Mitäs kokoa on tuo säkki kuvassa?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti HMK
Ja mikä olisi se suositeltavin koko - siis noista Ortliebin tuotteista?
Printable View
Mitäs kokoa on tuo säkki kuvassa?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti HMK
Ja mikä olisi se suositeltavin koko - siis noista Ortliebin tuotteista?
BOBin oma säkki on ilmoitettu 94 litran vetoiseksi ja näyttää jotakuinkin saman kokoiselta kuin tuo kuvassa oleva säkki, joten se lienee optimaalisin koko.
Kiitoksia kuvasista.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Samppa
No mikäs siinä mätti?
Etippäs se topikki.
No mainittu keskusteluhan löytyy tuolta...
/forum/showthread.php?t=19256&highlight=B.O.B
Mainio linkki tuo mainitsemasi. Hetken jo hehkuttelin itse tekemistä ja kävin metallimyymälästämme tsekkaamassa monipuolisen alumiiniputki ja -profiilitarjonnan. Mutta muutamat tiedusteluni alumiinin taivutuksesta ja varsinkin hitsauksesta toppuutteli intoa. On kuulema aika vaikea materiaali. Mutta jos joku alkaa vaneri-, muotopuriste- tai vaikkapa hiilariviritystä kehittelemään niin olisin kovasti innokas kuulemaan ja näkemään kokemuksia.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti karhunpoika
Oman Yakin ostin Globetrotterilta pari-kolme vuotta sitten. Maksoi tuolloin muistaakseni 225 EUR, ilman säkkiä. Säkkinä mulla on Ortliebin iso säkki joka käy moneen muuhunkin tarkoitukseen oivasti.
Kärry on edelleen (prkl) ollu sangen vähällä käytöllä. Tilasin sen yhtä fillarireissua varten, mutta jäin matkasta kun kärryn toimitus myöhästyi. Jotain lyhyempiä testimielessä suoritettuja hinauksia oon tehny ja kyllä se ihan mukavasti tulee perässä. Olen tyytyväinen hankintaani.
Kätevä tekee varmaan tuommoisen itse esim. hiilikuidusta laminoimalla. Kennorakenteella sais todella kevyen ja jäykän :) Mitat voi vaikka kopioida Bobilta.
Halpa säkki on kiakkokassi, sellanen jääkiakko....
Joo ja varmaan kestää kaatosateita sun muuta kuranroisketta vuotamatta?
Niin-no. Toiset ylittää jokia pelkillä jätesäkeillä joissa on rinkka sisällä....ei se oo niinn vaikiaa.
No joka jampallehan on jäänyt noin kuusi litraa nestemäistä lateksia, millä kyllästää jo vähän suuremmankin repun. Ei sillä ulkonäölläkään niin väliä, koska vanha viisaushan kuuluu: "rumassakin repussa voi olla ihan hyvät eväät". Eikö se viisaus sovi tähänkin rakoon. :rolleyes:
Eiköhän sen kassin saisi tiivistettyä Nokotexillä?
En tiedä millanen se BOB:in originaali säkki on, mutta itse ostaisin sellasen ison ortliebin, missä on myös repun kantohihnat.
B.O.B. Ibexin tavaratila näkkyy olovan 64cm x 41cm x 46cm.
Ortliebiltä en kyllä löytänyt muita soipivia vaihtoehtoja kun :
Ortliebin Rack Pack L
height 34 cm depth 32 cm width 61 cm
weight 930 g.
capacity 49 l.
Ortliebin Rack Pack XL
height 40 cm depth 40 cm width 71 cm
weight 1150 g.
capacity 89 l
http://www.ortlieb.com/art/k63p2.jpg
Mä meinasin tämmöstä:
http://www.partioaitta.fi/images/kai...rustereput.jpg
X-Tremer XL nimeltään.
Mutta toi päästä pakkaaminen voi kyllä alkaa rasittamaan.
Totesin tuon reppumallin meleko pitkäksi tuohon kärrin kyytiin.
Moi,
Hankin tuossa lähes vuosi sitten IBEXin www.family-move.de :stä, Saksasta. Myyjä oli auttavainen ja asiallinen kaveri. Vastasi kysymyksiini ripeästi ja tuotteenkin sain noin viikossa, kunhan olin ensin maksanut rahat heidän tililleen... ei ollut mahdollisuutta tilata luottokortilla. Varaosia pitäisi saada jatkossa häneltä helpostikin, joten voinen suositella kyseistä liikettä.
Kärryn kanssa on tullut tehtyä vain pari retkeä, kun pyöräilyt ovat jääneet turhan vähälle muutenkin. Silti kärryä on tullut vedettyä perässä siinä 7-800km, joten hieman kokemusta jo on. Yleisesti ottaen jousitettu ibex tuntuu loistavalta, seuraa turvallisesti ja varmasti takarenkaan polkua eikä tippuile ojaan tms. Uskon jousituksesta olevan kovastikin etua niin maantien kuopissa kuin välillä juurakkopolkuja pitkin oikaistaessa. Raskaasti lastattuun pyörään verrattuna peräkärryllistä kokonaisuutta on huomattavasti mukavampi käsitellä sekä ajossa että taukopaikalla työnnellessä.
Vakiona tuleva rengas on melko karheakuvioinen, mutta kunhan jostain löydän, hankin alle rullaavamman. Ibexin säkkiin mahtuu mukavasti kamaa, mutta lisäksi olen joutunut käyttämään satulalaukkuja, kun makuualustani ja telttani ovat melko tilaa vievää mallia. Toisella pidemmällä reissulla iski lievä hyytyminen, kun lastasin pyörääni ja kärryyni aivan liian paljon kamaa. Kuljetuskapasiteettia on siis riittää tarpeeksi. BOBin oman kassin lisäksi kärryssä oli ortliebin samalla periaatteella toimiva kassi, josta sitten sisältöineen luovuttiin parin päivän ajon jälkeen. Vakiokassi on hyvä, mutta toki kärryyn saa kiinni muitakin nyssäköitä mustekaloilla viritellen.
Tässä muuten vielä yksi vaihtoehtoinen kärrymalli harkittavaksi: http://www.extrawheel.com/indexin_eng.html
Tomi
Tuossahan on realisoitu omassa päässäni ollut idea muokkata Bob:in kärryä. Iso täysikokoinen kiekko ja tavarat molemmilla kyljillä. Tämä voisi olla sopivan paksulla kumilla varsin maastokelpoinen ja halpa ratkaisu ilman erillistä Ibexin kaltaista jousitusratkaisua.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Atomi
Itselleppäs sattui nenän eteen käytetty Bob Yak, joka nyt onnellisena tuossa parvekkeella kökkii. Koeajolle tekisi mieli.
Täältä löytyy myös monta mielenkiintoista kärryä. Koolstop Mule voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto, erityisesti jos sattuu jo omistamaan sivulaukut.
http://www.adventurecycling.org/reso...lerroundup.pdf
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Grandi66
Hyvä tietää.. Kiitos.
Jaha. Kuukkeli tiesi kertoa, että tuo virma sijaitsee Imatralla.
Mutta olisiko vaikkapa alkuperäisen viestin postittajalla tietoa siitä, mitä kärrit sitten kotimaassa mahtavat maksaa...?
Sain oman Ibexin perjantaina, toimitus kesti n. viikon. Kärry toimii hyvin ja odotusten mukaisesti. Eilen kuormasin 18 kg tavaraa ja vetelin kärryn töihin, matkaa n. 30 km.Meikäläisen keskinopeus ilman kärryä ja pahemmin repimättä on luokkaa 24 - 25 km / h, tuon lastin kans 21 -22 km /h suunnilleen samalla teholla. Reissut odottaa!
On tietoo Yak on 300€ ja Ibex on 400 € ja maksu on tiettävästi käteinen ja tilille etukäteen. Tulee vissiin rahti päälle jos asuu kauempana. Soita ja kysy. Ja kuulemma saa varaosia.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pelotón
Jakki kulukoo tandemin perässä hienosti, jopa hiekkatiellä odottamani pomppimis-ilmiö puuttui, kyydissä ollut olut tosin vaahtosi perillä pullon avatessa.
Miten muuten on uskaltaako bobin iskeä uutukaiseen hiilikuituhaarukkaan kiinni? Retkelle tekisi mieli ja vieläpä noilla maantiepyörillä.
Joskus oli vain jossain puhetta siitä miten tuollaiset trailerit rasittaa takahaarukkaa. Muistelenko omiani? Uskallanko tilata?
Tuskin se paljoa ajaessa rasittaa, jos se ei lähde ravistamaan. Se on vain mukava pysäköidä 90 asteen kulmaan, jolloin se pitää pyörää pystyssä, ja siitä ylös vääntämiseen joutuu hiukan käyttää voimaa. Ehkä kannattaisi kokeilla jonkun peräkärryä ennen tilausta. Itse tiedät paremmin mitä siihen uskallat kiinnittää.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Anastasia
Itse kiinnostaa myös kovasti tuo Yak, mutta ihan kokeilematta ei uskalla lähteä tilailemaan. Onko ketään yakkilaista Porvoossa tai lähistöllä, joka raaskisi antaa kokeilla vähän?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Kratti
Itselläni on kärry tullut ihan kiltisti perässä ja kaikkea on kuljetettu. Maastossa en oo vielä kokeillut mutta nojapyörän perässä tulee ja välillä on pitänyt katsoa onko se siellä perässä vai ei. Ku pitkiä päivä matkoja en voi kuvitella normipyörällä (selkä paskana kolarin jäljiltä) joten nojakki ja kärry perään ja menoksi.
En usko että hiilikuituhaarukka tuosta yhtään kärsii, täyteen lastattunakaan ei bobbia tahdo perässä tuntea. Kiinnitys kun tapahtuu tuohon takakiekon pikalinkkuun, niin haarukan päihin ei kohdistu kärrin kanssa sen kummempia voimia kuin normaaliajossa, kurveissa ja jarrutuksissa.
Voin suositella hankintaa ilman koeajoakin.