Mulla on myös (joku) Löfflerin WS softshell sukkis, joka on kokoa XL ja aavistuksen verran isohko. Ei kuitenkaan niin iso ettei niitä voisi käyttää.
Printable View
Äskettäin hankin B-D:stä Gore Classic Action II WS -housut kokoa XL ja niissä sisäsauma on venyttämättömänä 76cm ja venyy aina 90cm asti. Kaapista löytyy myös Löfflerin WS -housut kokoa 54 (XL) ja niiden vastaavat mitat ovat 74cm/84cm. Joten Gorella on pidemmät lahkeet.
Omat koivet eivät ole mitkään ruippanat ja voin sanoa että Gore on jämäkämpi/tarkempi mitoitukseltaan kuin Löffler. Tosin Löffet ovat jo vanhat ja käytetyt joten voihan olla että ne ovat jo vähän venähtäneet.
Moi!
Hankin Classic Action III -housut www.bike-discount.com:sta n. kuukausi sitten. Ensin tilasin M-kokoiset, mutta meni vaihtoon (nousi ääni falsettiin). L-kokoiset on mulle (180cm/70kg) just sopivat ku alle ei yritäkkään tunkea yhtä ohutta alusasua enempää. Henkseleissä ei oo yhtään pidentämisvaraa. Tällaisilla 0-10C keleillä noi housut ovat aivan loistavat pyöräilyyn (alla lyhyt ajohousu). Hiihdossa menee pienessä pakkasessakin.
Jos on pituutta ja/tai reittä enemmän, niin kannattaa ottaa suosiolla reilumman kokoiset.
Mielenkiinnolla katson miten kangas kestää persauksessa, sillä se on normaalia "verkkakangasta".
Vanhat Goren "täys-paneloidut" WS-housut lähti nyt autuaille pyöräilymaille 9½-vuoden palvelun jälkeen. Ei huono hinta-laatu suhde!
-Make
Goren Function II:ta ja Alp X:ää olen jonkin aikaa harkinnut. Osaatteko sanoa kumpi noista soveltuisi pyöräilyn ohella satunnaiseen retkeilykäyttöön paremmin (1-4 päivää eli joskus rinkkakin mukana)?
Moi!
Mulla on ollu pari vuotta tuo Function II thermo -takki. Siitä on siis kaksi eri versiota - ilman SoftShell-vuorta ja sen kanssa (=thermo-versio). Paremmalla puoliskolla on vastaava takki ilman SS-vuorta ja tietty naisten versiona.
Takki on ollut loistava kaikessa liikunnassa (pyöräily-juoksu-hiihto-luistelu jne.) n. +5 -asteesta kylmempään. Oon tainnut tehdä sillä pyörälenkkiä yli -10C -asti, eikä silloinkaan ongelma ollut takissa, vaan enneminkin jaloissa.
Tuo "perus"-versio ilman SS-vuorta toimii myös kosteilla ja kylmillä kesäkeleillä, ja kun laittaa alle yhden lisäkerroksen sillä pärjää myös pikkupakkasessa.
Koska oma takki on hiukan lämmin välikauden keleille, niin hankin toiseksi takiksi Tool-jacketin. Aivan loistava takki sekin - tiukemmalta leikkaukseltaan jopa parempi kuin Function... joka sekään ei ole mikään purje.
Takit on pitänyt ottaa pykälä housuja pienemmät, eli M-kokoiset (180/70).
Hankin takit täältä: http://www.bike-discount.de/shop/k226/jacken.html
t:Make
Onko kenelläkään kokemusta Goren paitojen mahdollisesta kutistumisesta pesussa? Pitkä paita Cross ja lyhythihanen Balance, kuinka paljon kutistuvat?
Ei mulla ainakaan ole tekokuitu mihinkään kutistunut. Eivätkä näin ollen mitkään Goren ajoasut.
...mää meinasin kommentoida samaa, mutta sitten olin hiljaa. Onhan noita jotain luonnonkuituisia asujakin, mutta GBW taitaa luottaa pelkkiin keinokuituihin. Omat GBW:t on kyllä pysyny mitoissaan, mies aina ei. Tuntuuhan se tietysti samalta, että rätit kutistuis pesussa :D
No se on se sama ilmiö kuin niissä kaapissa itsekseen kutistuvissa rippipuvuissa.
Onko tietoa, kuinka paksu on GORE:n windstopper-softshellien fleecevuori?
Speksien mukaan takki ei ole kuitenkaan mikään "Winter version with thermal lining", kuten thermo-nimiset takit, joten epäilisin että aika ohut vuori on kyseessä?
Moi!
Meillä on kaapissa muutama WS SoftCell -takki. Function II Thermo takissa on irtovuori ja se on selvästi lämpimin... nollan tuntumasta kylmemmille keleille. Parissa takissa (Tool & Phantom) on päällyskankaaseen laminoitu fleecevuori ja tätäkin materiaalia vaikuttaa olevan ainakin paria eri paksuutta. Tool-takin kangas on hiukan Phantomia paksumpaa. Noi toimii n. +10C lämpötilasta alaspäin (pyöräilyssä ehkä n. -5C asti, hiihdossa kylmemmälläkin), riippuen siitä miten paljon on vaatetta alla ja millä teholla liikkuu.
Vaikee on kyl sanoa millainen vuori tuossa Cosmo plus -takissa on, kun kaikissa noissa lukee vain fleece lining.
Goren Windstopper irtolahkeet meinasin hommata ja tuo koko taas hiukan arveluttaa. Pituutta löytyy 186 cm ja painoa 76 kg, eli pituuteeni nähden aika vähän. Jalkojen sisäpituus on 88 cm.
Voisiko L riittää vai otanko suosista XL:n?
http://www.roseversand.de/output/con...0&detail2=5671
Ps. Goren kokotaulukon mukaan jalan pituus näyttäisi XXL kokoa, mutta nuo vartalon ympärysmitat taasen L tai jopa M kokoa...
Mulle tuli eilen postista Goren Gore-tex paclite alp-x housut kokoa xl. Melko piiitkät olivat lahkeet (itse 185 cm 85 cm sisäreidellä), reisissä tarpeeksi leveyttä, että saa välikerrastoa, vyötärö sopivan tiukka vaikka olen laiheliini. Ihan vähän kun naruista vetää vyötäröä kiinni on yläosasa siis sopiva. Alhaalta puntit saa vetäistyä tarpeeksi tiukalle jotteivat jää kiinni rattaisiin. Persuuksissa oli myös kaivattua lisävahviketta. Hyvältä vaikutti siis. Lahkeiden pituus jopa ylimitoitettu mutta eipähän nilkka vilku ajaessa :)
Goren mittasuositusten perusteella koko tuli siis etukäteen arvottua. Hintaa kertyi kotiin kuljetettuna 161 euroa.
edit:
Tätä tasoa olivat lahkeet:
http://www.wiggle.co.uk/images/gore-...-aw07p-med.jpg
Tähän viestiketjuun sopii muistutuksena se, että EvansCyclesin ale päättyy ilmeisesti viikonloppuna. Kaupasta löytyy jotain GoreBikewearinkin tavaraa aika hyvään hintaan, jos oma koko sattuu olemaan oikein pieni tai oikein suuri.
http://www.comparestoreprices.co.uk/...e-2-jacket.asp
Ei ole muuta vuorta kuin verkko, mutta kun ottaa pykälän väljemmän koon niin voi laittaa alle fylliä. Pitää tuulta ja vettä. hihat riittävän pitkät. omat mitat 107(rinta).98(vyötärö) niin xxl hiukan väljä. bonarina että tuossa mukana tasku johon takin voi survoa ja laittaa vaikka vyötärolle jos tulee liian kuuma:).
Mulla on Goren Softshell Windstopper pitkälahkeiset windstopper -sukkikset ja saman kokoiset Goretext Packlite housut. Housut sopivan mittaiset ja vyötäröltäkin oikein passelit. Mulla pituutta on 184 ja painoa tällä hetkellä 77 (vaihtelee 75-78 välillä vähän päivästä ja viikosta riippuen). Puvut kokoa 50-52, farkkujen tuumamitoitus 31-32. Haglöfsin L-kokoiset housut sopivan mittaiset, mutta väljät vyötäröltä.
/ panu.
Goren L on edelleen hyvä. Housujen koko huitelee välillä 48-50, farkut 32 vyötäröltä ja 33 lahje. Pituus ennallaan 178 cm, paino siinä 74 kiloa. M-voisi joistain kamoista mennä, mutta takit alkavat kiristää hartioista ja sellaset hiihtohousulenkilliset pitkät ajohousut jäivät hitusen lyhyiksi.
Gorelle propsit siitä, että hihan pituus on riittävä myös maantiepyörän ajoasentoon. Löfflerin leikkaus on väljempi ja hihat lyhyemmät.
Näillä mitoilla ajattelin Goren WS sukkikset hommata syyskylmille ja näyttää siltä että XL se ehkä pitäisi olla.
Haglöfsin ja Craftin kaikki takit ja housut ovat kyllä L kokoa, mutta korreloiko se yhtään tämän Goren kanssa, sitä en tiedä. Italialaisen Giessigin ajokamat ovat kyllä XL. Farkut sellaista 33 / 34 kokoa.
Goren housuissa on kyllä lahjetta. Nyt kun nuo muut nukkuvat, niin en viitsi könytä mittailemaan. Mulla on L-koon Proteam Action III:t ja ne on just hyvät ja muistaakseni XL-koon Classic actionit, joissal lahkeet ovat turhan pitkät. Muuten OK.
Haglöfsin takki kokoa L. M menee, mutta on hihoista siinä ja siinä, eikä alle mahdu kuin poolopaita.
Eikö kannattaisi katsoa Goren kokotaulukosta sopiva koko eikä arvuutella täällä?
Eli omaa viestiä lainaten, kaikkien ihmisten mitat eivät täsmää Goren ideaali-ihmiseen.
Omalla kohdallani Waist-mitta löytyy sarakkeesta L, Hip sarakkeesta M ja Inseam-mitta sarakkeesta XXXL. Mikäs laitetaan?
Näistä pitäisi pystyä päättelemään, että mikä mitta/mitat ovat ne tärkeimmät ko. vaatetta valitessa. Ja siinä valinnassa auttaa tietysti muiden vastaavan kokoisten ihmisten kokemukset, sekä tieto käytettyjen kaavojen tiukkuudesta / väljyydestä.
Kesän jälkeen testattu. Classic actionin vanha XL (ei säämiskää) sopii just, mutta lahkeet on pari senttiä turhan pitkät. Sen sijaan noi proteamit (joissa säämiskä) on lantion kohdalta vähän väljät, vaikka ovat L-kokoa. Ihan mukavat tunnin lenkillä, mutta parhaimmillaan kun alla on pyöräilyalushousut. Pituus on niissä just oikea.
Osittain tähän viestiin nojautuen olen päätymässä siihen XL kokoon, koska olen p bonkia 8 cm pidempi. Mutta katsotaan sitten kun nuo L-koon irtolahkeet kotiutuu tuolta Roselta.
Ps. Voisikohan sitä kasata jonkun kokopankin, mihin voisi syöttää omat mitat ja oikeaksi havaitut vaatekoot? Moni netistä vaatteita ostava voisi siitä hyötyä...
Mulla on proteam ws succicset XL-koossa. Pituus 190cm ja 87kg, jalan sisämitta 92cm . Oikein hyvin istuvat. Ei ainakaan pienemmät sais olla.
Miten väljiä Classic Action WS ja Proteam WS ovat lahkeistaan L/XL-koossa?? Ittellä on tältä vuodelta Goren Windstopper/Soft shell-irtolahkeet kokoa M vaikka muuten oon yleensä pituuden puolesta L/XL-kokoa (186 cm). M-irtolahkeet istuu hyvin ja pituuskin on ihan ookoo, alaraajat on tosin suht hoikkarakenteiset.
Proteam on väljempi yläreidestä/lantiosta kuin Classic. Poljet vaan niin tyhjä tila täyttyy...
Ja tänään koitti kesän jälkeen jälleen se päivä kun piti kaivaa pitkälahkeiset windstropper pökät kaapista, muuten olisi tullut iltalenkillä vilu.:o No nyt ei tullut ja pitkät sukkikset on vaan niin paljon helpompi ratkaisu kuin irtolahkeet. Toki irtolahkeitakin käytän, jos vaarana on että kesken lenkin tulee kuuma ja pitää päästä keventämään vaatetusta, mutta tänään ei moiseen ollut pelkoa :mad:
/ Panu.
Onkos kellään kokemusta jotta mitkä goren pitkät trikoot ois suomen talveen toimivat ajohousut? Kaverilla on jotkut vanhemmat ws-trikoot ja ne ovat olleet kuulemma varsin toimivat, ilmeisesti samaa mallia ei enää kuitenkaan saa..eli ehdotuksia otetaan vastaan.
Classic Action III on aikas toimiva: ne on menny cc:llä hienosti pikkupakkasilla (johonkin -5°C asti) ja metsässä maasturilla vähän kylmemmälläkin (jotain -10°C asti). Ilman säämiskää, kun ottaa niin alle lyhyet tai 3/4 -housut ja väliin tarvittaessa ohut urheilukerrasto, jota ei kyllä ite oo tullu käytettyä. Nyt näyttäis olevan hintakin kohdallaan -> linkki.
Brügelmann näyttää myyvän tänään Happy Hour -tarjouksena Gore Bikewearin Ultra -housuja satkulla. Ei kovin paha hinta Paclite -housusta.
http://www.bruegelmann-shop.de/shop/...53142&Se=clear
http://www.bruegelmann-shop.de/shop/bilder/8953142.jpg
Moi!
Jeps, noi Järpän mainitsemat Classic Action III -trikoot on itselläkin kaapissa ja ovat OK pyöräillessä pikkupakkasilla, hiihtäessä, yms. välikausi- ja talviliikunnassa. Kylmempää talvikäyttöä ajatellen housuissa on yksi huono puoli. Perse ja takareidet kylmettyy helposti, koska WS-laminointi loppuu heti etureiden sivulle. Harmi vaan kun GBW ei enää valmista kokonaan laminoituja housuja. Kuten tuolla viestiketjun alussa totesin, sellaiset oli joskus 90-luvulla mallistossa ja oli todella hyvä ostos.
Kannattaa ehdottomasti ottaa noi housut ilman säämiskää - ovat monikäyttöisemmät ja kevyen lenkin jälkeen ei välttämättä tarvitse turhaa pestä päällyskerrosta.
Ja housujen hinta näköjään sen kun laskee B-D:ssä... ei paha!
Tänään tuli nuo WS-lahkeet. Ja minulle tuo L-koko on just sopiva, sillä toiveella, että toivottavasti ne hiukan venähtää. Yhtään tiukemmat eivät kyllä mahtuisi enää jalkaan.
Ne tulevat pitkät housut otan kyllä XL kokona. Ja omat mitat oli 186 cm, 76 kg ja jalka 88 cm.
Ps. Voi harmi, tuo B-D:n tarjous pökä loppuu kokoon L. Tätä Contest-mallia ainakin löytyy Roselta XL-kokona. Malleja on muka kauheasti, mutta kokoja tosi onnettomasti, XL:ää ei tahdo monestakaan löytyä. :(
Joo..tämmöiset juurikin on kaverilla, ilmeisesti jonkinlaisessa käyttökunnossa vieläkin. Jotain ton tapaista haeskelin, epäilen että noi tavalliset eivät ole enää -10 asteen pakkasessa ja sitä viileämmässä kovinkaan lämpimiä... :(
Ja kun tuossa tarjottiin kuorihousuja, niin täytyy todeta että semmoiset jo omistan, mutta olisi mukava ajaa lenkkiä hieman napakemmissakin housuissa.
Moro taas!
Vähän off topic:
Kylmemmille keleille mulla on Yoko:n täyspaneloidut ns. WS-housut. Ostin ne joskus pari vuotta sitten ku täyspaneloituja housuja oli niin huonosti saatavissa ja sain ihan törkeen halvalla. Ne oli varmaan jotain ennakkovalmistuserää, sillä niihin piti teettää ompelijalla pikku muutoksia. Henkseleihin n.20cm lisää pituutta (!!!) ja samalla rakenneltiin säädettävä tarranauha systeemit. Lisäksi laitettiin eteen pitkä vetoketju. Ilman näitä muutoksia oli aika hankalat housut pukeutua ja riisua. Laitoin Yokolle palautetta mm. että "muuten ihan hyvät housut, mutta kustauon tullen on ikävä alkaa strippaamaan itseensä yli -10C pakkasella tienposkessa". Yokon kaveri ihmetteli että miten olin saanut ko. housut käsiini, sillä sen erän ei ollut edes tarkoitus tulla uunista ulos. Ostin ne silloin eräästä fillarikaupasta... ihan hyllykamaa.
No, pari talvea oon niitä nyt käyttänyt (ei mitään hirmu rankkaa käyttöä) ja jo nyt on sauman kohta persauksesta revennyt lähes auki, sekä päällimmäinen kangas (sellanen verkko) alkaa irtoamaan alemmista kerroksista. Matsku ei siis ollut noissa mitään Goren WS:n tasoista. Leikkaukseltaan noi housut on kyl hyvät ja ovat lämpimät.
Näköjään tuo housumalli ei sit pitkään ollut tuotannossa, sillä nykyisessä mallistossa on vaan edestä paneloitu housu.
Aika huonosti noita täyspaneloituja - laadukkaita - WS-housuja taitaa olla markkinoilla. Harmi, sillä täällä niille olis kyl käyttöä. Pohjolan markkinat taitaa olla vaan liian pienet mm. Gorelle.
Tilasinpa Goren housut Bike-Discountista, ja säästin hinnassa lähes 40€ antamalla Best Preis -hinnan Wigglestä, josta ei olisi saanut oikeaa kokoa. Näppärää!:)
Enduralla on täyspitkät windstopper rikoot, just oli Singletrackissa maininta että muuttavat materiaalia ohuemmaksi koska nykyinen malli on liian lämmin.. :eek:
In other Endura news, the Stealth tight (as used in our Glen-Tilt article this January) gets less insulation as the originals were too hot and the Clip-bib is being retired to get a new replacement. Yay!
Vähän menee värän otsikon alle, mutta Rosella Löfflerin WS-trikoot 109 euroa ja kokoja löytyy 56 eli XXL:n asti.
Noissa näyttää tuo WS suojaus loppua heti polven alapuolelle, onkohan se noin tietääkö kukaan? Löfflerin kotisivujen info on aika onneton...
Ainakin muutaman vuoden vanhoissa Löfflerin WS-trikoissa tuulisuojaus loppuu polven alapuolelle. Sääriosa on tavallista tuulta läpäisevää kangasta.