Eiks tää turvotusjähnäyksen vois lopettaa. Jos akku on turvonnut ni sen näkee oli halkeamuia eli ei.
Printable View
Eiks tää turvotusjähnäyksen vois lopettaa. Jos akku on turvonnut ni sen näkee oli halkeamuia eli ei.
Liittyen shimpan akkuihin, tänään toimitettiin uus pyörä mulle ja pyörässä on tyhjä akku, pyörä ei herännyt lainkaan. Noin tunnin lataillu ja nyt pyörä menee päälle ja yksi punainen palkki akkua. Pitäiskö olla huolissaan, että akun kunto heikentynyt? Canyonin aspaa kyllä ilmoitin heti ja pyysin kirjaamaan tämän ylös, sanoivat että ei ole normaalia toimittaa tyhjällä akulla.
Tuskinpa on heikentynyt, vaikka tietysti ei saisi säilyttää pitkään tyhjänä. Tuskin se kumminkaan kauaa ollut ihan tyhjänä, vaikkakin tarjouspeli ehkä jonkun aikaa on varastossa maannutkin. Mutta jos lataa normaalisti täyteen niin ei muuta kun kovaa ajoa! Shimanossa on kyllä ihan perse laturi, laturin valo palaa vaikka akku onkin täynnä. Sammuu joskus parin tunnin päästä. Spessussa sammui valo heti kun akku oli täynnä. Toki Shimanon mukaan laturin voi jättää kiinni pyörään vaikka yöksi, vaikka se olisikin täynnä. Mitä en ikinä ole tehnyt/tee...
Ei tuo tosiaankaan ole mitää normaalia, ei se akku ainakaan tuosta paremmaksi ole muuttunut ja jos kyseessä olisi oma kokemus niin vaatisin uuden akun varsinkin kun ei ole tietoa miksi akku oli tyhjä ja miten kauan se on ollut tyhjä, erittäin epäillyttävä asia.
Kiitos vastauksista, pistin reklaa akusta eteenpäin. Tänään pääsen kokeilemaan miten nykyinen toimii.
Eiks tää oo melko selkee juttu. Jos pyörä on uus ja liikkeestä ostettu ni koko uus akku tai uus pyörä tilalle.
Missäs ootte käyttäny EP8:n laakereiden vaihdossa?
Oman läskipyörän EP8 laukesi n. 9000 km ja 2 v 6 kk:n ajamisen jälkeen. Pyörää huollettu kivijalkaliikkeessä säännöllisesti ja omaa käyttöhuoltoa tehty. Ajokin ollut pääasiassa helpohkoa työmatka-ajoa. Onko tämä nyt se käyttöikä, jota pitäisi pitää Shimanon EP8:n osalta odotettuna ja normaalina?
Varmaan aika peruskauraa. Mulla hajosi Bosch ekan kerran vuoden ja 4000km jälkeen, sähkövika. Ja siihen 7000km ja 2,5 vuotta lisää niin hajosi taas :D Työmatkapyörä, ei maasto, vaikka talvet on kyllä aika maastoajoa kelveilläkin...Spessu antauitui 2,5 vuoden ja 3400km jälkeen, sillä ajoin pelkkää maastoa. Mielenkiinnolla odotan miten nykyinen EP801 tulee kestämään.
En tiiä miten hyvin akselien läpivienti on tiivistetty. Omassa e7000 moottorissa tosi surkeasti. Kun/ jos etupyörän heittää kuraa moottorin/ ketjun suuntaan niin se valuu myös vetopuolen akselin juuresta sisään ja tuhoaa laakerin.
Tämä on mielestäni tuon moottorin huonoin puoli. En tiiä miten muissa Shimanon moottoreissa asia on järjestetty. Pitäis olla kunnon stefa tiiviste. Mut kun ei oo ni sit herran haltuun.
Tuolla Sähköpyörähuollon ajanvaraus | Sähköpyöräliike Vantaalla, Oulussa ja Tampereella (ebikecenter.fi) Vantaan huollossa vaihdatin, oman kylläkin Yamahan akselin laakerin. Myös Bosch huolto. Ei mitään valittamista.
Viimein vastasivat, mutta näin..kuitenkin aspan chatissa vastasivat aiemmi, että ei normaalia että toimitetaan täysin tyhjänä.. varmaa hienoja hetkiä luvassa canyonin kanssa tulevaisuudessa jos ongelmia.
”Akku toimitetaan aina ns. unitilassa. Akkua ladataan 8 tuntia jonka jälkeen se on toimintakuntoinen. Olethan lukenut käyttöohjeet.”
Jos akku on toiminut normaalisti niin en usko että tuolla on väliä ja onhan sillä kahden vuoden takuu.
Laitoin emaxin huolimattomasti huoltotelineeseen ja se putosi. Rytäkässä avustimen kytkimestä lähtevä johto irtosi ja kytkimen suojakuori halkesi. Kytkin toimii, kun työntää irronneen johdon takaisin koloonsa, mutta se ei pysy paikallaan. Onko pikaisia korjausvinkkejä, kun pitäisi ylihuomenna lähteä Lappiin? Pitääkö kytkin vaihtaa ja onko hintava homma?
Kuumaliimalla? Sen saa ainakin suht helposti pois alkoholilla.
Kuullut huonoja kokemuksia näiden päivityksistä puhelimella. Onko oikeasti niin huono onnistumismahis, että ei kannata hommaan ryhtyä :D
3 kertaa olen päivittänyt kännykän kautta eikä ainakaan minulla ole ollut mitään ongelmaa.
Melkosta pelonlietsontaa kyllä, uskaltaako tän nyt tehdä olkkarissa tv:tä katellessa :D
https://i.imgur.com/tOvOiep.png
Ja tämä sujui ongelmitta. Eivaan ole niitä uusia ominisuuksia tässä ep6, niin tuskimpa mikään muuttui..
Mikä näiden päivitysten tarkoitus on. Ittellä n. 3 vuotta ollu e7000 enkä oo kertaakaan päivittänyt.
Sen mitä itse olen päivittänyt niin eniten näyttää siltä että rajoitetaan säätöjä vaan, harvoin noissa mitään oikeasti tarpeellista ole.
Itseä kiinnosti lähinnä se jos tämä olis ollu saatavilla itselle:
https://www.pinkbike.com/news/shiman...01-motors.html
Nyt voi mobiilisovelluksella säätää over runnia ja avustuksen katkeamista, jos pyörä näitä tukee. Ep6 ei tuota over runnia pysty säätämään..
Onko e-tubeen tullut päivitys tuosta säätö mahdollisuudesta??
Shimano EP8 moottorilla varustettu pyörä antaa virheilmoituksen W101. ilmeisesti nopeusanturi vika?
Anturi on käsittääkseni SM-DUE11
voiko tuon anturin itse vaihtaa vai vaatiiko huollossa jotain ohjelmointia?
Tuliko tuo vika miten uuteen pyörään, tarkista ensin että magneetti on oikeassa kohdassa ja tarpeeksi lähellä tunnistinta, samoin se että moottorin päässä liitin on kunnolla kiinni. Mitään ohjelmointia ei uuden anturin vaihto ei vaadi.
Pyörä kesällä ostettu, ajettu 319 km. Lämpimässä tallissa ollut eikä ole sateella ajettu.
mangeetti on tukevasti kiinni jarrulevyssä ja anturi hyvin kiinni rungossa.
moottorin päästä en liitintä vielä ole tutkinut. Onkohan se missä kohtaa tuota EP8 moottoria.
Meneekö tunnistin tarpeeksi läheltä magneettia. Moottorinpäässä liittimet on moottorin päinvastaisella puolen kuin ratas, kolmella pienellä ruuvilla yläosan muovisuojus irroittamalla tulee esiin liittimet ja tuo nopeus liitin on noista kolmesta se viimeinen edestäpäin laskettuna. Voi joskus käydä niin että vaikka tuo magneetti tunnistin ensin alkuun toimiikin niin jos se on asennettu niin kauaksi tunnistimesta että juuri toimii niin se ajan myötä yhteys heikkenee jolloin laittamalla prikkoja tunnistimen kiinnitys ruuvien alle sen saa lähemmäksi magneettia niin se alkaa taas toimia
Kiitos vinkeistä, pitää näitä kokeilla.
Onko se magneetti tosiaan kiinni jarrulevyssä? Ittellä se on kiinni pinnoissa.
Osassa pyöristä se on kiinni jarrulevyssä.
Näinhän se toki periaatteessa on. Mutta itse en kyllä jaksa muutaman kympin vikojen takia alkaa takuuhommiin, useimmiten paljon nopeammin saa vehkeet ajoon, kun korjaa itse. Toki riskinä on, että jos itse korjaa ja munii jotain, niin sitten ei välttämättä takuukaan enää korvaa, mutta eipä nämä sähköfillaritkaan nyt mitään rakettitiedettä onneksi ole.
Jos sen anturin haluaa itse vaihtaa, niin mikäli sen piuhan vaan saa pois ja uuden paikalleen ilman mosan irroittamista, niin vartin hommahan tuo on ja onnistuu työkaluilla mitä jokaisesta kodista pitäisi muutenkin löytyä.
Jos taas vaatii moottorin irrottamista, niin sit vaatii pientä harrastamista ja todennäköisesti eturattaan lukkorenkaan avaamiseen työkalun. Omassani ainakin jää moottorin kiinnitykset eturattaan taakse, siten että vaatii eturattaan irrottamisen, jotta ne saa avattua.