Kas kun kukaan ei ole tehnyt läskikuskeja varten omaa käsipumppua. Muuten ihan normi taskupumppu, mutta männän halkaisija olisi jotain 40 mm luokkaa. Joku sellainen olisi kätevä. Ehkä.
Printable View
Kas kun kukaan ei ole tehnyt läskikuskeja varten omaa käsipumppua. Muuten ihan normi taskupumppu, mutta männän halkaisija olisi jotain 40 mm luokkaa. Joku sellainen olisi kätevä. Ehkä.
Motonetissä näkyy olevan vielä kolmaskin akkupumppu valmistaja: Berg.Osaako joku vertailla noihin?
https://m.motonet.fi/fi/tuote/450221...sella-naytolla
Edit: Kiitos linkistä testiin
Velogi noita testasi juuri viisi päivää sitten. Bosch ei tainnut olla siinä mukana.
https://youtu.be/kf6J2pOMMtQ
Eikö tämä ole aika lähellä tuota?
Lezyne Micro Floor XL
Ostin tuollaisen ihan normi 29" renkaille + Läskille. On muutaman pumppauksen perusteella ollut ihan ok. Pumpusta on vielä olemassa mitarillinen versio, mutta sitä ei ollut missään varastossa niin ostin tuon ilman mittaria olevan.
Täältä vahva puolto tälle. En lähde läskillä pihaa pidemmälle ilman tätä pumppua. Käsittämättömän tehokas pumppu ja kohtuukokoinen sekä ilmeisen laadukas. Mukaan tuli sellainen lezynen sovite, jota en ole tarvinnut.
Jees, kävin lähikaupasta ostamassa tuon XL mallin ja just sitä kaksi tuntia ulkoilutin.
Tuota digimittariversiota itsekin metsästin (hetken) mutta koska oli olevinaan kiire niin ostin ilman mittaria olevan version ja nyt pikkasen harmittaa kun Scwalben mittarilla katsoo paineet niin yleensä mittari ehtii sammua renkaiden välissä ja muutenkin olisi helpompi kun olisi mittari pumpussa.
Oletko tarkistanut millään näyttääkö mittari oikein myös pienet paineet (alle 0,5 bar)?
Lezyne micro floor XL vai Bergin sähköpumppu, kumpi kannattaisi? Molemmissa etunsa. Lezyne olisi varmaan ikuinen, bergistä tulee ennemmin tai myöhemmin ser-jätettä. Olisi fyysisesti toisaalta pienempi.
Jos on aika odottaa minuutteja että se pumppailee niin sähköinen. Katso velogin testit. Itse ottaisin tuon Lezynen, ja taidanpa sellaisen tilatakin kun sopivasti sattuu eteen joskus.
Yksi etu sähköisessä vielä tuli mieleen, mikä takia varmaan otan sen kun kotona on kuitenkin jo iso pumppu: siinä on integroitu painemittari. Lezyne kanssa pitäisi kuljettaa mittaria erikseen.
Video oli hyvä, sen katsoinkin aiemmin jo.
Siinä joutuu käyttämään läskissä PSI puolta kun ei näytä 0.05bar tarkkuudella. Ja aika usein mittarin joutuu resetoimaan kun näyttää mitä sattuu, liekö litkua päässyt sisään. Eli en suosittele, olen ton jälkeen ostanut Blackburn honest mittarin millä tarkastan
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
Huawein löytyy verkkokaupan outletistä
Itse en ostaisi akkupumppua sen takia, että se akku kuitenkin olisi tyhjä silloin kun sitä pumppua tarvitsee eli harvoin :)
Ei sitä kuitenkaan muistaisi huolehtia. Välillä voi mennä koko kesä mokomaan koskematta :)
Mun on kyllä henk.koht. erittäin vaikea keksiä mitään syytä hankkia tuollaista akkupumppua. Ainoa olisi, jos esimerkiksi käsissä ei voima riitä, loukkaantumisen tai muun vamman vuoksi, niin silloin tuollainen puolustaa paikkaansa. Tosin ajan kyllä sähköpyörällä...
Aivan samaa olen miettinyt kun katselin Velogin videon aiheesta. Jos pumppaus olisi edes yhtä nopeaa kuin manuaalipumpuilla hankinta voisi olla edes mietinnän aihe.
Niin ja pumpputehtailijoille vinkiksi, laittakaa softaan mahdollisuus ennakkoastuksille vaikkapa neljälle nimetyllle rengasparille. Niin että voisi vain valikosta valita fillarin ja renkaan ja olosuhteen mukaisesti tallennetut paineet.... ei mitään numeroiden kelausta Ja toki BT-yhteys sekä nettiyhteys ja vehkeen konffaus kännyllä.
Mun mielestä sellasella pumpulla mitä viittii mukana kantaa, kestää se pumppaus vähintään yhtä kauan kun tollasella akkupumpulla. Akullisella jäis kädet vapaaksi hyttysten lätkintään, vaikka todellisuus varmaan olis just se että akku olis kuitenkin tyhjä kun sitä tarttis...
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
Ostin sittenkin tuon Velogin testissä olleen Xiaomin akku pumpun kun tuli vastaan sen verran houkuttavalla hinnalla DNA:lta eli alle 40 euroa.
https://kauppa.dna.fi/tuote/xiaomi-m...SABEgLcv_D_BwE
Päästiin testaamaan pumppua kenttäolosuhteissa, kun renkaaseen tuli pieni reikä, joka hiljaan tyhjensi kumin. Tällä sai hyvin pumpattua lisää ilmaan ja sillä sitten kotiin paikkaamaan.
Tuo 15 sentin letku on kyllä harmittavan lyhyt ja ei ole kivaa kyykkiä kosteassa maassa. Mutta noi ongelmat lienee kaikilla minipumpuilla.
Miten paljon tuolla Lezynen micro floor xl:llä on pituutta? Tämä aika oleellinen tieto puuttuu kokonaan valmistajan sivuilta mm. tankolaukkuun mahtumisen kannalta.
Saattaisi olla tuo valmistajan mainitsema 303mm, jota kauppiaatkin käyttävät. Toki voi halutessaan kysellä valmistajalta.
Tosin Suomen urheilupyörä myy kevyempänä ja lyhyempänä.
Todellinen pituus on 31 cm, just kävin mittaamassa.
Hitto, 31 cm alkaa olla aika tiukka, kun 30 cm viivotin (jossa on siis lisämittaa molemmissa päissä) ei mahdu tankolaukkuun.
Siinä oli se letku paikoillaan, ilman sitä n 301-303 mm.
Toimiiko teillä Xiaomi Mi pumpun Presta-adapteri?
Minulla on käynyt aina niin että entisetkin paineet katoavat ja pitää lopulta hakea jalkapumppu. Nyt yritin oikein ajan kanssa ja sain lisättyä yhden renkaan paineen 1.5 -> 3 bar, mutta letkua piti koko ajan työntää venttiiliin päin jotta ilma ei vuotanut pois. Siihen meni varmaan vartti ja oli niin työlästä että luovutin kesken toisen renkaan täytön.
Tässä ketjussa linkkinä olleessa videossa letku pysyi paikoillaan itsekseen. Pitäisikö sen toimia noin?
Xiaomin pumpusta en tiedä mutta ihan sama ongelma mulla on Boschin Easypumpun kanssa. Vakioadapteri on p.ska, vuotaa joka suuntaan. Onneksi mulla on toinen adspteri mallia Biltsu ja toimii virheettömästi.
Eli käviskö toinen adapteri?