Missä oli Harjunkallio.... linkkiä?
Printable View
Missä oli Harjunkallio.... linkkiä?
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...340397&lang=fi
Tuossa. Sieltä pohjoisesta päin Muorinpellon vierestä oli ennen kiva baana melko nuoressa ja tiheässä metsässä.
Toi alue on kokonaan jäänyt katsomatta ja varmaan jääkin:rolleyes:
Onko kenelläkään hajua tuosta Harjunkallion reittien nykykunnosta kun en itse ole sinne vielä ehtinyt. Tulisi vaan mukava lisä matkalla Korkeakankaalle kun sieltä kautta pääsisi ilman suurta siirtymää ajamaan Lotilanlenkin jälkeen.
Terve! Onko nyt niin, että Valkeakoskella on aktivoitumassa pyöräporukkaa?
Mulla on edelleen sellainen käsitys, että paras (ja ainoa) MTB-reitti on ajaa Roineen ympäri. Joskus yritin kaivella järkeviä polkujen yhdistelmiä taajaman lähellä ja kovin latupohja- ja maantiepitoisiksi muodostuivat.
Kovaa vauhtia ainakin itse yritän aktivoitua ja uutta kalustoa pitäisi saada :D:D
Pitänee laittaa tänne jatkossa omia kulkuja reittien suhteen jotta niistä mahdollisesti joku saisi uusia virikkeitä ajoonsa. Kyllähän Koskista polkuakin löytyy ihan kivasti ja itse olen testaillut vielä suunnistuskartoista löytyvien polkujen ajokuntoa :)
Valkeakoskella aikanaan 20 vuotta asuneena uskaltaisin sanoa, että kyllä sieltäkin polkua löytyy kun alkaa vaan kaivamaan. :) Esim. juuri viime viikonloppuna tuli ajettua Heritynniemessä aika hyviä pätkiä. Lisäksi Laiska/Kokkola - Korkeakangas välihän on varsinainen polkuviidakko pururadan ympärillä. :)
Kun itse muutin muutama vuosi sitten Tampereelta Toijalaan niin ajattelin, että eihän täällä ole mitään polkuja, mutta nyt aktiivisesti pari vuotta ympäristöä tutkailleena jo Toijalan ympäristöstä saa aika hyvän 35 kilsaisen reitin todella vähällä tiesiirtymillä puhumattakaan jos ottaa vielä Viialan polut mukaan. :rolleyes:
:D Herättyys :eek:
--> 1..... Kun lähdet Gixxerin kanssa lenkille suosittelen kyllä kumminauha vakio varusteeksi jos vauhti on liian luja.....
--> 2..... Hienosti, hienosti joskus parempaa ja joskus vähän huonompaa... On vaikea välille kun porukka on kuitenkin aika pieni ja aina on jollekulle jotain menoja..
--> 3.... juupa juuu, bongasin suut silloin jo kun oli toi junnu tourin keskusteluketju vielä kovassa käytössä ...... kiva että teille päin löytyy innostuneita kavereitta, nyt vaan äkkiä metsään lenkille ennen kun lumi tulee :)
Kyllä niitä reittejä tosiaankin löytyy ja lisää kaivetaan kokoajan. Jokainen voisi niin pystyessään laittaa tähän ketjuun myös omia jälkiään joista sitten voisimme poimia lisäyksiä omiin lenkkeihimme.
Yhteislenkkeilyyn nousee myös heti yksi lisäkäsi täältä, aikaa en uskalla ehdottaa koska viikonlopun kalenteri näyttää huomiselle puolimaratonia juosten ja sunnuntai mennee palautellessa :) Muuten mukana ilmanmuuta.
Tässä laitaan teille muutamia reittiä mikä meni Valkeakoskelle ohi.....
Roineen kierros , Viiala-Lempäälä-Valkeakoski-Viiala, Korkeakangas metsätiet
Lenkit on ehkä näin syksyinä vähän pitkä, mutta kesällä ne on ihan mukava ajettava :) terv. André
Totta sitä sunnuntaina jo pystyy ajeleen?
Joku tuollainen parin (max kolme) tunnin lenkura rauhallisesti, sehän palvelisi juurikin palauttavana http://www.fillarifoorumi.fi/forum/i...cons/icon7.gif ja mikä tärkeintä saataisiin tämä homma käyntiin.
Kyllähän sitä muuten mutta jos livahtaa liikaa viihteen puolelle. Tosin sehän on vaan selkärankakysymys :) Eikähän sitä sunnuntaina pysty mukaan lähtemään jos rauhallisesti mennään.
Juuri katselin omia reittejä viimeajoilta ja kaikissa oli niin paljon tiesiirtymää (laiskuutta) mukana kohteilla Eerola, Sointula ja Ulvajanniemi ettei niitä kehtaa edes jakoon laittaa. Pitänee ajaa kunnon kierros ettei heti alkuun joudu naurunalaiseksi.
Eiköhän yritetä saada huomiselle aikaiseksi se 1. porukkalenkki niin siitä se sitten alkaa. Ensimmäisen kerran teemana voisi olla "näin tunnistat polun pään" jota sitten jatketaan aiheella "kuinka uskaltaudun tunnistamattomalle polulle":D
Lähtö uimahallilta klo 14.00??
MTNwannabe => http://www.fillarifoorumi.fi/forum/i...ons/icon14.gif
Kartta iltalukemisena saattaa olla hyvä idea vaikka itse kuuluun ryhmään "hei tossahan on polku":cool: ja yleensä tästä seuraa joko pikainen paluu takaisin samoja jälkiä tai hieman suunniteltua pidempi lenkki.:D
Iski ylimääräinen reissu Tampereelle kalenteriin joten en sittenkään taida ehtiä tänään paikalle. Toivottavasti näistä yhteisajeluista saadaan jatkossa jokaviikkoista huvia.
1.yhteislenkki näki päivänvalon yhden Lempääläläisen, yhden entisen Valkeakoskelaisen (nyk. Akaa/Toijala) ja yhden uusValkeakoskelaisen voimin. Pienistä kommelluksista huolimatta saimme ajeltu melko mukavan lenkin ja ainakin itselläni oli hauskaa.:D
Itse tulen jatkamaan paikallisiin polkuihin tutustumista mutta toisaalta olen valmis vasta vierailuihin.
Kyllä harmittaa kun ei tänään ehtinyt mukaan. Onko jotain jälkeä missä kiertelitte? Mahdollisesti bongasin yhden urhoollisen palaillessani 18 aikoihin Toijalan suunnalta?
Jes, mukava lenkki ja kiitokset vaan ajoseurasta. Aina mukavampi etsiä uusi polkuja porukalla kuin yksin. :) Tosiaan jatkossakin meikäläinen voi kyllä helposti lähteä Lempäälään ja Valkeakoskelle yhteislenkkien muodossa ja kuten mainitsin niin tervetuloa myös tänne Toijalaan/Viialaan mukaan lenkeille. :)
Tässä se mitä mulla tarttui reitiksi puhelimeen...tuossa huomaa kyllä sen kohdan missä puhelin putosi polulle ja porukalla sitä etsittiin. :D
http://img258.imageshack.us/img258/2025/vlktrail.jpg
Alkoi olla jo vaarallisen liukasta tuolla metsässä...muutamassa kalliokohdassa meinas tulla paniikki.:o
Juu, hauskaa oli, paitsi tempoajo kotiin Lempäälään hämärtyvässä illassa. Olis sentään voinut ajella siirtymät autolla :)
Kiitos kanssapolkijoille, että huumorintaju riitti kun arvoin muutamaan kertaan, että "muistaakseni tästä meni polku". Tiedoksi Xizor:n karttaan tutustuville, ettei reitti Sudenkuoppien ja Korkkiksen hiihtoreitin välissä ole kovin "ajettava".
Em. huolimatta löytyi myös mukavasti uusia polkuja, joskin osa em. reitistä oli jonkin verran enduroo varsinkin näin syksyn liukastamilla poluilla.
Mietin kanssa tuon kartan tsekattuani että mikäli olette ton kokonaan ajaneet ilman pienintäkään ongelmaa niin meikäläisen ei parane tulla mukaan hidastamaan porukkaa mitä itse muistelen kesällä tuon pätkän ajaneeni :)
Älä vaan kerro tuota auto kohtaa vaimolle, meinaan eikös hän tuota autoa juurikin ollut ehdottanut :D
Ei muuta kuin joukkoon tummaan, porukallahan mennään sellaista vauhti et kaikki pysyy mukana ja ihan tapissa oli meitsin taidot monissa kohdissa => ei muuta kuin "silmät kii ja lisää vauhtia"
Joo toi mun kommentti koski ainoastaan tuota Korkeakankaan takaosan polkureittiä jonka olette tossa ajaneet. Kesällä itse kun siellä kävin tuon ajamassa niin pyörä kulki osan matkaa selässä :) Ajattelin vaan että jos ootte tuon ilman ongelmaa polkeneet niin meikäläisellä on edessä kovat lisätreenit kivikossa :D:D
Taidan tänään polkaista Lotila-Sointula-Korkis-Ulvajanniemi-Eerola reitin, katsotaan josko saisin tänne jonkinlaisen jäljen kommentoitavaksi.
Nääh, tein kyllä suunnitelmat mutta mennyt jokaisena päivänä sen verran myöhään töissä että pimeys on iskenyt ja olen joutunut sitten polkemaan vaan tasaisemmilla maastoilla kun oma otsalamppu ei ihan riitä kaikissa paikoissa valaisemaan. Vois kyllä joku päivä käydä ajamassa porukalla kun suunnitelma on kyllä valmiina mun päässä :) Oma starttipaikka on tästä Salomaantieltä Eerolasta.
Pitäisköhän munkin alkaa seurailemaan tarkemmin tätä foorumia, oon missannut tuon ajolenkin vallan ;)
Tommonen reissu tuli tosiaan sunnuntaina polkaistua: http://www.sports-tracker.com/#/work...jinpmqo3o3ml7p
Itse asustelen tuon karhumetsän kupeessa Eerolassa (tuon reitin alku ja päätepiste paljastaa tarkan sijainnin). Mitä pienempi polku sitä enemmän tykkään -motolla mennään :cool: Ja jos vauhti kasvaa niin lippiksen lippa käännetään taaksepäin :D
Edit: niin, sanokaa Jarge vaan
Itse starttailen Kenraalintieltä, ja koiran kanssa tulee käveltyä päivittäin tuossa tehdasalueen viereisessä metsikössä, minkä kautta näköjään porukka menee ajaessaan Heritynniemen suuntaan.
Koira menee joskus pyörän tai hiihtäjän eteen valjastettuna, eli siis jos sellaista toimintaa näette niin se voi olla meikäläinen...
Millaista aikataulua tuleva viikonloppua tarjoaa?
...... ennen Heritynniemen ......
Siellä oli meille viimeksi aika mukava tapaaminen vanahan rouvan kanssa, tai parempi kaverille poksahti takarengas ja oli pakko tauko siellä puomin edessä, kun yhtäkkiä joku rupes takana mutkutamaan ja kyselemään kummallisia juttuja. Keskustelu aihe oli KOIRA ........ Yksi kysymys häneltä oli " Oletteko ajanut tuota metsäpolku ????" no tietysti ei oli meidän vastaus me kannettiin pyörät kun metsässä oli niin kostea,,,,, no pointi oli taas se että rouva ja koira mene siellä usein lenkille ja se on niin varalista kun näitä pyöräilijä liiku siellä ja oli hänen huoli :eek: Hän asu jo 23 vuota siellä ja käy säännöllisesti siellä, ja 7kerta oli tilanne päälle kun joku mtb-kuski melkein ajoi koiran päälle :eek: Aika lämmitettävä keskustelu kesti 15 min ja onneksi rengas saatiin korjattu ja matka jatkui rauhallisesti :) , mutta oli taas kerran mukava tapaaminen koiran omistajan kanssa.... Huom vielä rouva on tullut talosta ulos ja ilman mitä tapahtumista ja ei edes koira tuli silitetty tai nähty :(
Työpaikkani on tulevaisuudessa Vkl puolelle, ajatus on tietysti että työmatka voi suorita myös pyörän selälle kun aikataulu ja keli sopi yhteen ja silloin voin myös jokunen pikku lenkki vielä töiden jälkeen tehdä ..... Katsotaan miten käy ?