Hyvää ystävänpäivää Pavel! :)
Printable View
Hyvää ystävänpäivää Pavel! :)
Hyvät kokemukset Oakleyn lasien kestosta. Monet metallisarana lasit olis ollu finaalissa. Toisin kun Oakleyt. Sangat ja linssit takasin kiinni ja avot!
Olen astunut Jawbonejen päälle ja istunut Frogskinsien päälle. Nyt kun pääsi silmälaseista eroon. Piti tilata M Frame:t, ettei perheen koko pienene.
Kiitos samoin.
Joo kohta itelläkin ryöstäytyy aurinkolasien käyttö kun rillit on ihan just lähössä lopullisesti. Jotta Oakley-määrä ei vähenisi, niin suunnittelin jo teettäväni nykyisistä Square Wireistä (päivittäin päässä ~15h vuodesta '07) aurinkolasit...
Täältä yksi lisätumppu Radareille. Ajolaseina löytyy yhdet Persimmonit vahvuuksilla ja yhdet VR50 fotokromaattisina. Toi VR50 on paras linssi mitä ikinä on tullut vastaan. Sillä voi ajaa täyspimeässä ja helvetillisessä auringonpaisteessa. Ainoa vika on ettei sitä saa vahvuuksilla. Vertailukohtaa ei tosin muihin sporttilaseihin ole kun noi sopii mun nenälaatikosta löytyneen nenän päälle hyvin. Linsseistä löytyy sen verran vertailukohtia sillä laatikosta löytyy Monster Dogglet, Oil Drumit, Pitbossit ja X Squaredit. Kaikki noi on eri linseillä. Harmi ettei noita Radareita voi talvella käyttää hiihtäessä. Noi kun ei oo kuitenkaan huurtumattomat ; -))
Mistä kannattaa hankkia radar pathiin vaihtolinssit? Ei tarvetta vahvuuksille.
Oakley splinter lasit tilattu vahvuuksilla/transition linsseillä. Villi fantasia että menis Silmä, aurinko sekä ajolaseina. Saas nähä kuinka käy.
Tilasin rouvalle omat VR50 Infraredit, ettei tartte aina mun laseihin niistää. Jos jotain kiinnostaa, niin SUGOSin nettikaupasta Saksanmaalta taisi ainakin viime viikolla saada niitä vielä 199 €:n hintaan. Postikulut muistaakseni 20 € Suomeen. Toi VR50 Infrared Photochromic on poistuva malli. Tilalle on tullut VR50 Skyblue vented- linssillä. Noissa vented- linsseissä saattaa tulla auringonpaisteessa heijastuksia linssien sisäpinnalle. Ainakin näin mulle kävi vanhojen Sportjackettien kanssa. Tää aurinkolasijuttu on mulle migreenipotilaana suht iso asia. Välillä pitää keväisin laittaa lasit päähän jo kotona pimeässä eteisessä. Kopiokoneet ja salamavalot on saatanasta. Joskus täytyy ajella autoa lasit päässä lähes täyspimeällä, koska noi ksenon-valot saattavat tuottaa tuskaa. Joo ja noissa autohommishan ei noista fotokromaattisista linsseistä ole mitään iloa. Radareissa vahvuuksilla ainoana huonona puolena on tosiaankin se, että nuo vahvuusosat istutetaan tuohon linssiin. Silti ainakin mun vahvuuksilla olevissa Radareissa optiikka on täysin vääristämätön. Linssihän on suht kaareva. Eli tuon kaarevan linssin optiikan tekemisen tuo firma ainakin taitaa. Radareihin ei vahvuuksilla tainnut saada fotokromaattisia linssejä.
Entä flak jacket (xlj)? Maastopyöräilyyn olisi klasit hakusessa...
Xlj-versio itsellä. Varaukseton suosittelu maastoon ja maantielle. Sopivat mielestäni O:n malleista parhaiten päähäni. Tsekkaa myös uusi Fast Jacket - hieman kätevämpi linssinvaihto, jos (ja kun) et yksillä linsseillä pärjää. Itsellä kolmet linssit: black iridium polarized, G30 iridium ja yellow.
Suosittelen myös Flak Jacketia. Mulla on normimalli ja samoilla laseilla menee maasto- ja maantieajot. Alkuperäisen black iridium polarized linssin lisäksi olen hankkinut gold iridiumit ja kirkkaat linssit. Noilla pärjääkin sitten säällä kuin säällä. Oakley on urheilulaseissa omassa sarjassaan optiikan, istuvuuden ja linssien pinnotteiden suhteen. Myös vaihtolinssejä ja varaosia on saatavilla helposti. Kalliitahan nuo on, mutta jos nyt parikin sataa on laseihin laittamassa, niin itse en ainakaan edes harkitse muita.
Ookkeleista puhuttaessa kannattaa sitten muistaa, että nekin kyllä sitten huurtuvat, kun on huurtumisen aika. Mutta eivät tosin kovin helposti. Jonkinlainen huurtumisenestokäsittely voisi olla paikallaan. Vinkkejä..?
Tulikuuma vesi hanasta + fairylla pesu. Ja huuhtelu virtaavalla vedellä ja huuhtelun jälkeen ei saa koskea enää millään siihen linssiin.
Fogtech tai Fairy. Fogtechin teho loppuu jossain 15 pakkasasteen paikkeilla, jälkimmäisestä ei kokemusta.
Tänks. Tuo Fairyvinkki olikin päässyt unholaan. -> kokeiluun!
Ainakin silmälaseista on sanottu, ettei saisi pestä kädenlämpöistä kuumemmalla vedellä (eikä käyttää esim. uunia avatessa). Fairyakaan ei suositella, normaali käsisaippua riittää pesuun. En kylläkään tiedä miten muovilinssit (reseptittömät) kestää lämpöä ja voi olla että Oakley käyttää jotain eri tavaraa linsseissään.
Firman sivuillakin kovasti antavat ymmärtää, ettei saisi käyttää muita kuin heidän omia kemikaalejaan, uskoo ken tahtoo.
Ei silmälasitkaan mene miksikään kuumalla vedellä. Jos ei kuitenkaan keitä;)
Se linssejä naarmuttaa jos ne laittaa pöydälle alaspäin tai pyyhkii kuivana sekä säilyttää taskussa yms. Ilman kunnon pussukkaa/ koteloa
Eli päinvastoin.
Kunhan laimentaa sitä fairya vähäsen, niin hyvin toimii. Käsisaippuoissa on ihmisen ihoa varten aineksia, jotka eivät oikein ole ideaalisia linssien hoitoon.
Näin minua valisti optikko. Oli sillä puhdistusaineita myynnissäkin ja niitä suositteli juuri huurteenpoiston takia.
Vaan mikä noista nyt selvän ottaa. Vähän yli 30 vuotta ollut lasit pinnoitteilla ja ilman ja fairylla pesemällä ei ole menneet yhdetkään linssit pilalle. Joku toinen on ehkä pessyt käsissaippualla saman aikaa samalla tuloksella. Tärkeintä kai on, että pesee ne linssit edes joskus.
Edellämainitut olivat siis ammattinaisen eli optikon väittämiä. Itse olen pessyt fairylla ja availlut uuninluukkuja yms. ilman suurempia vaurioita. Tärkeintä että rasva lähtee pinnasta, sen jälkeen kuivaus jollain mistä ei kamalasti lähde nukkaa linsseihin.
Tulikin hommattua Jawbonet, kun istuivat omaan naamaan parhaiten. Lisäksi hikoilen kuin sika, joten ajattelin että noista ylimääräisistä tuuletusaukoista voisi olla hyötyä.
Mitä noihin linssien pesulämpötiloihin tulee, niin riippuu varmaan linssien käsittelyä; omissa normirilleissä on jonkinsortin heijastuksenestokäsittely, joka optikon puheiden mukaan ei kestä yli 70 C -lämpötilaa. Toisaalta hanasta ei kuuluisi tulla niin kuumaa vettä.
Saikos noita Oakleyn valon mukaan muuttuvia linssejä omilla voimakkuuksilla?
^ saa .
Mistä pystyisi tilaamaan custom Oakeleyt? Näyttäisi olevan Oakleyn omilla sivuilla maininta, etteivät toimita suomeen?
Tuolta saanee: http://www.rxsport.co.uk/categories/...ey-Sunglasses/
Kun ostin omat (kokovalkoiset) Jawbonet Silmäasemalta, sankojen ja linssien vaihtoehtoja oli erittäin paljon.
-Lauri
Silmäasemalta saa ihan mitä tahansa Oakleyn kamaa tilaamalla (kaikki Silmäasemat eivät myy Oakleyn tuotteita). Hintakin oli ihan kilpailukykyinen kun viimeksi kysyin. Jäin sitten pohtimaan otanko piilarit ja aurinkolasit ilman vahvuuksia, vai lasit vahvuuksilla. Päätös jäi edelleen tekemättä.
Näin on, ja kun vielä sai tosi hyvää palvelua (ainakin itse sain vajaa vuosi sitten Rovaniemen Silmäasemalla), niin tuli vähän sellainen olo että kyllä se hintaero rx-sporttiin kompensoituu jo pelkästään sillä. Ostin samalla silmälasit, niin sain vielä 100€ alennusta aurinkolaseista, joten itseasiassa sain Silmäasemalta samaan hintaan kuin ulkomailta.
-Lauri
Kiitos ja kumarrus nopeista vastauksista! Nyt tutkimaan vaihtoehdot! :)