataan niin on 400km pitkä jono, ja kaikki on niin kulturellia.
Toisaalta kun ei tiedä milloin lihakauppaan on kilometrin jonot, niin toi on hyvää harjotusta.
Jostain on ihmislapsella kova puute?
Toi nyt on hiukan suhteellinen käsite... absoluuttinen ihmismäärä, nääs. Jos teillä siellä on kolmen kansalaisen jono marketin kakkukahville se vastaa täällä sellaista 700:n ihmisen jonoa :)
Mä en ainakaan usko, että geeniperustaisella jonotustarpeella olisi alueellista eroa maakuntien välillä. Toki lähempänä itärajaa ilmiö on voimakkaampi. Tässä olisi väestötieteilijälle tutkimista.
Jaa mutta... Helsinkihän taisi ollakin Suomen savolaisin kaupunki :seko:
Tuurin kyläkauppaankin on ollut todella pitkiä jonoja kun on ollut jotain erityistä ja bensaakin siellä on myyty todella halvalla ja jonot olivat pitkiä silloinkin. No, kenties Tuuri lasketaan etelään kuuluvaksi.
Jämsänkoskelle avattiin kauppakeskus (olikohan toissa vuona) ja autojonot olivat useita kilometrejä joka suuntaan.
Ihan sama missä päin Suomea alennusmyynnit ovat niin jonoja tulee eikä tämä koske pelkästään Suomea. Ihmiset juoksevat tarjousten perässä kaikkialla. Onhan noita alennusmyyntikahakoita ollut Jenkeissäkin.
Tuossa linkki mitä Englannissa tapahtuu Tapaninpäivän alennusmyynneissä.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...prices-50.html
Pahoittelen offaria. Mun puolesta ihmiset saavat jonottaa, jos haluavat. Huono puoli on, että niistä aiheutuu usein tilapäistä haittaa muille, mm. liikenteelle.