Katoinko että halvin uusi oli n:4500e? noussu joo mut eiks oo vieläkin linjassaan jos muihin merkkeihin vertaa.. Ja joo edelleen kaunis on. Mitä mieltä väreistä?
Printable View
Katoinko että halvin uusi oli n:4500e? noussu joo mut eiks oo vieläkin linjassaan jos muihin merkkeihin vertaa.. Ja joo edelleen kaunis on. Mitä mieltä väreistä?
Ensiajon testi:
https://singletrackworld.com/charged...tralon-review/
Mikä ohjainlaakeri spectralissa on? Onko kukaan laittanu anglesetti spectraliin ja 160mm ruotoo?
Molemmat on, Worksin 1,5 asteen setti ja foxissa 160mm ruoto. Laittaisin suoraan 170mm jos nyt tekisin. Rahalle hyvin vastinetta, mutta kokemusta vain talviajosta tosin kova luotto että kesällä vähintään yhtä hyvä.
Works taitaa olla ainoa joka tekee tähän sopivaa settiä:https://www.workscomponents.co.uk/15...&variantid=139
Jos siinä on normaali 44/56 emäputki, niin sitten sopiva -2 setti pitäisi löytyä myös Superstarilta: https://www.superstarcomponents.com/...le-headset.htm
Noniin, nyt on ensimminen lenkki vedetty Spectralilla. Ei voi muuta sanoa, kuin onpa mahtava laite..ei olisi uskonut, että mutaiseen ylämäkeenkin ajaminen olisi yhtä juhlaa. Ketjun läpilukeneena päädyin hankkimaan outletista 7.0 vm.2019 (L) jossa tällähetkellä mielestäni erinomainen hinta/laatusuhde. Koko valikoitui muiden M-kokoisten akustisten pyörieni geon mukaan, jotka vastaa spectralin L-kokoa. Ainoa mitta joka aiheutti pähkäilyä oli seat tuben 480mm yhdistettynä 150mm dropperiin, mutta tämän pääsin toteamaan kaverin vastaavassa L-kokoisessa spectralissa. Tolpan ollessa niin alas, kun se menee pystyn vielä n.10mm nostamaan tolppaa ja käyttämään koko 150mm liikematkaa. Kuski 177cm/inseam 84cm. Jään pituudessa Canyonin L (Suositus) kokotaulukosta 6cm, mutta olen tuohon L-kokoon täysin tyytyväinen.
Sitten vielä kysymys Shimanon E-tube projectista samsungiin/androidiin onko spectralin omistajat ladanneet/käyttäneet tätä appia? Onko "pakollinen" ja miten hyvin toimii, kun aika heikot arvostelut saanut?
Vähän kehnonlainen on BT -yhteys ainakin kasitonnisen näytössä, kun meinaa pätkiä ainakin mun Nokialaisessa tai sitten vika on puhelimessa. Jos haluat säädellä avustustehoja tai vaikka korjata mittarivirhettä, niin ihan jees työkalu. Niin ja taitaa sillä saada myös lampun aktivoitua, jos haluaa käyttää valoa pyörän sähköllä. Muutoin ei mitenkään pakollinen appi.
Corona vai ei,mut 1.3 tilattu peli ja vielä ei oo kuulunut mitään..Miten muilla? ei ole edes raha lähtenyt tilltä
Joo oli ihan saatavilla spectral on 6.0 mustana.nyt on jo loppu varastosta. Lukee vaan että tilaus vahvistettu ja antoi kyllä toimituspäiväksi 18.5!!
Jotain pielessä. Viime viikolla tilasin ja eilen tuli. Tilsin myös toisen edeltävällä viikolla ja vahvistus tuli heti (6.0, S koko, toimitus toukokuussa). Tosin tämä pitää perua, koska tuon Outletin pyörän sai heti. Vai onko jollain tarvetta S:lle? Vaikuttaa, ettei noita enää tule?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Pitää huomenissa kysästä asiakaspalvelusta.. Itelle menee M koko
Kaveri tilasi Spectral 7.0, kun se hinta tippui tässä hiljan vähän reilummin ja tuli noin viikossa. Oli soittanut Canyonille ja laittanut tilaukseen vauhtia, hätäinen kun on luonteeltaan.😃
Kannattaa se E-Tube ladata. Pääsee saatämään avustuksia ja uusimmat päivitykset koneeseen. Hyvin on toiminut ainakin Samsungin kanssa.
^en kuitenkaan lähtis tekemään firmispäivityksiä BT:n yli.
Sama täällä, iphonella toiminu hienosti.
Tuli asiakaspalvelusta vastaus ja pyörät toimitetaan tilaus järjestyksessä ja värit ja koot vaikuttaa.. valmistuu kuulemma huhtukuun lopulla ja toimitus 1.5... huoh
Itse harkitsen spectral ON 6.0 myyntiä jossain välissä. Ajettu on reilu 300 km mutta integroittu akku kiinostaisi. Mutta mielestäni ei kyllä kohtaa nyt uusien hinnat, hiilikuiturunko (ottaisin mielumin aluminin) ja integroitu akku on oikeastaa ainoat parannukset, en rokkarin jousitusta välttämättä kyllä haluaisi myöskään
Mahtuis pienempään tilaan... [emoji6]
joo, vaatinee vain totuttelua tuo keulakulma, edellinen giantin full e+ oli paljon ketterämpi ja omaan käteen nopeampi poluilla. toki lensin giantin tangon yli viikottain ja tuo ei ole vielä kaatunut kertaakaan noin 800km polku/enska/bikepark ajossa
Mites näissä uusissa canyonin sähkö vehkeissä toi integroitu akku. Kait se lähtee nätisti irti jollain pikakiinnityksellä? Itellä ei oo lämmintä varastotilaa, vaan pyörävarasto on käytännössä ulkolämmöissä. Ja Oulunkin korkeudella aika rapeita kelejä välillä.
Tuota sähkö Cran Canyonia haaveillu talvicommuteen kö 10km suuntaansa josta autojen kanssa jaettua tietä n 1/2 mikä on melko perseistä patikkoa.
Tarviiko muillakin joka ajokerran alussa jarrut lämmittää että rupeevat toimimaan kunnolla. Itellä Spectral: on 7.0 2019 ja aina alussa kun lähtee ajamaan jarrut on ihan susi paskat. Vaatii useamman pitkän jarrutuksen että rupeavat toimimaan kunnolla.
Pitääkö vaihtaa jarrupalat eri materiaaliin vai mitä tehdä kun ei jaksais esim. Duunimatkaa ennen lämmitellä jarruja kun ne ei oikeen matkalla ehdi lämmetä mutta jos matkalla niitä tarttee niin ne ei toimi kunnolla.
Onko 2019 Spectral:ON 8.0 vanteet teipattu jo tehtaalla? Tarkoitus olisi alkaa litkuttelemaan ja mietin, että tuleeko DT Swissit teipillä vai nauhalla?
^DT:n kiekot on tubeless ready. Teipit siis on.
Minkä kokosia Spectraleita porukalla on? Itse olen 176/83 Ja meinasin L-kokoo tuosta 2019 mallista.
Mulla oli 2019 CF 8.0 Neuron ja koko oli M, mutta tuntu vähän pieneltä, tai nyt ostasin kyllä samasta pyörästä L koon , jos tuollaisen vielä hankkisin.
Canoyoilla on tarjolla 2019 mallista tällä hetkellä 7.0 ja 6.0..onko tuo 7.0 oleellisesti paremi kuin 6.0?
Meikäläinen on 178 / 85cm ja M-koko tuli hankittua viime kesän korvalla ja olen ollut tuohon tyytyväinen.
Pelkäsin L:n jäävän korkeaksi, mutta ehkä isompi huoli oli pituus. Itsellä ollut aina luomu XC-pyörät L-kokoisia, mutta mielestäni tämän luonteinen pyörä sopii oleen lyhyempi.
Jos mitenkään mahtuu budjettiin niin ilman muuta 7.o malli. Keula ja osasarja nyt ainakin eroa, joiden merkitys tuntuu käytössä.
Aika kiikunkaakun koon suhteen, minulla pituutta 174 ja inseam 81. pyörä oli kokoa M koska satulaputki aika pitkä enkä olisi varmaan saanut satulaa tarpeeksi alas L koossa, muiden mittojen puolesta olsi kyllä sopinut. Toisaalta ei M nyt varsinaisesti pieneltäkään tuntunut.
Minulla oli myös tuo 6.0 ja minusta siinä ei ole mitään huonoa, ainoastaan NX vaihtaja on vähän halvalla tehty ja kuluu sohloksi suht nopeasti. tämä on kuitenkin halpa päivittää paremmaksi ja laitoinkin loppuajaksi Shimanon SLX vaihtajan joka toimii moitteetta alkuperäisellä Sramin liipasimella.
Mulla on jalkamitta 84cm ja L koossa satulaputki on reilusti ylhäällä. Varmasti menee vielä 81cm mitoilla. Pituutta muuten 186cm ja pyörän mitoitus on aivan täydellinen
Toi NX vaihtaja on tosiaan vuoden turhake. Siihen GX tilalle kun rupee temppuilemaan. Canyoneissa on hyvä muistaa säätää B-gap ja muut vaihteiden säädöt heti kohdalleen. Niitä tuntuu tehtaalla kasailevan aika sekalainen sakki
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Onko miten paljon kokemuksia Spectralilla työmatkan ajosta ja vastaavasta. Ja häviääkö paljon helpoilla poluilla nopeudessa Neuronille. Arvon Neuronin ja tämän välillä, pääkäyttö kuitenkin lenkit maastossa ja metsissä.
Ja onko tuossa 7.0 oikeasti 400€ lisäarvo 6.0 verrattuna?
Työmatkalle voisi moni luomupyörä olla ripeämpi, jos vaan on tasaista. Meillä Neuron:on 5.0 on välityksiltään Spectral:on 6.0 nopeampi, joten rivakammin pääsee ainakin hiekkateillä.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Eikö kummassakin ole sama välitys isoimmalla vaihteella 34/11?
Joo pari luomupyörää löytyy joilla tarkoitus ajaa varsinkin sulan maan aikana työmatkat, lähinnä talvella satunnaisesti ja tuo on toissijainen käyttötarkoitus. Lähinnä jos haluaa joku aamu päästä ilman hikeä perille lumisateen jäljiltä. Pääkäyttö mm. Puijon mtb-reitit ja vastaavat.
Viimeiset arvonnat, onko Spectral 6 ja 7 noissa kiekoissa Axelrims vs Raceface jotain käytännön eroa mm. tubelisoinnin kannalta?