thnx! pitää verrata mittoja olemassa oleviin takkeihin. jos vaikka tilaisin tuo vedenpitävän version.
Printable View
Mahtavatkohan wind- ja waterproof versiot olla identtisiä mitoitukseltaan?
Jees, tämän threadin innoittamana lähti mullakin tilaukseen alturan evo takki (XL varmaan oikea koko luulis) mustana ja noi samat byysat ku nappiksella, XL kans. Nähtäväks jää onko housut liian isot. :seko:
Mä huomasin just, että en ole ottanut mittoja noista housuista :eek: No, täytyy katsoa ja mittailla jossain vaiheessa :rolleyes: Toivotaan, että housut sopivat bere. Mä oon meinaan ihan rakastunut niihin :D Ihan älyttömän hyvät housut, tähän aikaan vuodessa tuolla poluilla. Lämpövuori puuttuu, mutta ne ovatkin päälihousut.. :)
Takki ja housut tulivat perjantaina postiin. Eli suht nopea toimitus: sunnuntaina tilaus Merlinille ja perjantaina paketti Tampereella. Takki on hieno ja koon puolesta sopiva, housut pituudeltaan sopivat, mutta vyötäröä saa kiristellä aikalailla.
Kyllä ne minulla ainakin riittävän ylös nousevat - ei tuntunut jäävän mitään kylmää paikkaa alaselkään. Housuissa on takana kiristysnauhat tarrakiinnityksellä ja pienellä resorijoustolla. Hyvin ne sai päällä pysymään. Testattu on. Housuthan ovat puhtaat kuorihousut ja siinä mielessä on tietysti hyvä, että ne ovat väljät, niin alle mahtuu riittävästi välikerroksia. Mulla oli eilisellä lenkillä alla pyöräilyhousut ja pitkät urheilukerraston housut. Aika sopivasti, kun pakkasta oli varmaankin 4 astetta.
Edit: Housujen koko L ja minulla sisäjalan pituus 85 ja vyötärön ympärys myös 85. Pituus L-koossa ok, vyötäröstä löysät eli pitäis varmaan ottaa vyötärölle 4- 5 cm lisää lihasta tai läskiä.
Housut peittävät alaselän kokonaan eli suojaa löytyy tuulelta ja vedeltä. Säätö mahdollisuudet todella hyvät, mutta niin ne kuorihousuissa pitääkin olla.
Mistäköhän saisi Alturan housujen pituusmittoja? Kokotaulukossa näyttäisi olevaan vaan vyötärön mitat. Farkuissa esim pituutena 38" ja vyötärö 33" tai 34", joten vähän eipäilen että vyötärön mukaan pituus natsaisi. Mitään kauheita pussejakaan ei taas viitsi ostaa..
Edit: Taisi löytyä jo vastaus, ainakin noiden juttujen perusteella Alturan lahkeet on lyhyet: http://www.cyclingforums.com/archive.../t-196574.html
Kauan siinä meni, mutta nyt löytyy mitat myös noihin housuihin :D Housut siis kokoa M.
Ja tässä linkki albumiin...
PS. vyötärön mitta tarkoittaa vyötärön ympärysmittaa ja tuo on siis maksimi. Säädöillä vyötäröä saa huomattavasti kapeammaksi.
Kylläpä jännittää toi vaatteiden tilaaminen testaamatta. Huomenna sen ehkä näkee sit et mitä tuli tilattua..
Sais tuolla sivuilla olla joku kokotaulukkokin noille. Varsinkin housuille. XS-XXL ei ole vielä kovin kuvaava mittaustapa housuille.
Mua vaan ihmetyttää se, että Merlin ei ole tehnyt sitä kokotaulukkoa vieläkään, vaikka asiaa olen pari kertaa ehdottanut. Pitäisi varmaan olla yhteydessä Alturan suuntaan, koska mun mielestä kamppeissa on hinta-/laatusuhde erinomainen ja olisi mukavaa ostaa enemmänkin noita vaatteita.
Wigglellä on yleensä kokotaulukot vaatteissa, tiedä sitten paikkaansapitävyydestä. Esim. Night Vision, sieltä voinee katsoa vaikka tilaisikin Merliniltä.
noo, johan kohta on palstalaisillakin näitä joka kokoa, niin ehkä tässä pärjäillään. :D
Hei, mites tuo EVO-malli toimii kun on reppu selässä? Tämä kysymys lähinnä noiden heijastimien takia. Repunolkaimet taitaa peittää aika hyvin noi kainalon alueella olevat heijastin teippaukset? Toki voitte kertoa muitakin kokemuksia :D
Nään reppu selässä selkääni huonosti, mutta katotaan jos kommentteja irtoaa kunhan rotsi tulee...
Nonni. kamat tuli, XL molemmissa on mun ruholle just hyvä koko. Housut vaikuttaa tosi hyviltä, luulin tätä evo takkia soft shelliks, mut hyvä näinkin. Tutkin tuonnempana miten heijastimet toimii repun kanssa.
Suunnitelmissa ostaa myös tuollainen rotsi keltaisena. Pituutta 185, painoa 100kg, rinnanymp. n. 110 cm ja massu 100cm. Oliskohan se XL sopiva?
Entäs noissa housuissa, mitä eroa on Altura Attack-mallilla verrattuna NIght Vision-malliin muuta kuin 20 euroa hinnassa?
Luulen et attackit on enemmän trail-housut kunnollisine vahvikkeineen ja muuten? Onks Night Vision housut ees tota React(tm) materiaalia?
Eli ne halvemmat Night Visionit riittäis hyvin työmatka-ajoon taajamassa...
Mitäs kokoa sä Bere olet, eikö sulla ollut takki kokoa XL?
~182cm/~84kg
XL on sopiva hihoista, vähän väljä helmasta ja melkein kireä rinnan kohdalta, jota mulla tietty löytyykin parin keskiverto alfauroksen verran. Eiköhän toi XL sulle sovi kuitenkin?
Voin mitata rinnanympäryksen himassa jos mitta löytyy.
React™:
Altura claim some high breathability figures for their React fabric and it seems to live up to them on the bike, staying drier longer than anything else at this price and within a dew drops of the priciest waterproof and softshell cloths.
Eli siis joku noitten hengittävä, vesitiivis matzq, vrt gore-tex
Jaa jaa.. No, noista materiaaleista en mitään tiedä, mutta kyllä siinä joku tuollainen varmaan on kun pitää todella hyvin vettä ja siltä hengittävät.. Ainakin mulla on tämmöinen fiilis noista :D
Itku kun tämä kokojen valitseminen on vaikeaa. Farkut on mulla tuumakoon mukaan 36, mutta kun vyötärö on mitattuna n. 100cm niin kokotaulukon mukaan mulla pitäisi olla housut kokoa XXL. Onko ne mulle liian isot? Entä onko toi XXL kokoa oleva takki purje vai riittäisköhän XL???
Löysitkö Bere mittaa?
Mulla housut on L kokoa ja hieman väljät. Valitsin kooksi L:n kokotaulun mukaan, kun siellä ilmoitettiin, että vyötärö on 33 - 35 tuumaa ja sisäjalan pituus 81 cm. Pituus on hyvä, mutta vyötärö on kuten sanottu väljä, mutta sen saa kiristettyä sopivaksi. Taulukosta löytyy XL:n mitat vyötärö 36 - 38 tuumaa ja pituus 84 cm ja XXL vastaavasti 39 - 41 tuumaa ja pituus 85.5 cm. Oisko näistä apua?
Tarttui matkaan saarivaltiosta Nigh Vision succikset. Jo on heijastuspintaa niin, että heikompaa hirvittää :D Ei vainen, tyytyväinen olen muutaman käyttökerran jälkeen. Pitkät kalsarit alle, niin olen tarennut näillä plusmiinuskeleillä, vaikkei noissa kalvoa olekaan.
Ehkäpä tilailen netistä lisää näitä tuotteita, kun tarve koittaa. Hinta-laatu-suhde on hyvä. Ekaks tartten kyllä kalvosuccikset kunnon pakkaskeleille.
Minähän en en mikään aliravittu mallipoika ole, ja mullakin on noissa XL:issä vielä kasvunvaraa leveyssuuntaan. En harkitsisi XXL ellet sitten ole tosi pitkä?
Samoja olen haaveillen katsellut. Kehtaatko antaa jonkinlaisen kommentin mitoituksesta/materiaalin joustosta.
Itsellä jalan sisämitta 92cm ja pelkona ettei XXL sittenkään riitä vai riittäisikö? Tunne ei voi olla kovin miellyttävä jos kahlitsen ruhoni nilkkojen ja hartioiden väliin liian tiukalla pukineella.
Tänään hain postista takin ja housut. Evo-malli on sopiva ja kokoa XL. Housut (Altura Night Vision Overtrousers) ovat kokoa XXL, ehkä ihan vähän liian isot, muttei niin paljon että palauttaisin ja ottaisin pienemmät. Eivätpä ainakaan kirraa mistään. Nyt vielä kun pääsisi kokeilemaan tuonne pimeään...
Mitaksi sain n. 84 cm ja kainalosta hihaan n. 54 cm. En tiedä miten paljon XL ja XXL eroaa toisistaan juuri hihojen pituudessa.
tilasin tänään Merlinistä Evo mallin L-koossa...toivottavasti lunastaa ennakko-odotukset. Vilkaisin kaupassa Löfflereitä ja hintaa oli 199€ vs. Merlinin tarjous noin 70€...Craftin housut on jo ja naapuri kehui niin näkyvyyttä kun oli ajellut perässä...siis autolla
Tänään oli takki valmiina postissa eli Evo malli L-koossa, tilattu siis viime keskiviikkona. Eka lenkkikin on nyt heitetty tuolla tihkussa ja hyvältä vaikuttaa...piti käyttää suihkussa kun en jaksanut lokareita laittaa maasturiin. Koosta sen verran, että L-koko ok 180/82 kropalle sopivan pituisin hihoin ja takahelman. Hiukan reilu vyötärön kohdalta eli ei mikään slim fit, muttei lepata ja ilmanvaihto näyttää toimivan myös hyvin. Heijasteet ei näytä kummoisilta omin silmin, mutta ehkä autosta käsin paremmin...täytyy testata. Hauskana lisänä oli led sticki, jonka voi ainakin heittää koululaisen reppuun roikkumaan.
Pakko todeta että noi Alturan Night Vision succikset oli kyllä pikku pettymys. Ei niistä ole oikein samalla tasolle Löfflerin Windstoppereiden kanssa. Tänään ekaa kertaa jalassa lenkillä ja pakkasta oli vain 2 astetta ja pikkasen tuulta, niissä tuli ihan oikeasti kylmä mitä taas ei Löfflereillä tule vielä edes -6 lukemissa. Tuntuu että näissä Alturan pöksyistä tulee viima läpi ihan eri tavalla, taidanpa käyttää niitä vaan plus-asteissa.
Käsittääkseni nuissa Night Vision tiukkiksissa ei mainosteta olevankaan tuulenpitävää materiaalia. Toisaalta niitä kehutaan talvikäyttöön sopiviksi, mutta talvi on meillä jotain muuta kuin housujen kotimaassa.