M. Sul on melko lyhyet jalat.
Printable View
Älä Punis osta liian korkeata läskiä, sen kanssa ei pysty elämään. Siis M.
Mä tilasin ämmä-koon . Tsykä on kovaa vauhtia tulossa . En viikollakin pitäis tulla lunta ja sit kohti uusia pettämyksiä.
Kokemukset kiinnostavat! Paljon tuo sisureiden poisto keventi? Ja mitäs näihin kannattaa jo valmiiks ajatella päivittää?
T. Whiten ja Scoopy fattyn välilä arpova
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f1a088a648.jpg
Tuon verran painoivat orkkis sissarit.
Fillari tuli laatikossa eturengas , tanko ,penkki ja etujarru olivat irti . Aikaa fillarin kasaamiseen ja vaihteiden säätöön meni tunnin verran. Jos valittamista pitää keksii niin venttiilit on prestat. Eikä ollu adaptereja niin paineet piti kokeilla painamalla rengasta kynnystä vasten. Alux meinasin ,et mä en ainakaan jaksa tussaa tubeless juttujen kanssa . Noiden venttiilien johdosta voi olla hyvinkin ajan kohtaista ja pakkanen vielä hyvänä apuna. Onko kukaan kokeillut autonrenkaan paikkausvaahtoa kun poistaa sisurin? Pitää kokeilla uutta stemmii vähän pystympää ajoasentoa . Pakkauksessa ei ollut mitään heijastimia . Eikö ne ole kumminkin pakollisia periaatteessa ?
Itse tilasin Double Scoopin tuossa joulukuussa ja ehtinyt pari kertaa käydä metsässä ajelemassa. Itsellä 178cm pituutta ja 82cm inseam. Arvoin pitkään L ja M koon välillä ja päädyin lopulta kokoon M ja olen tyytyväinen valintaan. Kävin koeajamassa muiden valmistajien pyöriä ja vertailtuani geometrioita, tulin siihen tulokseen, että L-koon runko olisi ollut hieman liian korkea. Stemmi saattaa mennä jossain vaiheessa vaihtoon hieman pidempään tai sitten ei, aika näyttää. Ostin samassa yhteydessä 4,5" Snowshoet fillaritorista niin nyt on sekä noi pyörän mukana tulleet 4" Mammothit että snowshoet eri olosuhteisiin. Lunta ei Keski-Suomessa vielä hirveästi ole ja olenkin ajellut tähän asti noilla Mammotheilla ja täytyy sanoa, että rullaa hyvin ja toiminut vähälumisilla poluillakin mallikkaasti. Kuvio on kyllä sen verran matala, että kunhan lumisateet saapuvat, vaihtuu snowshoet alle. Pyörän paino on vielä sitä luokkaa, että ei ahdista kantaa aina lenkin jälkeen 5. kerrokseen. Toivottavasti kokemuksistani on apua, jos joku kyseisen pyörän hankintaa miettii.
Eilen tuli oma scoop kotiin. äkkiseltään näyttää kyllä melko maukkaalta ja ei hullumman oloinen mitä olen selässä fiilistellyt. Keuhkoputken tuhellus estää viellä koeajot :(
Vinkit näin alkuun? Levyjarrut tietysti "sisäänajaa" ja onko näitä joutunut keskittämään? Ihmettelin paketin mukana pussissa tulleita pikkutappeja ja keltaista palikkaa sekä s-muotoista muovikäikälettä, mihin nämä ovat?
Kaikki vinkit uuden fillarin omistajalle on tervetulleita!
Tilasin kans scoop double deluxen marraskuussa saksasta bikeavenuesta. Mun speksit 177/83 ja M-koko tuntuu sopivalta, Stemmin vois olla vähän pidempi niinku tässä joku jo mainitsi. Tilasin samalla Kendan juggernaut sport 4,5" renkaat. Hyvältä tuntuvat lumessa ja rullaavat hyvin kovalla, ei selfsteeringiä kuten mammoth maxxisesa 4" jotka tuli mukana. Juggernautit mahtuu just ja just, ei leveys mutta halkaisija, 2 mm pelivaraa. Muuten ollu tyytyväinen pyörään ja suosittelen.
Laitoin säätöstemmin eilen sillä sai haettua hyvän kulman . Sitten voi joskus tilaa kiinteän stemmin. Pitää ilmeisesti vaihtaa jarrujen öljyt kahvat menee kovax jo 12asteen pakkasessa. Onko kellään kokemuksia ? Hieno kyllä on hieno laite.
Joo, vapaaliike aika olematonta kun on öljyt kylmänä. Sinällään jarruthan toimii ihan ok, "hieman" äkkinäisesti vain
Ai niin oma Scoop oli 14,1kg tubelessina, 1x10, leveämmällä tangolla ja M520 polkimilla.
Itsellä on nyt käytössä White Lite 3 M-kokoisena. Pituutta on n. 182cm ja inseam n.83cm, JOS vaihtaisin Silverback scoop doubleen,niin mahtaiskohan M vai L olla passelimpi koko?
Onko näissä verkkiksen läskeissä 34mm BSA keskiö?
Piti eilen käydä verkkokaupasta hakemassa pyörä itselle mutta eipä siellä ollut mahdollista vertailla kokoja. Kertokaas kumpi koko ois parempi L vai M? Pituutta löytyy 184cm ja jalan sisämitta 83 tai 84
Harmi vaan että tota parempaa mallia ei näytä olevan L kokona
http://www.bikeavenue.de/b2c/SILVERB...E-Fatbike-2016
Tuolta saa molempia malleja ja kokoja näyttäisi löytyvän. Tilasin ite tuolta.
Kokosin tänään Scoopin Fattyn. Satulatolpan säätövara alaspäin näyttää loppuvan kesken, kun tolppa ottaa kiinni juomapullotelineen ruuvin kannakeeseen, joka on kiinteä. Matalimmillaan satula on maasta 85cm. Fillari on kokoa M ja mulla pituutta 171, inseam 79,5. Miten muut ovat ratkaiseet tämän? Nm. lähdössä koeajoon :)
Lyhennä tolppaa?
Sitä tolppaa kannattaa lyhentää sieltä alapäästä, muutoin satulan kiinnitys on haasteellista.
Tein pihapiirissä pikku lenkin ja satula taitaa olla just sopiva tai ehkä vähän matala. Katsotaan kun ajoa karttuu!
Yksi kaverini Hakenut suoraa verkkokauppa Scoopin siinä oli snowshoe 4.7 kumit vakiona muutenkin Vaikutti hyvältä Fatilta. .✌☺
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Mulle tuli tänään Scoop Fatty. Sillä keltaisella palikalla saat jarrujen männät painettua jarrusatulan sisälle. Niillä mustilla muovihärpäkkeillä voi suojata jarrujen muttereita esim. kuljetuksessa (kuten siinä oli paikallaan) ja ne alumiiniset on vaihdevaijereiden päihin. Sille s-muotoiselle en keksi mitään virkaa :)
Koeajo venähti lähes parituntiseksi ja olihan se hauskaa. Gripit meni heti vaihtoon ja polkimet menee jossain vaiheessa, mutta muuten vaikuttaa ihan soivalta peliltä hintaisekseen. Jos jarrukahvat menevät liian pohjaan, niin siinä kahvan etupuolella on pieni kuusiokolomutteri, jota kääntämällä liikettä saa säädettyä. Mulla ainakin kahvat menivät ihan pohjaan aluksi.
^hehheh, kesällä ei vielä Läskit kiinnostanut ;)