Oletko Hippo katsonut noita aikaisempia viestejä? Siellä on yksi mun viesti, josta löytyy linkin alta mitat tuosta M -koosta :) Jos se vaikka hieman helpottaisi.
Tuossa :)
Printable View
Ketjun innoitamana tuli tilattua takin Evo malli ja erittäin hyvä näille viileille ja sateisille kelille. Takuulla liikenteessä näkyvä takki, ihmettelin illanhämyssä että onko pyöränmittariin ilmestynyt taustavalo kun keltaista hohkas takista. L koko sopii erinomaisesti normi 186 cm mittaselle (88kg) ja allekin mahtuu paitaa.
Meikäläisen ei varmaan kannata noista vaatteista haaveillakkaan :(Lainaus:
Tuulenpitävä malli saapui tänään Merliniltä (viime vkl:n alesta), ja onnekseni otin XXL-kokoa rinnanympäryksen takia.
Hiatkaan ei ole yhtään liian pitkät tällaiselle apinamalliselle 175cm/85kg
188cm/105kg. Esi-isien geeniperimän seurauksena rystyset melkein raahaavat maata ja hartioitakin on jonninverran joten hihat tuppaavat ikävän usein olemaan sellaista 3/4 mallia. Craftin jotain XXL-kokoista takkia joskus sovitin ja olo oli kun olis tungettu kilo makkaraa puolen kilon suoleen.
Kannattaa dogi olla yhteydessä Merlinin suuntaan. Osaavat varmasti auttaa jos annat vähän mittoja jne.. :)
Voisitko ottaa mitat XXL-kokoisesta takista samalla tavalla kuin Nappulakenkä on ottanut omastaan. Eli hihan pituus kauluksesta ulkoreunaa myöten hihan suuhun, selän pituus kauluksesta takahelman reunaan sekä leveys rinnan korkeudelta ja alahelmasta. Voisin hieman vertailla hyväksi toteamiini takkeihin.
"Liian monta lyhythihaista ja lyhytselkäistä ostanut"
Eli hihan pituus kauluksesta ulkoreunaa myöten hihan suuhun; 82cm, kainalosta 60 cm, selän pituus kauluksesta takahelman reunaan; 72cm, sekä leveys rinnan korkeudelta; 59cm ja alahelma sama resorilla.
:eek: Hämmästys on melkoinen, mutta tämä on tuo tuulenpitävä ja hivenen joustava versio.
Lähettikö ne väärän mallin sulle? :eek: Noi meinaan eroaa toisistaan jonkun verran. Altura Night Vision Waterproof ja Altura Night Vision Windproof.
Olisko tarvetta vedenpitävälle versiolle, mulle on niitä siunaantunu jostain käsittämättömästä syystä jo kolme erilaista mallia:D
Night vision waterproof, musta
Sitten joku groteks keltasena
ja sitten tämmönen Altura Attack Extreme Jacket Black
Mahtavatkohan wind- ja waterproof versiot olla identtisiä mitoitukseltaan?
Jees, tämän threadin innoittamana lähti mullakin tilaukseen alturan evo takki (XL varmaan oikea koko luulis) mustana ja noi samat byysat ku nappiksella, XL kans. Nähtäväks jää onko housut liian isot. :seko:
Mä huomasin just, että en ole ottanut mittoja noista housuista :eek: No, täytyy katsoa ja mittailla jossain vaiheessa :rolleyes: Toivotaan, että housut sopivat bere. Mä oon meinaan ihan rakastunut niihin :D Ihan älyttömän hyvät housut, tähän aikaan vuodessa tuolla poluilla. Lämpövuori puuttuu, mutta ne ovatkin päälihousut.. :)
Takki ja housut tulivat perjantaina postiin. Eli suht nopea toimitus: sunnuntaina tilaus Merlinille ja perjantaina paketti Tampereella. Takki on hieno ja koon puolesta sopiva, housut pituudeltaan sopivat, mutta vyötäröä saa kiristellä aikalailla.
Kyllä ne minulla ainakin riittävän ylös nousevat - ei tuntunut jäävän mitään kylmää paikkaa alaselkään. Housuissa on takana kiristysnauhat tarrakiinnityksellä ja pienellä resorijoustolla. Hyvin ne sai päällä pysymään. Testattu on. Housuthan ovat puhtaat kuorihousut ja siinä mielessä on tietysti hyvä, että ne ovat väljät, niin alle mahtuu riittävästi välikerroksia. Mulla oli eilisellä lenkillä alla pyöräilyhousut ja pitkät urheilukerraston housut. Aika sopivasti, kun pakkasta oli varmaankin 4 astetta.
Edit: Housujen koko L ja minulla sisäjalan pituus 85 ja vyötärön ympärys myös 85. Pituus L-koossa ok, vyötäröstä löysät eli pitäis varmaan ottaa vyötärölle 4- 5 cm lisää lihasta tai läskiä.
Housut peittävät alaselän kokonaan eli suojaa löytyy tuulelta ja vedeltä. Säätö mahdollisuudet todella hyvät, mutta niin ne kuorihousuissa pitääkin olla.
Mistäköhän saisi Alturan housujen pituusmittoja? Kokotaulukossa näyttäisi olevaan vaan vyötärön mitat. Farkuissa esim pituutena 38" ja vyötärö 33" tai 34", joten vähän eipäilen että vyötärön mukaan pituus natsaisi. Mitään kauheita pussejakaan ei taas viitsi ostaa..
Edit: Taisi löytyä jo vastaus, ainakin noiden juttujen perusteella Alturan lahkeet on lyhyet: http://www.cyclingforums.com/archive.../t-196574.html
Kauan siinä meni, mutta nyt löytyy mitat myös noihin housuihin :D Housut siis kokoa M.
Ja tässä linkki albumiin...
PS. vyötärön mitta tarkoittaa vyötärön ympärysmittaa ja tuo on siis maksimi. Säädöillä vyötäröä saa huomattavasti kapeammaksi.
Kylläpä jännittää toi vaatteiden tilaaminen testaamatta. Huomenna sen ehkä näkee sit et mitä tuli tilattua..
Sais tuolla sivuilla olla joku kokotaulukkokin noille. Varsinkin housuille. XS-XXL ei ole vielä kovin kuvaava mittaustapa housuille.
Mua vaan ihmetyttää se, että Merlin ei ole tehnyt sitä kokotaulukkoa vieläkään, vaikka asiaa olen pari kertaa ehdottanut. Pitäisi varmaan olla yhteydessä Alturan suuntaan, koska mun mielestä kamppeissa on hinta-/laatusuhde erinomainen ja olisi mukavaa ostaa enemmänkin noita vaatteita.
Wigglellä on yleensä kokotaulukot vaatteissa, tiedä sitten paikkaansapitävyydestä. Esim. Night Vision, sieltä voinee katsoa vaikka tilaisikin Merliniltä.
noo, johan kohta on palstalaisillakin näitä joka kokoa, niin ehkä tässä pärjäillään. :D
Hei, mites tuo EVO-malli toimii kun on reppu selässä? Tämä kysymys lähinnä noiden heijastimien takia. Repunolkaimet taitaa peittää aika hyvin noi kainalon alueella olevat heijastin teippaukset? Toki voitte kertoa muitakin kokemuksia :D
Nään reppu selässä selkääni huonosti, mutta katotaan jos kommentteja irtoaa kunhan rotsi tulee...
Nonni. kamat tuli, XL molemmissa on mun ruholle just hyvä koko. Housut vaikuttaa tosi hyviltä, luulin tätä evo takkia soft shelliks, mut hyvä näinkin. Tutkin tuonnempana miten heijastimet toimii repun kanssa.
Suunnitelmissa ostaa myös tuollainen rotsi keltaisena. Pituutta 185, painoa 100kg, rinnanymp. n. 110 cm ja massu 100cm. Oliskohan se XL sopiva?
Entäs noissa housuissa, mitä eroa on Altura Attack-mallilla verrattuna NIght Vision-malliin muuta kuin 20 euroa hinnassa?
Luulen et attackit on enemmän trail-housut kunnollisine vahvikkeineen ja muuten? Onks Night Vision housut ees tota React(tm) materiaalia?