No varmaan joku 3-4 h. Ainahan voi karata teitä pitkin kotia, jos kiirus yllättää. Tuskin kovin kauaksi eksytään.
Printable View
No varmaan joku 3-4 h. Ainahan voi karata teitä pitkin kotia, jos kiirus yllättää. Tuskin kovin kauaksi eksytään.
^ juurikin näin. Mukaan vaan.
Varauksella mukana. Tulee jos näkyy, ei tule jos ei näy 😂
Mtb Järvenpään tämänpäiväinen höntsä suoritettiin viiden ajajan voimin, josta yksi joutui lähtemään ennen aikojaan ja toinen aivan lenkin loppuvaiheessa pienen haverin seurauksena.
http://www.sports-tracker.com/workou...b0e0c702d67b7a
Lenkillä harjoiteltiin myös renkaanpaikkausta kenttäolosuhteissa. Jopa niin ahkerasti, että sisurit pääsivät loppumaan. Tämän johdosta yksi osalistuja päätti vaihtaa lennosta lajin duathloniin ja juoksi loppumatkan pyöräselässä metsiä pitkin kotiin.
^No jopas on ollut kokemuksellista. Onko aamulla lähtijöitä? Sade-ennuste meinaa että aamupäivällä voisi olla kuivaakin.
Taitaa olla liian vetistä kuitenkin.
Pikkujoulut? Joko ollut jossain puhetta?
^Hiljaista tuntuu olevan, ei taida sopia kenenkään reeniohjelmaan.:rolleyes:
voip tulla vaikka tenniskyynärpää jo liikaa innostuu.
Arka aihe, kaikkia pelottaa puhua siitä... varsinkaan kotona.
Pitäiskö pikkujoulut järkätä? Esim. perinteinen kaava: sauna, ruokaa ja juomaa. Tai sitten riisutumpana ruokaa ja juomaa. Päivällä voisi käydä kurjistelemassa räntäsateessa. Mulle käy periaatteessa kaikki viikonloput.
Kuka on mukana?
Ruoka, juoma ja lenkki etusijalla. Sauna jos helposti onnistuu. Mä joudun vähän selvittelemään rouvan mulle keksimiä menoja. Mutta periaatteessa mukana.
Ruoka,juoma, lenkki,sauna. Onko näillä jokin prioriteettijärjestys?
Mulla 34,7% mahdollisuus päästä osallistumaan riippuen ajankohdasta ja yläkerran ukosta. Jotta katellaan osuuko.
Juup! Mukana ollaan jos vapaat sattuu hyvin kohdille. Tosin, näyttäs aika hiljaista olevan koko loppuvuoden vkl vapaiden suhteen.
Minäkin tulen ilman muuta mukaan jos vaan aika käy. Viikonloppuisin ei ole sinänsä paljon esteitä, paitsi joinain perjantaina. Lenkkikin kävis, kun on ollut hiljaista mulla pyöräilyrintamalla.
Edit: Sauna prioriteettina viimeinen. Syöminen, juominen ja keskustelu ok!
No jos mä sitten puuhaan tämän parissa. Ajattelin että kysäisen josko vaikka Vanhankylänniemestä saisi saunan tai jostain muusta lähipaikasta.
Edit:
esim. Vanhiksen sauna olisi 300€ + ruuat, käytössä 18-22. Omat juomat mukaan. Olisi vapaana sekä 5.12 että 12.12. Saunalle mahtuu 15 henkilöä. Nyt pitäisi tietää mitä päiviä ryhdytään metsästämään. Onko esim. em. päivät ok vai halutaanko pitää kemut jo aiemmin? 19.12. on jo vähän myöhä, silloin joutuu kaikenlaisiin jouluvalmisteluihin.
2. Edit: Kössihallilta sais saunan 4.12. hintaan 240€, omat juomat. Ruuat sai vissiin ainakin joskus muinoin tilattua sinne.
Tärkeintä olisi löytää päivä johon tähdätään. Miten Jukan ja Paliksen viikonloput ovat vapaana?
Mitä nyt nopsaan vilkaisin, niin 4.12 olen vapaalla, mutta puoliso illassa, joten olen lapsien kanssa, 5.12 ja 6.12 menee duunissa. 12.12 vapaa mutta puolison vuorosta ei vielä tietoa ja 13.12 het aamusta duuniin joten juhlimisten kanssa hieman nihkeetä. 19.12 menee myös duunissa. Eli, osaltani aika hiljaiselta näyttää.
Mulle sopii 4-5.12 mut oishan toi lauantai parempi lenkin kannalta..
Töitä näyttäs olevan, yötä (4,5,6)ja iltaa(12).
Mites te tuosta n. 10.20km kohdilta onnistuitte livahtamaan ohi ? :seko:
Meinaa siinä asuu yksi todellinen mu_k_u, joka tuntuu VIHAAVAN erityisesti pyöräilijöitä. Väittää omistavansa kaikki alueen maat ja se kaupungin tiekin on hänen, eikä siitä portin ohi saa ukkelin mielestä ajaa edes sitä tietä pitkin !!!
Tien päässä on sellainen lippusiima ja ajoneuvolla ajo kielletty merkki nro. 313, joka on kuitenkin yksityisellä maalla, ei siis pihassa eli sillä ei ole mitään merkitystä kun liikkuu jm.oikeuksin. Ukko on kuitenkin täysin toista mieltä koskien erityisesti fillaria, mutta jalankulkijat saavat mennä vapaasti, ei sano niille mitään.
Ukko on tosiaan ihan täysi pa__ia__n :mad:, tiedoksi vaan kun siellä päin ajelette.
^Ei ymmärrä. tuosta olen/ollaan menty vuosia ja kymmeniä tai satoja kertoja eikä mitään ole ollu,koira vaan haukkuu. onko linja muuttunut?
No pikkujoulut passaa tietty. käy melkein kaikki ajankohdat. Ihmettelen vaan mistä pystyt Tuomas repimään kaksikin viettopaikkaa pahimpaan
pikkujouluaikaan :)
Tervehtimällä ja hymyilemällä on menty...ei pidä ottaa asioita itsestäänselvyytenä.
^^^Niin siis Haarajoella tuo paikka. Ei minullekaan siinä kukaan ole koskaan mitään kiukutellut. Aina siitä on päässyt kun puomien välistä pujottelee ja siiman alta kumartaa. Eikä sitä ajamista voi laillisesti kieltää, vaikka kuinka omistaisi maita. Karttatie ei kulje läheltäkää pihapiiriä, joten jokamiehenoikeudella on kulku sallittu. Kielto on laiton kielto ja kiukutellessa saattaa jopa laiton uhkaus lipsahtaa. Kiukuttelijan kanssa ei kannata ruveta rageen, vaan kaivaa vaikka puhelinta esiin ja kertoo soittavansa poliisin paikalle, kun on kertonut olevansa laittoman kiellon ja uhkauksen kohteena. Kyllä ne paljostikin maata omistavat rauhoittuu. Tuolla paikalla on jo ainakin nelisenkymmentä vuotta sitten mopopopojille kiukuteltu, mutta ne onkin moottoriajoneuvoilla liikkeellä. Tämä fillaristille kiukutelu on tällaiselle vanhemmalle jäkeläiselle ihan uutta. Onhan se vanhaisäntä saattanut vanhemmiten käydä ahdasmielisemmäksi maailmaa kohtaan.
Yli 20 vuotta tuosta ajellut kymmeniä kertoja vuodessa, koskaan en ole edes ketään nähnyt siinä, muistaakseni. Paitsi tietysti muita pyöräilijöitä ja koiran kusettajia.
Ettei vaan luulis Läskiä mopoksi jos on kiukutellut.
Käykäähän kukin merkkaamassa itselle (vaimolle) sopivat ajankohdat MTB Järvenpään 4. perinteisiin pikkujouluihin: http://doodle.com/poll/iwb93cm8hgracekf
Samalla voisitte ilmaista halunne saunoa. Jos sauna maksaa esim. 300 euroa, en viitsi varata sitä ennen kuin saan sitovia ilmoittautumisia. Mikäli saunominen ei innosta, käydään syömässä ja juomassa.
Voisitteko hoitaa ilmoittautumisen ensi sunnuntaihin mennessä.
Kiitos!
Tuohon Haarajoen tapaukseen. Lukuisia kertoja mennyt tuosta, niin kapearenkaisella, kuin paksupyörälläkin ja mitään ongelmaa ei ole ollut.
Oli muistaakseni vuosi takaperin, kun olimme Rautapellon kanssa lenkillä ja ajoimme tuosta. Isäntä kurvasi mersulla paikalle ja halusi vain kertoa, että siimaviritykset ei ole pyöräilijöitä ja kävelijöitä varten laitettu. Hänellä oli mennyt hermot, kun mopopojat käyvät revittelemässä polut ja tiet huonoon kuntoon. Joskus kuulemma yöaikaan ja se vähän häiritsi. Hyvässä hengessä juteltiin ja painotti tosiaan, että lihasvoimin liikkujia vastaan ei ole mitään. Sen jälkeen ajellut siitä ihan tyytyväisenä ja nostanut lapaa, jos herran pihalla nähnyt.
Kerran Isäntä nojaili aitaan kun olin ohi ajelemassa siinä juteltiin hetki ja samat jutut kertoi myös. Nykyään reippaasti morjestan myös aina ohi ajaessa :D
Mites Kittiläntien silta Nelostien yli? Siellä on isot esteet sillalle pääsyyn lännestä tullessaja kaikenlaisia kylttejä, jotka eivät liene lainvoimaisia. Oletteko ajelleet sillan yli ja onko tullut ylimääräisiä keskusteluja?
Mä menin siitä yli viime sunnuntaina, ilman vastarintaa pääsin livahtamaan. Epäilen kovasti että silta on rakennettu meidän kaikkien rakkailla veromarkoilla sen sijaan että kiellot pystyttänyt isäntä olisi laittanut rahansa ko. siltaan. Todennäköisesti tätäkin isäntää riepoo ainakin moppopoijjaat. Esteet sillalla ovat ainakin hienot: vanhoja tuorerehupaaleja, narua ja lautaa :)
Ajattelin jatkossakin mennä siitä yli tarpeen vaatiessa.
Joskus olen samaa Haarajoen siltaa ihmetellyt ja yli mennyt. Ihmetellyt, miksi koko silta siinä on. Halkaisiko moottoritie maanomistajan pellot ja siksi sille piti oma silta rakentaa?
^^^^^^^^^^ Käykäähän vastaamassa Tuomaan kyselyyn, niin päästään iltamien suunnittelussa eteenpäin. Vasta kolme vastaajaa nyt.
Entä viikonloppu. Minulla on takana ennätyksellisen vaisut pyöräilyviikot, joten viikonloppuna pitäisi rauhallisesti palata polulle, mutta milloin?
Valkoisella Mesellä oli ja ajoi ensin edelläni lippusiiman ali ja kävi kääntymässä sen takana ohittaen samalla laittamansa laittoman ajokieltomerkin, pysäytti sitten Mesen suluksi siihen siiman alle, estäen siten minulta pääsyn eteen päin. Tämän jälkeen alkoi vaahtoamaan merkistä ja yksityismaista jne.
Minulle on ihan sama, pitäköön "omistamansa" Järvenpään kaupungin tien ja maansa, eipähän siellä tarvitse ajella.
On se tiedossa kuka se ukko on ja samoin kyseenalainen maine, olen minäkin asunut Järvenpäässä yli 40 vuotta. Koskaan aikaisemmin en ole ollut kuitenkaan missään tekemisissä ja koitan välttää vastakin :mad:
Hupaisinta on se, kun niiden viereisten maiden, siitä sinne vanhalle soramontulle ja sillalle päin omistajaksi paljastuikin eräs tuttu, heh :p
Tarkemmin en niitä rajoja tiedä, mutta saattaapa olla että ukko ei omistakaan ihan kaikkea sillä alueella :rolleyes:
^Päätin, että jätän nyt väliin. Täytyy käyttää valoisa aika kotitöihin. Huomenna aamulla sen sijaan kyllä, jos sateetonta.
Mikäs olisi tällä hetkellä paras 29 nastarengas, ja paras ostospaikka? Tubeless mielellään.
Mä myös huomenna mahdollisesti mukana
Ja passaan lenkin, ei ole jalat palautunut eilisestä kurituksesta :O
Hyvä lepposa lenkura, muutama kilsa uutta polkuakin tarjottiin ja munkkikaffet tiätty naatittiin. Thanks veturille & muulle seurueelle.
Viisi tuntia ja 50 km saatiin aikaiseksi porukkalenkillä tänään.
Alussa vielä hymyt irtosivat :).
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...4&d=1447594855
Kaffetauolla oli jo havaittavissa pientä väsymystä :rolleyes:.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...5&d=1447594892
Lopussa "lopenuupuneista" ei nyt tullut kuvaa otettua. Kiva lenkki.