Suurimmat roikaleet pois jos on jäänyt kuivamaan, tarkempaa puhdistusta en tee kun saattaa siellä jokin kohta olla jo tukittu.
Printable View
Suurimmat roikaleet pois jos on jäänyt kuivamaan, tarkempaa puhdistusta en tee kun saattaa siellä jokin kohta olla jo tukittu.
Mä imen yleensä enimmät Stansit pois ruiskulla vanhasta renkaasta ja laitan seuraavaan ja sitten pyyhin paperilla loput puhtaaksi. Stans on hyvää kun ei liimaannu kiinni.
Olen koittanut yleensä pestä renkaan vedellä ettei enempää kuivu litkua kiinni. Ne reunat (palle?) pitäis kyllä putsata että pitää sitten seuraavassa asennuksessa helpommin. En vaan näytä viitsivän.
Jos olis tiedossa joku aine jolla jämät lähtee niin saattaisin käyttää.
Stans on tosiaan hyvä tuossa ja zefal aika hyvä kanssa. Mariposa on sitten ihan karmee.
Mulla kävi jopa niin että mariposa teki renkaaseen täyden "sisäkumin" sisälle niin ettei ilmaa saanut sisään eikä ulos. Mariposa-lateksikumi piti puhkoa venttilin läpi että sai renkaan pois vanteelta.
Itse olen ainakin joskus vanteista putsannut ylimääräiset litkut mitä tullut ulos niin isopropanolilla. Sillä kyllä pyyhkäissyt renkaiden tekstit ja logotkin taas näkyviin parisen kertaa, mutta en tiedä onko tuo alkkomahooli miten hyvää kumille näin muuten?
Mistä olette hommanneet venttiilit epäsymmetriselle kehälle? Eli hakusessa semmoset vinon muotoiset prikat/tiivisteet, millä saa venttiilin kiristettyä tiiviisti.
Moro
Tommosia näyttäs saksanmaalta saavan ainaki
https://www.bike-components.de/en/DT...l-Rims-p79947/
Shimanon XT kiekoissa on kanssa vastaavanlaiset mukana mutta en löytäny niitä mistään irtonaisena.
Pelkät prikat näyttäs olevan aika kiven alla.
Oliskos tällaiset akkupelit hyviä rengashommissa? Riittääkö tuotto leveisiiin renkaisiin?
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/9b...box=1675655275
Itsellä samankaltainen minikompressori 12 voltin muuntajan päässä. Kätevä renkaiden täytössä. Jonkun käytetyn tubeless maantierenkaan sillä saattaa onnistua nostamaan vanteelle mutta vähänkin vaikeampi tapaus ei onnistu. Poksauttimen sillä saa kätevästi täytetyä yli 8 bar ja poksulla sitten rengaan nosto vanteelle
Niin. Mieluummin laadukas säiliöllinen jalkapumppu. Jos ei siis tykkää keräillä erillaisia akkulaitteita himaan.
Hitaitahan nuo. Tarttin aikoinaan uuden ilmanpainemittarin. Halusin mallin, joka käy fillarien kumeista autojen renkaisiin. Kunnon digitaalisista mittareista pyydettiin alkaen 30-40e. Pistin pari kymppiä lisää ja ostin mallin, joka halutessaan täyttää samalla. Bosch Easypump. Samalla napinpainalluksella saa paineen tarkistuksen lisäksi puuttuvat paineetkin ittekseen kumiin. Halutessaan, ei o pakko käyttää.
Mulla tarve 5bar asti. Siihen asti toimii ihan hyvin kaikkien mun kumikokojen (28-622 -> 57-622) kanssa. Autonrenkaatkin saa täytettyä mutta se ottaa oman aikansa.
Ei hätähousuille.
Smaan hintaan saa digitaalisen jalkapumpun, esimerkiksi lezyneltä.
Mutta totta, tuollainen boch voisi olla hyvä juurikin paineiden tarkastukseen. Eli ei edes ajattele sen korvaavan pumppua.
Mutkun ei raskinut viimeksikään ostaa kuin sen edullisen lezynen, niin kieltämättä on tullut mietittyä erillistä ja tarkkaa painemittaria lisäksi.
Ostoslistalle jalkapumppu:
-säiliö
-iso ja laadukas analoginen mittari.
Tuossa omassa lezynessä on se mittari ihan liian suurpiirteisellä asteikolla gravelliin.
Tällainen mittari siis omassa ja vielä maan tasossa. Ihan pska.
https://www.lezynestore.com/1396851-...loss-black.jpg
Saakohan SKS:n digimittariin tiivisteitä varaosana? Pumppuihin löytyy hienosti mutta tuohon digihärveliin ei.
Presta-puolen tiiviys on välillä ongelmana, yllättävän nopeasti kulunut.
Jos haluaa yhden pumpun taktiikalla mennä niin tuolla onnistuu. Hoituu tubeless, paineiden tarkistus ja helppo ottaa mukaan jos autolla lähtee pyöräretkelle.
Jos ajaa sisureilla niin pienellä akkukäyttöisellä pumpulla pärjää hyvin, suurin osa käytöstä kumminkin paineiden tarkistusta.
Minulla on Silcan pumppu, missä mittari on kiinni vakiokierteellä. Olisko ollut 1/8" tai 1/4" ja siihen löytyi Etrasta laadukas pneumatikka-mittari. Ihan eri laatua kuin se vakio kökötys oli.
TÄSMÄLLEEN tuota mietin. Siis katsoin silcan pumpun olevan muuten laadukas, mutta se alkuperäinen mittari on samanlainen kötös kuin muissakin. Pienen googlailun jälkeen tulin tuohon tulokseen, että ne laadukkaat mittarit vaan maksaa liikaa.
Täytyykin tsekkailla saisiko lezyneen vaihdettua mittarin. Silcassa tuo on ainakin helpoisti ulkoisena, eli ei siis missään omassa kolossa upotettuna.
Edit: Ei taida lezyneen helposti mittari vaihtua. Kasattu varmaan liimalla tuonne omaan poteroon.
No joo, kun tarkemmin miettii, niin eihän siinä mittarin vaihdossa ole mitään ongelmia. Ostaa sen kokoisen, joka mahtuu tuonne koloon ja jos ei löydy, niin liimaa vanhan päälle. Mittarillehhan saa haaroituksen vaikka suoraan letkulähdöstä. Siinä on 1/8" kierre.
https://flic.kr/p/7TVG5n
Heittäisin autonrenkaalle n. 8-10l tilavuudeksi, ei niin mahdotonta eroa.
Minä tiedän. Todella ankeata se on jo 0.1-0.3bar mitä renkaiden kausivaihdossa tarvitsee autonrenkaisiin lisätä. Muutaman vuoden jaksoin värkätä ja sitten ostin akkulaitteen. Olis vaan kannattanut maksaa vähän enemmän sellaisesta johon saa asettaa tavoitepaineen.