Tai jos otan etuvalon pois korista ja kiinnitän sen ohjaustangon alle ? Katsotaan ...
Printable View
Tai jos otan etuvalon pois korista ja kiinnitän sen ohjaustangon alle ? Katsotaan ...
Useamman kerran joutuneena siihen tilanteeseen, että matkaa on jäljellä vielä niin paljon, ettei viimeisiä henkäyksiään huuteleva akun varaus jaksa pitää valoa yllä, kiittelee nykyään dynamoa, jonka latauksesta ei tarvitse huolehtia. Eikä tässä puhella mistään randonneur-jutusta vaan ihan vaikka vähän yli 10 km työmatkasta.
Vedä se takavalon johto etuvalolta haarukan alle samaa reittiä mitä dynamolta tuleva johto kulkee etuvalolle. Siinä sitten haarukan ja renkaan välistä johto rungon vaakaputkeen ja tähän jättää pienen lenkin niin mahtuu haarukka kääntymään. Nippusiteitä sopiviin paikkoihin niin pysyy paikoillaan.
Eikös kuitenkin olisi tärkeämpää opettaa lapset huolehtimaan joistakin yksinkertaisista asioista itse? Siitä vois olla hyötyä elämän varrella tai meinaatkos pitkäänkin holhota?
Kunnes he täyttävät 18 :cool:
Kunhan nyt jonkun valon saat ennen kuin illat pimenee.
Ihan pikainen googlaus ” motion sensor bike light ”
https://www.amazon.com/BikeSpark-Aut.../dp/B07J1VKT6Z
Eli valo syttyy kun pyörä on liikkeellä, tosin patterit pitää muistaa vaihtaa silloin tällöin.
Varmaan löytyy ladattaviakin ja hämäräkytkimellä.
^Noita hämäräkytkimellä varustettuja autojakin näkee ihan riittävästi maanteillä hämärän aikaan.
^^^Voi olla peli pelattu siinä vaiheessa jos vielä niin avuttomia...
Nure, rupeetko arvostelemaan lapsiani? Arvostele minua eikä heitä, uskon kyllä että kaikki tietää sun mielipidettä, ei tarvi toistella.
^En arvostele henkilökohtaisesti, tuli vain mieleen tuo yleinen uusavuttomuus...
Dynamovalaisimella on vaikutusta polkupyörän yleiseen käytettävyyteen, ja nykyäänhän takavalaisin on myös pakollinen, joskin huomiovalo riittää.
Mun mielestä parhailla valoilla tyyliin IQ-X tai Edelux II valo riittää hyvin maantieajossa. Se, että teho laskee vauhdin pudotessa, ei oikeastaan haittaa, koska hitaassa vauhdissa ei tarvitse nähdä yhtä pitkälle. Huonommalla valolla ja valokuviolla on mun mielestä turhan jännää ajaa alamäkeen. Silmät mukautuvat hämärään, niin se absoluuttinen kirkkaus ei välttämättä ole tärkein tai edes toivottava juttu. Joku +1000lumenin kiinavalo voi jättää hämäriä spotteja tärkeisiin paikkoihin ja pimeäksi jäävät alueet ovat todellakin pelkkää mustaa, kun kontrasti on niin iso. Valokuvio ja valon tasaisuus on siis tärkeintä.
Sitten jos on tottunut johonkin stvzo-Lupineen, niin dynamo voi tuntua pahalta downgradelta. En siis tiiä, kun en oo ikinä Lupinea varmaan ees nähnyt.
Mulla ollut jo useamman vuoden gravelissa dynamovalot (joku busch&muller tehokkaamman pään etuvalo). Ajan tuolla pyörällä läpi vuoden työmatkoja sekä talvipäivänseisausta ynnä muuta pidempää retkeä, eikä ikinä ole tullut sellaista tilannetta ettei valon määrä riittäisi tiellä tai kadulla, ainoastaan kun pysähtyy jossain täysin pimeässä valo himmenee sen verran että välillä tarvitsee otsalamppua/muuta lisävaloa minkä yleensä pakkaan retkille mukaan. Aiemmin pelasin akkuvalojen kanssa, mutta paloi hermot jatkuvaan latailuun ja siirtelyihin pyörästä toiseen. Joten jos pyörällä ajetaan arkiajoa tai pidempää retkeä läpi vuoden niin ainoa mitä voin itse suositella on dynamovalot, kun saa paikalleen niin on todella huolettomat ja aina käyttövalmiina kun vaan lähtee ajamaan. Mainitussa pyörässä mulla sellai malli joka syttyy aina kun saa virtaa joten ei tarvi ees painaa nappia (saa toki napista kiinni jos haluaa, yleensä en vaivaudu). Viimeiset noin neljä vuotta mulla on ollut kokoajan ainakin kahdessa pyörässä dynamovalot eikä ikinä ole mitään ongelmia ollut, ellei lasketa yhtä kertaa kun huonosti laitettu laukun hihna pääsi hankaamaan johdon poikki
Lähetetty minun XQ-BT52 laitteesta Tapatalkilla