Free rangeri saapui perjantaina. Pari lyhyttä lenkkiä vasta kerennyt vedellä. Voin laittaa tarkempaa analyysiä myöhemmin jos jotakuta kiinnostaapi.
Printable View
Free rangeri saapui perjantaina. Pari lyhyttä lenkkiä vasta kerennyt vedellä. Voin laittaa tarkempaa analyysiä myöhemmin jos jotakuta kiinnostaapi.
Kiinnostaa ja myös jos mahdollista tuota rengastilavuuttakin arvioida niin olis hienoa.
Onko kenelläkään kokemuksia https://www.ridemore.fi/devinci-hatchet-carbon-rival- tuosta pyörästä? Ihan hyviä arvosteluita pikaisesti luettuna netin syövereistä. Hintakin vaikuttaisi nyt kohtuulliselta.
Hienoa! Koska tilasit?
Itse tilasin Pickenflickin 13.12. Lupasivat lähettää 48h sisällä, kuten lähettivätkin.
DPD:ltä seurattua:
Dec. 15. We have your parcel, and it's on its way to our depot
Dec. 15. Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Finland
Dec.17. Your parcel is on its way back to Planet X Limited
WTF!!!
Otin 18.12. yhteyttä Planet-X:ään ja kysyin, että mikä homma.
Planet-X: OK it does look like DPD are turning that around as they've deemed it oversize, we'll get that back here and resend it via DHL for you. Sorry for any inconvenience caused
Siis DPD huomaa kesken kuljetuksen, että lähetys on liian suuri ja käänsi sen takaisin? Meinasko botski upota satama-altaaseen titaanin painosta vai pettikö Ivecosta takajouset? Oisko sittenkin pitänyt ottaa hiilarirunko?
18.12 tilattu Avaruuskana laskeutui juuri. Vähän oli paketti murjotun näköinen taas kerran, mutta äkkiseltään sisältö vaikutti ehjältä.
Pari päivää myöhemmin tilattu Avaruuskana tuli eilen iltapäivällä. 23.12 lähti matkaan ja 30.12 perillä, aika nopea toimitus kun pyörä vietti joulun pyhät Brysselissä.
Paketti oli ehjä ja pyörä nopea kasata. Etukiekko paikalleen, ohjaustanko kiinni stemmiin, satulaputki kiinni ja oikeaan korkeuteen ja lopuksi spd-polkimet paikalleen.
Tänään eka 44 km lenkki pikkupoluilla, ulkoiluteillä ja vähän asvalttisiirtymiä. Kokeilen vielä siirtää satulaa hieman taaksepäin muuten ajoasento ja koko sopiva. Sramin eri voimansiirtoja olen käyttänyt toistakymmentä vuotta maastopyörissä. Droppitankoisissa pyörissäni on taas aina ollut Campagnolon palikat. Rivalin vaihdevivun käyttö oli uutta ja muutaman kerran ratas vaihtui pienemmäksi kun piti siirtää isommalle rattaalle. Toiminta on selkeä ja looginen mutta vaatii vähän totuttelua.
42 mm sliksirengas on varmasti hyvä kesäkeleillä nyt kaipaisin vähän enemmän leveyttä ja nappuloita. Kiekko on 650B, joten rengasvaihtoehtoja pitäisi olla. Nastarenkaiden hankinta mietityttää, tarjonta on aika heikko 650B kiekoille.
Onko rengassuosituksia nappula- ja nastarenkaiksi?
WTB Resolute 650b on ainakin nopea tubeless nappula. Soralla hyvin pitävä, lumelta ei kokemusta. 42 leveä menee Kanaan helposti.
Täällä mahdollisesti lähtee talven aikana rakentuun graveli NS Bikesin Rag+ rungolle. Koskaan aiemmin ei oo tullu pyöriä kasattua, innolla (ja kauhulla) odotan minkälaisen pyörän saa aikaiseksi syksyn aikana haalituista tarjous- ja käytetyistä osista :D Kahdet kiekkosetit on hommattu ja tarkoitus toisille laittaa kapeat kesäkumit ja toisille leveämpää maastorengasta sekä ISP:it, niitä sitten vaihdella vuodenajan ja fiiliksen mukaan.
Eipä ehtinyt tänään kuin kasata pyörän ja vaihtaa pari osaa. Äkkiseltään L vaikutti oikealta valinnalta. Vähän tuo flarella oleva tanko oudoksuttaa ja ei nuo Sraminkaan hydrokahvat nyt mitkään sirot ole, vaikka Shimanoa onkin siltä osin haukuttu. No anyway pyörä tuli ehjänä perille ja vaikuttaa siistiltä peliltä. Nastat pitää kyllä saada alle ennen kuin tuonne uskaltaa lähteä testailemaan.
Mulla on 700c kiekot ja nastoiksi tulee vk.comin aikoinaan myymät Black Icet, jotka roikkuu varaston seinällä valmiiksi.
Toiset kiekot tuohon pitäisi speksailla. Näyttää, että ei alle 1500g:n ole asiaa ilman kuitua. Jostain syystä maastokiekot näyttää spekseissä melkein kevyemmiltä kuin gravelit, mutta niihin ei moniinkaan saa eteen 12x100mm palikoita.
Voi sen tehdä näinkin:
https://ep1.pinkbike.org/p5pb5988514/p5pb5988514.jpg
Mikä sisäleveys 700c gravel kiekossa olisi suositeltava 32mm-45mm kumeille?
No tuolle huiteille minäkin olen päätynyt. Nyt pitäisi vaan löytää järkevän hintaiset ja painoiset kiekot.
Vähän väkisin joutuu jostain tinkimään yhtälössä, hinta, paino ja leveys. Kun saisi olla vielä laadukkaatkin. Minulla oli tuossa vielä alkuun mukana aerous, mutta se nyt jäi heti pois valintakriteereistä. Gr1600 on ehkä pätevin, mutta sekin on pirun painava :) setti hintaisekseen. Minulle tuli nyt alle 300e m1700 setti uutena ja käytetty xm1501. En minä tuota painoeroa huomaa painavien renkaiden kanssa, eli m1700 on kyllä pätevä setti tuohon hintaan. Cnc-bike ja 15mm akselille.
Nää vois olla aika passelit, olis just alle 1500g ja kun kyttää sopivat -30% alennuspäivän, niin hintakin olis semi-kohtuullisessa 700€ tuntumassa.
https://www.superstarcomponents.com/...-made-hubs.htm
Jos 15mm akselilla löytyy muuten sovivat kiekot, niin tuollainen 15->12mm holkki voisi pelastaa tilanteen.
https://www.totalcycling.com/en/Halo...m/m-23235.aspx
https://www.pdxti.com/products/pdxti...5mm-ta-adapter
https://www.lightbicycle.com/700C-tu...vel-bikes.html
Nuo kustansi 808€ kotiin kannettuna. Novatec navoilla. Työnjälki kasausta myöten viimeisen päälle. Paino 1460g. Kilsoja ei ole vielä alla kuin hiukan vajaa 2000km, eikä tähän mennessä ole ilmaantunut pienintäkään huomautettavaa. Navoista sanottava, että rullaavat poikkeuksellisen keveästi.
Ainut, että toimitusaika n. kuukauden. Tekevät nuo kaikki tilauksesta. Mutta jos ei ole hätä.
Ai niin se punainen Kännäri... Juuei, se meni kiertoon jo aikaa sitten... Tuota PureBluudia ei kukaan halunnut ostaa joten tein siitä työmatkasinkulaattorin koska ei tuon teräsraamin paikka vaan ole katossa roikkumassa. Löysin siihen vielä Dura-aasin kammet iibeistä ja laitoin Surlin eturattaan jtn FengShuikin on nyt parempi. :)
Ostat vaan toiset ratchet kiekot. Minä en enää ajatellut muita hankkia. Ei tarvitse esimerkiksi olla useita pakkoja, jos ei välttämättä halua niitä hommailla kaikkiin kiekkoihin.
Roadiin ajattelin laittaa tiheämmän pakan toiseen vapariin kiinni, niin tulee tempoon vaihdettua mieluiset välitykset.
Muutenkin alkaa jotenkin laiskottaa noiden novatecin kynsien kunnossa pitäminen, kun niitä on useissa kiekoissa.
Joo en hommaa minäkään enää Novatecin napoja.