Mikähän Thulen malli oli kyseessä? Minulla on nyt mallia Biltema ja uutta katsellessa on juuri Thulet olleet kiikarissa.
Printable View
"Thule Express 970" tai vastaava. Helkkarin hyvä peli on ollut ja luulempa että saman efektin saa aikaan monella vastaavalla. Kannattaa olla tarkkana ettei gummi ole samalla linjalla pakoputken kanssa.
Yllämainittu thule on kyllä ihan laatuvehje, mutta etukiekko on aika matalalla. Laite on helppo asentaa, koota ja menee pieneen tilaan. Kahta pyörää ei ole vielä kokeiltu. Haittana siinä on, että pyörä pölyyntyy hiekkateillä ja menee kuraseksi märällä.
Oletteko saaneet helposti lisäkilven akelta noille pyörätelineille? Tuollainen telinen on hankinnan alla,kun nyt se on pakattava joko sisälle autoon tai peräkärryyn.
Eikös ne lisävalot riitä? Semmosia olen itse suunnitellut. Nyttemmin olen ajellut vaan päivännäöllä.
Kävin aken sivuilla ja löysin tuon lomakkeen. Teline pitäisi vielä ostaa. Viime viikolla tuli kolhittua takaluukusta maalia pois pyörää takaloosaan asetettaessa ja tänään repesi sisältä verhoilu pikkuisen+tuli lommo.:eek:
Nyt on sitten se telinekin hommattu. Thulen Euro classic. Sopii auton vetokoukkuun hyvin ja on todella tukeva. Kävin jo vähän ajeluttamassa pyöriä autolla:rolleyes::o:D Nyt sitten vielä odotellaan sitä lisäkilpeä tuohon telineeseen kiinnitettäväksi.
Neljä vuotta sitten asennutin autoon koukun fillareiden kuljetusta varten. Ostin jonkun Thulen mallin, jossa pyörät on telineellä, ja siihen on kilven. Porrasperäisessä autossa pääsi peräkonttiin, vaikka pyörät oli paikallaan telinettä taivuttamatta (tiedoksi). Nyt on vaihdettu Golfiin eikä koukkua olla hankkimassa, kun on asennusmääräykset muuttuneet eli hinta on noussut. Teline kilpineen jäi ylimääräiseksi. Kattomalli on selvittelyssä ja harkinnassa, sillä tarkoitus on hankkia tuulenohjain takalasin kuraantumista pienentämään.
Palstalta olen lukenutkin jo erilaisista vaihtoehdoista ja malleista.
Mä olen välillä käyttänyt mun 3 kuution kokoista peräkärryä pyörän kuljettamiseen, onhan se he--tin epäkäytännöllinen kun tarvii peruutella tai muuta mutta ainakin riittävän tilava! Kuomullisena pesee kaikki muut ratkaisut likaantumisen estämisessä!
siis löytyykö kuljetustelineitä jotka saa kiinnitettyä jotenkin takaluukkuun itsensä? Peräkoukkua ei nimittäin ole, samoin kuin kattotelineitäkään, ja autona focus c-max 2005..
Tuolla on ainakin Thulen telineitä, joiden kiinnittämiseen ei peräkoukkua tarvita.
Kiitos vaan. :)
Kyselin naapurissa asuvalta poliisilta että mitäs kun rekkari jää piiloon. Periaatteessa voisi kirjottaa sakon/rikemaksun, mutta käytännössä näin ei tapahdu.
Messuilla muutama vuosi sitten puhelin Thulen edestajan kanssa ja hän kertoi seurueesta jota Saksan tulli ei päästänyt maahan koska lisävalot ja lisärekkari puuttuivat pyörätelineestä (myyntipuhettako?).
Suomessa tuskin sakkoa saa fillaritelineestä, vaikka lain mukaan asia onkin päinvastoin ja yksiselitteisesti. Ulkomaankäytäntöä en tiedä, mutta henkilökohtaisesti en ottaisi sitä riskiä että matkanteko voi keskeytyä peittyneen kilven tai valojen takia.
Ranskan poliisi on tunnettu äärimmäisestä tarkkuudestaan.
Äh... Ostin itse Thulen 9104 -telineen, joka kiinitetään takaluukkuun. Yksi pyörä ei vielä hirveesti takakilpeä peitä, mutta jo 2 pyörää jättää kilven auttamattomasti peittoon. Varmaan on siis pakko hankkia lisäkilpi ja sille teline. Riskianalyysiä yritän tässä toisaalta tehdä, kun ei noita isompia pyörälasteja useasti kuljetella...
Onko joku siis jo saanut sakkoja lisäkilven puuttumisesta?
---
Poliisi on nykyään niin tarkka, että viime aikoina on käräjäjille on kuulemma tuotu useita takarekkaria taivuttaneita moottoripyöräilijöitä. Poliisi siis antaa ilmeisesti rangaistusvaatimuksia tämän tästä, ja joskus tulevat sitten rankkarin vastustamisina kärikseen. Liekö sitten sama juttu pyörätelineiden kanssa...
Minulla on suunnitelmissa hankkia Bilteman telineen tilalle kunnon Thule. Just tänään kattelin lisäkilven hintaa ja kun teline tulee ostettua, niin samalla tulee kyllä hommattua se lisäkilpi: päätös 25 e, kilpi 8 e. Itse en tuollaisen hinnan takia jätä lisäkilpeä ostamatta.
+ kilvelle teline, n. 50 egee. :) /// Ei, olet kyllä ihan oikeassa. Kilven peittämisestä tulee päiväsakkoja 6-12 kpl (ellei satu pääsemään varotuksella), eli periaatteessa viikon tai kahden viikon liksa. :mad:
///
Tuo Thulen 9104 -teline on muuten nerokas; hemmetin tukeva ja helppokäyttöinen.
Nyt on käytössä Thulen 9503 peräkoukkuteline. Kolmea fillaria tulee aika harvoin kuljetettua, mutta siihen on nyt kuitenkin mahdollisuus. Lisäkilpeä ei ole vielä tullut ostettua, eikä ole matkalla virkavalta pysäyttänyt vaikka ovat kuljetukseni nähneet. Kilpi on kyllä tarkoitus hankkia, mutta se nyt on vain jäänyt. Jos vaikka saisi aikaiseksi kun käyn katsastuksessa, niin siellähän se hakemuksen voi kaiketi tehdä.
Mä en kyllä ymmärrä minkä ihmeen takia sen kilven heikosta näkyvyydestä pitää vouhkata. Enemmän mä olisin huolissani valojen ja vilkkujen näkyvyydestä jotka varmasti eivät näy samalla lailla joka kulmasta jos koukkutelineeseen ladot kyytiin parit fillarit.
Tietty poliisien hienot lukulaitteet eivät pääse tsekkaamaan auton tietoja automaagisesti mutta turvallisuuden kannaltahan tuolla ei ole merkitystä.
Lisäkilpi-infoa ja kilven hakulomakelinkki:
http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/...sterikilpi.htm
///
Älkää ny kaikki sitten laittako hakemuksia samanaikaisesti... menee käsittelyssä koko kesä ja oma lisäkilpeni ei ehdi kesälomareissuun mennessä perille... :D
Itse hankin tuon kilven, huvitti kuitti jossa kilven hinnaksi mainittiin (muistaakseni) 8€, ja sitten "valtava" vero päälle.
Sen vuoden kun yritin saada toimeksi tuon kilven hankinnan pidin pahvista "kilpeä" telineessä. Tämä naapurissa asuvan poliisin suosituksesta.
Kilpi tuli postissa, mutta:
...miten laittaa se kiinni?
Siis oikeesti; Bikeplanetissa myydään ns. valopaneelia (55 egeä), johon ilmeisesti voi laittaa sen rekkarikilven kiinni. Tarviinko sellaista ollenkaan? Ei mulla mene valot peittoon, vaan pelkkä rekkari. Eiks tota rekkaria voi viritellä kiinni telineeseen sellaisenaan, mitä? Vai rikkooko sekin nyt jotain asetusta ajoneuvojen varusteista... :seko:
Niin, siis mikä teline sulla oli? Luitko käyttöohjetta?
Itse kiersin kaupat etsimässä adaptereita tuohon rekisterikilpeen, ja kotona kun otin manuaalin käteen tajusin ettei sitä tarvita (siihen oli joku niksi).
Thulessa on semmoset muovinappulat jolla kilpi kiinnitetään reunoistaa telineeseen. Manuaalissa ohjeet.
Äh, pitääpä kuvailla hieman ongelmaani lisää.
Minulla on siis Thulen 9104 pyöräteline, joka tulee auton takaluukkuun kiinni. Jos telineeseen laittaa enemmän kuin yhden fillarin, takarekisterikilpi peittyy. Tilasin siis AKE:lta lisäkilven, ja sainkin sen eilen postitse. Ensimmäiseksi ajattelin käyväni ostamassa Thulelta sellasen "valopaneelin", johon kilven saa kiinni. Aloin kuitenkin BikePlanetin kuvastoa ja Thulen nettisivuja lukiessani arpoa, että kannattaako pistää 55 egee kiinni tähän: Thule-valopaneeli 976
http://www.thule.com/Thule/ProductDe...____46278.aspx
Minulla ei mene takavalot peittoon sanottavasti, eli tavalla, joka herättäisi huomiota... ja aiheuttaisi sakottamistarvetta. Lisärekkari kuitenkin lienee välttämätön.
Rekisteröintiasetus jotakuinkin vaikenee lisäkilven kiinnityksestä, vaikka normi-kilpien kiinnityksestä säädetään pahimmillaan hyvinkin tarkkaan.
....
Kiitos muuten vastauksista. Apu on tarpeen, koska kuten huomaatte, mulla on tämä telineprojekti vielä hieman keksen ja hakusessa. Tarve on akuutti, kun pitäisi jo vkonloppuna ottaa 2-pyörää reissulle mukaan.
Ai sulla on tommonen... strap on.
Jos valot ei peity, niin et kai sitte valoja tarvii. Veikkaan että lisäkilpikin on sit kyl vähä turha. Mutta kiinnitä se vaikka nippusiteillä, eiköhän niillä pysy.
Auton takana oleva kilpi tarvinnee rekisterikilvenvalon.
Mistähän on viime aikoina saanut Thulea halvimmalla? Tarvitsisi ehkä viimein hankkia välineet fillarin katolla kuljettamiseen. Viime vuonna oli muistaakseni joku Tahko-tarjous, mutta nyt en ole moista havainnut :seko:
Peräkoukkuun kiinnitettävät olivat vähän aikaa sitten halvimpia Hessumobiilissa. Uskoisin, että voisi olla myös kattotelineiden kohdalla sama tilanne.
Viime suvena tuli kattoteline hankittua Mansesta. http://www.polarautovaruste.com/
Silloisten vertailujen perusteella oli minulle edullisin paikka.