Ei tässä mitään mustavalkoisia ylemmyydentuntoja viljellä, enkä tiedä teidän geelimaratoneista. Siitä vaan kokeilemaan nettiviisauksia ja ihan mielelläni luen teidän omakohtaisista kokemuksista.
Printable View
Ei tässä mitään mustavalkoisia ylemmyydentuntoja viljellä, enkä tiedä teidän geelimaratoneista. Siitä vaan kokeilemaan nettiviisauksia ja ihan mielelläni luen teidän omakohtaisista kokemuksista.
Kiitos JJ kehuista. Tapahtuma on ollut kyllä onnistunut joka kerta, kiitos kuuluu siitä kaikille, jotka ovat mukana ajaneet. Hyvällä porukalla on hieno retkeillä.
Jokainen pitää itseään toimintakykyisenä pitkillä reissuilla parhaaksi näkemällään tavalla. Omakohtaisella kokemuksella on tietty tässä iso rooli. Mä näen, että ravinto ei ole pelkkää energiaa, se on myös hyvää mieltä, joka on hiton tärkeä asia kun matka on pitkä ja evakuoivaa mönkijää ei saa soitettua viemään lämpimään juomaan villasukat jalassa minttukaakaota.
Turun Kierron kaltainen urbaani vaellus, jolta skrätsääminen on kivutonta on erinomaisen hyvä paikka reenailla itsensä liikkeessä huoltamista. Samoilla opeilla pärjää pitkälle vaikka Lapin tuntureillakin.
Saatiinpa tännekin hieman aktiviteettia. Ruokailu on kuitenkin hyvin tärkeä asia, eikä kaikilla ole tietämystä hyvistä/sopimattomista ruuista. Itse olen kerran 50 km lenkillä poikennut loppumatkalla Ruskolla pullapuotiin. Kahvi ja possumunkki oli, minulle, väärä valinta.
Kiitoksia kaikille, vaikka lopussa osa kommenteista meni vähän ohi kysymäni aiheen. Eipä sillä, tankkaaminen on olennainen osa noinkin pitkää reissua. Täytyy vakavasti harkita mukaan lähtemistä. Ja kuten viesteistä tuli ilmi, niin kyllähän sitä voi leikin jättää kesken, jos oikein pahalta tuntuu.
Tuolle kiertoajelulle kannattaa treenata seuraavasti: jos ei jaloissa pyöri ajokoiraa, lainaa joltakin tutulta. Kiinnitä ajokoira pyörän ohjaustankoon kolmen metrin köydellä. Sitten metsään ja pyrit pitämään köyden niin, että se riippuu hieman. Eli koira ei vedä sinua. Meni koira sitten mistä tahansa. Tällä treenillä selviät Turun kiertoajelusta. :cool:
^Juuri näin, porukkalenkillä on aivan normaalia ajaa sen matkaa mitä jaksaa ja huvittaa. Kilpailut on sitten erikseen, niissä suorituksia hylätään, arvostellaan tai joudutaan keskeyttämään.
Sunnuntain iltalenkkiä Kuusistossa klo 19 alkaen. Startti Kuusiston sillan jälkeisen mäen päältä.
'Kiitos, että ilmoitit joukkueenne Kilometrikisaan!
Rekisteröimäsi joukkueen tiedot ovat alla.
--------------------------------------------------
Kisa: Kilometrikisa 2016
Joukkueen nimi: MTB-Turku
Osallistumiskoodi: MTBTurkuKMK2016
--------------------------------------------------'
www.kilometrikisa.fi
Nonni, ei kun liittymään joukkueeseen ja kirjailemaan kilometrejä...
Työreissu toi jälleen Turkuun ja otin pyörän mukaan, mahtaako täällä olla polut hyvässäkin tikissä? Ja onko jotakin kuumaa vinkkiä mistä suuntaa kannattaa polkuja lähteä metsästämään, onko jossakin pohja kuivempaa kuin toisaalla tms..?
Ainakin luolavuori-uittamo-katariina suunnassa oli polut hyvässä kunnossa kun äsken kävin rullailemassa..
Littoisten ja Vyyryläisenmäen suunnalla oli aika paljon mutaisia/märkiä paikkoja eilen illalla, kun kävin siellä kurvailemassa.
Sunnuntain iltalenkki starttaa Kaarinan Biltemalta klo 19.
Onko yhteislenkkitraditio kuollut ja kuopattu vai muistanko vain jotain väärin? Eilen olimme Pian kanssa Prisman tolpalla noin klo 17.55 ja kauniista säästä sekä kuivista poluista huolimatta saimme kurvata kahdestaan "yhteislenkille" vähän kuuden jälkeen. Tuntui hieman oudolta, kun aikaisempina vuosina toukokuun yhteslenkeille on väkeä riittänyt melko mukavasti...
No niinpäs olikin. Muttei mun kalenterin mukaan. Mulla on siis työpöydällä meidän Kiinan tytäryhtiön väsäämä pöytäkalenteri, joka on näköjään tehty kiinalaiseen tapaan. Siinä sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä. Myös viikkojen numerointi näyttää olevan juuri toisinpäin kuin meillä normisti. Se väittää komeasti, että nyt on viikko 20 eli parillinen. No ilmankos meidän pari oli sitten väärässä paikassa oikeaan aikaan....
Kierto suoritettiin taas kerran menestyksekkäästi. Viime vuosista poiketen ajo oli itäpainotteisempi letkan käydessä entisessä Piikkiössä. Kymmenisen polkijaa ajoi koko matkan kelistä huolimatta, tai jopa sen takia.
Kiitos kaikille paikalle saapuneille. Perinne jatkuu ja ensi vuonna ajetaan taas!
p.s. viime aikoina menetetyistä poluista huolimatta on hieno huomata, että ajettavaa on edelleen aivan vitusti. Vetäjäkin oppi taas uutta. :D
Huomenna kisataan Mynämäellä:
http://pyora68.net/aluekalenteri/Kalenteri2016.html
Ei maksa mitään. Eikä tarvitse kuulua mihinkään seuraan. Yleinen ajaa noin 45min ja muut vähän vähemmän.
Terve kaikille.
Minulla on nyt vakava ongelma.
Sain töitä kaarinasta ja punkkaan liedossa viikot,niin mistä päin löytyy maastoo missä ajella pikkaisen?
Olen tälläinen ujo yksinäinen ratsastaja, joka liikkuu yksikseen. Jahka vaan tietäis missä:D
Liedosta löytyy myös yksi Suomen harvoista maastoon merkityistä XCO-radoista: http://www.lieto.fi/fi-FI/Kulttuuri_...topyorailyrata
Kannattaa tsekata!
Kiitos Eetulle eilisen yhteislenkin vedosta! Lähtö oli Itäharjun prismalta ja meitä lähti matkaan kaikkiaan 11kpl ja pari tuntia ajettiin. Letkaan tuli mukaan kesken matkan eräs partatyyppi. Kierrettiin peruspolkuja, märkää oli kuoppien pohjilla, muuten ok. Letka eteni mukavassa kelissä sopivaa tahtia. Juomapiste hartsportilla ja liikenteenohjauksella oli järjestetty Järvelän tielle. :) Laitetaan nyt tämä viesti muiden iloksi, kun oli lähtöpaikalla puhetta, että harmittavaisen hiljaiseksi on ketju mennyt.
Perinteiset höpinät tekniikkavinkkeineen on näemmä tallella yhteislenkillä, vaikka täällä tai naamakirjassa näistä ei paljoa keskustella. Ei ennen eikä jälkeen, niinkuin joskus vanhaan hyvään aikaan. Noilla lenkeillä käyminen olisi vähemmän ajaneille kyllä aivan ehdottoman tärkeää, siellä kun oppii aivan huomaamatta uusia asioita. Ihan hyödyllistä vaikka ei harrastaisikaan tätä kilpailut mielessä, vaan vain hauskana harrastuksena, tahi retkelymuotona niinkuin minä.
Porukassa voi ajella ihan toisella meiningillä kuin yksin, kun ei tarvitse/voi miettiä minne seuravassa risteyksessä kurvailisi. Ja on se aina kiva nähdä mistä kaikista paikoista sitä jotkut pyörällä pääsee :cool: Hullunmiehen polulla tosin ajellaan se mäki nykyää ihan väärältä puolelta puuta, liian helppoa...
Kannattaa vain rohkaista mielensä ja ilmestyä paikalle.
Moikka! Löytyiskö täältä ihan individuaalia ajoseuraa tai pienempää ryhmää?
Jostain syystä noi porukkalenkit ei oikeen innosta ajatuksena mutta toisaalta yksinkään moti ei taho riittää ulos lähtemiseen.
Kuntotasoltani olen melko aloittelija ja pyöräni on jäykkäperä-MTB. Sellaista ajallisesti pitkää, retkeilytyyppistä hyvin vapaamuotoista ajelua kiinnostais eniten tehdä. Ympäristöä en tunne kauheasti ja olis kiva jos joku osais näyttää hyviä reittejä, mutta oon kyllä valmis lähtemää seikkailemaan(harhailemaan)kin.
Ajeluun löytyisi näillä näkymin aikaa melkein milloin vaan kunhan asiasta sovitaan jonkin verran etukäteen
Onko kellään tarvetta testeissä hyviksi todetuille vedenpuhdistuspillereille? On vaan niin tyhmää että niitä saa vain 100 paketeissa, ja käyttöaika on 5 vuotta. Sen lisäksi kaupan uusin paketti oli jo valmiiksi vuoden vanha, ja kilohinta vähän yli 900 €. Eli paaaaljon jää taas käyttämättä, jollei joku tarvitse.
Laatikossa on siis neljä 25 kpl levyä, ja niistä 3 x 25 pilleriä voin luovuttaa tarvitseville. Saa maksaakin 5/levy jos ei ole persaukinen opiskelija tai jotain :rolleyes:
https://varuste.net/Katadyn+Micropur...letit?_tu=1965
Sunnuntain iltalenkki starttaa Kuusiston mäen päältä klo 19.00. 1,5h ajoa niin kerkeää jäkismatsiakin sen jälkeen vielä seuraamaan.
eli tuolta:
http://opaskartta.turku.fi/IMS/?laye...&title=Startti
Sunnuntain iltalenkki starttaa Kaarinan Hong Kongilta klo 19.
Seitsemän kuskia oli letkassa.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1189875986
Onko Tahkolle lähtijöitä?