Tuollaisia on melko helppo askarrella itse vaikka tyhjistä tölkeistä. Materiaali vain vaihtuu alumiiniksi. Pystyy ihan tavallisilla saksilla leikkaamaan.
Printable View
Tuollaisia on melko helppo askarrella itse vaikka tyhjistä tölkeistä. Materiaali vain vaihtuu alumiiniksi. Pystyy ihan tavallisilla saksilla leikkaamaan.
Myös Jagwire myy shimmisettiä, mutta kyllä sillekin kilohintaa tulee :)
^Jagwiren shimmilevyn Jagwire Spacer for Centerlock Brake Rotors - 0.2 mm (10 Pieces) | BIKE24 mitat ovat: Outside/inside diameter: 42/30 mm. Näillä ulko/sisämitoilla ja muillakin mitoilla löytyy suomestakin shimmilevyjä. Tässä yksi putiikki: Sovitelaatta , simmilevy - Lapin Pultti verkkokauppa
Tunen shimmi on hinnastaan huolimatta just se oikea tarkoitukseensa: ohut ja sisähalkaisija on oikea.
Laitetaan nyt vielä Etran valikoima (osa Etola konsernia) Etra Oy - Soviterenkaat DIN 988 löytyy myös 0,1mm. Itse olen tuolta Etrasta shimmejä hakenut. Yksityisasiakkaat eivät pysty netistä tilaamaan. Täytyy mennä paikan päälle kauppaan ja tehdä tilaus. Myös nouto kaupasta. Yleensä seuraavana päivänä noudettavissa. Hinnat jotain muutamia kymmeniä senttejä kappale.
Kaupassa voi tilata vaikka vain yhden shimmin, eikä suositusmyyntiserät koske kaupassa tehtyjä tilauksia.
Tuo Etra taitaa mennä askartelun edelle. Taidan käväistä huomenn kyselemässä.
Tunen centerlock-jarrulevyn alle tulevan soviterenkaan mitat (r2-bike):
32.5x38.5x0.1mm
Löytyisikö Etrasta lähellä tätä olevaa?
Sisähalkaisijaltaan 30-millinen ei oikein taida sopia jarrulevyn ja navan väliin, mutta se sopii kyllä lukkorenkaan alle. Kovin paljon isompi sisähalkaisija ei sekään taida kovin hyvin asettua jarrulevyn ja navan väliin.
Luulen että kaikki mitä Etralta löytyy näkyy myös netissä. Voihan sitä kuitenkin kysyä. Jos googlettaa "sovitelevy 32x45x0,1" niin löytyy useasta paikasta. Ulkomitta 38,5mm > 45mm on 6,5mm enemmän kuin r2-biken shimmissä. Se kaiketi vielä menisi, mutta ei taida saada asennettua ilman että katkaisee shimmin, kuten r2-biken myymässä on tehty.
Tässä kaksi:
Sovitelevyt 32 mm akselille | Suomen Laakerikeskus
32 X 45 X 0,1 DIN 988 SOVITELEVY - Kentso Oy - Laakerit & Voimansiirto
^ei tuo tosin liikaa kustantaisi kokeilla. Vähän tuo sisämitta 32 mm on tiukka, kun ura navassa voi olla yli 33 mm. Ulkomittaa kun on selvästi enemmän, niin ei taivukaan isommaksi kovin hyvin.
Metso sekä kyy. Ehdin väistää molemmat ja kaikki kolme jäimme henkiin.
Tänään ekaa kertaa Viikin suoraa Koskelasta kohti Viikin prismaa. Kelvi rempassa, ajo autojen seassa. Otti hiukan päähän, sitten saavutin edessä ajavan retro maatiepyörällä polkevan keski-ikäisen miehen. Asuna vain pitkät kalsarit, tuulitakki ja kypärä. Alkoi hymyilyttää.
Nyt yllätti nämä täysin aidon näköiset sivut: televisiot : LG elektroniikkalaitteet | LG pyykinpesukone Suomi, Osta kodinkoneet verkosta. (lgsuomi.com)
Oikeat LG:n sivut ovat: LG Suomi: Tutustu laadukkaaseen tuotevalikoimaamme | LG Suomi
Tollaisia uskottavan näköisiä <merkki>suomi.com tyylisiä huijaussivuja on tullut jonkin verran vastaan. Joskus olen koittanut raportoida niitä facebookille (jossa niillä on ostettu mainos), mutta aina on tullut vastauksena et ihan sääntöjen mukainen, sori jos et tykkää.
Baanalla eilen mut ohitti hemmo RCC-ajokamoissa ja sen ketjut kitisi ikävästi.
^ No nyt selvis.
Myin käytetyn pyörän pyyntihintaan kahdessa vuorokaudessa.
Tasapainoillessani risteyksessä omaa vuoroani odottaen, antoi autoilija tietä pysähtymällä ajoradalle, vaikka minä olin se, jolla oli kolmio. Hieman odottamatonta, mutta menin sitten yli, kun päästettiin. Ja oli jo toinen kerta samassa risteyksessä, kun noin käy.
^ Jakokunnantietä ajaessa tätä tapahtuu hyvin usein, Osuuskunnantien risteyksessä on Jakokunnantiellä kolmiot. Etuajo-oikeutettua Osuuskunnantietä ajavat antavat usein tietä. Eilen autoilija oikein näytti käsimerkillä, että mene. Piirsin hänelle ilmaan kolmion ja näytin itseäni.
Sain kutsun suolistosyöpä seulontaan. Aika nopeasti vai 2-viikkoa sen jälkeen kun 60 tuli mittariin. Ihan hienoa omatoimista toimintaa lähettää kutsu.
Niin tosiaan, kesällä on verenhimoisiä ötököitä. Olikin jo päässyt unohtumaan.
Betoninen ajoeste parkkipaikalla. Iloisesti murtuu varvas kun tuollaiseen monottaa sandaalit jalassa.
Vr:n hinnoittelu. Pitäis Ouluun päästä ens kuussa ja kiitos polven ynnä muunkin kunnon niin meno junalla. Kolmen lähteen voimin, minä itte, R-kioski ja esikoinen Oulussa katottiin lipun hintaa. Esikoisen ostama oli ylivoimasesti halvin... Takasin sitte täyssähkön voimin. Latauspaikkoja varuiksi poika kattonut.
Nastarenkaallisten autojen määrä täällä etelässä, yllättävän moni odottaa takatalvea vielä.
Pikku soratietä kun ajelee ja katselee samalla näkyykö tien vieressä olevalla aukolla korvasieniä, niin saattaa olla että käärme onkin yllättäen suoraan edessäsi etkä kerkiä tekemään yhtään mitään väistääksesi.
Samalla lenkillä reitti meni uusiksi bikinibeibien takia. Just kun olisi pitänyt kääntyä semmoselle heinettyneelle pellon vierus tielle niin samaisella tiellä 50m päässä pari bikinibeibiä ottamassa ilmeisesti aurinkoa. No eipä siitä setämies ilenny sitten kääntyä vaan posottelin sitten suoraan ja ajelin pitempää reittiä.
Tien reunaviivan liukkaus. Eilen lähdin lenkille ja pyörätieltä siirtyessäni hetkeksi ajotielle takapää heitti sivulle ja ajattelin että takarengas meni tyhjäksi kun efekti oli samantyypinen. Takarenkaan totesin olevan ehjä mutta ajotien reunaviiva oli ihan hiljattain maalattu uudestaan jonka liukkaus yllätti. Varmaankin vielä siitepölyä yms lisäämässä liukkautta.
Garmin connectin reittisuunnittelun huonous, graveliä piti olla, koitti ajattaa kaikki Hyvinkään Erkylän polut[emoji28]
Se yllätti kuinka hyvää tekikään jaloille kun tuli viiden päivän paussi polkemiseen kun tein parin päivän prätkälenkin ja oli yksi autotapahtuma tossa sekä yhdet synttärit vähän kauempana. Tänään oli kuin uudet jalat. Täytynee maltaa pitää silloin tällöin muutaman päivän paussia toistekkin.
Miten kova inflaatio brittien valtakunnassa onkaan.
Tällä tytöllä kyllä oikea asenne. Respect.
https://www.youtube.com/shorts/9RMsJGA-jAs
Postimages ei toimi. Olis voinut kuvarapsan laittaa.