Nostetaas. Kuussatanen varjo vaihtui tänään 1100 kuutioiseen varjoon, nyt on sitten se keppikin ;) En ajatellut hommata nahkaa...
Printable View
Nostetaas. Kuussatanen varjo vaihtui tänään 1100 kuutioiseen varjoon, nyt on sitten se keppikin ;) En ajatellut hommata nahkaa...
Jaahas, ölijyt vaihdettu, kesän 3. ajokerta edessä. Ihan jännittää :p
Totuuden sanoja. Tuossa pyörälenkillä, kun veri kiertää paremmin päässä ;), pohdin samaa asiaa. Mulla kuussatasessa oli höpinäputket eikä käyny edes mielessä että oispa alkuperäiset jossain vintillä säilössä... Kyllähän siitä takaa katsoen ekasta välilevystä uskaltaa vetää 14mm poran läpi, täytyy vaan jostain hommata tarpeeks pitkä että ylettää.
Tosin edelleen esim. V&H:n putket on omasta mielestä jopa paremman näköiset kuin alkuperäiset, että siinäkin ois syytä vaihtoon. Mutta ei tänä kesänä...
Ääntä maailmaan ja savupiiput kuntoon! Itse ratkaisin asian Ducati Race Kit:llä, ja sanoisin että soundi on rapea (ainakin naapurit tykkäävät kun lauantai aamuna lähden radalle... kaikki huitovat lähtiessäni ikkunasta):D
http://i1.pinkbike.com/photo/1348/pbpic1348191.jpg
Tuo Dukati on kyllä nätti mutta ei niin nätti kuin miun Yamaha. Ainoa ongelma on se, että linnut paskanteli sen päälle lahdessa ja nyt toivon, että sataisi tai sitten vaihtoehtoisesti joku kilttisielu pesisi sen. Itse en millään viitsisi.
osaa Teksti-TV kertoa.
Mitä ratkaisuja keksittäisiin, jotta onnettomuustilastot saataisiin kauniimmiksi? Turvavyöpakko ei tässä tapauksessa taida olla hyvä ratkaisu eikä hands-freekään taida auttaa. Miten olisi maksiminopeuden rajoittaminen esim. 80 km:iin tunnissa?
Lainsäätäjähän on jo pitäny siitä huolen että maksiminopeus on suurimmalla osalla teistä 80. Ja jos joku haluaa oikeesti isoa kovaa niin suosittelen visiittiä moottoriradalle. Samalla kun saa vetää 250 km/h laillisesti niin oppii käsittelemään prätkää yllättävissä tilanteissa normaaliliikenteessä...
Onnettomuuksia motolle varmaan tapahtuu samassa suhteessa motoilijoihin kuin aikaisemmin. Motokanta on vaan kasvanut huimasti viime vuosien aikana. Meidänkin firmaan (50 työntekijää) tuli tänä vuonna 4 motoa ihan tuosta vaan. Joten tottakai niitä onnettomuuksia tapahtuu enemmän jos suhte pysyy samana. Väistämättä.
Onnettomuuden vähenevät nollaan jos kaikki liikenteessä lopettavat spedeilyn. Hondan vehkeisiin alkaa vissiin piakkoin tulemaan turvatyynyjä - goldwingissä taitaa vissiin olla jo.
Rata- ja maastoajo opettavat kyllä tuntemaan prätkää ja omia rajojaan, sekä luottamaan ajoneuvoon. Jossain määrin - paljon harjoitettuna - se voi myös auttaa toimimaan oikein hätätilanteessa, mutta mikään pyörähallintaharjoitus ei pelasta niiltä perustavanlaatuisilta virheiltä, jotka usein johtavat onnettomuuksiin. Nämä virheet tapahtuvat havainnoinnissa ja päätöksenteossa. Parhainkaan rossi tai agostini ei voi maantieajossa ja liikenneympäristössä hallita niitä muuttujia, jotka harjoitus- tai rata-ajossa on eliminoitu.
Kokemuksestani tiedän hyvin, että rata-ajo on mainio tapa kehittyä pyörän hallinnassa, mutta kun luen liikenneympäristöäni, ovat hyödylliset opit tulleet aivan jostain muualta. Kun vedetään tappi maassa maaseututietä, on jo tehty se virhe, jota vaikea korjata hyvälläkään ajotaidolla.
Kaksi intohimoa samassa paketissa: http://www.bianchi.com/en/productsDu...oad_Y7BD1.aspx :D
Ei ole moottoripyörää eikä varmasti ikinä tulekaan, mutta täytyy tähän väliin ihmetellä että mikä kumma siinä on, kun moottoripyörissä saa olla täysin vaimentamattomat äänet. Sitten käännetään just siinä ohi ajaessa kaasua niin että meinaa tippua hampaat suusta ja valua aivot ulos korvista. Kenenkään muun kuin moottoripyörän kuljettajan, joka on täysin kuuroutunut/turtunut siihen menoon, mielestä ne äänet _eivät_ ole hienot. Myötähäpeän tunne herää joka kerta.
Taitaa suurin osa onnettomuuksista tapahtua ensimmäisen vuoden kuskeille ja niistä suurin osa on suistumisonnettomuuksia. Eli vauhtia on liikaa ja lähtee lapasesta mutkassa tai sitten jarruttaa etujarrulla liikaa ja sitten lähti taas. Ja sitten nämä että eka pyörä on ylitehoinen ja yllättää ja naps. Jos eliminoidan nämä ja sitten tällaiset kaverit jotka paahtaa 160 lasissa 80 alueella, niin aika vähiin kävisivät onnettomuudet.
Törmäämisiä, kolareita ja vastaavia tuskin tapahtuu moottoripyörillä sen enempää kuin autolla ajettaessakaan, ainakin kun itse olen ottanut sen kannan, että jos en ole varma, näkeekö autoilija, niin oletan, että ei näe. No, samahan se oli polkupyörällä ajettaessa.
Ei saa olla eikä myöskään ole. Tai hyvin harvoissa tapauksissa ei ole mitään vaimennusta. Niistä poliisi kirjoitteleekin sakkoja joskus. Äänekkäitä välillä on ja pitää olla. Ylesönosastoilla mummut joskus harvoin valittaa. Oletko mummu? :D
Iso osa ihmisistä suhtautuu moottoripyörään myönteisesti ja tulevat usein juttelemaan. Siltä osin myötähäpeäsi on turhaa.
Olin kerran veljen luona yötä Kalliossa. Kiva kun keskellä yötä joku valopää 1600 kuutioisella tai isommalla vehkeellä vetelee suorilla putkilla siellä. Joo, onneksi ei herää kun on ikkunat auki on hemmetin kuuma...
Ei noiden kyykkypyörien äänet kyllä mua häiritse, mutta harrikkojen äänet kyllä häiritsee varsinkin kun suurin osa moottoripyöristä täällä suunnalla on noita lihavien +50-v tules-vaivaisten wannabe vapaiden toinen jalka haudassa 100km vuodessa luukuttavien punaniskojen mopoja.
Pari viikkoa sitten ikuistin hyvän kuvasarjan kännykällä kun lauma teinejä oli liikkeellä moottoripyörillään. Vaikka en asiasta mitään ymmärrä, niin näki jo hyvissä ajoin, että kohta sattuu juhaa leukaan varsinkin kun ajovarusteet oli linjaa huppari ja monkkutossut eli skeittilenkkarit. Parin pyllyillyn risteyksen ja lätkä-äidin kiusaamisen jälkeen pojat sitten törmäili keskenään "shikaanissa" ja tukki pari kaistaa kun viisi mopoa oli pitkin tietä. Ilmeiseesti tekee aika kipeää jos jalka jää jonkun 1000 kuutioisen moottoripyörän alle kun suojana on tennissukka ja lenkkari. Omin jaloin ne kuitenkin siirty jalkakäytävän puolelle ja sai mopotkin pois keskeltä tietä. Ehkä ensi kerralla on vähän enemmän järkeä päässä ja asiallisemmat vaatteet. Harmi etten saa noita kuvia koneelle.
Juuri olen päässyt ensimmäiset kokeilut ajamaan 500cc Husaberg:lla.. Kiva peli..