Huonokuuloisena lievää suurempaa mielenkiintoa tunnen.
Printable View
Huonokuuloisena lievää suurempaa mielenkiintoa tunnen.
Tuossa listaa:
https://www.garmin.com/fi-FI/p/698001#devices
Oisny joku voinut haukkua, niin oisin säästänyt 150.
Et sä sitä tarvitse!
Laita viisikymppiä minun tilille, säästät silti satasen!
Mutta vakavammin, eilen taas ajoin yhden tyytyväisen käyttäjän kanssa. Ilmankin on tietysti eletty, pärjätty ja oltu onnellisia, mutta sekin on tosiasia että useampi kuin yksi käyttäjä on sanonut ettei osaisi enää ilman olla.
PS Sekin voi olla syytä mainita ettei se takavalo ole ollenkaan häiritsevä tai ärsyttävä. Kunhan ei aseta sitä vilkkutoiminnolle:cool:
Eikä se vilkku kuskia ärsytä. Ja onhan siitä valotonkin versio
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
Itselle se olisi alkaen 300e takatutka, kun pitäisi ajotietokonekin hankkia. Edge 25 lienee halvin uutena mutta onko siinä mitään mieltä, kun Edge530 lähtee 220e kulmilta?
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
No ei ole. 530 on loisto laite.
Nyt kun tota tutkaa on lenkeillä testaillut, niin vaikea olisi tosiaan olla ilman. Erityisen kätevää on se, kun näkee takaa tulevien autojen lukumäärän.
Semmoista kaipaisin, että tutkan saisi helposti päälle/pois ajon aikana. Jos vaikka ajaa 30km pyörätietä, niin tutka kyllä poimii viereisen autotien autot. Lähinnä, että säästäisi akkua pitkällä matkalla.
Ei viitsisi pysähtyä laittamaan sitä pois päältä ja sen kaivaminen satulatolpasta ei oikein tällä kropalla enää onnistu. Tutkan saa mittaristakin pois päältä, mutta se vaatii varmaan 10 painallusta.
Siis kaivaminen satulatolpasta ajon aikana.
Olen tasaisen valon Variaa käyttänyt runsaat kaksi vuotta ja arvostan laitetta. Saa piippailla suurimman osan aikaa yksikseen, mutta kun ajaa kapealla tiellä ja laite alkaa piippamaan ja huomaa, että vastaan tulee samaan aikaan autoja, niin sitten tietää pitääkö toimia vai ei ja mihin suuntaan. Jos joskus jää lenkeillä kotiin, tunne on kuin olisi lähtenyt ilman kypärää (tai housuja) liikenteeseen.
Minulla siis se Saksan malli, joka ei vilku. Itse preferoisin nyt tuota vilkkuvaa mallia, mutta eikös meillä, kuten Saksassa, välkkyvät valot ole periaatteessa pyhitetty hälytysajoneuvoille?
Mutta minäkin kaipaan sitä, että laitteen tutkan saisi pois Garminista helposti ajon aikana. Valon poistamiselle on jo olemassa oma lisäohjelmansa.
Onkos tuo suuren suuri vaiva painaa Varia vaan pois päältä virtanapista jos jollakin etapilla ei halua kuunnella piippauksia? Tietty jos laite on jotenkin sellaiseen paikkaan onnistuttu asentamaan, että käsi ei yllä nappulalle, niin sitten ei tietysti onnistu.
Itselleni ei ainakaan ole ja uskoisin että ei pitäisi olla kenellekkään pitkiä maantielenkkejä ajavalle. Jos kuitenkin olkanivelen liikkuvuus rajoittaa oleellisesti käden pääsyä satulaputkelle, niin voisin ilman mitään vittuilua suositella jonkun näköisiä liikkuvuusharjoitteita :)
Se Varian nappula on sellainen että pitää painaa aika kovaa ja pitkään. Se että se on kiinni kumpparilla vaikeuttaa yhdellä kädellä painamista, kun se kumppari joustaa.
Ja sitten mittari alkaa herjata, että tutka on kadonnut…
Eli helpompi olisi, jos sen saisi mittarista vaikka 2-3 painalluksella pois päältä/päälle.
Ja jos tarkoitus on vaikka kaverin kanssa ajaa kovaa, niin hankalaksi menee tämä akrobatia. Omilla lenkeillä tietty voi pysähtyä.
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...n-Varia-pidike
Minä laitoin molempiin kippurasarviin Varialle tollaisen. Paljon parempi kuin se kuminauhaviritelmä.
Jos satulaputki on aeromallia niin voi tilata kiinasta satulan kiskoihin laitettavan telineen. Asssaver ei sit enää mahu mutta muuten hyvä peli.
Poislaitossa just hyvä kun garmin rääkäsee disconnected niin tietää että paino nappia riittävän pitkään.
Ei se kiinnike 90 asteen kulmaa tee. Tuolla on kuva minun Ultimatesta, jossa tuollainen kiinni.
Harmi kun tossa on vain tolppakiinnike, mulla tarakalla saattaa olla bensapänikkä niin ei hyötyä.
Miten tuo toimii henkivakuutuksena? Ei tuo estä autoa ajamasta päälle. Itse ajan aivan tien reunassa tulee auto takanta tai ei. Mitä siinä pitäisi tehdä kun tutka ilmoittaa auton tulevan. Musiikki soi korvissa ja autoja menee ohi eikä tutka tilannetta muuta.
Itse en aja ihan reunassa, kun siellä on yleensä aika rupinen alusta. Itsekin olin hyvin skeptinen tämän suhteen, mutta viime lenkillä unohdin ja aika orpo olo oli ilman.
Etenkin hiekkatiellä on aivan mahdoton ajaa ihan reunassa.
^ Eli siirryt sinne aika rupiselle alustalle tai sinne missä on aivan mahdoton ajaa joka kerta kun Varia varoittaa?
Siksi se on tuossa henkseleissä, että eihän se mikään oikea henkivakuutus ole. Tekee silti esimerkiksi minut tietoiseksi takaa tulevista ajoneuvoista ja jos edessä sattuu olemaan kuoppa pientareella, niin tietää ainakin ajoradalle väistön olevan mahdoton ajatus, jos varia on ilmoittanut takaa lähestyvästä liikenteestä. Tuollaisessa tilanteessa koen siitä ainakin olevan hyötyä ja tiedän reagoida vain jarruttamalla ja kierrän kuopan sitten, kun auto/autot ovat menneet ohi tuosta kohdasta. Hiljaisilla hiekkateillä on myös kiva ajaa vaikka keskellä tietä ns. ajourassa, kun reunat ovat yleensä huonommassa kunnossa.
Ja jos Goomikko ei koe tuosta laitteesta olevan itselleen mitään hyötyä, niin eihän sitä kannata ostaa. 150 euroa voi käyttää johonkin itselleen tarpeelliseen asiaan mielummin.