Tänään olis joo. Väännän täällä itseni kanssa kättä, että maastopyöräilemään (ei välttämättä maastoon) vai spinniin vai peräti oikein cycloa kokeilemaan (pakko myöntää, en oo talvella vielä kertaakaan kokeillut)
Printable View
Onko huomenna ketään, joka suostuisi ajamaan pitkää ja rauhallista? Cyclo/maasto..
Jotta tulisi ikävä kesää niin katsokaas noiden sivujen kuvia http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=32608. Voi luoja, että Suomesta löytyy hienoja maastoja ja paikkoja
Kävin tänään taas katsomassa Isossamäessä polkuja
Koirapolku näytti tältä...Ihan ajettavaa
http://i6.aijaa.com/b/00965/7308385.jpg
Veteraanilenkki ei näyttänyt ihan yhtä lupaavalta, mutta sinne mentiin
http://i10.aijaa.com/b/00514/7308386.jpg
Kiinan lampullakin jotain näkee
http://i1.aijaa.com/b/00083/7308387.jpg
Anteeksi huonon kuvalaadun, mutta näkee noista nyt jotain, että millasta siellä tällä hetkellä on. Polut sellaisia kuin pitkoksilla ajais. Pienenkin virheen teet niin vauhtii loppuu siihen...ainakin pyörän vauhti, kuskista sitten tiedä :D
CRC myy renkaita aika hyvillä alennuksilla. Oiskohan noissa jotain järkevää settiä millä korvaisi ton 2,4 Mountain Kingin? Riittää kun toimii kaikkina vuodenaikoina ja soveltuu niin makkaralenkille kuin Massin kisaankin :D.
http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=21553
Tuo vois olla, mutta kyllä Mountain King on hyvä juuri noilla kriteereillä. Aivan varmasti on pitävämpiä renkaita ja rullaavampiakin sekä keveämpiä, mutta ei samalla kertaa.
Mutta olen todennut, että sen pitää olla Supersonic sitten. Tuossa halvemmassa versiossa näyttäis olevan eri kumiseos joka ei niin hyvin sitten pidä.
WTB Stouttia on muistaakseni kehuttu. Itselläkään ei ole mitää pahaa sanottavaa, tosin rullaavuus niissä ny ei oo mitää huippuluokkaa.
http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=33290 Ja hinnalla ei oo ainakaa pilattu.
Minulla on noi Tunkin ehdottamat renkaat alla ja ovat minun mieleen ominaisuuksiltaan. Tuli vaan "grammanviilaus"- aikoina tilattua niitä hölmöyksissä 26*2.1 kokoisena. Siinä on mielestäni aika pieni ilmatila verrattuna vastaavan kokoiseen Contin Speed Kingiin, jotka mulla on toisessa pyörässä. Eli, jos noita ajatteelee hankkia, niin suosittelen ostaamaan vähintään 26*2.25 kokoisena. Itse ostan seuraavaksi 26*2.4 kokoisena.
Raksihan tossa viestissän jo antaa ymmärtää ymmärtävänsä, ettei tuollaisia jokapaikan renkaita ole. Asiaa jo taannoin tässä sivuttiin, mutta kerrataan: toiset kiekot ei oo lainkaan huono idea. Jos sattuu jotain, niin ajot ei keskeydy. Toisaalta, voi pitää eri tyyppisiä renkaita päällä ja heittää vaan kiekot alle sitten lenkin mukaan. Talvella ei läheskään aina nastoja tartte, mutta sitten kiun tarttee, on nekin kakkoskiekoilla valmiina päällä.
Mulla on nyt viidet maastokiekot:D Eivät kyllä sovi pyöriin ristiin, mutta siis kaks paria per pyörä. Yhdet peruslevarikiekot myyn tosta pois pilkkahintaan, jahka saan itsetsäni sen verran irti että ensin huollan vapaarattaan. Se on se joka jäätyi yhdellä lenkillä. Putsaus ja öljyäminen, niin pelittää taas kympillä.
Olipa taas kerran porukkaa Karhuhallilla. Reilusti yli 30 kuskia.
Huomenna koppi 11 cc/xc
Ansis: Kolme rataa koko kierroksen. Takasuoralla neljä. Ei käy ahtaaksi. Ainoa pikku ongelma joskus on se, että porukka tekee vedot ja lopettavat sen nopealle radalle. Kun pitäisi ensin ajaa ulos ja sitten vasta hiljentää. Mulle se ei ongelmaa tuota kun ajan maantiepyörällä, mutta jos siinä takana tulee kaveri lepotangolla niin voi tulla kiirus.
Ja kyllä minäkin joskus ryssin ,kun on irti poikki rikki:D
Mutta tämä hoituu kunhan on pari kertaa käynyt. Tänään oli muutama eka kertaa.
Ja ikinä se hitaammin ulkokaistalla ajava ei ole se vaaratilanteen aiheuttaja vaan se kovaa ajava joka siis vetää 45 taulusta vauhdin pois ja perässä on porukkaa :) Joten mukaan :)
Pakkasta 9 astetta ja sää mitä todennäköisin. Kopilla nähdään sankoin joukoin. Suuntana vaikka Luvian ST 1 sorateitä pitkin :):)
Juha Rokka,Masa ja Lotta, siinä ryhmä. Luvialla käytiin ja 90 km.
Tuuli aika kovaa ja pyrytti, mutta odotin ennusteen mukaan pahempaa. Takaisin tuli vauhdilla myötikseen.
Lotan varpaat taas aivan jäässä. Hiukan sitä ihmettelin ,kun mulla ei yhtään. Mentiin Karjarannan Shellille ja siellä otin pohjallisen pois ja ihmettelin,kun se on märkä. pakkasta kumminkin. Joopa joo, Likka oli ottanut se pienen muovilevyn pois klossin kohdalta. Sisällä oli lunta ja jäätä. Siksi ei sitten lämmittimetkään toimineen. Eli lätkä paikalleen ja jesaria päälle, niin eiköhän auta.
Tuossa taas linkki. Alussa ei sykemittari pelittänyt ja kyllä minä vieläkin olen kädetön kalibroinnissa.
http://connect.garmin.com/activity/63666877
Tuli kans käytyy ajelemassa tänään Ruosniemessä. Eipä siitä oikee mitään tullut kun sitä lunta on vaan niin penteleesti, pyörätielläkin oli parhaimmillaa 30cm lunta. Mutta ens viikolla uudestaan:D. Oli mukava huomata että on siitä spinningistä ollut jotain apua, kun tuo pyörittäminen tuntu sujuvan paremmin.
Hyvä juttu, että spinni tehoaa. Meillä se harjoitus on juuri pyörittämisen yllä pitämiseen/parantumiseen. Kyllä se tahtoo jyystämiseksi mennä ulkona talvikelillä. Tänäänkin aika monta kertaa huomasin ,että aika isolla mennään.
Me päästiin Lotan kanssa vielä melko hyvin kotiin. Ainoa ongelmapaikka oli Viasveden FK-radan paikkeilla. Sekään ei ollut tästä sateesta kiinni. Oli vaan aurattu liian korkealla auralla ja pohja antoi peräksi.
Mutta nyt varmaan on jo ummessa kaikki.
Se kova. Mulla on aina ollut vaikeuksia noiden sykemittareiden kanssa. Ne Polarin ja Suunnon pehmeät ovat pelittäneet parhaiten. En tiedä, onko sitten mun käyrä jotenkin omalaatuinen. EKG,ssä väittävät niin. Asia on moneen kertaan tutkittu, eikä muuta tulosta ole kuin :"Terve, mutta erikoinen". (SIIS NYT PUHUTAAN PUMPUSTA, EI PÄÄSTÄ :D)
Mutta kastellaan ensi kerralla paremmin.
Jos jollain on kovat poltteet ajamaan, niin Laviantie oli loistavassa kunnossa äsken. Ei lennä vesi vielä eikä liukastaan ollut. Ja liikenne on niin vähäistä, ettei uriakaan ole päässyt muodostumaan :)
Katselin äsken Google Mapsin satelliittikuvaa, sama materiaali lienee Earth-sovelluksessa? Porista on näköjään lisätty palveluun keskustan ympäristöstä tarkkaa kuvaa. Maastoa ei juuri ole, muuta kuin Lankooran-Tuorintien välinen kaista. Niin tarkkaa se on kuvamateriaali on, että kuvasta voi nähdä polkuja.
Kumpa kaikki ympäristön metsät tulisi myös nähtäviksi. Vaan ymmärtäähän sen ettei se moniakaan kiinnosta... vie vaan palvelintilaa mokoma pöheikkö:rolleyes: Sais vaan selkeän kuvan esim. FRWD:n reittijäljestä että missä mikin polku tarkalleen kulkee. Tarkoitan sellaisia polkuja joita ei tunne "kuin omat taskunsa". Se nykyinen kuva on sellaista suttua, ettei siitä oikein iloa ole.
Eikä kaikkia polkuja ole maastokartoissa, likimainkaan.
Sen verran vielä, että Hiltusen Paavo on sitten se kaveri joka auttaa ongelmatilanteissa gps,n ja PowerTapin suhteen. Eli tukihenklö joka puhuu härmää, on olemassa.
Paavo käsittääkseni työkseen pelaa tietokoneiden kanssa.
Tällaista tietoa Samulta sain, eli homma hoidossa.
Otin kokeeksi Stoutit samalla kun muutakin tilailin. Kalliiksi ei voi kyllä renkaita haukkua. Noh, muutama tunti tilauksen jälkeen soittivat Luottokunnasta, että korttitietoni on joutuneet tietomurrossa vääriin käsiin. Kortti kiinni ja nyt uutta odotellaan. Eipä tuo kyllä vällttämättä CRC:lta ole vuotanut, mutta hassu yhteensattuma.
Positiiviset pärjää aina :D:D:D
Tätä varten on olemassa OpenStreetMap , tuo karttojen Wikipedia..
Eli jokainen miestä voi tehdä oman kontribuutionsa järjestelmää varten ja editoida itse GPS-poluistaan tuonne OSM:ään polut, tiet ja muut..
Nokian SportsTrackerissahan tuo OSM kartta pyörii puhelimen taustalla.
Eli nyt vaan kaikki keräämään träckkiä puhelimeen ja muokkaamaan sitä tuonne OSM:ään sopivaksi.
Tosta kun Sanni lähtee kympiksi kouluun niin ajattelin lähteä pyörällä vähän liukasteleman jonnekin (en jaksa vaihtaa nastoja alle)
Käytiin ansiksen kanssa ajelemassa isosmäessä koira- ja veteraanipolulla sekä liinaharjan kentän vieressä olevassa mettässä. Polut oli ihan ajettavia, mutta veteraanpolulla oli välillä vaikeuksia päästä eteenpäi.
Jos huomenna vaan ehtii ja kelit sallii, niin vois käydä kattomassa ruosniemen polkuja.
Kävin juuri mökilla cyclolla. Siis vielä kerran: Erittäin hyvin pääsi ilman nastoja. Toki onhan se tylsää verrattuna polkuihin, mutta kyllä se kunnon kohottamiseen on OK :)
Ja muutenkin, jos poltteet ovt kovat.